Zeker wel.quote:Op maandag 26 december 2022 05:00 schreef Za het volgende:
[..]
Vorige varianten of vaccins beschermen niet tegen Omicron.
Dat er het nodige met Covid-19 speelt in China.quote:Welk bewijs bedoel je?
Afgezien jouw post, heb ik daar nog niets van gelezen. Waar kan ik hierover betrouwbare bronnen vinden?quote:Het is heden griepseizoen in het noordelijk deel van China, waarvan ook Beijing onderdeel uitmaakt.
Maar wel betrouwbare sites. Niet zomaar vage sites die zomaar iets uit hun duim zuigen.quote:Wanneer je naar deze bronnen gaat kijken zie je dat het onbevestigde berichten betreft, anonieme bronnen, Britse schattingen, data die niet beschikbaar is etc.
Maar jouw claim over griepseizoen, waar jij heen bron voor kan leveren, is wel betrouwbaar?quote:Kortom, speculatie.
Dank voor het aanhalen van deze grootheid der bloedende orenquote:Op maandag 26 december 2022 17:07 schreef nostra het volgende:
Heeft iemand hier überhaupt de term "long covid" wel eens in het echte leven gehoord? Ik zie er voornamelijk hier en op Twitter en de rest discussies over, waarbij het containerbegrip dat het is, beide extreme kanten van het spectrum faciliteert om hun gelijk zogenaamd aan te tonen. Vooral een vermoeiende discussie, een soort parallelle wereld terwijl het gewone normaal doordraait.
Om af te sluiten met één van de betere nummers van @:Molo 's favoriete zanger:
Ja ongeveer 2,5 jaar lang........quote:Op maandag 26 december 2022 17:07 schreef nostra het volgende:
Heeft iemand hier überhaupt de term "long covid" wel eens in het echte leven gehoord?
Omdat het zeker ook bij jongeren voorkomt en dat flink frustrerend is, dat jong bent en letterlijk niets meer aan kan. Ineens is je actieve leven tot nul gereduceerd.quote:Op maandag 26 december 2022 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat longcovid praatje begint grijs te worden. Mijn inziens ook raadselachtig waarom gesuggereerd wordt dat het massaal onder jongeren zou zijn.
Beetje ijveren voor maatregelen.
Wil niet zeggen dat het niet bestaat.quote:Op maandag 26 december 2022 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Long-Covid.
Maar prima toch, long-covid is sowieso wetenschappelijk een heel wazig fenomeen.
Asha is een parodie op zichzelf, onbegrijpelijk dat zichzelf kwaliteitskrant bestempelende media als De Volkskrant dat nog een betaald podium geven.quote:Op maandag 26 december 2022 17:16 schreef RipCity het volgende:
Altijd het gevoel dat het types zoals die Asha zijn die long-covid misbruiken om lang niet te werken en aandacht te krijgen.
Ik zeg ook niet dat het niet bestaat, maar dat het fenomeen ten eerste zó breed gedefinieerd is dat er een heel scala aan klachten onder valt, die vervolgens nog voor een groot deel te herleiden zijn naar klachten die inherent aan virusinfecties in het algemeen zijn, voor een deel de personificatie van onderliggende klachten vormen en voor een deel specifiek Covid-gerelateerd zullen zijn. Het blijkt in ieder geval niet de tsunami aan arbeidsongeschikten, werklozen en twintigers die de trap niet meer op kunnen te zijn.quote:Op maandag 26 december 2022 17:13 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ja ongeveer 2,5 jaar lang........
Bij de longarts, cardioloog, bedrijfsarts, huisarts, praktijkondersteuner, Fysiotherapeut, health afdeling op mijn werk. Collega's en moet nog naar een oud plein genoot, die nu ook al dik 1/2 jaar er ziek thuis zit en letterlijk maar 1 activiteit kan doen per dag.
Ja dat gevoel bekruipt mij ook een beetje. Zijn vaak ook figuren die niet al te sterk overkomen, achterin de 20 en nog bezig met studie en stage en dan blijkbaar uitvallen.quote:Op maandag 26 december 2022 16:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gewoon de nieuwste hype voor mensen die "oververmoeid" zijn. In dat nos stukje ook toevallig moeder en dochter die long covid hebben. Het is een bepaald type dat hier last van heeft
De vraag is natuurlijk of dat dóór corona komt of mét corona. Het wordt met de dag discutabeler.quote:Op maandag 26 december 2022 17:14 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Omdat het zeker ook bij jongeren voorkomt en dat flink frustrerend is, dat jong bent en letterlijk niets meer aan kan. Ineens is je actieve leven tot nul gereduceerd.
Klinkt lullig, maar dat idee heb ik ook. Ken nu via via (collega's van mijn vriendin) 2 long covid "patiënten", beide nogal instabiele dames van rond de 40. Ook al last gehad van een burnout (met een werkweek van 16 uur)...quote:Op maandag 26 december 2022 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat gevoel bekruipt mij ook een beetje. Zijn vaak ook figuren die niet al te sterk overkomen, achterin de 20 en nog bezig met studie en stage en dan blijkbaar uitvallen.
Wil niks bagatelliseren voor wie dan ook, en ook bij corona zullen er mensen zijn die écht langdurig uitgevallen zijn/uitvallen. Maar niet op deze ongeloofwaardige hoge schaal. Begrijp ook niet dat sommige virologen zich aan dergelijke beweringen verbinden.
Vervelende van long covid is dat de klachten zo veelzijdig zijn en het een aantrekkingskracht heeft op allerlei instabiele types die interessant er mee doen.quote:Op maandag 26 december 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb dit jaar een knie operatie gehad. En gerevalideerd met een aantal long covid patiënten qua fysio. En dat was echt niet fijn. Voor die personen.
Want mijn functionaliteit ging per week/maand vooruit. En die van de long covid mensen niet altijd zo. Hell, als ze de ene week teveel deden, gingen ze gewoon achteruit.
En dan heb je het over zaken als een legpress zonder gewicht. Of op een bankje stappen. Of 5 minuten op een fiets in de sportschool.
Mensen van in de 30.
Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets te hebben. Dat je al kapot bent omdat je een trapje op moet lopen.
Die knie operatie (standbeen correctie) valt mij zwaar tegen. En 9 maanden later ben ik nog steeds niet verder dan 70% daarvoor. Maar die long covid mensen die ik tijdens mijn revalidatie ontmoet heb, wouw. Die zijn fucked for life, was mijn indruk. Echt gewoon niets meer kunnen. En dat maanden lang.
Ik denk dat het gewoon bestaat. long covid.quote:Op maandag 26 december 2022 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vervelende van long covid is dat de klachten zo veelzijdig zijn en het een aantrekkingskracht heeft op allerlei instabiele types die interessant er mee doen.
De echte long covid patiënten krijgen hierdoor misschien niet de erkenning die ze nodig hebben.
Ik geloof ook wel dat het bestaat. Maar je kunt niet volhouden dat het én om grote aantallen gaat, én dat ze allemaal hele ernstige klachten hebben. En dat is wel wat artikelen in de media doen die eerst met percentages schermen, en daarna met een patiënt op de proppen komen die hard getroffen is. En juist omdat we nog steeds geen eensluidende definitie van long-covid hebben, blijft dit geklooi mogelijk.quote:Op maandag 26 december 2022 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon bestaat. long covid.
En dat er mensen zijn die er onterecht gebruik van maken, ook.
Dat dus. Er moet eerst een heldere definitie omschrijving komen die bij definitie gestaafd kan worden aan concreet aanwijsbare verklaringen a.d.h. van bijvoorbeeld scans.quote:Op maandag 26 december 2022 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vervelende van long covid is dat de klachten zo veelzijdig zijn en het een aantrekkingskracht heeft op allerlei instabiele types die interessant er mee doen.
De echte long covid patiënten krijgen hierdoor misschien niet de erkenning die ze nodig hebben.
Goede onderzoeksjournalistiek is schaars geworden, het gaat vooral nog om scoren met sensatiekoppen en veel clicks.quote:Op maandag 26 december 2022 20:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat het bestaat. Maar je kunt niet volhouden dat het én om grote aantallen gaat, én dat ze allemaal hele ernstige klachten hebben. En dat is wel wat artikelen in de media doen die eerst met percentages schermen, en daarna met een patiënt op de proppen komen die hard getroffen is. En juist omdat we nog steeds geen eensluidende definitie van long-covid hebben, blijft dit geklooi mogelijk.
De klachten die mensen ervaren zijn zeker bestaand.quote:Op maandag 26 december 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb dit jaar een knie operatie gehad. En gerevalideerd met een aantal long covid patiënten qua fysio. En dat was echt niet fijn. Voor die personen.
Want mijn functionaliteit ging per week/maand vooruit. En die van de long covid mensen niet altijd zo. Hell, als ze de ene week teveel deden, gingen ze gewoon achteruit.
En dan heb je het over zaken als een legpress zonder gewicht. Of op een bankje stappen. Of 5 minuten op een fiets in de sportschool.
Mensen van in de 30.
Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets te hebben. Dat je al kapot bent omdat je een trapje op moet lopen.
Die knie operatie (standbeen correctie) valt mij zwaar tegen. En 9 maanden later ben ik nog steeds niet verder dan 70% daarvoor. Maar die long covid mensen die ik tijdens mijn revalidatie ontmoet heb, wouw. Die zijn fucked for life, was mijn indruk. Echt gewoon niets meer kunnen. En dat maanden lang.
Ik heb geen objectieve cijfers. Ben ook maar N=1.quote:Op maandag 26 december 2022 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
De klachten die mensen ervaren zijn zeker bestaand.
De groep die jij beschrijft, ken ik van alle tijden dat ik in de zorg gewerkt heb. De beperkingen zijn hevig en het herstel is traag en moeizaam.
Geduid door verschillende ziektes getriggerd, lang voor Long Covid.
Heel beperkend en naar, alleen nu dus steeds meer direct gelinkt aan Covid. Ik kan me niet voorstellen dat dat objectief zo is en klopt.
Weet je zeker dat je mijn post wilde quoten met die reactie???quote:Op maandag 26 december 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen objectieve cijfers. Ben ook maar N=1.
Mijn beste vrienden zijn helemaal niet gevaccineerd en hebben 0 last van zaken nu. Allemaal N = 1.
Wat moet je ermee hè. Die verhalen.
Geen idee wat je punt is. Objectiviteit en zulks. Long covid bestaat niet?quote:Op maandag 26 december 2022 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je mijn post wilde quoten met die reactie???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |