abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207057827
niet mijn op

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 12 december 2022 @ 18:57:01 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207057854
Vandaag Twitter Blue? Heeft iemand hier een abbo genomen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207057861
Dat hele woke geneuzel is absoluut een gevaar voor de samenleving, maar niet het enige. Het serieus nemen van platforms als twitter is dat net zo goed. Musk is op dit moment niet meer dan een domme troll.
pi_207057872
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2022 18:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag Twitter Blue? Heeft iemand hier een abbo genomen?
Kan niet.

quote:
New subscriptions to Twitter Blue are currently available on web only in the US, Canada, Australia, New Zealand, and the UK, with plans to expand.
https://help.twitter.com/en/using-twitter/twitter-blue.
:').
pi_207057884
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 18:58 schreef YStec het volgende:

[..]
Kan niet.
[..]
Wat is daar :') aan?
  maandag 12 december 2022 @ 18:59:31 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207057885
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 18:58 schreef YStec het volgende:

[..]
Kan niet.
[..]
Ow vaag, alleen engels sprekende landen dus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207057890
Maar fatsoenlijke secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook al woke tegenwoordig begrijp ik?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207057895
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke is absoluut gevaarlijk, maar denken dat er nu pas groepen gepolariseerd raken en met vreemde ideeën over andere groepen komen is in de Amerikaanse context voorbij bizar. Dat anti-overheidsdenken was er al ver voor woke en heeft diens groezelige wortels in extreem- en conservatief rechtse bewegingen die teruggaan tot de Know Nothing Party; clubjes waar daadwerkelijke xenofobie, rassenhaat en vaak ook antisemitisme gewoon vaste onderdelen van een buitengewoon toxische ideologie waren. Dat was dus ver voor woke. En aanhangers ervan hebben ook geen woke nodig om een vinnige haat jegens alles wat niet WASP is te ervaren.

En die beweging is niet alleen nog springlevend, hij wordt o.m. door het gros van de GOP gestimuleerd en gevoed, zeker door de Trump cult.
Waar komt het anti-overheidsdenken vandaan? Ook daar werkt een bepaalde woke tendens (vooral langs de lijnen van klasse en educatieve achtergrond) als een katalysator. Dit zie je in Nederland ook terug, neem een partij zoals D66 en BBB.

De daadwerkelijke dingen die jij opnoemt (xenofobie, rassenhaat en antisemitisme) zijn behoorlijk fringe. Dan kom je uit bij de Jared Taylors en Nick Fuentesen van deze wereld.
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 18:57 schreef MoreDakka het volgende:
Dat hele woke geneuzel is absoluut een gevaar voor de samenleving, maar niet het enige. Het serieus nemen van platforms als twitter is dat net zo goed.
Klopt. En dit heeft volgens mij ook niemand beweerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 12 december 2022 @ 19:00:29 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207057896
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2022 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja, net als de vorige keer. Alleen toen was het iOS-only, wat nog veel vager was.
  Overall beste user 2022 maandag 12 december 2022 @ 19:00:49 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207057901
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2022 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
En zonder goede privacywetgeving.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207057906
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij begon inderdaad. Maar hij "beschuldigde" anderen er juist van bij een non-profitorganisatie te werken..
Nou, beschuldigen, beschuldigen :P Ik stel alleen maar vragen vanuit mijn onderbuik. Conclusies trek ik op basis van feiten. :+
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 12 december 2022 @ 19:01:35 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207057913
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Maar fatsoenlijke secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook al woke tegenwoordig begrijp ik?
Het wokisme begon met de afschaffing van de slavernij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207057928
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Dat hangt er vanaf wat die voorwaarden zijn natuurlijk. Dat lijkt me nogal logisch.
  maandag 12 december 2022 @ 19:03:18 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207057931
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2022 19:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar komt het anti-overheidsdenken vandaan? Ook daar werkt een bepaalde woke tendens (vooral langs de lijnen van klasse en educatieve achtergrond) als een katalysator. Dit zie je in Nederland ook terug, neem een partij zoals D66 en BBB.

De daadwerkelijke dingen die jij opnoemt (xenofobie, rassenhaat en antisemitisme) zijn behoorlijk fringe. Dan kom je uit bij de Jared Taylors en Nick Fuentesen van deze wereld.
[..]
Klopt. En dit heeft volgens mij ook niemand beweerd.
In de VS?

Uit angst voor immigranten uit Ierland en Centraal- en Oost-Europa, en het Katholicisme dat ze meenamen. Daar kwamen de Know Nothings uit voort, de Nativists. Die natuurlijk helemaal vol op het orgel gingen met de komst van Mexicanen en Chinezen.

Zoals ik al zei: die groezelige anti-beweging is er al veel langer in de VS en is nooit verdwenen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207057964
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat hangt er vanaf wat die voorwaarden zijn natuurlijk. Dat lijkt me nogal logisch.
Wat zouden "woke-secundaire arbeidsvoorwaarden" kunnen zijn dan? Want daar kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 12 december 2022 @ 19:13:48 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_207058090
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207058108
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2022 19:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat zouden "woke-secundaire arbeidsvoorwaarden" kunnen zijn dan? Want daar kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen.
Oh dat zijn dingen als verplichte DEI-training, affinity groups en de nieuwste trend ERG (employee resource groups). Er zijn werkgevers die dat soort dingen als positief verkopen bij werving.
  maandag 12 december 2022 @ 19:15:05 #18
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207058111
MuskGOD _O_
  maandag 12 december 2022 @ 19:16:21 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207058136
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:15 schreef YoungDriller het volgende:
MuskGOD _O_
hee @Chivaz , hier heb je er één.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207058216
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2022 19:01 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nou, beschuldigen, beschuldigen :P Ik stel alleen maar vragen vanuit mijn onderbuik. Conclusies trek ik op basis van feiten. :+
Uhuh.

Wat ik zo raar vind is dat je nogal denigrerend overkwam over non-profits terwijl jijzelf voor een non-profit werkt? Hoe zit dat dan?

Hoe vaak slaapt een parttimer als jij op kantoor dan? Niet vaak lijkt mij? Je praat wel stoer voor iemand die zich totaal niet onder die werkcondities bevindt?
pi_207058269
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:22 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Uhuh.

Wat ik zo raar vind is dat je nogal denigrerend overkwam over non-profits terwijl jijzelf voor een non-profit werkt? Hoe zit dat dan?

Hoe vaak slaapt een parttimer als jij op kantoor dan? Niet vaak lijkt mij? Je praat wel stoer voor iemand die zich totaal niet onder die werkcondities bevindt?
Kan dit soort persoonlijk geneuzel niet in DMs?
  Vis een optie? maandag 12 december 2022 @ 19:27:48 #22
70532 loveli
N
pi_207058294
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh dat zijn dingen als verplichte DEI-training, affinity groups en de nieuwste trend ERG (employee resource groups). Er zijn werkgevers die dat soort dingen als positief verkopen bij werving.
Vox Populi, Vox DEI?
crap in = crap out
pi_207058329
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2022 18:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kennen ze daar geen arbeidstijdenwet?
Die kennen we hier ook niet, voor die soort jongens en meisjes.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_207058356
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik zou verplichte trainingen geen secundaire arbeidsvoorwaarden noemen. Dat is net als bedrijven die allerlei sessies in de avonden waarbij je een kleffe pizza krijgt proberen te verkopen als secundaire arbeidsvoorwaarde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207058738
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik zou verplichte trainingen geen secundaire arbeidsvoorwaarden noemen. Dat is net als bedrijven die allerlei sessies in de avonden waarbij je een kleffe pizza krijgt proberen te verkopen als secundaire arbeidsvoorwaarde.
Ik ook niet, maar er zijn legio werknemers die dat wel als voorwaarde zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')