Oeh, dit ziet er lekker uit met die cashew butter! Verrassende toevoeging vind ik maar ik kan het meteen helemaal plaatsen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vandaag een linzencurry met pompoen gemaakt, gegeten met een volkoren naan. Dit soort prutjes zijn wel aan mij besteedt
Morgen gaat de IP terug. Ik zal hem missen. In hoop dat ze snel een nieuwe sturen.
En ook snelkookpan en rijstkoker en nog wat dingen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 08:54 schreef dimmak het volgende:
Wacht even, dus als ik het goed begrijp is zo'n instant pot een slowcooker en airfryer in één?
Hou op met me. Nu moet ik er eentje hebben!quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En ook snelkookpan en rijstkoker en nog wat dingen.
Oh, paneer in de IP! Dat is wel briljant.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag heb ik paneer tikka masala gemaakt. Vanmiddag eerst de paneer in de IP. Lekker makkelijk, ik hoefde niet in de gaten te houden of de melk overkookte.
Ik wil al een paar jaar tikka masala maken dus ben blij dat het er eindelijk van is gekomen.
Ja, was uitstekend. Ik had nog een pak houdbare biologische melk staan. Ik wist niet zeker of het met houdbare melk ook lukte maar dus wel. De IP gaat eerst zelf pasteuriseren dus dat is dan wel dubbel maar dat maakte voor het resultaat niet uit.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:15 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh, paneer in de IP! Dat is wel briljant.
Was het lekker?
Pasteuriseren?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, was uitstekend. Ik had nog een pak houdbare biologische melk staan. Ik wist niet zeker of het met houdbare melk ook lukte maar dus wel. De IP gaat eerst zelf pasteuriseren dus dat is dan wel dubbel maar dat maakte voor het resultaat niet uit.
Vandaag heb ik de paneer ongebakken door de curry gedaan. Volgende keer bak ik het eerst. Kan uiteraard ook in de airfryer, dat probeer ik ook nog een keer. Ik vind paneer echt geweldig maar veel te duur voor wat het is. Nu kan het lekker goedkoop en toch biologisch
Zowel de paneer en de tikka masala hoeven zeker niet in de IP inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:09 schreef yinu het volgende:
Nice! Ik maak zelf wel eens paneer, gewoon in een pannetje (haha). Dit recept ziet er sowieso goed uit, ook voor 'gewoon' koken.
Zou kunnen. Volgens mijn recept moest ik de IP op de yoghurt-stand zetten. Ik had geen zin om me daar over in te lezen dus ik heb die knop maar gewoon aan gezet. Dat proces duurde een half uur.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pasteuriseren?
Ik googelde dit en kwam op 4 minuten hogedruk op low?
De "Ultimate" doet dit volautomatisch, met een ingebakken programma. Andersom gedacht: het programma gebruiken houdt dus ook in dat het pasteuriseren altijd gebeurt / moet.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 23:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pasteuriseren?
Ik googelde dit en kwam op 4 minuten hogedruk op low?
Het hogedrukprogramma?quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
De "Ultimate" doet dit volautomatisch, met een ingebakken programma. Andersom gedacht: het programma gebruiken houdt dus ook in dat het pasteuriseren altijd gebeurt / moet.
Nee er bestaan geen "fysieke programma's " op de nieuwe IP; alleen functionaliteiten.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het hogedrukprogramma?
Op hoog hoefde het maar 2 minuten zeggen ze. Bizar ho9r.
Ik heb denk ik nog nooit paneer gegeten, dus dit moet ik proberen denk ik.
Bah.quote:Op woensdag 25 januari 2023 09:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee er bestaan geen "fysieke programma's " op de nieuwe IP; alleen functionaliteiten.
Je hebt als gebruiker er van ook geen enkele interactie meer met "druk" of "hoog of laag" of ventielen
Qua stoom kies je "Natural release" (afkoelen), "Pulse release" (In pufjes de druk eraf) en "Instant release" (Hop leeg).quote:
De airfryer functie gebruik ik regelmatig ja.quote:[b]Op zaterdag 28 januari 2023 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:[/b
@:fietsie, ben jij nog aan het experimenteren?
Leuk leuk.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
De airfryer functie gebruik ik regelmatig ja.
Daarnaast drie keer draadjesvlees gemaakt, ik gebruik de hogedruk functie voor het maken van puree van koolraap en selderijknol en heb er ook soep in gemaakt inmiddels.
Ik zou vandaag one-pan-pasta proberen maar dat mondde uit in griekse salade omdat uk en ik daar meer trek in hadden...
Spruitjes deed ik in de airfryer laatst, was best lekkerquote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Komende week wil ik in elk geval spruitjes maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |