abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 december 2022 @ 14:40:23 #26
414785 sirdanilot
pi_206951943
Ten eerste is het helemaal niet super belangrijk dat je alles perfect snijdt als het geen 3 michelinsterrenrestaurant is. Als je gewoon uitjes snijdt voor een saus of zo lekker boeiend als er een paar iets grotere stukjes inzitten. Kan mij niet verrotten in ieder geval.

Ten tweede is het inderdaad beter met een echt scherp mes. Helaas heb ik zelf altijd botte messen, ik heb een whetstone geprobeerd dat krijgt ik niet voor mekaar, ik heb een speciaal apparaatje dat de whetstone vervangt nou daar worden ze een heel klein beetje minder bot van maar ook niet vlijmscherp, aanzetstaal heeft ook geen zin meer. Maar goed ik heb al zo lang botte messen dat ik neit anders meer ken en nee ik snijd mezelf maar zelden in de vingers wat het gevaar kan zijn bij botte messen.

Ten derder moet je je vingers van de hand die het voedsel vasthoudt naar binnen krullen en dan heel dicht bij je knokkels snijden, zo kan je je fikken er nooit vanaf snijden ook niet met een scherp mes.

Ten vijfde moet je even weten welke producten je op welke manier moet snijden.

Ui: eerst door de helft (het kontje doormidden. Dan horizontaal paar keer snijden, dan verticaal snijden terwijl het kontje eraan blijft zitten, dan pas haaks daarop van boven naar onder.

Wortel julienne: ik doe de wortel schuin in plakken snijden. Dan al deze dunne plakken gemakkelijk in julienne snijden. Ik zie vaak dan men loopt te hannessen met de wortel overdwars in dunne plakken proberen te snijden, ik kan jou nou al vertellen dat dat jou niet gaat lukken tenzij je een japanse sushichef bent met 50 jaar ervaring met een santokumes.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 5 december 2022 @ 15:08:33 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206952336
Ik mis ten vierde. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 december 2022 @ 15:15:40 #28
414785 sirdanilot
pi_206952437
quote:
11s.gif Op maandag 5 december 2022 15:08 schreef golfer het volgende:
Ik mis ten vierde. :+
Oh jeetje.

Net heb ik trouwens gewoon plakjes aardappel in het handje gesneden, met een groot mes. En ja naar mijzelf toe, dat mag ook niet.

Dat gaat absoluut tegen alle wetten van iedere koksopleiding in. Maar het werkt gewoon voor mij en ik bezeer me niet, dus lekker boeiend. :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 6 december 2022 @ 08:46:55 #29
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206962708
Als je ziet dat iets te dik is gesneden, dan snij je het toch nog een keer door midden?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206962731
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 19:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik zweer bij dit mesje. Scherp, makkelijk hanteerbaar.

[ afbeelding ]
Hier snij ik mn uitjes ook mee idd, het kartelmessje hiervan is weer goud voor tomaten!
pi_206962798
En goed scherp mes en veel oefenen. Ik kook heel graag voor een aantal jaar nu, maar mijn snijskills zijn ook nog steeds niet optimaal. Wel gaat het steeds beter. Ik kijk ook veel kookfilmpjes op YouTube en die snijkunsten probeer ik dan na te doen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206964501
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2022 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:

Kortom, iemand tips? Duurdere messen kopen? Gaan samenwonen zodat m'n vriendin elke dag kan snijden? Gewoon blijven oefenen, oefenen, oefenen?
Ik weet het even niet meer en koop tegenwoordig vooral voorgesneden troep, maar dat lijkt me geen oplossing :')
Waarom deze drang naar het optimale? Waarom deze haast? Fuck al die snelsnijders, beter leer je genieten van langzaam koken B-)
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206965322
Al japanse messen geprobeerd? Die zijn n stuk scherper gesneden
https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/japanse-koksmessen.htm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')