abonnement Unibet Coolblue
pi_206967200
Ik (26M) heb 5 weken gedate (begin okt - eind nov) met een jongen (26M) waarbij alles perfect was. Ik heb nog nooit een relatie gehad en hij was sinds juli vrijgezel na een relatie van 3,5 jaar met zijn ex.

We klikte vanaf date 1 enorm en dit werd wederzijds meermaals uitgesproken. Vanaf date 3 besloten we ook exclusief te daten. We zagen elkaar 3/4 keer in de week, bleven bij elkaar slapen, hadden hele diepe en emotionele gesprekken, ontmoeten elkaars vriendenkringen en boekte in week 4 zelfs een weekend naar Parijs voor met Kerst. We spraken zelfs al over een echte relatie. "Het moet raar lopen willen we met Kerst geen relatie hebben" waren zijn letterlijke woorden.

Tot twee weken geleden leek er niks aan de hand totdat hij voor mijn deur stond uit het niets. Hij wilde ermee stoppen... hij voelde zich benauwd en weet niet waar het vandaan kwam. Ik kreeg te horen dat hij het 'er nu niet klaar voor was' en 'het niet aan jou ligt maar aan mij' en hij geen andere oplossing zag dan alleen uit te zoeken waar alles vandaan kwam. "Ik dacht dat ik verder was maar pijnlijk genoeg ben ik er met jou achter gekomen dat dat helemaal nog niet zo is."

Ik heb er veel moeite mee omdat dit echt compleet uit het niets kwam. Hebben mensen dit ook ooit eens meegemaakt?

En vanaf de andere kant gezien; is dit jullie wel eens gebeurd? Dat je ervoor ging maar na een korte tijd er toch achter kwam er niet klaar voor te zijn? Ik kan me dit namelijk zo slecht voorstellen als je je compleet kwetsbaar openstelt en 'commitmentdingen' doet en zegt.

Ik zoek even wat ervaringen... ;-)

[ Bericht 3% gewijzigd door RonL939 op 06-12-2022 15:42:43 (aanvulling) ]
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 15:45:26 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206967246
Ja, ik heb dat wel eens mee gemaakt. Nee, het is me nooit gebeurt vanuit 'zijn' kant zeg maar, maar het kan gebeuren. Dat betekent toch dat jij hét niet bent voor hem/haar.

Linksom of rechtsom, het is jammer, maar beter dat je er nu achter komt dan later. Wonden likken en weer door.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206967314
Wanne homo joh, om je zo te behandelen.
  dinsdag 6 december 2022 @ 15:51:55 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206967320
Ja, dat is mij ook wel eens gebeurd, en ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Een rebound was het in mijn geval, en toen kwam ik erachter dat ik na een lange relatie juist een tijdje alleen wilde zijn in plaats van meteen weer te gaan daten. Zou het niet persoonlijk opvatten.
  dinsdag 6 december 2022 @ 15:52:04 #5
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_206967322
Na die tweede alinea schrok ik een beetje van de intensiteit, hoe snel en heftig het ging.

Logisch ook dat hij zich benauwd voelde en er nu nog niet klaar voor is. Voor jou heel naar, voor hem heel logisch.
Wat CoolGuy ook al zegt. Lik je wonden en door. Nu even shit, maar een andere optie heb je niet. Heel cliché maar tijd heelt. Sterkte !

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 06-12-2022 16:01:52 ]
Aan het typen...
pi_206967334
Hij zal iemand anders hebben gevonden? Wil misschien toch nog even genieten van het vrijgezellenleven? Heeft geen trek in teveel 'verplichtingen'?

Je weet het niet. Feit is wel dat hij niet verder wil. Geen idee hoe dat zit met M-M-relaties en daten.

Ben een man en val op vrouwen. Maar ja, weleens gehad dat ik een dame helemaal geweldig vond, maar na 'n tijdje daten toch tot de conclusie kwam dat ik er niet zoveel zin in had.

Dat is dan een combinatie van dingen, waarbij het eigenlijk altijd erop neer komt dat de dame in kwestie toch niet leuk genoeg was om er veel (vrijheid en tijd) voor op te offeren.

Helemaal als je het hebt over 3-4 dagen per week, weg met vakanties/feestdagen en zo.. dan kost dat zo veel tijd dat iemand wel echt geweldig moet zijn. Zo niet, dan is het dat niet waard.
  dinsdag 6 december 2022 @ 15:53:39 #7
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_206967347
Paar weken terug na maanden daten met een meid,ging naar mijn idee enorm goed maar ze wou geen relatie omdat ze “aan zichzelf moest werken” dus we plakte er geen label op

Tot ze na maanden samen uiteten, samen slapen, alles fijn en goed uit het niks kortaf ging doen ,en ik daar niks van snapte


Toen dacht ik van als je kortaf gaat doen wacht ik wel tot jij tegen me gaat praten ipv andersom, en dat gebeurd dus niet.. ,ons laatste contact was 2 weken geleden en ik hoorde zatedag dat ze een nieuwe vriend heeft, waar ze blijkbaar wel klaar voor was

Gebruikt, doet pijn en is kut ,ik snap je
pi_206967368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:41 schreef RonL939 het volgende:
omdat dit echt compleet uit het niets kwam.
ehm... je had 5 weken gedate .... je beschrijft het een beetje alsof je al twee of drie jaar samen was en elkaar volledig kende, maar 5 weken _is_ gewoon nog enorm pril.

kan het misschien zijn dat je die fixatie op 'het hebben van een echte relatie' (letterlijke schrijfwijze in je OP, wat me vooral ook doet afvragen wat het verschil tussen een 'echte' en een 'onechte' relatie is en hoe je dat herkent?), wel eens datgene is waardoor het misgelopen kan zijn?

Ikzelf heb het overigens vroeger ook meegemaakt, maar toen was ik degene die het uitmaakte, met ongeveer dezelfde woorden ("Dat het aan mij lag, en niet aan haar"), maar de hoofdreden was toen ook wel een beetje dat ik het gevoel had dat de andere partij véél meer verliefd en gedreven was op een vaste relatie, terwijl ikzelf daar nog niet aan toe was (of iig niet met haar) .... Het kan enorm beklemmend zijn als de ander heel vaak aangeeft hoe verliefd hij/zij is en hoe goed alles zou zijn (en ook dat mermaals bevestigd en uitgesproken wil zien), terwijl je het zelf liever wat rustiger aan wil doen en de tijd wil geven dat er iets kan ontstaan.
Natuurlijk weet ik niet of dat hier hetzelfde is, maar het lijkt mogelijk.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206967407
Nouja, beter nu dan over 5 jaar.

Wel klote zeg... -O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206967428
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:57 schreef Het_Bokje het volgende:
Nouja, beter nu dan over 5 jaar.

Wel klote zeg... -O-
Hahaha, ja zo probeer ik het nu ook te zien ;--)
pi_206967447
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:52 schreef Gibson88 het volgende:
Na die tweede alinea schrok ik een beetje van de intensiteit, hoe snel en heftig het ging.

Logisch ook dat hij zich benauwd voelde en er nu nog niet klaar voor is. Voor jou heel naar, voorheen heel logisch.
Wat CoolGuy ook al zegt. Lik je wonden en door. Nu even shit, maar een andere optie heb je niet. Heel cliché maar tijd heelt. Sterkte !
Kan me heel goed voorstellen dat dat zo klinkt. Is door de 'buitenwereld' heel vaak gezegd en waren ons ervan bewust maar continu gezegd tegen elkaar: "zo lang het goed voelt, waarom niet?".

Thanks!
pi_206967487
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ehm... je had 5 weken gedate .... je beschrijft het een beetje alsof je al twee of drie jaar samen was en elkaar volledig kende, maar 5 weken _is_ gewoon nog enorm pril.

kan het misschien zijn dat je die fixatie op 'het hebben van een echte relatie' (letterlijke schrijfwijze in je OP, wat me vooral ook doet afvragen wat het verschil tussen een 'echte' en een 'onechte' relatie is en hoe je dat herkent?), wel eens datgene is waardoor het misgelopen kan zijn?

Ikzelf heb het overigens vroeger ook meegemaakt, maar toen was ik degene die het uitmaakte, met ongeveer dezelfde woorden ("Dat het aan mij lag, en niet aan haar"), maar de hoofdreden was toen ook wel een beetje dat ik het gevoel had dat de andere partij véél meer verliefd en gedreven was op een vaste relatie, terwijl ikzelf daar nog niet aan toe was (of iig niet met haar) .... Het kan enorm beklemmend zijn als de ander heel vaak aangeeft hoe verliefd hij/zij is en hoe goed alles zou zijn (en ook dat mermaals bevestigd en uitgesproken wil zien), terwijl je het zelf liever wat rustiger aan wil doen en de tijd wil geven dat er iets kan ontstaan.
Natuurlijk weet ik niet of dat hier hetzelfde is, maar het lijkt mogelijk.
Ik snap wat je zegt. Met 'echte' relatie bedoelden we, buiten het exclusief daten, dat we er een label opplakte.

Je tweede punt snap ik overigens helemaal en is iets waar ik nu veel over nadenk. Echter denk ik dat dat wel redelijk in balans was al kan hij het natuurlijk anders gevoeld hebben.
pi_206967525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:01 schreef RonL939 het volgende:

dat we er een label opplakte.


Wat is dat voor geneuzel eigenlijk?
pi_206967648
Denk terug naar zn ex.
blablablabla
pi_206967950
Uit het niets? Misschien signalen gemist? Het was maar 5 weken, dus let it go. Veel vrouwen maken het voor de feestdagen uit als ze er klaar mee zijn of een ander hebben.
pi_206968046
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:29 schreef laforest het volgende:
Uit het niets? Misschien signalen gemist? Het was maar 5 weken, dus let it go. Veel vrouwen maken het voor de feestdagen uit als ze er klaar mee zijn of een ander hebben.
Nee zeker geen signalen gemist. Hij nodigde me de laatste date (3 dagen voor hij bij mij op de stoep stond) nog uit voor Kerst met zijn familie. Dus heel verwarrend.
pi_206968088
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:34 schreef RonL939 het volgende:

[..]
Nee zeker geen signalen gemist. Hij nodigde me de laatste date (3 dagen voor hij bij mij op de stoep stond) nog uit voor Kerst met zijn familie. Dus heel verwarrend.
Ja, vreemd inderdaad dan
pi_206968308
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat is dat voor geneuzel eigenlijk?
Tegenwoordig is iedereen poly en zo, ze durven geen vastigheid meer aan te gaan. Voor elkaar te kiezen want stel je swipet morgen wat beters...
pi_206968340
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:51 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Tegenwoordig is iedereen poly en zo, ze durven geen vastigheid meer aan te gaan. Voor elkaar te kiezen want stel je swipet morgen wat beters...
Mja, ze hadden toch al afgesproken exclusief te daten? En dan 3-4 keer per week. Snap dan dat geneuzel over het label 'relatie' niet zo.

Ook al noem je het zo. Als je er geen zin meer in hebt, dan meld je dat aan de ander en klaar. Ongeacht welk label je erop hebt geplakt.

Alleen als je wat officiële papieren hebt getekend, dan ligt het iets anders.
pi_206968901
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, ze hadden toch al afgesproken exclusief te daten? En dan 3-4 keer per week. Snap dan dat geneuzel over het label 'relatie' niet zo.

Ook al noem je het zo. Als je er geen zin meer in hebt, dan meld je dat aan de ander en klaar. Ongeacht welk label je erop hebt geplakt.

Alleen als je wat officiële papieren hebt getekend, dan ligt het iets anders.
Ik snap wat je bedoeld. Ik zeg ook niet dat ik het met de huidige tijd eens ben. Maar alhoewel exclusief daten al een commitment is, moet er in mijn ogen wel ergens een gesprek plaatsvinden om elkaar officieel een stel/koppel (of hoe je het dan ook noemt) te kunnen noemen.

En als je er geen zin meer in hebt snap ik helemaal, maar dan is het jammer dat er 0 signalen zijn waardoor je ergens aan kan werken of je ergens op kan 'voorbereiden'.
pi_206979328
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:32 schreef RonL939 het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoeld. Ik zeg ook niet dat ik het met de huidige tijd eens ben. Maar alhoewel exclusief daten al een commitment is, moet er in mijn ogen wel ergens een gesprek plaatsvinden om elkaar officieel een stel/koppel (of hoe je het dan ook noemt) te kunnen noemen.

En als je er geen zin meer in hebt snap ik helemaal, maar dan is het jammer dat er 0 signalen zijn waardoor je ergens aan kan werken of je ergens op kan 'voorbereiden'.
Misschien waren die signalen er wel, maar heb je ze niet gezien... Bij sommige dames waar ik mee aan het daten was, maar die te hard van stapel liepen, werkten signalen of gewoon iets duidelijk zeggen vaak averechts. Dan moeten ze werken aan het wat rustiger aan doen, maar gaan ze juist meer "hun best" doen. Je had dan al ergens het idee dat iemand het gewoon niet is en als iemand dan gaan drammen en pushen, dan ben je er daarna helemaal in recordtijd klaar mee.

Geen idee hoor of dat hier het geval was. Als ik in de OP het goed leest, heeft hij bv. dat weekend geboekt. Dus waarom hij dat weekend al niet meer gaat... dan moet er bijna wel iemand anders zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Halcon op 07-12-2022 10:28:48 ]
  woensdag 7 december 2022 @ 10:23:55 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_206979377
Bindingsangst of ex is terug.
pi_206979808
'het ligt niet aan jou maar aan mij'
een van de klassiekers.
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 7 december 2022 @ 12:23:48 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206980632
Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Dan willen ze die stap op een of andere manier niet zetten.

Niets aan te doen, de volgende.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 7 december 2022 @ 13:02:13 #25
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_206981097
Vijf weken is niets. Het werkte niet , jammer maar het leven gaat door.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')