abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207141521
Zou me niks verbazen als die Musk over een tijdje wordt opgenomen in een kliniek voor bipolairen. Iemand moet hem helpen met die manische episodes.
pi_207141538
Hij wordt met de minuut gestoorder.
En dan te bedenken dat er zoveel idioten zijn die hem adoreren….
pi_207141541
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2022 02:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het schijnt dus, volgens George Hotz, dat er nu een tweestrijd gaande is. Features tov Refactoring. Beide is niet tegelijk mogelijk op "Twitter 1.0". Als je de algehele codebase wilt herstructereren, dan moet je features voor een langere tijd laten schieten en de focus leggen op herstructureren. Maar features (zoals blue) leveren geld op, iets wat Twitter dus nu accuut nodig heeft.

IMO was Twitter voor de overname van Musk al in financieel zwaar weer. Musk dacht dit makkelijk op te lossen door assets als medewerkers weg te snijden en features als Twitter Blue uit te rollen. Dit levert Twitter immers knaken op. Volgens George Hotz is die codebase van Twitter door de jaren heen zo bloated geworden, dat de uitrol van de extra features (longform, monetization etc) hoogstwaarschijnlijk niet goed werkt/functioneert voor de algehele codebase van Twitter. Waarschijnlijk hebben ze het al gestript naar het bare minimum (microservices verwijderd), maar is dat niet genoeg. Je bouwt een huis op drijfzand. Ongeacht 7500 of 2500 medewerkers. De vraag is ook of deze nieuwe features extra mensen over de streep trekt om Blue af te sluiten.

Als je schoon schip wilt maken is het dus logisch dat je een noodlijdend Twitter 1.0 laat klappen. Maar de waarde van Twitter zit hem in de users.

Je zou dus een Twitter 2.0 ernaast moeten bouwen (met de nieuwe features hoe Musk het voor ogen hebt) en dan de hele handel wat betreft users migreren naar Twitter 2.0 (om Twitter nog langer overeind te houden kost je dat dus extra aandeeltjes Tesla) of je laat het zooitje direct klappen en begint van vooraf aan aan Twitter 2.0. Hopende dat de users van Twitter 1.0 terugkomen naar de nieuwe app. Die optie lijkt me sterk.
Eerder twitter 0.2 dan 2.0. Musk heeft geen ideeen uitgewerkt die hij al langere tijd had. De waan van de dag speelde een grote rol en alles wat er binnenkwam is ad-hoc toegepast en aangepast. Net als die vrije mening over van alles en nogwat behalve over Musk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 19-12-2022 07:19:13 ]
pi_207141572
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:09 schreef klipper het volgende:
Hij wordt met de minuut gestoorder.
En dan te bedenken dat er zoveel idioten zijn die hem adoreren….
Ik vind de fanatieke tegenstanders van Musk eigenlijk net zo achterlijk als z’n fanboys. Nooit geweten dat Twitter zo belangrijk was in het leven van bepaalde mensen. _O-
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 19 december 2022 @ 07:38:34 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207141621
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2022 02:50 schreef Rnie het volgende:
Ik denk dat, ff naast het bias gelul, de fundering van Twitter door de jaren gaandeweg steeds verder wegzakte. Ik ben geen IT'er, andere wel in dit topic (Hallo @:Indoorkite). Zijn microservices geen "cheap ass" optie om iets aan codebase vast te haken? Als je dus 5000 man personeel nodig hebt om 200 microservices draaiende te houden, was het dan niet verstandiger om zoiets al, door de tijd heen, in de basis van die codebase te verwerken?

Of zeg ik iets geks?
Veel oude kolossale applicaties die over de jaren steeds groter groeiden werden de laatste ~10 jaar juist opgesplitst in microservices (met wisselend succes hoor) omdat die oude kolossen zo groot en ingewikkeld waren geworden dat nieuwe features bouwen steeds lastiger ging.

Het idee van microservices is juist dat je met meerdere teams allemaal aan kleinere services kan werken die relatief onafhankelijk van elkaar werken en allemaal individueel makkelijk te begrijpen, onderhouden, uit te breiden en op te schalen zijn.

De grootste uitdaging zit hem dan wel in de samenwerking tussen al die microservices, zoals je begrijpt. Als je dat niet goed aanpakt heb je alsnog de complexiteit, intransparantie en logheid van zo'n grote kolos te pakken maar dan met alle extra complexiteit van een kluwen aan asynchrone services.. Het is zeker geen wondermiddel maar het kan een erg goede manier zijn om complexe applicaties te structureren, mits dus wel goed aangepakt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 19 december 2022 @ 07:43:28 #156
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207141634
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 06:59 schreef Nielsch het volgende:
Zou me niks verbazen als die Musk over een tijdje wordt opgenomen in een kliniek voor bipolairen. Iemand moet hem helpen met die manische episodes.
En dan te bedenken dat mensen die met hem of voor hem werken dit al jaren weten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207141655
Hij zag er altijd al ongezond uit maar bij de WK finale zag hij er wel heel slecht uit hoor. Kwestie van tijd voordat hij een complete inzinking krijgt als je het mij vraagt.
  maandag 19 december 2022 @ 08:17:28 #158
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207141766
Europa is wakker en heeft wel zin in nog meer shitshow met Musk
pi_207141798
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 07:24 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Ik vind de fanatieke tegenstanders van Musk eigenlijk net zo achterlijk als z’n fanboys. Nooit geweten dat Twitter zo belangrijk was in het leven van bepaalde mensen. _O-
Beetje als Willem Kieft en de VI voor sommige mensen.
  maandag 19 december 2022 @ 08:26:48 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207141818
quote:
Samen met Kanye in een privékliniek voor de supergenieën superrijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207141875
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Beetje als Willem Kieft en de VI voor sommige mensen.
Bijdehand willen zijn maar niet weten dat ik helemaal geen VI-kijker ben. _O-
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 19 december 2022 @ 08:35:45 #162
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207141882
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 07:24 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Ik denk dat dat zelden over het fenomeen Twitter gaat, maar meestal over fenomenen zoals Musk.

Er zijn verbijsterend veel mensen die narcistische psychopaten adoreren, mensen als Trump, Erdogan, Duterte, Putin, Bolsenaro en dus ook Musk. Narcistische psychopaten die best een kunstje kennen, maar ten koste van wat? Musk als vernieler van Twitter is gewoon vermakelijk “van 44 miljard naar 44 miljoen in 44 weken”, Musk als politicus is ronduit beangstigend. Gelukkig voor de Amerikanen kan hij geen president worden.

Ik begrijp de adoratie voor de afbrekers van democratie en mensenrechten nooit zo goed. Conservatief noemen ze zichzelf dan vaak en “voor de vrijheid “. Maar zonder uitzondering gaat het over de eigen vrijheid ten koste van anderen. De vrijheid te kunnen uitbuiten. De vrijheid anderen te beperken, zoals bij abortus. De vrijheid het milieu te vervuilen. De vrijheid van ikke ikke ikke ten koste van alles.

Musk is een geniale gek, een mafketel met briljante ideeën die balanceert tussen de boardroom en de inrichting. Dat bipolaire gecombineerd met tientallen miljarden is fascinerend en doodeng tegelijkertijd
pi_207141930
quote:
Indiers vinden dat soort mongolen fantastisch. Als die morgen roept: Koop Poepcoin, dan brengt half India daar zijn geld naartoe.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207141942
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 07:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Eerder twitter 0.2 dan 2.0. Musk heeft geen ideeen uitgewerkt die hij al langere tijd had. De waan van de dag speelde een grote rol en alles wat er binnenkwam is ad-hoc toegepast en aangepast. Net als die vrije mening over van alles en nogwat behalve over Musk.
Zoals met veel zaken lijkt het van een afstand makkelijker dan het is, ik heb zelf aan grote platformen als Funda gewerkt (o.a. de eerste versie), en dan zeggen mensen op een verjaardag: Hoe moeilijk is het nou om zoiets te bouwen, een database met huisjes, en een zoekmachine ervoor, mensen vergeten dat het veel complexer is, en dat het feitelijk 30 verschillende applicaties zijn.
pi_207141954
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik denk dat dat zelden over het fenomeen Twitter gaat, maar meestal over fenomenen zoals Musk.

Er zijn verbijsterend veel mensen die narcistische psychopaten adoreren, mensen als Trump, Erdogan, Duterte, Putin, Bolsenaro en dus ook Musk. Narcistische psychopaten die best een kunstje kennen, maar ten koste van wat? Musk als vernieler van Twitter is gewoon vermakelijk “van 44 miljard naar 44 miljoen in 44 weken”, Musk als politicus is ronduit beangstigend. Gelukkig voor de Amerikanen kan hij geen president worden.

Ik begrijp de adoratie voor de afbrekers van democratie en mensenrechten nooit zo goed. Conservatief noemen ze zichzelf dan vaak en “voor de vrijheid “. Maar zonder uitzondering gaat het over de eigen vrijheid ten koste van anderen. De vrijheid te kunnen uitbuiten. De vrijheid anderen te beperken, zoals bij abortus. De vrijheid het milieu te vervuilen. De vrijheid van ikke ikke ikke ten koste van alles.

Musk is een geniale gek, een mafketel met briljante ideeën die balanceert tussen de boardroom en de inrichting. Dat bipolaire gecombineerd met tientallen miljarden is fascinerend en doodeng tegelijkertijd
moet toch heerlijk zijn zo'n wereldje waar jij in leeft

Musk is het perfecte voorbeeld van een gozer die helemaal is opgepompt door de 'democratie' met gratis geld, energy credits en overheidscontracten/deals

'groene' energie, nieuwe space race, dat soort gelul is de reden dat hij nu zo groot is

ook humor dat je hem specifiek in dat rijtje zet
pi_207141974
Heeft Musk als adviseur de slimste mensen van Nederland in dienst, van links naar rechts. _O-
pi_207141996
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:51 schreef Basp1 het volgende:
Heeft Musk als adviseur de slimste mensen van Nederland in dienst, van links naar rechts. _O-
Het bouwen van een platform als Twitter is technisch niet heel moeilijk, het is vooral veel werk.
  maandag 19 december 2022 @ 08:58:33 #168
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207142022
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 00:19 schreef Momo het volgende:
Zit hier nou een visie achter of zijn dit brainfarts ?
Dit was duidelijk een brainfart, een erg kortzichtige reactie op het feit dat sommige users hun mastodon of post account begonnen te promoten. De enige reden waarom ze dat deden was het huidige chaotische beleid van Musk. In normale omstandigheden zullen weinig users twitter verlaten voor mastodon etc., want op twitter bereik je meer mensen. Als hij er ook maar even over nagedacht had, dan had hij beseft dat een beperking op links tussen sociale media vooral twitter kan schaden, want embedded tweets leveren twitter veel meer verkeer op dan andere sites krijgen van links op twitter (vermoed ik). Twitter krijgt ook een hoop inkomende links van mensen die niet eens een twitter account hebben (bvb de meeste Fokkers die een tweet op fok posten), en dan maken ze zich druk over mensen met twitter accounts die enkel linken naar hun eigen accounts op andere sites? :')

Het wijdverbreide gebruik van embedded tweets heeft twitter quasi onmisbaar gemaakt. Door de huidige chaos leek de toekomst van twitter al minder zeker, en waren velen (media, NGOs, hulpdiensten...) reeds aan het nadenken over alternatieven en backup opties voor het geval dat twitter niet meer beschikbaar zou zijn.
Met deze idiote ToS wijziging heeft Musk ervoor gezorgd dat een alternatief voor twitter vinden nog meer prioriteit zal krijgen.
are we infinite or am I alone
pi_207142037
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dit was duidelijk een brainfart, een erg kortzichtige reactie op het feit dat sommige users hun mastodon of post account begonnen te promoten. De enige reden waarom ze dat deden was het huidige chaotische beleid van Musk. In normale omstandigheden zullen weinig users twitter verlaten voor mastodon etc., want op twitter bereik je meer mensen. Als hij er ook maar even over nagedacht had, dan had hij beseft dat een beperking op links tussen sociale media vooral twitter kan schaden, want embedded tweets leveren twitter veel meer verkeer op dan andere sites krijgen van links op twitter (vermoed ik). Twitter krijgt ook een hoop inkomende links van mensen die niet eens een twitter account hebben (bvb de meeste Fokkers die een tweet op fok posten), en dan maken ze zich druk over mensen met twitter accounts die enkel linken naar hun eigen accounts op andere sites? :')

Het wijdverbreide gebruik van embedded tweets heeft twitter quasi onmisbaar gemaakt. Door de huidige chaos leek de toekomst van twitter al minder zeker, en waren velen (media, NGOs, hulpdiensten...) reeds aan het nadenken over alternatieven en backup opties voor het geval dat twitter niet meer beschikbaar zou zijn.
Met deze idiote ToS wijziging heeft Musk ervoor gezorgd dat een alternatief voor twitter vinden nog meer prioriteit zal krijgen.
user crystal_meth: wat is die Elon Musk kortzichtig zeg

komedie
pi_207142040
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het bouwen van een platform als Twitter is technisch niet heel moeilijk, het is vooral veel werk.
Veel technische dingen zijn niet moeilijk een consistent beleid uitzetten is stukken moeilijker.
pi_207142052
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2022 02:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het schijnt dus, volgens George Hotz, dat er nu een tweestrijd gaande is. Features tov Refactoring. Beide is niet tegelijk mogelijk op "Twitter 1.0". Als je de algehele codebase wilt herstructereren, dan moet je features voor een langere tijd laten schieten en de focus leggen op herstructureren. Maar features (zoals blue) leveren geld op, iets wat Twitter dus nu accuut nodig heeft.

