Ten eerste moet dat geld worden opgebracht door dezelfde inwoners.quote:Op zondag 18 december 2022 10:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Mensen die benzineauto’s rijden betalen extra (en hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt). Mensen die willen investeren in energiebesparing of elektrische auto’s krijgen de subsidie.
Dat is toch precies wat de bedoeling is?
Dat zeg ik al jaren het moet maar een afgelopen zijn om op kosten van andere van die geldfabriekjes te hebben rondlopen.quote:Op zondag 18 december 2022 09:28 schreef raptorix het volgende:
Een kind heeft de voetafdruk van 44 autos, zullen we beginnen met kinderbelasting in te voeren?
Mensen die geen elektrische auto kunnen betalen moeten wel extra betalen voor de subsidie. Die dan weer bij rijkere mensen terecht komt. Daarnaast zijn elektrische auto's geen oplossing.quote:Op zondag 18 december 2022 10:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Mensen die benzineauto’s rijden betalen extra (en hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt). Mensen die willen investeren in energiebesparing of elektrische auto’s krijgen de subsidie.
Dat is toch precies wat de bedoeling is?
Nee, nee, de regels zijn voor de burger, niet voor hunzelf. Gekkie.quote:Op zondag 18 december 2022 10:05 schreef descon het volgende:
[..]
Maar Fransje Timmermans en co kan zich weer op de borst kloppen en met een goed gevoel naar bed.
Als de EU een goed voorbeeld zou willen maken dan zouden ze Brussel en Straatsburg eens moeten samen voegen.
Kap dan met asielopvang en laat alleen mensen toe die je een werkvergunning geeft.quote:Op zondag 18 december 2022 10:11 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat zeg ik al jaren het moet maar een afgelopen zijn om op kosten van andere van die geldfabriekjes te hebben rondlopen.
China, India en de VS hebben gedreigd klacht in te dienen bij de WTO betreffende de cross-border carbon tax.quote:Op zondag 18 december 2022 09:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je 'made in china' afschaffen, niet de consument pakken die de 'keus' opgelegd krijgt.
Heeft meer voordelen. Productie hier, banen hier, een land dat het niet zo nauw neemt met vanalles maak je minder machtig en je hebt alles in je eigen continent.
Maar de consument pakken, dat is makkelijk. Daar lobby't niemand voor en ga je ook niet bij aan het werk na je eu carriere.
Er gaat toch ook 87 miljard in een fonds voor de mensen die minder te besteden hebben?quote:Op zondag 18 december 2022 10:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmmm heerlijk, als je geld hebt mag je alles. Heb je geen geld, tsja had je maar geld moeten hebben.
Wat een kut samenleving lijkt mij dat.
En gaat dat geld ook linea recta naar de bedrijven gesluisd worden of krijgen 10 miljoen mensen 8700 euro?quote:Op zondag 18 december 2022 10:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er gaat toch ook 87 miljard in een fonds voor de mensen die minder te besteden hebben?
Kinderen zijn de toekomst van je land, zonder kinderen houd het bestaan van je land en je cultuur gewoon op.quote:Op zondag 18 december 2022 10:11 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat zeg ik al jaren het moet maar een afgelopen zijn om op kosten van andere van die geldfabriekjes te hebben rondlopen.
Al besproken.quote:Op zondag 18 december 2022 10:57 schreef Nicksanders het volgende:
Gaat die dikke vetklep van een Frans Timnerfrans nu ook extra betalen hij neemt immers met dat lijf altijd twee stoelen in beslag als hij vliegt. En als ze dat dikke lijf met privé chauffeur van a naar b brengen kost dat extra stroom/benzine wegens t gewicht in de auto.
Bij D66 gaat de vlag uit.quote:Op zondag 18 december 2022 10:53 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Begrijp ik nu goed dat dit gewoon een verkapte EU-belasting is?
jep, CO2 budget, CBDC, digitale ID alles.quote:Op zondag 18 december 2022 10:59 schreef leolinedance het volgende:
Is dit het begin van het 'social credit' systeem?
Handug!quote:Op zondag 18 december 2022 11:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
jep, CO2 budget, CBDC, digitale ID alles.
Ik zie het er nog van komen dat we weer voedselbonnen krijgen zodat je uberhaupt niet in staat bent om met bepaalde produkten het milieu meer te belasten dan is toegestaan.quote:Op zondag 18 december 2022 10:59 schreef leolinedance het volgende:
Is dit het begin van het 'social credit' systeem?
Ja maar we redden daarmee wel de wereld....quote:Op zondag 18 december 2022 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Handug!
Zo noemen sommige gebruikers dit hier op het forum
Dat heet CBDC.quote:Op zondag 18 december 2022 11:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie het er nog van komen dat we weer voedselbonnen krijgen zodat je uberhaupt niet in staat bent om met bepaalde produkten het milieu meer te belasten dan is toegestaan.
Laat Frans dit maar niet lezen![]()
[ afbeelding ]
In Nederland kan men al een tijdje slechts kinderen vinden die qua gedachtengoed hetzelfde zijn als de religieuze leiders.quote:Op zondag 18 december 2022 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kinderen zijn de toekomst van je land, zonder kinderen houd het bestaan van je land en je cultuur gewoon op.
Ik ben zelf niet zo van de subsidies maar van alle subsidies die er bestaan vind ik deze nog het beste te verkopen.
Voor heel de Europese unie ja. Dus je mag blij zijn als er 3 miljard overblijft per lidstaat.quote:Op zondag 18 december 2022 10:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er gaat toch ook 87 miljard in een fonds voor de mensen die minder te besteden hebben?
Ik weet niet of je het doorhebt, maar dat energieneutrale huis van jou daar hebben wij allemaal dik aan meebetaald. Jij hebt volop geprofiteerd van allerlei subsidiepotje en je hebt geen btw betaald over jouw zonnepanelen.quote:Op zondag 18 december 2022 09:36 schreef Jahr00n het volgende:
Lijkt mij niet meer dan terecht. Laat de vervuiler maar betalen. Ik heb niet voor niets een kapitaal gestoken in een energieneutraal huis en tesla.
Ik vind dat wel een groot ding eigenlijk. Dan bepaalt dus het ondemocratisch gedrocht van de EU waar het geld heen gaat. Naarmate de EU de lidstaten minder nodig heeft om aan geld te komen, brokkelt de invloed van het nationale niveau steeds verder af.quote:
Dat is nog geen 200 euro per persoon, zeg 800 voor een gezin. Koop je geen elektrische auto of warmtepomp plus isolatie voor.quote:Op zondag 18 december 2022 10:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja en NL is netto betaler dus meeste geld gaat nog naar andere armere EU landen.quote:Op zondag 18 december 2022 11:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is nog geen 200 euro per persoon, zeg 800 voor een gezin. Koop je geen elektrische auto of warmtepomp plus isolatie voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |