Mijn reactie zag op iemand die voor 2-300 overstapt. Op een gegeven moment is dat niet meer de moeite.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
Overstap levert meestal meer op. Werkgevers zijn penny wise, pound foolish. Laten liever ervaren krachten gaan dan er wat bij geven.
Werk niet meer in loondienst maar het was iedere keer lonender om weg te gaan dan te blijven zitten. Ex collega's maakten hetzelfde mee. Bij de werkgever is er dan vaak 5% ruimte terwijl je elders 20-25% meer kan verdienen.
Deze markt beloont hoppen. Werknemers zijn schaars, je zal ze toch ergens mee moeten lokken.
Zit natuurlijk op den duur minder rek op zeker als je direct al grote sprongen gemaakt hebt. Zelf door aantal hops ongeveer 80% meer gaan verdienen plus stuk beter pensioen toen ik nog in loondienst werkte.
Zo bot breng ik het ook niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:16 schreef ETA het volgende:
[..]
Als je het zo bot brengt zoals je hier beschrijft, dan klinkt niet heel bevorderlijk voor de werksfeer. Dat zou mijn inziens impact kunnen hebben als ze moeten kiezen wie een promotie krijgt, dan gaan ze mogelijk voor continuïteit (iemand die waarschijnlijk langer blijft dan iemand die mogelijk de functie beter zou kunnen uitvoeren, maar die dreigt weg te gaan).
Ik snap je punt wel, maar ik breng dit anders. Ik zeg dat ik tevreden ben met de functie, maar dat er geregeld aanbiedingen voorbij komen. "Uiteraard wil ik niet weg, maar het wordt wel steeds lastiger deze af te slaan als er een groot salarisverschil is. Wat kunnen hieraan doen?". Ik maak er een "help mij jou te helpen" van, dat we gezamenlijk optrekken tegen buitenstaanders die de status quo willen verstoren.
Ik snap wat je zegt inmiddels zit ik ook tegen zo'n punt aan.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:22 schreef ETA het volgende:
[..]
200-300 euro meer??? Hangt natuurlijk beetje af van je huidige salaris, maar 200-300 meer is mijn inziens wel erg weinig om alleen voor het geld een overstap te maken. Die 200-300 euro weegt niet op tegen de onzekerheden die je aangaat bij het wisselen van een baan, vooral omdat je al tevreden bent met je huidige baan.
Functieinhoudelijk/toekomstperspectief moet ook wel flink op vooruit moeten gaan, wil ik zoiets overwegen.
Hoe meer ik er zelf over nadenk, toekomstperspectief is bij mij wel altijd doorslaggevend geweest.quote:Op zondag 8 januari 2023 18:14 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt inmiddels zit ik ook tegen zo'n punt aan.
Maar krijg sowieso inflatie er weer bij dit jaar dus xit voorlopig prima.
Maar toen begon ging ik weg voor dit soort bedragen en zelfs nu rond de 5000 is 300 erbij elke maand aardig wat.
Maar was meer in context ik zou niet solliciteren als geen salaris indicatie staat.
Dooddoeners als leuke sfeer en vrimibo en tafelvoetbal mijn reet.
Had dit ook een tijdje, toen er genoeg geld binnenkwam voor de levensstandaard die ik nodig had werd ik laks in het verhogen van mijn salaris. Had ik toch niet nodig, work life balance was belangrijker.quote:Op zondag 8 januari 2023 18:47 schreef ETA het volgende:
[..]
Hoe meer ik er zelf over nadenk, toekomstperspectief is bij mij wel altijd doorslaggevend geweest.
In het begin van mijn carrière heb ik bijna een overstap gemaakt voor het geld, ik zou dan van ~2750 bruto naar 3750 bruto gaan met vergelijkbare secundaire arbeidsvoorwaarden. Het het niet gedaan vanwege toekomstperspectief. Dit pakte goed uit omdat ik 2 jaar later weg ben gegaan voor 5650 bruto.
Hetzelfde bij mijn laatste overstap, ik had 2 contractvoorstellen liggen, ik ben voor de lager betalende optie gegaan (1400 verschil + leaseauto). Hierbij speelde toekomstperspectief, maar ook hoe leuk mij de functie/werkomgeving leek. Heeft mij 4 jaar gekost om die 1400 in te halen (niet helemaal omdat die andere baan ook zou stijgen qua salaris), maar geen spijt gehad van die keuze omdat de functie zo leuk is.
Meer on-topic: Alles wat we in hier lezen van iedereen, dat is wel vanuit een luxe perspectief geschreven, dat er nu een giga tekort is aan personeel. Straks als het wat minder gaat met de economie, dan moeten we weer door hoepels springen voor werk. Voor de meest gewilde vakmensen zal het niet veranderen, maar de gemiddelde werknemer moet dan weer flink moeite doen voor een leuke baan.
Dat is een forse stap; een ruime verdubbeling in 2 jaar tijd.quote:Op zondag 8 januari 2023 18:47 schreef ETA het volgende:
In het begin van mijn carrière heb ik bijna een overstap gemaakt voor het geld, ik zou dan van ~2750 bruto naar 3750 bruto gaan met vergelijkbare secundaire arbeidsvoorwaarden. Het het niet gedaan vanwege toekomstperspectief. Dit pakte goed uit omdat ik 2 jaar later weg ben gegaan voor 5650 bruto.
Ja inderdaad, en dat zit echt niet in het normale 3% per jaar middelloon tabelletje.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:55 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is een forse stap; een ruime verdubbeling in 2 jaar tijd.
Dat was ook de grootste stijging in mijn carrièrequote:Op maandag 9 januari 2023 06:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en dat zit echt niet in het normale 3% per jaar middelloon tabelletje.
Ja precies, ik denk ook gewoon een gelukje? Als je weg was gegaan had je die verhoging niet gehad, maar er ook niet van geweten natuurlijk.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:28 schreef ETA het volgende:
[..]
Dat was ook de grootste stijging in mijn carrièreMaar gemiddeld doe ik het nog steeds niet slecht met 11% gemiddeld per jaar stijging over 12 jaar. Ben pas laat begonnen met werken (30e), dus ik had ook een inhaalslag nodig.
Verzonnen titels.quote:Op maandag 9 januari 2023 19:41 schreef Gieliovd het volgende:
Zeker met de wat minder evidente functies. Neem "business analist". Wat is dat voor bedrijf A of B? Nog een, "maintenance engineer". Wat is dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |