abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 19:29:09 #226
5428 crew  miss_sly
pi_207543940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als na verloop van tijd de conclusie is dat het een mismatch is, dan wel, ja/
Dat is geen antwoord op de vraag.

Je stelt zelf:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Niet echt hè. Je stopt niet zomaar even met ouderschap omdat 'n kind niet meteen luistert of lastig is.
Dus stop je je relatie wel meteen als je partner niet meteen luistert of lastig is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207545918
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.

Je stelt zelf:
[..]
Dus stop je je relatie wel meteen als je partner niet meteen luistert of lastig is?
Als iemand echt niet luistert (en dat mag je ook best lezen als zich echt niet aan afspraken houdt), dan stop ik ermee ja.

Voor zo ver je een vrijwillig aangegane relatie met een volwassene, die je zo kunt verbreken kunt vergelijken met 'n kind waar je (mede-)verantwoordelijk voor bent.
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 21:54:39 #228
236264 crew  capricia
pi_207546537
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn, toen nog, vier of vijf-jarige op een middag een enorme driftbui had, echt ongekend. En alles begon te slopen in huis.
Ze kwam er niet meer uit, uit haar woede. Compleet bezweet en doorgedraaid. Ze heeft zelfs een spiegel van de muur gerukt en op de grond gesmeten.
En waarom? Overprikkeld van school waarschijnlijk zoiets. En dan met iets kleins haar zin niet gekregen ofzo.

Ik wist niet meer wat ik moest doen. Praten, vasthouden, troosten, niets maar dan ook niets hielp. Ze kwam er gewoon niet meer uit. Ze bleef schoppen, gillen, smijten met dingen.
Toen heb ik haar met kleding en al onder de koude douche gezet.

Toen was het in 10 seconden helemaal over. Een compleet andere sensomotorische prikkel.

Natuurlijk meteen daarna de natte kleding verruild voor warme spullen enzo. En toen is ze helemaal kapot tegen mij aan in het grote bed in slaap gevallen (waarna ik alle brokstukken ben gaan opruimen).

Dit is in deze heftigheid (gelukkig maar) 1 keer gebeurd. En ik heb mijzelf altijd afgevraagd wat ik anders had kunnen doen. Ik heb geen veilige ruimte in huis waar ze niets kan slopen en zichzelf niet kan bezeren.

Oh, en ik heb een keer terug gebeten, toen ze eindeloos in de bijtfase zat. Tientallen keren gewaarschuwd en gepraat dat het pijn deed enzo. En na 1 keer terug bijten was het over. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207549044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je hebt dus zelf een klap gehad die verdiend was. Dan is de conclusie dus dat een klap niet per definitie onverdiend is.
Het is 1 klap geweest. Had geen grote mond hoor. Had een gemene streek uitgehaald bij mijn jongere neefje en kreeg daar een terechte klap voor. Het was dus geen onmacht :* O+ Hij kwam ook uit het niets 😂 M’n vader kwam thuis en zei “Jij gaat nu iets krijgen.” En ik dacht dat het een Barbie was, maar dat was het dus niet. 😂 Was een poeiert van een klap ook. Op m’n bovenbeen. Maar dus geen onmacht omdat hij het gesprek met mij niet aan kon of ‘eerst dingen had geprobeerd die niet werkten’ en me daarom maar een klap gaf.

See the difference? Nu jij weer.
pi_207549335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 21:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als iemand echt niet luistert (en dat mag je ook best lezen als zich echt niet aan afspraken houdt), dan stop ik ermee ja.

Voor zo ver je een vrijwillig aangegane relatie met een volwassene, die je zo kunt verbreken kunt vergelijken met 'n kind waar je (mede-)verantwoordelijk voor bent.
Jij hebt (als het goed is) vrijwillig en weloverwogen gekozen voor het ouderschap en dus ook voor de relatie met en de verantwoordelijkheid voor je kind. Het grote verschil is dat het kind er niet voor gekozen heeft en het kind afhankelijk is van jou. Een volwassene kan er nog voor kiezen om weg te gaan bij haar/zijn partner als zij/hij geslagen wordt, een kind heeft die keuze niet.
pi_207550960
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 00:52 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Het is 1 klap geweest. Had geen grote mond hoor. Had een gemene streek uitgehaald bij mijn jongere neefje en kreeg daar een terechte klap voor. Het was dus geen onmacht :* O+ Hij kwam ook uit het niets 😂 M’n vader kwam thuis en zei “Jij gaat nu iets krijgen.” En ik dacht dat het een Barbie was, maar dat was het dus niet. 😂 Was een poeiert van een klap ook. Op m’n bovenbeen. Maar dus geen onmacht omdat hij het gesprek met mij niet aan kon of ‘eerst dingen had geprobeerd die niet werkten’ en me daarom maar een klap gaf.

See the difference? Nu jij weer.
Een terechte weloverwogen klap dus. Dat kan dus wel.

Niet elke ouder die heel soms weleens 'n corrigerende tik geeft is dus 'n gillende en overspannen huisvrouw, die er al meteen niet meer uitkomt en dan maar gaat meppen.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 10:53:25 #232
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207551047
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een terechte weloverwogen klap dus. Dat kan dus wel.

Niet elke ouder die heel soms weleens 'n corrigerende tik geeft is dus 'n gillende en overspannen huisvrouw, die er al meteen niet meer uitkomt en dan maar gaat meppen.
Ik weet niet welke van de twee ik vind getuigen van een groter onvermogen je kind op te voeden.
Huilen dan.
pi_207583927
"Onmacht" --> even een tik op de vingers als ze bij vuur of iets in de buurt komen, is allesbehalve onmacht.
"Je partner sla je ook niet" --> nee, klopt, een partner luistert over het algemeen naar een ander, dramt niet door of weet dat 'ie pijn in zijn vingers krijgt als hij/zij vuur probeert te pakken. Domme vergelijking.
pi_207584359
Draai om de oren of corrigerende tik moet kunnen maar alleen zeer uitzonderlijk.

Als het kind iets doet wat kan leiden tot serieuze verwonding aan zichzelf (b.v. aan de kachel zitten of aan vuur of te dicht bij het water of een drukke weg komen na herhaaldelijk waarschuwen) of aan anderen (gevaarlijke spelletjes, touwen om de nek, pijn doen aan dieren wat kinderen vaak nog niet zo goed doorhebben) vind ik het best.

Met een voorwerp slaan of dusdanig slaan dat het verwondingen geeft is kindermishandeling.

Volgens mij is het tegenwoordig ook verboden dus en plein public zou ik het maar laten als ik jou was.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207595924
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:19 schreef sirdanilot het volgende:
Draai om de oren of corrigerende tik moet kunnen maar alleen zeer uitzonderlijk.

Als het kind iets doet wat kan leiden tot serieuze verwonding aan zichzelf (b.v. aan de kachel zitten of aan vuur of te dicht bij het water of een drukke weg komen na herhaaldelijk waarschuwen) of aan anderen (gevaarlijke spelletjes, touwen om de nek, pijn doen aan dieren wat kinderen vaak nog niet zo goed doorhebben) vind ik het best.

Met een voorwerp slaan of dusdanig slaan dat het verwondingen geeft is kindermishandeling.

Volgens mij is het tegenwoordig ook verboden dus en plein public zou ik het maar laten als ik jou was.
Dan trek je een kind eerder weg bij jouw vb.

Met een voorwerp slaan gaat weer verder.........als het geen teddy beer is.
pi_207596649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dan trek je een kind eerder weg bij jouw vb.

Met een voorwerp slaan gaat weer verder.........als het geen teddy beer is.
Hard trekken om het kind te verplaatsen of het kind optillen tijdens een driftbui vind ik niet eens een corrigerende tik eigenlijk :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207596671
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hard trekken om het kind te verplaatsen of het kind optillen tijdens een driftbui vind ik niet eens een corrigerende tik eigenlijk :D
Nee. Bij de kachel of straat bijv. Bij een driftbui optillen lijkt mij niet verkeerd.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 14:08:46 #238
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_207598637
Voor de 'je mag ze niet slaan-ers'

Alweer even geleden, een kind in het OV, jaartje of 4, loop te ouwetyfushoeren.

Moeder vraagt niet doen, en niet doen en niet doen. Kind schopt z'n moeder, en daarna, spuugt ie ook nog even op haar. En de moeder maar door, niet doen, niet doen ... en toen gingen ze de bus uit en weet ik niet hoe het is afgelopen ^^

Mgoe, geen tik dus, hoe ga je dat dan corrigeren? uurtje in de hoek oid? Ben ik wel benieuwd naar.

Als ik daar vroegah (40 jaar geleden) alleen maar over nadacht kreeg ik een lel, en dacht ik daarna wel 2x na of ik dat nog een keer zou proberen. En dat werkte dus best goed als ik daar nu op terug kijk :D
Dum de dum
pi_207599444
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor de 'je mag ze niet slaan-ers'

Alweer even geleden, een kind in het OV, jaartje of 4, loop te ouwetyfushoeren.

Moeder vraagt niet doen, en niet doen en niet doen. Kind schopt z'n moeder, en daarna, spuugt ie ook nog even op haar. En de moeder maar door, niet doen, niet doen ... en toen gingen ze de bus uit en weet ik niet hoe het is afgelopen ^^

Mgoe, geen tik dus, hoe ga je dat dan corrigeren? uurtje in de hoek oid? Ben ik wel benieuwd naar.

Als ik daar vroegah (40 jaar geleden) alleen maar over nadacht kreeg ik een lel, en dacht ik daarna wel 2x na of ik dat nog een keer zou proberen. En dat werkte dus best goed als ik daar nu op terug kijk :D
Doen heeft de moeder haar kind niet onder controle. Of een tik/klap dan helpt...
pi_207603374
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:19 schreef sirdanilot het volgende:

Mijn neefje had toen hij klein was de neiging aan gevaarlijke dingen te zitten. Kreeg daarvoor tikken op de vingers.
Kind plaste ook steeds in zijn bed.

Heeft twee weekjes bij mij gezeten, mee op vakantie (konden mijn zoon en hij lekker samen zijn, dat waren ze graag).
Na 1 keer snapte hij waarom hij niet aan de hete theepot mocht zitten, na drie dagen plaste hij niet meer in zijn bed (haalde hem er nog wel een aantal dagen in de nacht even uit).

Moeder was stom verbaasd, maar erg blij ermee. Met mijn nichtje heeft ze mijn manier geprobeerd. Werkte een stuk beter, ook voor moeder die het fijner vond zo (het was geen mepper ofzo, wist gewoon niet beter).
  woensdag 18 januari 2023 @ 00:45:22 #241
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_207606984
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Vrouwen hebben bepaalde universele positieve eigenschappen die de man niet heeft en vice versa.
Die moet je optimaal inzetten.

Wat ik misschien nog wel het aller belangrijkste vind voor een kind. Is dat je als ouders bij elkaar blijft.
Ik begin echt een grafhekel te krijgen aan alle mannen en vrouwen die de verantwoordelijkheid niet nemen.
1960 belde en wil graag zijn ouderwetse opvatting terug.

Man man man, er is niks ergers en schadelijker dan twee ruziënde ouders die “voor de kinderen” bij elkaar blijven.

Wat dacht je van: gewoon toegeven dat je relatie niet werkt en als twee volwassenen je kinderen normaal opvoeden met alles wat daarbij hoort.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_207607807
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 00:45 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
1960 belde en wil graag zijn ouderwetse opvatting terug.

Man man man, er is niks ergers en schadelijker dan twee ruziënde ouders die “voor de kinderen” bij elkaar blijven.

Wat dacht je van: gewoon toegeven dat je relatie niet werkt en als twee volwassenen je kinderen normaal opvoeden met alles wat daarbij hoort.
1 miljoen jaar voor christus belde ook. Wat een toeval
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:48:31 #243
5428 crew  miss_sly
pi_207607890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:33 schreef Viesdik het volgende:

[..]
1 miljoen jaar voor christus belde ook. Wat een toeval
Zozo, wat een gevatte reactie :')

Bij elkaar blijven voor de kinderen betekent dat je kinderen dagelijks laat zien hoe een ongezonde relatie eruit ziet. Dus voor die kinderen hoef je het niet te doen, die worden er niets beter van, als pa en ma elkaar de tent uitvechten, maar wel bij elkaar blijven.
Voor jezelf hoef je het ook niet te doen, want je wordt er niet gelukkig(er) van.

Kans op al dan niet corrigerende tikken wordt wel groter met ouders die constant een te kort lontje hebben omdat ze hun leven moeten delen met iemand die ze liever nooit meer zouden zien.
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:52:15 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_207607911
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Overigens heb ik mijn kind wel eens geslagen. Niet corrigerend, uit pure onmacht. Itt de enthousiaste voorstanders in dit topic vond ik dat níet een goed idee, heb ik daar uitgebreid mijn excuses voor aangeboden en uitgelegd dat het voortkwam uit mijn eigen frustratie en onmacht. Ik geloof niet bepaald dat het een opvoedende effect had, integendeel. Het enige mogelijk positieve effect kwam van het excuus en de uitleg.
Dit dus. Pure onmacht in combinatie met de veiligheid die ik niet meer kon waarborgen door hoe hij reageerde.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207607923
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij elkaar blijven voor de kinderen betekent dat je kinderen dagelijks laat zien hoe een ongezonde relatie eruit ziet. Dus voor die kinderen hoef je het niet te doen, die worden er niets beter van, als pa en ma elkaar de tent uitvechten, maar wel bij elkaar blijven.
Voor jezelf hoef je het ook niet te doen, want je wordt er niet gelukkig(er) van.

Kans op al dan niet corrigerende tikken wordt wel groter met ouders die constant een te kort lontje hebben omdat ze hun leven moeten delen met iemand die ze liever nooit meer zouden zien.
Je kijkt te veel Hollywood speelfilms :)

Wat mij betreft is het pas strafbaar voor zowel de vader als de moeder, als je je kind verwaarloost.

Mensen maken ook vaak de fout door te redeneren dat ze een kinderwens hebben. Dat is een egoïstische gedachte.
De vraag die belangrijker is: zijn wij als man en vrouw in staat het kind 18 jaar te geven wat het nodig heeft
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 08:56:06 #246
5428 crew  miss_sly
pi_207607948
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:53 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je kijkt te veel Hollywood speelfilms :)
Dat zal het zijn.

Heb je nog inhoudelijke argumenten verder, of blijft het bij je - gevatte- oneliners?
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:58:45 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_207607985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat ik misschien nog wel het aller belangrijkste vind voor een kind. Is dat je als ouders bij elkaar blijft.
Ik begin echt een grafhekel te krijgen aan alle mannen en vrouwen die de verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik heb juist de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen genomen door weg te gaan uit een toxische omgeving in de hoop dat ze niet dat als 'juist' zouden gaan zien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207607994
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zal het zijn.

Heb je nog inhoudelijke argumenten verder, of blijft het bij je - gevatte- oneliners?
:)
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:00:38 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_207608004
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit, 100%
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207608012
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:58 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb juist de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen genomen door weg te gaan uit een toxische omgeving in de hoop dat ze niet dat als 'juist' zouden gaan zien.
Weglopen voor problemen die jezelf mede hebt veroorzaakt is gebaseerd op pure lafheid. Je eigen ego prevaleren boven het welzijn van je kind, geeft alleen maar aan dat je nooit aan kinderen had moeten beginnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')