abonnement Unibet Coolblue
pi_207045748
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus uitbreiden?
Misschien niet opgelet maar er is overal personeel te kort.
Niet alleen in de zorg.

Plus er waren nog wel wat pieken maar de opnames waren behoorlijk gedaald.

Dus ook al zou je dus het handeltje opschalen voor een eventuele mogelijke nieuwe pandemie zal groot gedeelte van personeel beetje duim draaien omdat weinig te doen is.

Lijkt me ook niet de beste oplossing.
Plus al materiaal en uitbreiding wat aangeschaft en onderhouden moet worden.

En straks jammeren dat de zorgkosten de pan uit rijzen.

Voorkomen is nog steeds beter dan genezen.
Voorkomen? Dat ging lekker! Nee je moet weerbaar zijn, niet weerloos.

En het gebeuren efficiënt inrichten is niks mis mee. Duimen draaien is propaganda nonsense.

Weet niet hoor maar zo weinig tijd in de zorg dat ouderen slecht gewassen worden en jij praat over duimendraaien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207045772
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Waar kunnen we dit onderzoek lezen?
[..]
Jij weet een trommel zorgpersoneel te vinden?
Of een andere magische oplossing?

Dan ook graag direct voor alle andere markten waar al jaren een tekort is, zoals techniek.

En hoeveel meer capaciteit precies? Want in andere landen met meer zorg, deden ze exact hetzelfde. Dus wat lost meer capaciteit op?

Een verdubbeling van de zorg, levert 1-2 misschien 3 weken uitstel op, en daarna moeten de maatregelen harder of langer zijn. Met alle impact er bij.
"imminity debt" Google scholar.

Gros van de maatregelen was nauwelijks effectief. Dus je redt daar helemaal geen tijd mee, dat is echt nabij irrelevant voor de hele casus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207045816
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:58 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Afgezien het niet enkele en geen hoogbejaarde mensen.

Gemiddeld was jet 5,5 jaar, wat best nog wel even is om te leven.

En natuurlijk alle jongeren die dankzij de zorg het overleefd hebben, die offer jij ook gewoon op? 'Vrijheid en gezondheid zijn niet belangrijk voor die personen? Die moeten zich maar op offeren voor de rest?

En natuurlijk was er ook geen andere zorg mogelijk, hartaanval, jammer. Been gebroken, lullig. Chemokuur, tja... Staar, gewoon nog even uitzitten......
5.5 jaar? Pardon?

Moeten die maatregelen eerst werken. Daarnaast er een tekort zijn om mensen levensreddend te helpen. En dan tegelijkertijd hou jij het vol dat er geen hogere capaciteit moet zijn in de zorg. Jezusmina.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 11 december 2022 @ 20:08:05 #204
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207045840
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:58 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Afgezien het niet enkele en geen hoogbejaarde mensen.

Gemiddeld was jet 5,5 jaar, wat best nog wel even is om te leven.

En natuurlijk alle jongeren die dankzij de zorg het overleefd hebben, die offer jij ook gewoon op? 'Vrijheid en gezondheid zijn niet belangrijk voor die personen? Die moeten zich maar op offeren voor de rest?

En natuurlijk was er ook geen andere zorg mogelijk, hartaanval, jammer. Been gebroken, lullig. Chemokuur, tja... Staar, gewoon nog even uitzitten......
Mijn pa had een tia in zijn oog door de corona konden ze hem toen niet helpen toen het nog nut had, nu is ie dus aan een oog blind, daardoor was hij een half jaar later gevallen tegen een kast aan en had dus een enorme hoofdwond.
Nu heeft dagelijks zorg nodig omdat hij nog best kwiek is maar dus nu bijna blind.
Het duurde weken voor er iemand vrij was vanuit de zorg om een paar dagen in de week bij m langs te kunnen gaan, ik en mijn broer en zussen pakken de rest op.

Zonder het corona gedoe hadden ze m misschien beter kunnen helpen plus zou er waarschijnlijk een beter hulp aan huis kunnen zijn geweest.

Plus nu moeten er 3 man tijd vrij maken om nog eens voor hem te kunnen zorgen een plek in verpleeghuis is er niet.

.. dus tja soms lopen dingen gewoon bagger.
En maar jammeren dat alles duurder word nou dit is dus een van de oorzaken van de vele.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 20:25:35 #205
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207046036
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Mijn pa had een tia in zijn oog door de corona konden ze hem toen niet helpen toen het nog nut had, nu is ie dus aan een oog blind, daardoor was hij een half jaar later gevallen tegen een kast aan en had dus een enorme hoofdwond.
Nu heeft dagelijks zorg nodig omdat hij nog best kwiek is maar dus nu bijna blind.
Het duurde weken voor er iemand vrij was vanuit de zorg om een paar dagen in de week bij m langs te kunnen gaan, ik en mijn broer en zussen pakken de rest op.

Zonder het corona gedoe hadden ze m misschien beter kunnen helpen plus zou er waarschijnlijk een beter hulp aan huis kunnen zijn geweest.

Plus nu moeten er 3 man tijd vrij maken om nog eens voor hem te kunnen zorgen een plek in verpleeghuis is er niet.

.. dus tja soms lopen dingen gewoon bagger.
En maar jammeren dat alles duurder word nou dit is dus een van de oorzaken van de vele.
Waarom is er geen plek in verpleeghuis? Als hij thuiszorg krijgt en het gaat niet meer thuis dan kan de thuiszorg crisisopvang regelen in een verpleeghuis "ergens" en zodra er plaats is kan hij naar verpleeghuis in de regio. Als je als familie aangeeft dat het echt niet meer kan dan kan er heel snel iets geregeld worden.

Zo heb ik dat eerder dit jaar voor mijn moeder moeten doen. Het is allemaal kut, maar het kan wel. Het kost veel tijd en geregel met formulieren en al. Maar het kan echt wel als hij niet meer thuis kan wonen en je als familie de zorg niet meer kan dragen.

Ik snap ook wel dat dit niet jullie keus is om het zo te doen, ik heb er zelf heel veel moeite mee gehad om mijn moeder voor mijn gevoel "weg te laten stoppen". Maar ze is nu in een heel fijn verpleeghuis en er valt een last van je schouders, dat meen ik echt. Je weet dat er voor gezorgd wordt en je bent niet meer constant bezig met de gedachte "gaat alles wel goed thuis".
Lach met een schone bips
  zondag 11 december 2022 @ 20:42:00 #206
451005 Grems
Clown World
pi_207046267
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:58 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Afgezien het niet enkele en geen hoogbejaarde mensen.

Gemiddeld was jet 5,5 jaar, wat best nog wel even is om te leven.

En natuurlijk alle jongeren die dankzij de zorg het overleefd hebben, die offer jij ook gewoon op? 'Vrijheid en gezondheid zijn niet belangrijk voor die personen? Die moeten zich maar op offeren voor de rest?

En natuurlijk was er ook geen andere zorg mogelijk, hartaanval, jammer. Been gebroken, lullig. Chemokuur, tja... Staar, gewoon nog even uitzitten......
Eind 2020 was het gemiddeld nog zo ongeveer 80-84 voor mannen/vrouwen, volgens het artikel zo ongeveer precies de levensverwachting.

Maar misschien dat het inmiddels 75-79 is, zou eventueel kunnen. Ik zou er geen 8 miljard mensen voor gijzelen ( en vermoed ook dat de gemiddelde 80+er dat ook niet zou willen ).

https://www.metronieuws.n(...)-en-waar-woonden-ze/

De gemiddelde leeftijd van overleden mannen bij wie Covid-19 was vastgesteld, is 79,7 jaar. Vrouwen die stierven aan de ziekte waren gemiddeld 83,8 jaar. Dat is ongeveer in lijn met de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders.
  zondag 11 december 2022 @ 20:45:02 #207
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207046311
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:25 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Waarom is er geen plek in verpleeghuis? Als hij thuiszorg krijgt en het gaat niet meer thuis dan kan de thuiszorg crisisopvang regelen in een verpleeghuis "ergens" en zodra er plaats is kan hij naar verpleeghuis in de regio. Als je als familie aangeeft dat het echt niet meer kan dan kan er heel snel iets geregeld worden.

Zo heb ik dat eerder dit jaar voor mijn moeder moeten doen. Het is allemaal kut, maar het kan wel. Het kost veel tijd en geregel met formulieren en al. Maar het kan echt wel als hij niet meer thuis kan wonen en je als familie de zorg niet meer kan dragen.

Ik snap ook wel dat dit niet jullie keus is om het zo te doen, ik heb er zelf heel veel moeite mee gehad om mijn moeder voor mijn gevoel "weg te laten stoppen". Maar ze is nu in een heel fijn verpleeghuis en er valt een last van je schouders, dat meen ik echt. Je weet dat er voor gezorgd wordt en je bent niet meer constant bezig met de gedachte "gaat alles wel goed thuis".
Personeel te kort.
Plus hij is verder nog prima ter been en mentaal ok, nadeel is dat hij nu dus nog maar voor keten we zeggen 25% zicht heeft.
Huis is al op verschillende punten aangepast maar auto rijden fietsen etc zit er gewoon niet meer in dus boodschappen doen of op bezoek of wat dan ook is gewoon kak.

Thuiszorg personeel te kort verpleeghuis ook staat gewoon wachtrij.
Dus tja..

Hij krijgt nu meen ik +-5 uur hulp in huis en de rest van de familie draagt natuurlijk ook steentje bij nadeel is dat hij dus voor mij en andere familieleden dus op een klein afstandje woont dus even heen en terug ben je zo maar even een paar uur onderweg.

Verhuizen woning te kort en waar heen dan wie moet dan zijn eigen tijd dan volledig opofferen aangezien we in verschillende plaatsen wonen.

Ik denk ook niet dat wij de enige zijn die met deze situatie zitten.
Nou valt het natuurlijk nog best te doen omdat we met zijn 4en zijn maar anderen kunnen wel in lastiger pakket zitten om maar te zwijgen over financiële status etc.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 11 december 2022 @ 20:45:23 #208
451005 Grems
Clown World
pi_207046321
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
En maar jammeren dat alles duurder word nou dit is dus een van de oorzaken van de vele.
Vermoed dat de geldprinter sinds 2008 op maximaal zetten en sinds 2020 er een XXXXXXL-turbo op monteren daar een iets grotere bijdrage aan heeft.
  zondag 11 december 2022 @ 20:47:18 #209
451005 Grems
Clown World
pi_207046353
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Personeel te kort.
Plus hij is verder nog prima ter been en mentaal ok, nadeel is dat hij nu dus nog maar voor keten we zeggen 25% zicht heeft.
Huis is al op verschillende punten aangepast maar auto rijden fietsen etc zit er gewoon niet meer in dus boodschappen doen of op bezoek of wat dan ook is gewoon kak.

Thuiszorg personeel te kort verpleeghuis ook staat gewoon wachtrij.
Dus tja..

Hij krijgt nu meen ik +-5 uur hulp in huis en de rest van de familie draagt natuurlijk ook steentje bij nadeel is dat hij dus voor mij en andere familieleden dus op een klein afstandje woont dus even heen en terug ben je zo maar even een paar uur onderweg.

Verhuizen woning te kort en waar heen dan wie moet dan zijn eigen tijd dan volledig opofferen aangezien we in verschillende plaatsen wonen.

Ik denk ook niet dat wij de enige zijn die met deze situatie zitten.
Nou valt het natuurlijk nog best te doen omdat we met zijn 4en zijn maar anderen kunnen wel in lastiger pakket zitten om maar te zwijgen over financiële status etc.
Bezoek is ook helemaal niet nodig, mensen kunnen prima zonder sociaal contact. Boodschappen kun je laten bezorgen ^O^

Schermpje ervoor en gaan met die banaan.
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 20:50:04 #210
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207046394
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Personeel te kort.
Plus hij is verder nog prima ter been en mentaal ok, nadeel is dat hij nu dus nog maar voor keten we zeggen 25% zicht heeft.
Huis is al op verschillende punten aangepast maar auto rijden fietsen etc zit er gewoon niet meer in dus boodschappen doen of op bezoek of wat dan ook is gewoon kak.

Thuiszorg personeel te kort verpleeghuis ook staat gewoon wachtrij.
Dus tja..

Hij krijgt nu meen ik +-5 uur hulp in huis en de rest van de familie draagt natuurlijk ook steentje bij nadeel is dat hij dus voor mij en andere familieleden dus op een klein afstandje woont dus even heen en terug ben je zo maar even een paar uur onderweg.

Verhuizen woning te kort en waar heen dan wie moet dan zijn eigen tijd dan volledig opofferen aangezien we in verschillende plaatsen wonen.

Ik denk ook niet dat wij de enige zijn die met deze situatie zitten.
Nou valt het natuurlijk nog best te doen omdat we met zijn 4en zijn maar anderen kunnen wel in lastiger pakket zitten om maar te zwijgen over financiële status etc.
Daar is dus die crisis opvang voor als het niet meer gaat, je kan dan niet kiezen waar hij tijdelijk terecht komt maar wel voorkeur aangeven waar hij het beste terecht kan wanneer op die plek plaats is.

Maar je zult dit wel bij de thuiszorg erin moeten hameren dat je het als familie niet meer kan dragen. Mijn moeder kreeg 2 uur hulp per dag de rest deed ik en mijn broer. Het kan echt, maar de thuiszorg moet dit in gang zetten voor jullie, als die aangeven dat het niet meer gaat is er meer mogelijk dan wanneer jullie dit zelf doen.
Lach met een schone bips
  zondag 11 december 2022 @ 20:59:12 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207046512
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:45 schreef Grems het volgende:

[..]
Vermoed dat de geldprinter sinds 2008 op maximaal zetten en sinds 2020 er een XXXXXXL-turbo op monteren daar een iets grotere bijdrage aan heeft.
Dat ding staat nagenoeg stil moat.
Tegenwoordig gebruiken we nagenoeg alleen nog maar een pas.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207046523
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:50 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Daar is dus die crisis opvang voor als het niet meer gaat, je kan dan niet kiezen waar hij tijdelijk terecht komt maar wel voorkeur aangeven waar hij het beste terecht kan wanneer op die plek plaats is.

Maar je zult dit wel bij de thuiszorg erin moeten hameren dat je het als familie niet meer kan dragen. Mijn moeder kreeg 2 uur hulp per dag de rest deed ik en mijn broer. Het kan echt, maar de thuiszorg moet dit in gang zetten voor jullie, als die aangeven dat het niet meer gaat is er meer mogelijk dan wanneer jullie dit zelf doen.
Dit speelde met mijn oma ook 2 jaar terug. Ze was dement en vergat gewoon te eten ondanks de thuiszorg die ze had. Ze stuurde de thuiszorg gewoon weg. Haar zoons zorgden voor haar en zorgde dat ze at en dat was mentaal zwaar voor ze. Ze hadden heel veel moeite moeten doen om haar in een verzorgingshuis te krijgen. Gelukkig kwam er een plek vrij zodat ze dat laatste maanden van haar leven goed verzorgd werd. Ze hadden allebei het gevoel dat er een last van hun schouders afviel toen ze wisten dat ze goed opgevangen werd.

Ze laten mensen die hulp nodig hebben volgens mij te lang alleen aanmodderen, heb ik het idee. maar ik kan me vergissen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zondag 11 december 2022 @ 21:00:06 #213
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207046526
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:47 schreef Grems het volgende:

[..]
Bezoek is ook helemaal niet nodig, mensen kunnen prima zonder sociaal contact. Boodschappen kun je laten bezorgen ^O^

Schermpje ervoor en gaan met die banaan.
Welk gedeelte van nagenoeg blind snap je niet?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207046533
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Mijn pa had een tia in zijn oog door de corona konden ze hem toen niet helpen toen het nog nut had, nu is ie dus aan een oog blind, daardoor was hij een half jaar later gevallen tegen een kast aan en had dus een enorme hoofdwond.
Nu heeft dagelijks zorg nodig omdat hij nog best kwiek is maar dus nu bijna blind.
Het duurde weken voor er iemand vrij was vanuit de zorg om een paar dagen in de week bij m langs te kunnen gaan, ik en mijn broer en zussen pakken de rest op.

Zonder het corona gedoe hadden ze m misschien beter kunnen helpen plus zou er waarschijnlijk een beter hulp aan huis kunnen zijn geweest.

Plus nu moeten er 3 man tijd vrij maken om nog eens voor hem te kunnen zorgen een plek in verpleeghuis is er niet.

.. dus tja soms lopen dingen gewoon bagger.
En maar jammeren dat alles duurder word nou dit is dus een van de oorzaken van de vele.
Mijn Pa had een hartaanval in de auto, moeder zat er naast en ze reden frontaal op een tegenligger nadat ze de berm doorgereden waren.
Gelukkig was er voor alle 3 de personen zorg beschikbaar, ondanks Covid

Maar klote voor je vader. Sterkte er me.
  zondag 11 december 2022 @ 21:03:31 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207046577
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:59 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Dit speelde met mijn oma ook 2 jaar terug. Ze was dement en vergat gewoon te eten ondanks de thuiszorg die ze had. Ze stuurde de thuiszorg gewoon weg. Haar zoons zorgden voor haar en zorgde dat ze at en dat was mentaal zwaar voor ze. Ze hadden heel veel moeite moeten doen om haar in een verzorgingshuis te krijgen. Gelukkig kwam er een plek vrij zodat ze dat laatste maanden van haar leven goed verzorgd werd. Ze hadden allebei het gevoel dat er een last van hun schouders afviel toen ze wisten dat ze goed opgevangen werd.

Ze laten mensen die hulp nodig hebben volgens mij te lang alleen aanmodderen, heb ik het idee. maar ik kan me vergissen.
Bureaucratie setjes regeltjes en natuurlijk personeel gebrek.
Zoals al jaren het geval is vergrijzing.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 11 december 2022 @ 21:10:20 #216
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207046655
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:00 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Mijn Pa had een hartaanval in de auto, moeder zat er naast en ze reden frontaal op een tegenligger nadat ze de berm doorgereden waren.
Gelukkig was er voor alle 3 de personen zorg beschikbaar, ondanks Covid

Maar klote voor je vader. Sterkte er me.
Komt wel goed hij is mentaal en voor de rest verder prima in order.
Zijn al oplossingen bedenken dat hij zelf wat meer kan doen thuis afstandsbedieningen met enorme knoppen vergrootglas voor aflezen van levensmiddelen en zo.
Heb een tape strip door zijn huis aangelegd met een ribbelrand zodat hij met zijn voeten kan voelen waar hij zich bevind een gemodificeerde blindegeleide stok schuim al aan uiteinde voor tast en scherpe hoeken en randen gebubble wrapt schuimpjes tegenaan geplakt.
Ipv telefoon een kinder tablet met enorme icoontjes voor navigatie en nieuws apps en zo..

Servies allemaal van plastic etc etc.
Dus hij kan zich nu behoorlijk redden maar heeft wel even maandje of wat geduurd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 11 december 2022 @ 21:16:29 #217
451005 Grems
Clown World
pi_207046724
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
Welk gedeelte van nagenoeg blind snap je niet?
Een scherm heeft meestal ook speakers.
  zondag 11 december 2022 @ 21:20:48 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207046775
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 20:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Voorkomen? Dat ging lekker! Nee je moet weerbaar zijn, niet weerloos.

En het gebeuren efficiënt inrichten is niks mis mee. Duimen draaien is propaganda nonsense.

Weet niet hoor maar zo weinig tijd in de zorg dat ouderen slecht gewassen worden en jij praat over duimendraaien.
Jij had het over ziekenhuis.

Zorg aan huis is totaal wat anders..

Maar dan nog moet je mensen opleiden etc denk je dat je dat ff in weekje leert?

En ja voorkomen, voorkomen dat dingen vol lopen in dit geval bedoel ik nog steeds ziekenhuizen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 11 december 2022 @ 21:21:07 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207046780
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:16 schreef Grems het volgende:

[..]
Een scherm heeft meestal ook speakers.
Klopt maar hoe moet je iets activeren?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 11 december 2022 @ 21:26:51 #220
451005 Grems
Clown World
pi_207046860
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:21 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt maar hoe moet je iets activeren?
Enorme knoppen/icoontjes.
  zondag 11 december 2022 @ 21:36:16 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207047005
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:26 schreef Grems het volgende:

[..]
Enorme knoppen/icoontjes.
Ja mocht je tijd hebben mag je m even uitleggen hoe een man van 70+ iets kan bestellen online..
Ik geef je een week voor je jankend naar huis gaat omdat iets voor jou simpel is niet zo makkelijk is voor iemand die het amper kan zien en nog nooit gedaan heeft.

Succes.
Bellen en nos app openen is nog te doen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 21:39:53 #222
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207047070
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:21 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt maar hoe moet je iets activeren?
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:26 schreef Grems het volgende:

[..]
Enorme knoppen/icoontjes.
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja mocht je tijd hebben mag je m even uitleggen hoe een man van 70+ iets kan bestellen online..
Ik geef je een week voor je jankend naar huis gaat omdat iets voor jou simpel is niet zo makkelijk is voor iemand die het amper kan zien en nog nooit gedaan heeft.

Succes.
Bellen en nos app openen is nog te doen.
Eensch met @theguyver hier.. Probeer een digibeet die gewoon naar de melkboer ging, en naar de groenteboer ging en amper een pinpas gebruikt heeft in een supermarkt dit eens allemaal uit te leggen?
Lach met een schone bips
  zondag 11 december 2022 @ 21:44:53 #223
451005 Grems
Clown World
pi_207047152
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja mocht je tijd hebben mag je m even uitleggen hoe een man van 70+ iets kan bestellen online..
Ik geef je een week voor je jankend naar huis gaat omdat iets voor jou simpel is niet zo makkelijk is voor iemand die het amper kan zien en nog nooit gedaan heeft.

Succes.
Bellen en nos app openen is nog te doen.
Dat komt goed uit, dan kunnen jullie voor hem bestellen.
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 22:03:14 #224
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207047444
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:44 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat komt goed uit, dan kunnen jullie voor hem bestellen.
Ja leuk! en nu weer terug ontopic? @theguyver heeft zijn zeggie gedaan over waarom hij denkt dat zijn vader geen goede zorg krijgt. Jij hebt jouw mening laten weten. Ik zelf ook wat eraan gedaan kan worden. Dus om het nu bij het huidige Covid te houden lijkt me nu wel op zijn plaats toch? ^O^

:*
Lach met een schone bips
  zondag 11 december 2022 @ 22:04:41 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207047470
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:44 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat komt goed uit, dan kunnen jullie voor hem bestellen.
Sure betaal jij?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 11 december 2022 @ 22:12:08 #226
451005 Grems
Clown World
pi_207047615
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sure betaal jij?
Als de bezoegkosten hoger zijn dan de bespaarde kosten van zelf fysiek boodschappen doen en langsbrengen betaal ik het verschil.
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 22:16:00 #227
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207047698
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:12 schreef Grems het volgende:

[..]
Als de bezoegkosten hoger zijn dan de bespaarde kosten van zelf fysiek boodschappen doen en langsbrengen betaal ik het verschil.
Quote voor de herinnering ^O^
Lach met een schone bips
  zondag 11 december 2022 @ 22:18:41 #228
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207047755
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:12 schreef Grems het volgende:

[..]
Als de bezoegkosten hoger zijn dan de bespaarde kosten van zelf fysiek boodschappen doen en langsbrengen betaal ik het verschil.
Even kijken als ik op en neer ga kost het me niks ik rijd electrisch dingen laten bezorgen kost dus me de boodschappen plus bezorg kosten.

Want leg jij maar eens uit hoe je geld overboekt of een tikkie betaald. Etc.

Je denkt te simpel en dat is het niet plus omdat mijn pa dus amper iets ziet kan hij dus ook heel moeilijk inventariseren wat hij nog heeft, we hebben dit wel eens gedaan en bleek dus dat hij dus bedorven brood aan eten was.

Ik zeg al je denkt te simpel.
Helaas is niet zo simpel.
Fysiek langs gaan is nu gewoon de beste oplossing.

Maar goed bedankt verder voor mee denken maar we gaan weer iets te ver Off-topic.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207048997
twitter

Handig toch, alles onder een digitaal ID. Alles lekker gemakkelijk centraal. Overal beschikbaar. Een druk op de knop en je bent je leven kwijt, maar dat is juist weer het gemak voor de autoriteiten. Win-win dus. Ik kan niet wachten! Als je niets fout doet, hoef je je nergens zorgen om te maken. Als je dan gewist wordt, dan is dat voor een goede reden: vertrouw ons. Je hoeft niet te weten hoe of wat. Macht wordt namelijk nooit misbruikt en is nog nooit misbruikt, dat is een complotwappietheorie. Vandaar mijn dank, mevrouw van Huffelen, dat je als een echte democraat ons democratisch proces zo perfect hebt nageleefd door zo'n lastige motie aan de kant te schuiven en even te besluiten wat goed is voor ons Nederlanders. Je ziet in een oogopslag aan je dat jij een oer Hollands persoon bent en helemaal geen bozesprookjeshekskoningin ofzo, dus jij kan gerust voor ons allemaal spreken. Ook al schreeuwen we nee, je weet best dat het eigenlijk ja is. /s
pi_207050450
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 20:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
"imminity debt" Google scholar.
Ik mag zelf dus gaan zoeken?

quote:
Gros van de maatregelen was nauwelijks effectief.
Dat is jouw mening, de rest van de wereld, die er wel verstand van hebben, denken daarover heel anders.
quote:
Dus je redt daar helemaal geen tijd mee, dat is echt nabij irrelevant voor de hele casus.
Dat is juist de hoofdredenen van maatregelen, tijd winnen voor de zorg.

quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 20:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
5.5 jaar? Pardon?
Was iets met gemiddelde leeftijd Covid doden en verwachte levens verwachting.

quote:
Moeten die maatregelen eerst werken.
Ze werken ook, helemaal als we er ons ook allemaal aan hielden. Dat had een ellende gescheeld. Maar wij Nederlanders geloven soms eerder een dansleraar dan personen die er verstand van hebben.

quote:
Daarnaast er een tekort zijn om mensen levensreddend te helpen. En dan tegelijkertijd hou jij het vol dat er geen hogere capaciteit moet zijn in de zorg. Jezusmina.
Dat zeg ik niet.

Ik zeg alleen dat meer zorg niet magisch de maatregelen allemaal overbodig maakt. Meer zorg heeft je extra tijd. Maar als iedere 2 weken de zorg belasting verdubbelt, vraag ik aan jou, hoeveel extra zorg wil je er bij hebben?,
En hoe denk je dat te regelen tijdens een pandemie.

Meer zorg had wel geholpen, maar dat niet matische alle maatregelen overbodig gemaakt.

[ Bericht 43% gewijzigd door Rolfieo op 12-12-2022 10:14:07 ]
  maandag 12 december 2022 @ 10:38:41 #231
451005 Grems
Clown World
pi_207050797
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:08 schreef Rolfieo het volgende:
Was iets met gemiddelde leeftijd Covid doden en verwachte levens verwachting.
Eind 2020 niet in ieder geval, maar wellicht heb jij iets waar uit blijkt dat dit inmiddels wel het geval is?
pi_207055198
twitter
pi_207055234
twitter
pi_207055326
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:08 schreef Rolfieo het volgende:
Dat is jouw mening, de rest van de wereld, die er wel verstand van hebben, denken daarover heel anders.
Lol,
Wat kan ik hier nou tegenin brengen dan? Alsof je zegt dat alle experts zeggen dat vuur nat is.

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:08 schreef Rolfieo het volgende:
Dat is juist de hoofdredenen van maatregelen, tijd winnen voor de zorg.
Simpel deductief redeneren lukt toch nog wel? Als een maatregel geen effect heeft doet het ook niks qua "uitstellen" of "tijd winnen" dan doet het niks, capisch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207055332
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:08 schreef Rolfieo het volgende:
Was iets met gemiddelde leeftijd Covid doden en verwachte levens verwachting.
Dat is misschien de gemiddelde levensverwachting voor iemand van de leeftijd als gemiddelde Covid-overledene ja.

Dat is iets anders dan nog de verwachte levensverwachting van iemand die overlijdt aan Covid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207055345
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:08 schreef Rolfieo het volgende:
Ze werken ook, helemaal als we er ons ook allemaal aan hielden. Dat had een ellende gescheeld. Maar wij Nederlanders geloven soms eerder een dansleraar dan personen die er verstand van hebben.

_O-

Naja hopeloos dit, zo zonde dat er dus ook heel veel hoogleraren en wetenschappers zijn met 0 verstand van statistiek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207055389
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:08 schreef Rolfieo het volgende:
Dat zeg ik niet.

Ik zeg alleen dat meer zorg niet magisch de maatregelen allemaal overbodig maakt. Meer zorg heeft je extra tijd. Maar als iedere 2 weken de zorg belasting verdubbelt, vraag ik aan jou, hoeveel extra zorg wil je er bij hebben?,
En hoe denk je dat te regelen tijdens een pandemie.

Meer zorg had wel geholpen, maar dat niet matische alle maatregelen overbodig gemaakt.

Ja jij gelooft dus dat het parabolisch blijft toenemen en er geen enkele vorm van immunity / environmental factors meespelen. Het is een sterk versimpelde voorstelling van de realiteit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207055422
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:34 schreef yinxs het volgende:
[ twitter ]
En dit zou dus zomaar heel goed kunnen. Men begrijpt niet dat het over de hele wereld zo ingeregeld is dat een piek gewoon overleeft kan worden, maar niet veel meer dan dat.

Als je dan allerhande extra procedures erbij gaat zetten verlaag je de capaciteit die je hebt effectief en maak je het erg moeilijk voor jezelf om het nog wel te halen.

Verder kan paniek en het grote geld ook een nare invloed hebben op de omstandigheden, ja er was wel wat aan de hand in de wereld, maar dus naast vanwege het virus ook gewoon een deel vanwege de mens, helaas, en of dat netto positief was... Echt ik vraag het me af.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 12 december 2022 @ 17:52:33 #239
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_207057102
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:36 schreef yinxs het volgende:
[ twitter ]
_O_ _O_
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  maandag 12 december 2022 @ 18:53:36 #240
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207057823
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:34 schreef yinxs het volgende:
[ twitter ]
Ik weet nog dat ik 2 collegas had die ook dachten dat ze in 2019 al covid hadden gehad. Doodziek maar het was toch anders als griep.

Niemand geloofde deze mensen want dat kon gewoon niet.

Nou, ben benieuwd welke konijnen et allemaal nog meer uit de hoge hoed gaan komen.

'Lockdowns hebben niet gedaan wat verwacht was'
Offff 'de vaccins werken minder goed dan aangenomen en hebben meer bijwerkingen dan eerst aangenomen'

Want er is nogal wat 'aangenomen'. Bv over de transmissie.

Maargoed, kan voorschrijdend inzicht zijn natuurlijk ware het niet dat het nogal overtuigend en met stelligheid is gebracht.
To BG or not to BG!
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 20:53:41 #241
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207059518
Waar ik afgelopen weekend in het vliegtuig wel om moest gniffelen, naast mij zat een jongeman zonder mondkapje (hoe durft hij??). Na een paar uur begonnen er wat mensen om ons heen te hoesten, wat doet de beste kerel? Hij zet snel een FFP2 mondkapje op :) Om die bij het serveren van het eten weer af te zetten, en hij dronk er tomatensap bij.

Na het eten mondkapje weer op, wat zal hij veilig geweest zijn. Ik had echt gevoel van plaatsvervangende schaamte dat hij schijnbaar nog zo erg geloofd in de mondkapjes waanzin.
Lach met een schone bips
  maandag 12 december 2022 @ 22:21:17 #242
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_207060662
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 18:53 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik weet nog dat ik 2 collegas had die ook dachten dat ze in 2019 al covid hadden gehad. Doodziek maar het was toch anders als griep.

Niemand geloofde deze mensen want dat kon gewoon niet.

Nou, ben benieuwd welke konijnen et allemaal nog meer uit de hoge hoed gaan komen.

'Lockdowns hebben niet gedaan wat verwacht was'
Offff 'de vaccins werken minder goed dan aangenomen en hebben meer bijwerkingen dan eerst aangenomen'

Want er is nogal wat 'aangenomen'. Bv over de transmissie.

Maargoed, kan voorschrijdend inzicht zijn natuurlijk ware het niet dat het nogal overtuigend en met stelligheid is gebracht.
onze dochter is van eind 2019 tot maart 2020 af en aan ziek geweest
kwam er elke keer niet lekker doorheen
bleef wat hangen in verkoudheid etc
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_207060975
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 18:53 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik weet nog dat ik 2 collegas had die ook dachten dat ze in 2019 al covid hadden gehad. Doodziek maar het was toch anders als griep.

Niemand geloofde deze mensen want dat kon gewoon niet.

Nou, ben benieuwd welke konijnen et allemaal nog meer uit de hoge hoed gaan komen.

'Lockdowns hebben niet gedaan wat verwacht was'
Offff 'de vaccins werken minder goed dan aangenomen en hebben meer bijwerkingen dan eerst aangenomen'

Want er is nogal wat 'aangenomen'. Bv over de transmissie.

Maargoed, kan voorschrijdend inzicht zijn natuurlijk ware het niet dat het nogal overtuigend en met stelligheid is gebracht.
Klinkt mij mild en realistisch in de oren maar we moeten het maar bespreken in BNW want complot oid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 22:53:08 #244
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207061057
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klinkt mij mild en realistisch in de oren maar we moeten het maar bespreken in BNW want complot oid.
Nou ja, ik heb het al eerder gezegd. Kwam in Januari 2020 ziek terug uit Azië (toen was hier geen Covid lol). In mei 2020 bloed laten testen op antistoffen en zat er vol mee... Jaar later weer bloed laten testen en nog steeds antistoffen. Dit jaar 2x positief getest omdat ik moest testen en 2x positief waarvan 1x geen symptomen en andere keer 2 dagen wat last van hoesten en hoofdpijn gehad. Geef mijn prikkie maar aan een ander.
Lach met een schone bips
pi_207061290
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb het al eerder gezegd. Kwam in Januari 2020 ziek terug uit Azië (toen was hier geen Covid lol). In mei 2020 bloed laten testen op antistoffen en zat er vol mee... Jaar later weer bloed laten testen en nog steeds antistoffen. Dit jaar 2x positief getest omdat ik moest testen en 2x positief waarvan 1x geen symptomen en andere keer 2 dagen wat last van hoesten en hoofdpijn gehad. Geef mijn prikkie maar aan een ander.
Ik was 2e x zieker dan de eerste, maar minder op de longen.

Maar de 2e keer was 3 weken na mijn eerste prik.

En net ook bij iemand geweest na dubbele vaccinatie echt een maand uit de running. Lolz.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:14:56 #246
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_207072998
twitter


Soms is dat verdomde internet zo fijn
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 22:20:04 #247
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207073082
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:14 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]

Soms is dat verdomde internet zo fijn
Soms zouden sommige mensen en hun uitspraken van het internet geweerd moeten worden :) Oh wacht, dat is toch al aan de hand? Desinformatie moet van internet?

Waarom stond dit nog online dan? :+
Lach met een schone bips
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:23:27 #248
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_207073129
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Soms zouden sommige mensen en hun uitspraken van het internet geweerd moeten worden :) Oh wacht, dat is toch al aan de hand? Desinformatie moet van internet?

Waarom stond dit nog online dan? :+
desinformatie van toen is de waarheid van nu
en de waarheid van toen is de desinformatie van nu
how the table had shifted
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 13 december 2022 @ 22:30:23 #249
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_207073209
Canada begint met euthanasie van klinisch depressieve mensen om geld te besparen

https://www.frontnieuws.c(...)om-geld-te-besparen/

-O- -O- -O-
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 22:30:27 #250
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207073210
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 december 2022 22:23 schreef greysbones het volgende:

[..]
desinformatie van toen is de waarheid van nu
en de waarheid van toen is de desinformatie van nu
how the table had shifted
Learn from the past werd mij ooit geleerd............... Tja, dat kan ook uit het raam als niemand die aan de touwtjes trekt het doet :)
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')