IMO was Twitter voor de overname van Musk al in financieel zwaar weer. Musk dacht dit makkelijk op te lossen door assets als medewerkers weg te snijden en features als Twitter Blue uit te rollen. Dit levert Twitter immers knaken op. Volgens George Hotz is die codebase van Twitter door de jaren heen zo bloated geworden, dat de uitrol van de extra features (longform, monetization etc) hoogstwaarschijnlijk niet goed werkt/functioneert voor de algehele codebase van Twitter. Waarschijnlijk hebben ze het al gestript naar het bare minimum (microservices verwijderd), maar is dat niet genoeg. Je bouwt een huis op drijfzand. Ongeacht 7500 of 2500 medewerkers. De vraag is ook of deze nieuwe features extra mensen over de streep trekt om Blue af te sluiten.

Als je schoon schip wilt maken is het dus logisch dat je een noodlijdend Twitter 1.0 laat klappen. Maar de waarde van Twitter zit hem in de users.

Je zou dus een Twitter 2.0 ernaast moeten bouwen (met de nieuwe features hoe Musk het voor ogen hebt) en dan de hele handel wat betreft users migreren naar Twitter 2.0 (om Twitter nog langer overeind te houden kost je dat dus extra aandeeltjes Tesla) of je laat het zooitje direct klappen en begint van vooraf aan aan Twitter 2.0. Hopende dat de users van Twitter 1.0 terugkomen naar de nieuwe app. Die optie lijkt me sterk.
Hoog klok-klepel gehalte. Nieuwe features zijn de hele reden dat je software eigenlijk continu aan het refactoren bent. Software die niet verandert hoef je ook niet te herstructureren. Een complete rewrite is ook wel even wat anders dan refactoring. Zit nu zelf midden in zo'n meerjarige rewrite en nee, dan ontkom je echt niet aan ook hier en daar nog steeds nieuwe features ontwikkelen, ook al hebben ze impact op hetgeen je aan het herontwerpen bent. "Bloated codebase" en "microservices schrappen" lijkt me ook wat raar. Bloated codebases heb ik genoeg gezien. Dat zijn meestal monoliths (geen familie) met vele impliciete dwarsverbanden, lapmiddelen en andersoortige easter eggs. Microservices zijn nu juist een beoogd middel om codebases overzichtelijker te houden door het op te knippen in afgekaderde stukjes die elk door een eigen team met specifieke kennis worden onderhouden. Nou kan dat er in de praktijk vaak juist weer toe leiden dat je een enorm gefragmenteerd en complex landschap krijgt, maar niet zozeer tot een 'bloated codebase'.

Sacrifical architectures zijn best een gangbaar patroon bij met name snelgroeiende platformen omdat exponentiële groei weer allerlei nieuwe uitdagingen met zich meebrengt, maar dat is niet de situatie waarin Twitter zit. Even simpel 'een volledige rewrite' willen doen is een gigantische onderneming.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207142059
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
het onopgeloste probleem is spam/content moderatie

met hashcash was Adam Back dichtbij wat betreft spam
pi_207142083
quote:
99s.gif Op maandag 19 december 2022 09:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
het onopgeloste probleem is spam/content moderatie

met hashcash was Adam Back dichtbij wat betreft spam
Ja klopt, een zelfde principe past men toe bij https://sphinx.chat/
Het zou ook al schelen als er een optie was om alleen geregistreerde accounts te zien die op een fatsoenlijke manier zijn bevestigt.
pi_207142099
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja klopt, een zelfde principe past men toe bij https://sphinx.chat/
Het zou ook al schelen als er een optie was om alleen geregistreerde accounts te zien die op een fatsoenlijke manier zijn bevestigt.
in die alternatieven bovenop lightning geloof ik nog niet zo, maar het werkt wel

https://wordpress.org/plugins/lnurl-auth/

dit is ook een mooie :)
  maandag 19 december 2022 @ 09:10:53 #175
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207142115
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2022 09:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]
user crystal_meth: wat is die Elon Musk kortzichtig zeg

komedie
Nieuwe regels invoeren, en ze twee dagen later weer moeten terugdraaien...
twitter
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')