quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:44 schreef cafca het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat de bankzitters eŕ vaker in staan dan the Kinks
Ik was sneller van begripquote:Op maandag 12 december 2022 13:45 schreef Homdeck het volgende:
Haha De Bankzitters staan er vaker in dan The Kinks. Ik moet bijna huilen om zoveel wansmaak.
Thank you for the liiiiiikes!quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:44 schreef cafca het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat de bankzitters eŕ vaker in staan dan the Kinks
Ik ken die Bankzitters niet eensquote:Op zaterdag 17 december 2022 15:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik was nog in de ontkenningsfase. Had niet gedacht dat dit mogelijk was
Games en muziek heeft dan ook wel invloed om bekend te worden. Mafia3 dankzij de sixties soundtrack. O.a. White Lies en Nothing but thieves dankzij Gran Turismo en Forza Horizon. Disturbed's cover van Sound of Silence die dankzij een Gears of war trailer ineens viral gingquote:Op zaterdag 17 december 2022 01:57 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb Fallout 4 ook grijs gespeeld
Ze hebben meer noteringen in de top 2000 dan the Kinks, Velvet Underground, James Brown en Al Green bij elkaarquote:
Net even geluisterd, naar de Bankziters. En ik moet bekenen dat ik het minder slecht vind dan verwacht. (Niet dat ik ze nou volgend jaar bovenaan mijn lijstje zet, hoor)quote:
quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Ze hebben meer noteringen in de top 2000 dan the Kinks, Velvet Underground, James Brown en Al Green bij elkaar
Das wel een goeiuh ja.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:15 schreef Piebe het volgende:
-En ook nog de mogelijkheid om nummers te downvoten.
Die Bankzitters hebben nog niet de helft van de 7 noteringen van Suzan & Freek. Wat een prutsersquote:Op zaterdag 17 december 2022 15:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Ze hebben meer noteringen in de top 2000 dan the Kinks, Velvet Underground, James Brown en Al Green bij elkaar
Het is inderdaad gewoon een radio-event, het is geen beste aller tijden lijst. Sterker nog, ze hebben het ook veranderd in 'De Mooiste muziek ooit gemaakt', dus zo komen ze daar slim onderuit.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:15 schreef Piebe het volgende:
[..]
Net even geluisterd, naar de Bankziters. En ik moet bekenen dat ik het minder slecht vind dan verwacht. (Niet dat ik ze nou volgend jaar bovenaan mijn lijstje zet, hoor)
Maar dat de Kinks er minder vaak in staan is natuurlijk schandalig.
De makkelijkste manier om geen ergernis te hebben, is om de Top2000, niet langer te beschouwen als een allertijdenlijst, maar een gezellige momentopname waar jong en oud hun invloed op kunnen hebben.
Wellicht is het iets voor Radio2 om ergens anders in het jaar een echte Top2000 A.T.-lijst te beginnen.
Met een strenger beleid.
-Minimaal 5 jaar oud.
-3 Liedjes per artiest (max.)
-Minimaal 1 liedje per decennium (50 t/m new 10's)
-En ook nog de mogelijkheid om nummers te downvoten.
Dat downvoten gaat nooit ingevoerd worden. Dan roept straks een grapjas als Johan Derksen of die gasten van Even Tot Hier op om de nummer 1 te downvoten, en dan eindigt Bohemian Rhapsody met een negatief aantal stemmenquote:Op zaterdag 17 december 2022 15:34 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De macht van downvoten geef je aan iedereen, dus ik zou graag succes willen wensen aan de 3 James Brown stemmers tegenover de 30.000 Bankzitters stemmers. Downvoten geeft de makkelijk te mobiliseren groepen alleen maar meer macht om de lijst naar hun hand te zetten.
Allang blij dat ze niet meer in de top 10 staan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die Bankzitters hebben nog niet de helft van de 7 noteringen van Suzan & Freek. Wat een prutsers![]()
In ander nieuws is Normaal ondertussen ook 7x genoteerd. Die waren jarenlang nogal onderbedeeld met alleen Oerend Hard, maar dat begint ondertussen ook aardig door te slaan naar de andere kant.
Bennie van Normaal heeft vaak juist afstand genomen van Farmers Defence Force etc.quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:10 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Allang blij dat ze niet meer in de top 10 staan.
Voor de rest vind ik Normaal, afgezien van de associatie met de agroterroristen, muzikaal gezien iets beter te pruimen dan veel andere dialectrommel.
Dat weet ik, maar de boeren weten dat kennelijk niet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:37 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Bennie van Normaal heeft vaak juist afstand genomen van Farmers Defence Force etc.
Ik had het over minimaal, he'...quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:34 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
1 liedje per decennium jaagt meer mensen weg dan dat het mensen enthousiast maakt. Waarom zou ik niet op zowel Under My Thumb als Strawberry Fields Forever mogen stemmen als ik dat wil?
Daar zit wel iets in, ben ik bang.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:34 schreef Tussle266 het volgende:
De macht van downvoten geef je aan iedereen, dus ik zou graag succes willen wensen aan de 3 James Brown stemmers tegenover de 30.000 Bankzitters stemmers. Downvoten geeft de makkelijk te mobiliseren groepen alleen maar meer macht om de lijst naar hun hand te zetten.
Ik haal nog even deze post naar boven. Dit is het gewoon.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:24 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik zat net nog eens na te denken over die topictitel, hoge pieken en diepe dalen, en ik kan me er eigenlijk wel in vinden. In mijn ogen wordt de Top 2000 de laatste jaren niet zozeer slechter, maar wel gepolariseerder. Dat wil zeggen, er komt steeds meer goede muziek bij én steeds meer uitgesproken slechte muziek, terwijl de muziek die 'wel eens leuk' is massaal verdwijnt.
Weet niet hoe jullie hierover denken?
Ik vind 3x Bankzitters eigenlijk minder erg dan 15x De Dijk. De laatste band zou wmb ook wel volstaan met een nummer of 3, mits de rest dan wordt vervangen door unieke Nederlandstalige artiesten die er nog nooit in hebben gestaanquote:Op zaterdag 17 december 2022 15:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die Bankzitters hebben nog niet de helft van de 7 noteringen van Suzan & Freek. Wat een prutsers![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou natuurlijk al een wonder zijn als een van bovenstaande artiesten komende jaren een toevallige entry maakt, maar dromen mag altijd
(Van De Dijk zullen het er in de toekomst eerder 20+ worden, gezien (vrijwel) alles is gestegen en bij de bovenste 1000 platen staat.)Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Hoe luister je dat integraal terug?quote:Op zondag 18 december 2022 01:06 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik haal nog even deze post naar boven. Dit is het gewoon.
IK BEN ER WEER
Ik zit inmiddels bij de laatste 5 uur van editie 1999
Het doet wat met me om Ferry Maat, daarna Hans Schiffers en daarna nog eens Sjors Fröhlich te horen.En ze zijn goed. En de lijst is goed.
En de Bankzitters waren nog niet eens geboren.
quote:Op zondag 18 december 2022 02:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik vind 3x Bankzitters eigenlijk minder erg dan 15x De Dijk. De laatste band zou wmb ook wel volstaan met een nummer of 3, mits de rest dan wordt vervangen door unieke Nederlandstalige artiesten die er nog nooit in hebben gestaan
BijvoorbeeldGister naar mijn 20e, en laatste (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou natuurlijk al een wonder zijn als een van bovenstaande artiesten komende jaren een toevallige entry maakt, maar dromen mag altijd
(Van De Dijk zullen het er in de toekomst eerder 20+ worden, gezien (vrijwel) alles is gestegen en bij de bovenste 1000 platen staat.)), concert van De Dijk geweest. Ik ben het met je eens dat 15 nummers van één artiest veel is, maar De Dijk is voor mij de laatste die nummers hoeft in te leveren. Laat eerst alle andere artiesten met veel nummers dat maar doen. Wat mij betreft is De Dijk de beste band van Nederland (helemaal in zijn genre) en ik heb nooit een slecht concert van ze gezien, het was altijd goed.
De Dijk heeft nu een jaar of 11 redelijk stabiel 14 á 15 nummers in de lijst staan en dat alles nu stijgt komt uiteraard omdat ze ermee stoppen (en vandaag hun laatste concert zullen geven). Als ze niet zouden stoppen zouden ze dit jaar eerder 13 dan 15 nummers in de lijst hebben gehad. Ik zie volgend jaar het meeste van ze gewoon dalen, net als met de Golden Earring is gebeurd.
Het publiek bij De Dijk is de afgelopen jaren nooit als jong te typeren geweest dus wat dat betreft wederom een aflopende zaak. Alleen bij een dodenbonus zie ik in de toekomst nog zo'n massale stijging als nu het geval is.
Oja, en Wakker in een vreemde wereld waar ik ieder jaar op stem staat niet eens in de lijst.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
quote:Op zondag 18 december 2022 02:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik vind 3x Bankzitters eigenlijk minder erg dan 15x De Dijk. De laatste band zou wmb ook wel volstaan met een nummer of 3, mits de rest dan wordt vervangen door unieke Nederlandstalige artiesten die er nog nooit in hebben gestaan
BijvoorbeeldAls ik die spoiler zie dan doe mij liever nog maar 15 x de Dijk erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou natuurlijk al een wonder zijn als een van bovenstaande artiesten komende jaren een toevallige entry maakt, maar dromen mag altijd
(Van De Dijk zullen het er in de toekomst eerder 20+ worden, gezien (vrijwel) alles is gestegen en bij de bovenste 1000 platen staat.)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Voor ik hier weer 363 dagen mee rondloop: vind je het niet raar dat deze op dinsdagmiddag nog altijd niet aan de keuzelijst was toegevoegd als het blijkbaar lekker ging? Zou er dan zo’n enorme push in de laatste 24 uur zijn geweest?quote:Op donderdag 15 december 2022 18:22 schreef Cassa95 het volgende:
Schrijf 505 maar op als Grootste Stijger volgend jaar. Zonder keuzelijst binnenkomen voor een ouder nummer (goed, het was dit jaar een hit) van zo'n band is een unicum.
+1487 volgend jaar
Mooi om te lezen die bezieling voor De Dijk. Tot begin jaren 90 bezocht ik ze vaak in tenten als Parkzicht en Nighttown in Rotterdam. Geweldige nummers toen, vond het later wel allemaal wat minder worden. Rond 1990 een soort van overgestapt naar De Trockener Kecks omdat ik daar net iets meer mee had. Kondigde in 2001 al hun afscheid aan en kan mij hun afscheidsconcerten in Paradiso en LVC Leiden als de dag van gisteren herinneren zoals jij dat met De Dijk zal gaan hebben. Mooiste concert was overigens eentje van 5 uur lang met alleen De Dijk, The Scene en de Kecks ergens in Bergen op Zoom ergens in 1991 denk ik. Wat een combi.quote:Op zondag 18 december 2022 09:15 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Gister naar mijn 20e, en laatste (), concert van De Dijk geweest. Ik ben het met je eens dat 15 nummers van één artiest veel is, maar De Dijk is voor mij de laatste die nummers hoeft in te leveren. Laat eerst alle andere artiesten met veel nummers dat maar doen. Wat mij betreft is De Dijk de beste band van Nederland (helemaal in zijn genre) en ik heb nooit een slecht concert van ze gezien, het was altijd goed.
De Dijk heeft nu een jaar of 11 redelijk stabiel 14 á 15 nummers in de lijst staan en dat alles nu stijgt komt uiteraard omdat ze ermee stoppen (en vandaag hun laatste concert zullen geven). Als ze niet zouden stoppen zouden ze dit jaar eerder 13 dan 15 nummers in de lijst hebben gehad. Ik zie volgend jaar het meeste van ze gewoon dalen, net als met de Golden Earring is gebeurd.
Het publiek bij De Dijk is de afgelopen jaren nooit als jong te typeren geweest dus wat dat betreft wederom een aflopende zaak. Alleen bij een dodenbonus zie ik in de toekomst nog zo'n massale stijging als nu het geval is.
Oja, en Wakker in een vreemde wereld waar ik ieder jaar op stem staat niet eens in de lijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |