quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:06 schreef Corvette het volgende:
Als je betere en grotere technic sets wilt moet je naar Mould King kijken en Cada. Die hebben sets die meer bedoelt zijn voor volwassen .
Mould King en Cada zijn zeer populair in Duitsland . Ze vinden dat Mould King heeft een betere kwaliteit heeft en betere sets maakt en Cada maakt hele goede volwassen sets:
Verder hebben de Duitsers natuurlijk hun eigen BlueBrixx wat sets maakt voor volwassen.
Lego vs Mould King: de betere stenen kwaliteit is van Mould King in dit vergelijk.
Mould King® vs LEGO® - Not gegen Elend - Qualitäts- gegen Designproblem: Schreibmaschinen-Vergleich
Cada set:
Het kasteel der kastelen:
quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Mja, zo een post doet wel een beetje pijn aan mijn legohart. Chinese meuk promoten.
Ongetwijfeld dat de blokjes betere kwaliteit zijn dan lego, maar wat ik zo zie bij Mould King is dat sowieso de helft van hun sets gejatte lego sets zijn.
Op blue brixx na denk ik? Dat ziet er Duits uit zo op het eerste gezicht.
Dit.quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Mja, zo een post doet wel een beetje pijn aan mijn legohart. Chinese meuk promoten.
Ongetwijfeld dat de blokjes betere kwaliteit zijn dan lego, maar wat ik zo zie bij Mould King is dat sowieso de helft van hun sets gejatte lego sets zijn.
Op blue brixx na denk ik? Dat ziet er Duits uit zo op het eerste gezicht.
quote:Op dinsdag 13 december 2022 23:35 schreef mschol het volgende:
[..]
mehh.. doubt it
als dit klopt, is mould king gewoon lepin en dat is echt no way gelijkwaardig of beter als lego.
https://technicstory.com/lepin-vs-lego-review/
[..]
quote:Op woensdag 14 december 2022 14:42 schreef Corvette het volgende:
[..]
Mould King is helemaal geen lepin. Dat is totaal wat anders.
Mould King gebruikt GoBricks.
- geen onderling kleurverschil
- betere pasvorm
- geen kwaliteits problemen met kleuren die scheuren of breken.
- bij technic zijn de verschillen nog groter in het voordeel van Mould King.
Miljoenen Europeanen weten dit al lang en kopen geen Lego meer.
quote:
Allereerst dank voor het topic. Maar de term NEP Lego bestaat niet.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:19 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dit.
Wellicht een apart topic afsplitsen over Chinese blokjes?
Het lijkt door het quoten of de berichten van mij komen, maar dit waren allemaal users ik heb alleen alles overgezet en dat kan alleen maar door quoten. Er was verzocht om een apart topic hiervoor.quote:Op woensdag 14 december 2022 17:25 schreef Corvette het volgende:
[..]
[..]
Allereerst dank voor het topic. Maar de term NEP Lego bestaat niet.
Lego heeft zelf de bouwblokjes niet bedacht maar Kiddcraft ( dat is Engels ) en zelf illegaal hun bouwsteentje gebruikt en aangepast. Lego was daarin trouwens niet de enige.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hilary_Page
Het patent is inmiddels al lang verlopen dus alles is vanaf 1980 zo'n beetje vrij voor alle partijen.
En Chinese blokjes klopt ook niet ..... Lego produceert zelf o.a. in China. Ja, daar komen veel merken vandaan maar zeker niet alleen daar vandaan. De enige die 100% Europees is is het Poolse Cobi. En die gaan als een speer ook.
Allemaal leuk en aardig, maar dit zijn ook bouwsteentjes:quote:Op woensdag 14 december 2022 17:25 schreef Corvette het volgende:
[..]
[..]
Allereerst dank voor het topic. Maar de term NEP Lego bestaat niet.
Lego heeft zelf de bouwblokjes niet bedacht maar Kiddcraft ( dat is Engels ) en zelf illegaal hun bouwsteentje gebruikt en aangepast. Lego was daarin trouwens niet de enige.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hilary_Page
Het patent is inmiddels al lang verlopen dus alles is vanaf 1980 zo'n beetje vrij voor alle partijen.
En Chinese blokjes klopt ook niet ..... Lego produceert zelf o.a. in China. Ja, daar komen veel merken vandaan maar zeker niet alleen daar vandaan. De enige die 100% Europees is is het Poolse Cobi. En die gaan als een speer ook.
Gooi het maar onder de noemer bouwsteentjes: dat zijn ze allemaal . Lego steentje bestaat juridisch gezien ook niet.
Ziet er goed uit !. Geen ervaring met het model maar wel goede ervaring met ali express lego. Voor een kwart van de prijs kan het haast geen misser zijn.quote:Op dinsdag 18 april 2023 11:02 schreef very het volgende:
Zojuist deze besteld. De kwaliteit schijnt best goed te zijn en het prijsverschil is gigantisch. Daarbij vind ik hem mooier in het geel en is deze versie gemotoriseerd
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat het niet tegen gaat vallen
Iemand ervaring met deze?
https://nl.aliexpress.com(...)gatewayAdapt=glo2nld
ook bij lego tref ik wel eens grotere stukken aan die echt over zijnquote:Op woensdag 26 april 2023 16:26 schreef KapiteinIglo het volgende:
Status nu:
[ afbeelding ]
1 sectie van de titanic
[ afbeelding ]
Ik heb wel regelmatic stukjes die kapotgaan, of grote stukken die overblijven. Lego zou nooit grote stukken overhouden, maargoed.
Ook 1x een plate 6x2 te weinig, die heb ik toegevoegd uit eigen collectie.
De kraantjes met de witte stud op de foto, die springen steeds los, die passen niet goed, die ga ik nabestellen bij lego.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar voor 70¤ vind ik het een prima koop tot nu toe.
1/10e van de LEGO prijs.
Ja, Millennium Falcon van Youmko.comquote:
@Bomenverzamelingquote:Op zaterdag 28 september 2024 22:14 schreef KoningWouter het volgende:
Is er nog iemand hier die ook nep Lego bouwt?
Ik bouw dan wel met mini/nano bricks, dus kleiner dan Legoquote:
Ah zijn dat de steentjes waar je er heel veel van nodig hebt voor een set? Ik zie op AE wel vaker van dat soort sets langskomen zoals bijvoorbeeld Yoshi van Mario en dan uit 30000 steentjes.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:18 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik bouw dan wel met mini/nano bricks, dus kleiner dan Lego
Ja. Sets van 30.000 vind ik wel wat veel, maar soms heb ik wel sets van 1000 + steentjesquote:Op zaterdag 28 september 2024 22:19 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ah zijn dat de steentjes waar je er heel veel van nodig hebt voor een set? Ik zie op AE wel vaker van dat soort sets langskomen zoals bijvoorbeeld Yoshi van Mario en dan uit 30000 steentjes.
Heb je een voorbeeld van wat je hebt gemaakt? Denk dat ik nu wel weet wat dat zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:21 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja. Sets van 30.000 vind ik wel wat veel, maar soms heb ik wel sets van 1000 + steentjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |