Het weer kan snel omslaan idd, kijk maar naar 2 weken terug. Als de luchtstromingen omdraaien en de lucht weer uit Moskou komt is het hier binnen 3 uur vriezend koud.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kan nog gewoon een 11 stedentocht komen in maart heur reken je niet rijk
Dat is toch gewoon niet lekker meer?quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:46 schreef Centenbak het volgende:
Vandaag mezelf verwend met verwarming van 12 naar 16 graden![]()
Volgens mij is het sinds half november niet meer boven de 15 geweest dus dit is echt wel genieten geblazen![]()
En nu kan het omdat het buiten relatief warm is, dus blijft de warmte veel langer in huis en kost het veel minder gas.
Dat zou dan de eerste keer zijn in maart. Maar eind februari is geen uitzondering dus het zou kunnen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kan nog gewoon een 11 stedentocht komen in maart heur reken je niet rijk
Wat niet?quote:Op zaterdag 24 december 2022 16:43 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon niet lekker meer?
En hoe vindt de visite het?quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:46 schreef Centenbak het volgende:
Vandaag mezelf verwend met verwarming van 12 naar 16 graden![]()
Volgens mij is het sinds half november niet meer boven de 15 geweest dus dit is echt wel genieten geblazen![]()
En nu kan het omdat het buiten relatief warm is, dus blijft de warmte veel langer in huis en kost het veel minder gas.
Maart en April zijn altijd twijfel gevallen, de ene jaar keihard vriezen en ander jaar 15 graden op buiten.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:55 schreef Xenorium het volgende:
Alles kan, sowieso een gedeelte in jan en feb zei ik toch. Dan maart is het grotendeels voorbij met hier en daar nog nachtvorst.
Hier idem.quote:Op zaterdag 24 december 2022 23:35 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Nu de temperatuur weer wat hoger is is het 19 graden als ik in de ochtend beneden kom. Als ik ga slapen is het meestal 20 waarbij de verwarming amper aan staat. Toen het vroor was het in de ochtend meestal zo’n 18 graden, dat was wel fris.
Maart kan heel wisselvallig zijn, april ook, volgens mij hadden we dat vorig in April nog, 1e weekend 22 graden, weekend erop sneeuw.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:07 schreef Xenorium het volgende:
Als je kijkt naar de afgelopen tijd zou het me niet verbazen als het in maart al stralend lenteweer is met 15 ~18 graden.
11 stedentocht lijkt me sterk, maar ik heb geen glazen bol dus wie weet. Ik heb liever een lage gasrekening dan een 11 stedentocht.
Hier komt zelden iemand, en ik ga geen torenhoge energiekosten betalen speciaal voor andere mensen.quote:
Ik heb de gaskraan volledig dichtgedraaid op 24 februari. Kouder dan 12 graden is het binnen niet geworden. Het is verrassend hoe snel je lichaam zich aanpast, het is nu 15 graden en ik voel me prima, zelfs geen extra vest meer aan.quote:Op woensdag 21 december 2022 18:18 schreef Regilio_ het volgende:
Heb de verwarming volledig uitgezet toen m'n energierekening vorige maand ¤260 bleek, waar ik voorheen met een vast contract zo'n ¤60 betaalde.
Dus geen idee.
12 graden binnen, of 16 wat dat betreftquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:11 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wat niet?
Net weer van 15 op 17 gezet en dat voelt nu super, juist omdat ik de warmte niet meer gewend was.
Terwijl ik hem 'vroeger' op 19-20 zou zetten 's avonds. Dus ik ben nu sneller tevreden met lagere temperaturen.
Uiteraard wel met een warm vest aan heel de dag.
Maart was wel heel zonnig, dat helpt bij veel huizen wel aardig mee in het opwarmen.quote:Op zondag 25 december 2022 09:10 schreef raptorix het volgende:
Net even gekeken, en Maart was vorig jaar erg qua wisselingen:
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2022/maart
Zou goed kunnen als je na afgelopen vorst periode niet meer hebt opgewarmdquote:Op zondag 25 december 2022 20:13 schreef mascara-klodder het volgende:
Goed geïsoleerd en 12 graden. Ik vind dit best lastig te begrijpen
Ik heb na afgelopen vorst periode niet meer opgewarmd en dan is het standaard 18 graden.quote:Op zondag 25 december 2022 20:15 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Zou goed kunnen als je na afgelopen vorst periode niet meer hebt opgewarmd
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je goed geïsoleerd noemt. De cijfers die jij geeft doen me denken aan heel recente nieuwbouw, veel elektrische apparatuur die stiekem ook mee verwarmt en ventilatie met warmteterugwinning, wat in principe ook als een vorm van verwarmen gezien kan worden.quote:Op zondag 25 december 2022 20:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb na afgelopen vorst periode niet meer opgewarmd en dan is het standaard 18 graden.
Met vorst was de temperatuur hier in huis 16,5.
Ik heb eerder een huis gehad waar de binnentemperatuur bijkans hetzelfde was als de buitentemperatuur.
Dat is niet goed geïsoleerd dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |