abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207097487
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeg jij het maar..ik ben niet zoveel in NL op het moment.
Recht zo die gaat, de winter door. O+
Weet niet. Was meer jouw afdeling dacht ik, die koren :P
  donderdag 15 december 2022 @ 22:20:11 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207097500
Ben helaas wel weer mijn reuk en smaak helemaal kwijt
Zit nu op een chipje te knauwen omdat de textuur prettig is :')

Hopelijk weer snel terug, alles, inclusief mijn godinnenlook en fitheid graag *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207097511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Weet niet. Was meer jouw afdeling dacht ik, die koren :P
Als ik weer in NL ben, zal ik er speciaal op letten voor jou. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207097585
https://archive.ph/S5eA2

Long COVID is ook niet wat we dachten. Vooral psychosomatisch. Dat onderzoek van laatst toonde ook aan dat er niks verschillend was qua biomarkers e.d.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207097992
quote:
87s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:20 schreef Molo het volgende:

Hopelijk weer snel terug, alles, inclusief mijn godinnenlook en fitheid graag *)
beterschap, lijkt mij een hel om je smaak en reuk kwijt te raken.
pi_207099496
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:

Long COVID is ook niet wat we dachten. Vooral psychosomatisch. Dat onderzoek van laatst toonde ook aan dat er niks verschillend was qua biomarkers e.d.
Ja, daar is de medische wereld in het verleden vaak de fout mee ingegaan, stellen dat het tussen de oren zit, terwijl jaren later blijkt dat het toch een lichamelijke oorzaak heeft.
pi_207099501
quote:
87s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:20 schreef Molo het volgende:

Je proeft ook het zout van de chips niet?
Da's best wel heftig.
Ik had gelukkig nog wel wat smaak, zoals zoetz, zout, bitter en umami.
Ik gooide overal ketjap of sojasaus overheen, dat gaf nog iets van smaak (umami)
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:14:42 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207099940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:04 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Corona mooi als excuus gebruikt dus.
Ach en anders kun je nog altijd roepen dat je niet aan materiaal kunt komen door de oorlog in Oekraïne.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:46:53 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207100265
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's best wel heftig.
Ik gooide overal ketjap of sojasaus overheen, dat gaf nog iets van smaak (umami)
Mijn man had de eerste dag een boterham met chocoladepasta voor me neergezet. Die smaakte toen zout.
En niet lang erna totaal geen reuk of smaak meer, net als mijn vorige/eerste keer Covid

Ach ja, zal wel weer terugkomen ;)
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:49:35 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207100282
quote:

Dat zware vermoeden hadden velen al, alleen mocht dat nooit hardop uitgesproken. Want de experts..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:51:27 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_207100293
Dat het eigenlijk best crescendo gaat met corona, en er eigenlijk geen fuck aan de hand is kan je ook wel afleiden uit dokter mis informatie Bleekers die ook ophoudt met alarmeren over corona.

https://twitter.com/Bleek(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:53:20 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207100304
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
Dat het eigenlijk best crescendo gaat met corona, en er eigenlijk geen fuck aan de hand is kan je ook wel afleiden uit dokter mis informatie Bleekers die ook ophoudt met alarmeren over corona.

https://twitter.com/Bleek(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor
Ze heeft haar aandachtsprijs binnen vanuit het Radboud toch?
Ego gestreeld dus die is momenteel even aan het bijkomen van de zelforgasmes
pi_207100445
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:09 schreef nostra het volgende:

[..]
De vraag is alleen waarom dat zo was en het antwoord is niet "door Omikron". Daarom dat de constatering van Fauci ("we hadden niet veel kunnen doen, waarschijnlijk helemaal niets") ook vrij verbazingwekkend is.
Ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen. De ziekenhuizen in Noord-Amerika hadden destijds niet vol gelegen als omikron (of een vergelijkbare variant) niet opgekomen was.

Kun je natuurlijk altijd steggelen over de vraag of het niet beter is om een kortstondige hevige piek op de koop toe te nemen versus het uitsmeren over een lange(re) periode, maar dat terzijde.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_207100945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:00 schreef nattermann het volgende:
Solidariteit

:r
Hoe laat is het SOLIDARITEIT
pi_207101280
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Da's best wel heftig.
Nuances vielen bij mij volkomen weg. Slechts suiker en zout bleven over. Ik zat de eerste dagen lepeltjes suiker weg te snoepen. Qua geur rook ik in de eerste dagen heel in de verte de sterke Chanel 5 imitatie in mijn geurtjescollectie. Na een week keerden de reuk en smaak stukje bij beetje weer terug.
pi_207101401
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:52 schreef Nia het volgende:
Overal is men sinds dit voorjaar weer druk doende met het organiseren van braderieën, jaarmarkten, kermissen etc, maar in Dordrecht nam de gemeente op 5 mei!! al de beslissing om de kerstmarkt ook dit jaar af te lasten. :') Triest voor de inwoners daar. https://indebuurt.nl/dord(...)22-niet-door~194732/
Daarom was het extra druk bij die in mijn stadje vorig weekend, denk ik. Daar ging ie wel door en was het drukker dan ooit volgens mij.
pi_207101406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daarom was het extra druk bij die in mijn stadje vorig weekend, denk ik. Daar ging ie wel door en was het drukker dan ooit volgens mij.
Dat was inclusief kerstkoor @Spablauw214
pi_207101446
quote:

Volgens mij heb ik ook long covid :@ Sinds mijn weekje ziek eind nov heb ik na - niet tijdens - het hardlopen 1 a 2 dagen last van een soort benauwde hoest. Maar kan ook best icm de kou zijn. Had er de eerste week geen last van namelijk. Nu de laatste 2 wkn wel. Maar zal wel weer over gaan en volgens mij geen invloed op de algehele conditie.
pi_207101652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:32 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat was inclusief kerstkoor @:Spablauw214
Kijk. Dit is belangrijke informatie. Iets met de aanwezigheid van kerstkoren en lockdowns enzo :P
pi_207101681
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kijk. Dit is belangrijke informatie. Iets met de aanwezigheid van kerstkoren en lockdowns enzo :P
Het trok idd wel mensen dus het is maar goed dat dat destijds verboden was.
pi_207101721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:52 schreef Nia het volgende:
Overal is men sinds dit voorjaar weer druk doende met het organiseren van braderieën, jaarmarkten, kermissen etc, maar in Dordrecht nam de gemeente op 5 mei!! al de beslissing om de kerstmarkt ook dit jaar af te lasten. :') Triest voor de inwoners daar. https://indebuurt.nl/dord(...)22-niet-door~194732/
Kerstmarkt in Dordt zit een heel verhaal aan vast van organisatorische chaos, oud zeer en financiële ellende. Daar is corona echt als excuus gebruikt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_207102640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen. De ziekenhuizen in Noord-Amerika hadden destijds niet vol gelegen als omikron (of een vergelijkbare variant) niet opgekomen was.

Kun je natuurlijk altijd steggelen over de vraag of het niet beter is om een kortstondige hevige piek op de koop toe te nemen versus het uitsmeren over een lange(re) periode, maar dat terzijde.
Vooral in de VS heeft Omikron huisgehouden. Maar dat was vooral in de staten waar de vaccinatie graad laag was. Omikron is nog steeds voor kwetsbare in de samenleving erg vervelend zeker als ze niet gevaccineerd zijn of iets van immuniteit hebben. Als we de Wuhan variant beschouwen als 1 wat betreft ziekmakend/dodelijk dan was Delta rond 1,8 en Omikron zit rond de 0,9. Zeker in vergelijking met Delta is Omicron minder erg maar in vergelijking met de Wuhan variant (de beginnende variant) valt het dus mee(François Balloux had dat uitgerekend staat ergens op zijn twitterfeed geen zin om op te zoeken). Maar door vaccinatie en immuniteit van door gemaakte besmettingen hebben we er hier minder last van. In Hong Kong waar ook vooral oudere zich niet lieten vaccineren was het ook helemaal mis gegaan vooral onder de kwetsbaren. Nu gebeurt het zelfde in China waar ook het advies was dat kwetsbaren zich niet lieten vaccineren.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-opmars-coronavirus
Dus het laat maar weer is zien dat vaccins helpen zeker bij kwetsbaren maar andere maatregelen amper omdat mensen ze na voorloop van tijd ze zat zijn wat we dus in China zien. Dus inzetten op vaccinatie met voorlichting en informatie en geen QR-codes en andere onzin want dat is alleen maar brandstof voor wappies.
pi_207103190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vooral in de VS heeft Omikron huisgehouden.
Het probleem in de VS is de vele ongezonde vetzakken... niet corona of griep. Liever lekker makkelijk een prikje zetten en een maagverkleining dan sporten en gezonder eten.
Facts don't care about your feelings
pi_207103303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:22 schreef ipa84 het volgende:

Vooral in de VS heeft Omikron huisgehouden. Maar dat was vooral in de staten waar de vaccinatie graad laag was.
Heb je hier wat cijfers, bronnen van? BVD
pi_207103319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Het probleem in de VS is de vele ongezonde vetzakken... niet corona of griep. Liever lekker makkelijk een prikje zetten en een maagverkleining dan sporten en gezonder eten.
De gemiddelde gezondheid is lager in de VS dan hier in Europa. Maar dit is wel heel makkelijk gezegd heeft ook te maken met het economisch klimaat en de fantastische maar onbetaalbare gezondheid zorg daarzo. Hier in Nederland leven mensen met een laag inkomen ook veel ongezonder dan mensen met een hoog inkomen omdat gezond eten, sporten enzovoort gewoon geld kost en dat op dit moment voor lage inkomens gewoon lastig is. Dus wil je dat veranderen moet hun economische positie gewoon verbeteren anders is het gewoon dom gelul in de ruimte. Stel je maar voor als je elke dag al in de stres zit om rond te komen dan is het laatste waar je over denkt is je gezondheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')