En hoe verschilt dat? Mijn nieuwe jaar begint 1 augustus. Ik heb een periode van 1 januari tot en met 31 juli. En van 1 augustus tot 31 december. Wat betekent dat dan voor deze twee periodes?quote:Op maandag 19 december 2022 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar het klopt niet wat die zegt:
[..]
Het loopt niet van maand tot maand maar van 1 januari tot jaarnota en van jaarnota tot 31 december.
En hoe verschilt dat? Mijn nieuwe jaar begint 1 augustus. Ik heb een periode van 1 januari tot en met 31 juli. En van 1 augustus tot 31 december. Wat betekent dat dan voor deze twee periodes?quote:Op maandag 19 december 2022 19:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar het klopt niet wat die zegt:
[..]
Het loopt niet van maand tot maand maar van 1 januari tot jaarnota en van jaarnota tot 31 december.
Nog veel hoger. Die koppeling was toendertijd juist ingevoerd omdat stadswarmte relatief duur was ten opzichte van gas.quote:Op maandag 19 december 2022 20:18 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Een leverancier van Stadsverwarming hoeft niet een tarief te hebben die gelijk staat aan wat iemand met gas zou hebben gehad, het tarief mag alleen niet hoger zijn dan het maximum van wat de ACM vaststelt en voor dat maximum is er dan wel een koppeling aan de gasprijs.
Het Eneco tarief voor 2023 is gelijk aan de maximum prijs, Vattenfall zit daar bijna ¤15 onder. Ik vraag me af wat het Eneco tarief zou zijn geweest als dat maximum en de koppeling met de gasprijs er niet zou zijn geweest.
Dat vrees ik ook inderdaad. Ik zie wel dat in 2022 het Eneco tarief lager is dan het maximum tarief, maar dat is nog wel meer dan Vattenfall waar ik bij zit.quote:Op maandag 19 december 2022 20:59 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nog veel hoger. Die koppeling was toendertijd juist ingevoerd omdat stadswarmte relatief duur was ten opzichte van gas.
Wat ik ervan begrijp. Elke maand heeft zijn eigen plafond, wat in de wintermaanden hoger ligt dan in de zomermaanden. Vanaf 1 januari kijken ze hoeveel per maand je onder of boven dat plafond zit. Zit je op 31 juli nog ver onder dat plafond, en stook je om een of andere reden van augustus tot en met december veel meer, maar nog wel onder het plafond van 1 januari tot 31 december, dan zit je 'gewoon' boven het plafond van augustus tot en met december, en betaalt dus extra.quote:Op maandag 19 december 2022 20:31 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En hoe verschilt dat? Mijn nieuwe jaar begint 1 augustus. Ik heb een periode van 1 januari tot en met 31 juli. En van 1 augustus tot 31 december. Wat betekent dat dan voor deze twee periodes?
quote:Op maandag 19 december 2022 20:31 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En hoe verschilt dat? Mijn nieuwe jaar begint 1 augustus. Ik heb een periode van 1 januari tot en met 31 juli. En van 1 augustus tot 31 december. Wat betekent dat dan voor deze twee periodes?
Tsja, voor jou zal het weer anders werken denk ik dan.quote:
Welk %?quote:Op maandag 19 december 2022 11:26 schreef Questular het volgende:
Hoe onverstandig is het om gebruik te maken van de lening die de provincie aanbiedt als het gaat om zonnepanelen aan te schaffen? De offerte die we hebben gekregen is 12.500 voor 17 panelen. Nu kunnen we het ook zelf betalen maar om de een of andere reden vind ik de lening die je kunt afsluiten ook best aantrekkelijk. Uiteindelijk betaal je natuurlijk een klein beetje meer maar ergens voelt het ook wel lekker om dat bedrag op je rekening te laten staan en een klein bedrag per maand te betalen.
Het warmtefonds gaat leningen tegen 0% aanbieden voor deze doelgroepen. Dat zijn leningen die zichzelf terug betalen.quote:Op maandag 19 december 2022 13:23 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, maar eej, ze kunnen lenen. Want het is heel slim als je amper rond komt, om een lening te nemen.
Er lopen echt een hoop wereldvreemde mensen rond, ook hier.
De omzet moet behouden worden en het argument is dat je anders nog veel meer had moeten betalen.quote:Op maandag 19 december 2022 20:58 schreef AnneX het volgende:
Schiet mij maar lek: maandelijkse rapportage van V’fall:
Lager verbruik hoi hoi en hogere prijzen en dan dit:
U heeft de maand november ‘22 ¤ 43,82 minder verbruikt dan vorig jaar ‘21.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 19 december 2022 23:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
De omzet moet behouden worden en het argument is dat je anders nog veel meer had moeten betalen.
Zoiets doet mijn slager ook, ik mag dan kiezen of ik ¤8,75 ga betalen of ¤10,23 met dan wel een 10% vaste klantenkortingen gratis zegeltjes om kans te maken op het winnen van een bakpan.
Erhmquote:12.500 voor 17 panelen
En buiten die groep rekenen ze een ~4.5% rente, das best een sloot geld.quote:Op maandag 19 december 2022 23:49 schreef investeerdertje het volgende:
Het warmtefonds gaat leningen tegen 0% aanbieden voor deze doelgroepen.
Die app is ronduit kut. Ik ben nu al een week niet thuis met de thermostaat op 17, maar zou wel 10m3 gas verstoken per dag.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:59 schreef Xlarge het volgende:
Heeft iemand ook de Eneco app, waarbij het ingeschat maand budget van December sinds vandaag plots is aangepast ?
Gisteren was het bij mij nog 596 euro, waardoor ik "goed "bezig was.
En vandaag is het ingeschat budget plots 408 euro, waardoor ik niet meer "goed "bezig ben.
ik heb nog nooit gezien dat het bedrag in het midden van de maand is aangepast
Niet ondenkbaar deze afgelopen week dat je kachel is aangeslagen na wat nachtjes -6 tot -10 en wat wind. Zeker als je overdag niet naar de 20 gaat. Neem aan dat je niet A++ woont?quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:30 schreef Bouke-p het volgende:
Ik ben nu al een week niet thuis met de thermostaat op 17, maar zou wel 10m3 gas verstoken per dag.
Ze hebben ineens het termijnbedrag verlaagd zonder overlegquote:Op dinsdag 20 december 2022 10:59 schreef Xlarge het volgende:
Heeft iemand ook de Eneco app, waarbij het ingeschat maand budget van December sinds vandaag plots is aangepast ?
Gisteren was het bij mij nog 596 euro, waardoor ik "goed "bezig was.
En vandaag is het ingeschat budget plots 408 euro, waardoor ik niet meer "goed "bezig ben.
ik heb nog nooit gezien dat het bedrag in het midden van de maand is aangepast
Hee, bij mij ook zie ik nu.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:48 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze hebben ineens het termijnbedrag verlaagd zonder overleg
Ja klopt, ik heb net naar ze gebeld om het bedrag weer terug te zetten naar wat ik altijd betaal. Een maandbedrag van 30 euro is belachelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:16 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Hee, bij mij ook zie ik nu.
Maar ik denk dat dat weer met het prijs plafond te maken heeft, die volgende maand ingaat
Wordt over 2 daken verdeeld op het huis.quote:Op dinsdag 20 december 2022 00:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Erhm
Je hebt wel meerdere offertes aangevraagd of een vrij unieke dak situatie?
Edit: verkeerde user in quote
Maar de Eneco app heeft op zich niks te maken met het verbruik. Zij lezen gewoon de meter uit? Als de app zoveel verbruik aan geeft zou ik eerst nagaan of het niet echt verbruikt is of dat er niet ergens een lekkage is.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:30 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Die app is ronduit kut. Ik ben nu al een week niet thuis met de thermostaat op 17, maar zou wel 10m3 gas verstoken per dag.
Heel het jaar stook ik al 40% minder dan vorig jaar(max19,5 graden en heb geļsoleerd) en dan opeens 2dagen waarop ik weer fors meer zou verbruiken dan vorig jaar. Terwijl ik nu niet eens thuis ben....
Het is erg jammer dat het laten controleren van de slimme meter gewoon te duur is.
Ik kreeg net wel mail dat mn tarieven zijn gewijzigd. Van ruwweg 3,50 naar 3,00 per M3.
Ik ga opzoek naar een andere leverancier ik ben wel klaar met Eneco.
Vanaf 2week januari heb ik ook weer zonnepanelen en dan weer ff sparen voor airco's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |