Allicht dat dat soort dingen gebruikt worden. Dat was echter niet de opgegeven reden waarom een aantal grote adverteerders de boel gepauzeerd hebben na de overname van Musk.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht, maar uiteindelijk is het vooral niet zo relevant. Adverteerders sturen doorgaans meer op impressies, click through rates, conversie enzovoort.
Haha "shows how much more alive Twitter is than it may seem". Blijkbaar komt het niet zo alive over dan?quote:Op donderdag 22 december 2022 17:28 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Hoe definieer je "viewed"? Bij een video weet je dat iemand hem afspeelde, maar bij een tweet? Gaan ze elke tweet tellen die afgebeeld werd? Dan krijg je een cijfer dat vooral aangeeft hoe vaak het algoritme die tweet getoond heeft. Ik weet niet of dat de bedoeling is.
Zie dat nog maar eens om te keren. Twitter zinkt in razend tempo.quote:Op donderdag 22 december 2022 17:51 schreef YStec het volgende:
1.5 miljard dollar rente en 2 miljard dollar minder inkomsten. Good busy.
Ze zullen ook wat aan de PR moeten werken, dat is wel lastig zonder communicatieafdeling. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt (weer) een account op Twitter te maken zolang die gek er de scepter zwaait, laat staan dat ik een abonnement zou afsluiten.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zie dat nog maar eens om te keren. Twitter zinkt in razend tempo.
Zonder adverteerders zie ik overigens geen zinnig businessmodel. Er gaan nooit tientallen miljoenen lui maandelijks een twitterabbo afsluiten.
quote:Op donderdag 22 december 2022 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ljus/say_hi_to_nole/
[ afbeelding ]
Netflix heeft wereldwijd iets van 200M abbonnees, maar daar krijg je dan ook veel meer voor je geld dan een berichtenservice.. en een abbonnement daar is niet optioneel.quote:Op donderdag 22 december 2022 19:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ze zullen ook wat aan de PR moeten werken, dat is wel lastig zonder communicatieafdeling. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt (weer) een account op Twitter te maken zolang die gek er de scepter zwaait, laat staan dat ik een abonnement zou afsluiten.
Ouch. 1,5 miljard is hoger dan de 1,2 miljard dat was geschat (al hadden ze toen ook al voorspeld dat dit meer ging worden door stijgende rente percentages).quote:Op donderdag 22 december 2022 17:51 schreef YStec het volgende:
1.5 miljard dollar rente en 2 miljard dollar minder inkomsten. Good busy.
quote:Op donderdag 22 december 2022 17:57 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ljus/say_hi_to_nole/
[ afbeelding ]
Nee dat is wat je gebruikt om de waarde van advertenties op detailniveau te meten als je ze hebt geplaatst. Zaken als potentiële imagoschade worden in een wat eerder stadium beoordeeld doorgaans.quote:Op donderdag 22 december 2022 18:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Allicht dat dat soort dingen gebruikt worden. Dat was echter niet de opgegeven reden waarom een aantal grote adverteerders de boel gepauzeerd hebben na de overname van Musk.
Waar heb jij gelezen dat de besparing op personeelskosten 900 miljoen per jaar zijn?quote:Op donderdag 22 december 2022 19:32 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ouch. 1,5 miljard is hoger dan de 1,2 miljard dat was geschat (al hadden ze toen ook al voorspeld dat dit meer ging worden door stijgende rente percentages).
Dus zelfs met de besparing van personeelskosten, wat geschat was op 900 mil per jaar, verliest Twitter netto nog steeds 600 miljoen meer per jaar puur alleen door zijn overname. Dat is heftig.
Was een schatting in een eerder artikel dat ik had gevonden hierover. Vond het zelf qua schatting vrij hoog (en ik heb het ook naar boven afgerond om er even een makkelijk getal van te maken) maar here you go:quote:Op donderdag 22 december 2022 20:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar heb jij gelezen dat de besparing op personeelskosten 900 miljoen per jaar zijn?
quote:Reducing Costs
The company has moved quickly to slash costs, including cutting its staff by half. Salaries and other compensation make up a large chunk of overall expenses. The company had 7,500 full-time employees at the end of 2021, up from 5,500 a year earlier, filings show.
The layoffs of roughly 3,700 people could save the company roughly $860 million a year, if the employees that are leaving made an average of about $233,000 annually—the company’s most recently disclosed median pay figure. The estimated savings would represent about 15% of Twitter’s $5.57 billion in costs and expenses last year. Its costs and expenses climbed 51% from the previous year, as hiring drove up its payroll.
Tja, het is beetje een achterhaald artikel. Daarbij uiterst speculatief omdat er geen data is van het heden. Zonder gedegen feiten blijft letterlijk alles gokken.quote:Op donderdag 22 december 2022 21:05 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Was een schatting in een eerder artikel dat ik had gevonden hierover. Vond het zelf qua schatting vrij hoog (en ik heb het ook naar boven afgerond om er even een makkelijk getal van te maken) maar here you go:
https://www.wsj.com/artic(...)ng-costs-11669042132
[..]
Die 900 miljoen gaat ook over 3700 medewerkers, het zijn er ondertussen meer. Vind die inschatting/mediaan die ze maken omtrent het personeelsbezuinigen ook wel heel hoog hoor. Zal vast komen omdat ze topsalarissen hierin hebben meegeteld.quote:It is tough to determine the state of the company. Twitter no longer has to file regular financial reports to the Securities and Exchange Commission, which are crucial tools for determining a company’s financial health.
Is dit een reden om je mastodon account op te zeggen?quote:Op donderdag 22 december 2022 19:09 schreef Tijn het volgende:
Hey, Twitter heeft de eerste echt nieuwe feature trouwens, een stock tracker
[ afbeelding ]
Zeker nietquote:Op donderdag 22 december 2022 21:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is dit een reden om je mastodon account op te zeggen?
Some men just want to watch the world burnquote:Op donderdag 22 december 2022 21:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker niet
Maar ik vind het wel erg grappig dat je nu live op Twitter de koers van Tesla kan zien crashen
Inmiddels is er weer heel wat gebeurd inderdaad, maar toentertijd was het nog een vrij nauwkeurig artikel gebleken. En zo krijg je wel een ruw idee van hoe het er financieel voor staat. Het is ook heel lastig in te schatten wat het ontslaan van al die mensen doet met de omzet (op lange termijn). We zagen dat omzet wel is gedaald wegens het pauzeren van adverteerders wegens onduidelijkheid en onzekerheid over de toekomst van de kwaliteit van de services van Twitter.quote:Op donderdag 22 december 2022 21:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Tja, het is beetje een achterhaald artikel. Daarbij uiterst speculatief omdat er geen data is van het heden. Zonder gedegen feiten blijft letterlijk alles gokken.
[..]
Die 900 miljoen gaat ook over 3700 medewerkers, het zijn er ondertussen meer. Vind die inschatting/mediaan die ze maken omtrent het personeelsbezuinigen ook wel heel hoog hoor. Zal vast komen omdat ze topsalarissen hierin hebben meegeteld.
Maargoed, dit soort artikelen moet je met een korreltje zout nemen.
Jij bent The Dark Night aan het kijkenquote:Op donderdag 22 december 2022 21:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Some men just want to watch the world burn
Vooral omdat óók de omzet daalt vanwege het terugtrekken van adverteerders. Ze moeten wel erg veel blauwe vinkjes verkopen omdat te compenseren.quote:Op donderdag 22 december 2022 21:47 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Hoe dan ook, 1,5 miljard aan extra kosten per jaar is echt een gigantisch bedrag om te overbruggen voor Twitter.
Je kunt überhaupt in Nederland geen blauw vinkje kopen, toch?quote:Op donderdag 22 december 2022 22:23 schreef loveli het volgende:
Als ik een blauw vinkje zou willen kopen, moet ik m'n geboortedatum geven. Nu heb ik nog een leeftijdsloos account
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |