abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207110672
niet mijn op

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110685
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
really? :{
Ja?
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm... 2 doden per 5 vaccinaties.

Waar zijn ze?
Waar haal je dit vandaan joh?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207110687
Zullen we het een klein beetje rond twitter en elon musk houden? :@
pi_207110688
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja?
[..]
Waar haal je dit vandaan joh?
...

ik heb nog geen 10 minuten geleden die tweet gepost
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Pienak!
De helft? Zeg maar gerust niet eens de helft daarvan. Was misschien 20 miljard waard voor de overname. Heel misschien. Nu zou het mij verbazen als het nog 10 miljard waard is met alles wat Musk heeft uitgehaald + miljarden aan nieuwe schulden erop.
pi_207110735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:54 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Wat is het risico van stellingen verspreiden, die een zeer laag gehalte van geloofwaardigheid bevatten o.a. wegens totaal gebrek aan (concreet) bewijs? Wat dacht je van statistisch een grote hoeveelheid aan mensen iets laten geloven wat hoogstwaarschijnlijk niet klopt? En dat zij stappen van hun leven ermee bepalen en dus deel van hun leven aan iets besteden wat hoogstwaarschijnlijk niet klopt? Met alle gevolgen van dien? Slechtere kwaliteit van leven voor henzelf en anderen?
Nou nou, je wordt maar wat weerbaarder hoor, men gelooft dat koeienboeren tegenwoordig natuurgebieden onherstelbaar kwaad aandoen, terwijl diezelfde natuurgebieden al jarenlang stabiel zijn of in kwaliteit verbeteren.

Men weet niet dat het oppervlakte ijs op de Noordpool op dit moment op een meerjaarsmaximum ligt.
Men weet niet dat de ijsbeer in aantal enorm is toegenomen de laatste 20+jaar.

Wie bepaalt de waarheid? Ik vind het echt kritisch dat dit besef niet doordringt man....

Als je geen goed verhaal hebt en anderen niet kunt overtuigen heb je blijkbaar gewoon een slecht verhaal, wie ben jij om te bepalen dat het bewijs voor die slechte overtuigingskracht van hogere waarde is dan het verhaal met veel overtuigingskracht?

En wie is Marion Koopmans VS een andere gerespecteerde wetenschapper?
Censuur is doodeng en anti-waarheid en anti-wetenschappelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207110760
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:57 schreef skysherrif het volgende:
Het gaat over vrijheid van meningsuiting _O-
pi_207110792
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
...

ik heb nog geen 10 minuten geleden die tweet gepost
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Oh en aangaande dat artikel: dat is dus herroepen omdat de methodologie niet deugde. Link gegeven in post 225
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm... 2 doden per 5 vaccinaties.

Waar zijn ze?
Daar staat dus wat anders dan wat jij zegt.

Er staat dat alle vaccinaties 50% meer levens hebben gered, kort door de bocht, volgens dat onderzoek, dan dat er door zijn omgekomen. Als alle betrokken levens dezelfde waarde hebben hebben de vaccinaties dus netto een positief nut voor gebruikers.

Maar een conclusie citeren uit een onderzoek is nog niet gelijk jouw opvatting, dat is wel wat ongenuanceerd.
pi_207110800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het gaat over vrijheid van meningsuiting _O-
Het drift weer naar 6 januari en covid ;)
De enige echte.
pi_207110832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:59 schreef ludovico het volgende:

Wie bepaalt de waarheid? Ik vind het echt kritisch dat dit besef niet doordringt man....
Ik vind het kritisch dat jij denkt dat de gemiddelde persoon hier competent over kan oordelen en correct kan handelen. Ik vind het kritisch dat jij denkt dat de gemiddelde persoon niet heel makkelijk gebrainwashed kan worden met ongefundeerde onzin.

Jij gaat mij vertellen dat die miljoenen mensen in Amerika die geloven dat de verkiezingen gestolen zijn dat gewoon maar moeten vinden? En dat hun "waarheid" net zoveel waard is als de mensen die totaal niet geloven dat de verkiezingen gestolen zijn? En zo niet net zoveel dan nog steeds "valide" geloof is? Is dat wat je nu wilt beweren?

quote:
Censuur is doodeng en anti-waarheid en anti-wetenschappelijk.
Anti-waarheid en anti-wetenschappelijk is doodeng. En dat krijg je zonder censuur mogelijk meer dan met "censuur".
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:06:09 #11
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207110853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:59 schreef ludovico het volgende:
Men weet niet dat het oppervlakte ijs op de Noordpool op dit moment op een meerjaarsmaximum ligt.

http://nsidc.org/arcticseaicenews/
are we infinite or am I alone
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:07:36 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110869
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
[..]
Daar staat dus wat anders dan wat jij zegt.

Er staat dat alle vaccinaties 50% meer levens hebben gered, kort door de bocht, volgens dat onderzoek, dan dat er door zijn omgekomen. Als alle betrokken levens dezelfde waarde hebben hebben de vaccinaties dus netto een positief nut voor gebruikers.

Maar een conclusie citeren uit een onderzoek is nog niet gelijk jouw opvatting, dat is wel wat ongenuanceerd.
Waar
zijn
die
doden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:05 schreef IndoorKite het volgende:
Ik vind het kritisch dat jij denkt dat de gemiddelde persoon hier competent over kan oordelen en correct kan handelen. Ik vind het kritisch dat jij denkt dat de gemiddelde persoon niet heel makkelijk gebrainwashed kan worden met ongefundeerde onzin.
Dus ministry of Truth op gaan zetten? Ik moet er niet aan denken, die laagdunkendheid van jou over je medemens, waarom is dat dan wél hoog voor een of andere ambtenaar en waarom denk jij dat die ambtenaar het dan beter weet dan een wetenschapper met een non-standard interpretatie van de werkelijkheid?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:05 schreef IndoorKite het volgende:
Jij gaat mij vertellen dat die miljoenen mensen in Amerika die geloven dat de verkiezingen gestolen zijn dat gewoon maar moeten vinden? En dat hun "waarheid" net zoveel waard is als de mensen die totaal niet geloven dat de verkiezingen gestolen zijn? En zo niet net zoveel dan nog steeds "valide" geloof is? Is dat wat je nu wilt beweren?
Ik vind niet dat we wat dan ook met die mensen moeten, lekker laten gaan, betrekken in het verkiezingsproces misschien dat ze mogen kijken of er goed geteld wordt? Weet ik het, ik mis de significantie van die mensen.

Ja, stembiljetten zijn - mits goed geteld - behoorlijk zwart -wit. Kunnen we ons zeker bij meerderheid wel bij neerleggen.
pi_207110888
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar
zijn
die
doden
Je beseft je dat 0.8% van onze populatie +- ieder jaar sterft?
Er zijn zoveel doden.
quote:
Hoeveel mensen overlijden er in Nederland? In 2021 waren er in Nederland 170 972 sterfgevallen. Dat zijn er gemiddeld 3 254 per week. Doorgaans is de sterfte hoger in de wintermaanden dan in de rest van het jaar.
pi_207110899
De misvatting lijkt me vooral dat wetenschap in de media wordt bedreven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:12:08 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207110923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je beseft je dat 0.8% van onze populatie +- ieder jaar sterft?
Er zijn zoveel doden.
[..]

door de vaccins, ludo... waar zijn al die doden door vaccins.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207110932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:10 schreef Monolith het volgende:
Wat ook niet helpt is dat een hoop media een random vreemd resultaat pakken en uitvergroten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207110933
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:10 schreef Monolith het volgende:
Mwoah, het lijkt me wel handig als je open staat voor "debat" over wat de waarheid zo een beetje zal zijn, onder de experts.

Die kunnen dan open een gesprek in gaan hoe zij naar zaken kijken en hoe zij beschikbaar onderzoek afwegen en elkaar wijzen op gaten in elkaars gedachtes, en wijzen op onderzoek X en Y etc etc.

Natuurlijk wordt wetenschap niet in de media bedreven, maar voor de non-wetenschappers is het het medium waar zij de (beperkte versie) van de waarheid tegenkomen.

En voor wetenschappers ook gewoon een kanaal allicht om wat te weten te komen. Op Twitter kan er best wel wat gediscussieerd worden tussen experts hoor.
pi_207110937
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:08 schreef ludovico het volgende:

Dus ministry of Truth op gaan zetten? Ik moet er niet aan denken, die laagdunkendheid van jou over je medemens, waarom is dat dan wél hoog voor een of andere ambtenaar en waarom denk jij dat die ambtenaar het dan beter weet dan een wetenschapper met een non-standard interpretatie van de werkelijkheid?
Ik weet niet waar je het over hebt? Ambtenaar? Over wie/wat hebben we het?

quote:
Ik vind niet dat we wat dan ook met die mensen moeten, lekker laten gaan, betrekken in het verkiezingsproces misschien dat ze mogen kijken of er goed geteld wordt? Weet ik het, ik mis de significantie van die mensen.
De significantie is dat ze geweldadig worden omdat ze, en hier komt die, denken dat ze een groot onrecht is aangedaan met gestolen verkiezingen. Geweldadig zoals ... jan 6.
pi_207110939
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:57 schreef skysherrif het volgende:
Vind je het dan niet leuk om twee kleuters te zien bekvechten over trivialiteiten?
pi_207110940
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
door de vaccins, ludo... waar zijn al die doden door vaccins.
Ergens in die hooiberg. Vinden gaat je waarschijnlijk slecht lukken.
pi_207110950
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:13 schreef IndoorKite het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt? Ambtenaar? Over wie/wat hebben we het?
Wie gaat het ministry of Truth bedienen? / wie bepaalt wat de waarheid is en wat moet worden gecensureerd.
Waarom heeft dat persoon een betere kijk op de waarheid dan anderen?
pi_207110956
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:13 schreef IndoorKite het volgende:
De significantie is dat ze geweldadig worden omdat ze, en hier komt die, denken dat ze een groot onrecht is aangedaan met gestolen verkiezingen. Geweldadig zoals ... jan 6.
Nou dat zijn dan zielige mensen, als dat Trump aangerekend moet worden dan start je een rechtszaak.
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 23:18:31 #24
375570 crew  Cyan9
pi_207110991
Om maar weer even terug te gaan naar Twitter: zat dan ook maar iemand hier op te wachten?

twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 16 december 2022 @ 23:20:32 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207111017
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')