Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 19:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als na verloop van tijd de conclusie is dat het een mismatch is, dan wel, ja/
Dus stop je je relatie wel meteen als je partner niet meteen luistert of lastig is?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet echt hè. Je stopt niet zomaar even met ouderschap omdat 'n kind niet meteen luistert of lastig is.
Als iemand echt niet luistert (en dat mag je ook best lezen als zich echt niet aan afspraken houdt), dan stop ik ermee ja.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 19:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
Je stelt zelf:
[..]
Dus stop je je relatie wel meteen als je partner niet meteen luistert of lastig is?
Het is 1 klap geweest. Had geen grote mond hoor. Had een gemene streek uitgehaald bij mijn jongere neefje en kreeg daar een terechte klap voor. Het was dus geen onmachtquote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt dus zelf een klap gehad die verdiend was. Dan is de conclusie dus dat een klap niet per definitie onverdiend is.
Jij hebt (als het goed is) vrijwillig en weloverwogen gekozen voor het ouderschap en dus ook voor de relatie met en de verantwoordelijkheid voor je kind. Het grote verschil is dat het kind er niet voor gekozen heeft en het kind afhankelijk is van jou. Een volwassene kan er nog voor kiezen om weg te gaan bij haar/zijn partner als zij/hij geslagen wordt, een kind heeft die keuze niet.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 21:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand echt niet luistert (en dat mag je ook best lezen als zich echt niet aan afspraken houdt), dan stop ik ermee ja.
Voor zo ver je een vrijwillig aangegane relatie met een volwassene, die je zo kunt verbreken kunt vergelijken met 'n kind waar je (mede-)verantwoordelijk voor bent.
Een terechte weloverwogen klap dus. Dat kan dus wel.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 00:52 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Het is 1 klap geweest. Had geen grote mond hoor. Had een gemene streek uitgehaald bij mijn jongere neefje en kreeg daar een terechte klap voor. Het was dus geen onmacht![]()
Hij kwam ook uit het niets 😂 M’n vader kwam thuis en zei “Jij gaat nu iets krijgen.” En ik dacht dat het een Barbie was, maar dat was het dus niet. 😂 Was een poeiert van een klap ook. Op m’n bovenbeen. Maar dus geen onmacht omdat hij het gesprek met mij niet aan kon of ‘eerst dingen had geprobeerd die niet werkten’ en me daarom maar een klap gaf.
See the difference? Nu jij weer.
Ik weet niet welke van de twee ik vind getuigen van een groter onvermogen je kind op te voeden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een terechte weloverwogen klap dus. Dat kan dus wel.
Niet elke ouder die heel soms weleens 'n corrigerende tik geeft is dus 'n gillende en overspannen huisvrouw, die er al meteen niet meer uitkomt en dan maar gaat meppen.
Dan trek je een kind eerder weg bij jouw vb.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:19 schreef sirdanilot het volgende:
Draai om de oren of corrigerende tik moet kunnen maar alleen zeer uitzonderlijk.
Als het kind iets doet wat kan leiden tot serieuze verwonding aan zichzelf (b.v. aan de kachel zitten of aan vuur of te dicht bij het water of een drukke weg komen na herhaaldelijk waarschuwen) of aan anderen (gevaarlijke spelletjes, touwen om de nek, pijn doen aan dieren wat kinderen vaak nog niet zo goed doorhebben) vind ik het best.
Met een voorwerp slaan of dusdanig slaan dat het verwondingen geeft is kindermishandeling.
Volgens mij is het tegenwoordig ook verboden dus en plein public zou ik het maar laten als ik jou was.
Hard trekken om het kind te verplaatsen of het kind optillen tijdens een driftbui vind ik niet eens een corrigerende tik eigenlijkquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan trek je een kind eerder weg bij jouw vb.
Met een voorwerp slaan gaat weer verder.........als het geen teddy beer is.
Nee. Bij de kachel of straat bijv. Bij een driftbui optillen lijkt mij niet verkeerd.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hard trekken om het kind te verplaatsen of het kind optillen tijdens een driftbui vind ik niet eens een corrigerende tik eigenlijk
Doen heeft de moeder haar kind niet onder controle. Of een tik/klap dan helpt...quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor de 'je mag ze niet slaan-ers'
Alweer even geleden, een kind in het OV, jaartje of 4, loop te ouwetyfushoeren.
Moeder vraagt niet doen, en niet doen en niet doen. Kind schopt z'n moeder, en daarna, spuugt ie ook nog even op haar. En de moeder maar door, niet doen, niet doen ... en toen gingen ze de bus uit en weet ik niet hoe het is afgelopen ^^
Mgoe, geen tik dus, hoe ga je dat dan corrigeren? uurtje in de hoek oid? Ben ik wel benieuwd naar.
Als ik daar vroegah (40 jaar geleden) alleen maar over nadacht kreeg ik een lel, en dacht ik daarna wel 2x na of ik dat nog een keer zou proberen. En dat werkte dus best goed als ik daar nu op terug kijk
Mijn neefje had toen hij klein was de neiging aan gevaarlijke dingen te zitten. Kreeg daarvoor tikken op de vingers.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:19 schreef sirdanilot het volgende:
Draai om de oren of corrigerende tik moet kunnen maar alleen zeer uitzonderlijk.
Als het kind iets doet wat kan leiden tot serieuze verwonding aan zichzelf (b.v. aan de kachel zitten of aan vuur of te dicht bij het water of een drukke weg komen na herhaaldelijk waarschuwen) of aan anderen (gevaarlijke spelletjes, touwen om de nek, pijn doen aan dieren wat kinderen vaak nog niet zo goed doorhebben) vind ik het best.
Met een voorwerp slaan of dusdanig slaan dat het verwondingen geeft is kindermishandeling.
Volgens mij is het tegenwoordig ook verboden dus en plein public zou ik het maar laten als ik jou was.
1960 belde en wil graag zijn ouderwetse opvatting terug.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Vrouwen hebben bepaalde universele positieve eigenschappen die de man niet heeft en vice versa.
Die moet je optimaal inzetten.
Wat ik misschien nog wel het aller belangrijkste vind voor een kind. Is dat je als ouders bij elkaar blijft.
Ik begin echt een grafhekel te krijgen aan alle mannen en vrouwen die de verantwoordelijkheid niet nemen.
1 miljoen jaar voor christus belde ook. Wat een toevalquote:Op woensdag 18 januari 2023 00:45 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
1960 belde en wil graag zijn ouderwetse opvatting terug.
Man man man, er is niks ergers en schadelijker dan twee ruziënde ouders die “voor de kinderen” bij elkaar blijven.
Wat dacht je van: gewoon toegeven dat je relatie niet werkt en als twee volwassenen je kinderen normaal opvoeden met alles wat daarbij hoort.
Zozo, wat een gevatte reactiequote:Op woensdag 18 januari 2023 08:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
1 miljoen jaar voor christus belde ook. Wat een toeval
Dit dus. Pure onmacht in combinatie met de veiligheid die ik niet meer kon waarborgen door hoe hij reageerde.quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Overigens heb ik mijn kind wel eens geslagen. Niet corrigerend, uit pure onmacht. Itt de enthousiaste voorstanders in dit topic vond ik dat níet een goed idee, heb ik daar uitgebreid mijn excuses voor aangeboden en uitgelegd dat het voortkwam uit mijn eigen frustratie en onmacht. Ik geloof niet bepaald dat het een opvoedende effect had, integendeel. Het enige mogelijk positieve effect kwam van het excuus en de uitleg.
Je kijkt te veel Hollywood speelfilmsquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zozo, wat een gevatte reactie
Bij elkaar blijven voor de kinderen betekent dat je kinderen dagelijks laat zien hoe een ongezonde relatie eruit ziet. Dus voor die kinderen hoef je het niet te doen, die worden er niets beter van, als pa en ma elkaar de tent uitvechten, maar wel bij elkaar blijven.
Voor jezelf hoef je het ook niet te doen, want je wordt er niet gelukkig(er) van.
Kans op al dan niet corrigerende tikken wordt wel groter met ouders die constant een te kort lontje hebben omdat ze hun leven moeten delen met iemand die ze liever nooit meer zouden zien.
Dat zal het zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:53 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je kijkt te veel Hollywood speelfilms
Ik heb juist de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen genomen door weg te gaan uit een toxische omgeving in de hoop dat ze niet dat als 'juist' zouden gaan zien.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wat ik misschien nog wel het aller belangrijkste vind voor een kind. Is dat je als ouders bij elkaar blijft.
Ik begin echt een grafhekel te krijgen aan alle mannen en vrouwen die de verantwoordelijkheid niet nemen.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal het zijn.
Heb je nog inhoudelijke argumenten verder, of blijft het bij je - gevatte- oneliners?
Dit, 100%quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zozo, wat een gevatte reactie
Bij elkaar blijven voor de kinderen betekent dat je kinderen dagelijks laat zien hoe een ongezonde relatie eruit ziet. Dus voor die kinderen hoef je het niet te doen, die worden er niets beter van, als pa en ma elkaar de tent uitvechten, maar wel bij elkaar blijven.
Voor jezelf hoef je het ook niet te doen, want je wordt er niet gelukkig(er) van.
Kans op al dan niet corrigerende tikken wordt wel groter met ouders die constant een te kort lontje hebben omdat ze hun leven moeten delen met iemand die ze liever nooit meer zouden zien.
Weglopen voor problemen die jezelf mede hebt veroorzaakt is gebaseerd op pure lafheid. Je eigen ego prevaleren boven het welzijn van je kind, geeft alleen maar aan dat je nooit aan kinderen had moeten beginnenquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb juist de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen genomen door weg te gaan uit een toxische omgeving in de hoop dat ze niet dat als 'juist' zouden gaan zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |