abonnement Unibet Coolblue
pi_206931154
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:16 schreef smizy het volgende:
Verder is het koffiedik kijken.
Wat zijn nu echt DE grootverbruikers in een huishouden?

Moet ik dan denken aan wasmachine, droger, airco (verwarmen/koelen aan) en nu in deze tijd de cv ketel als grote jongens?
pi_206931208
Oven, inductieplaat, vaatwasser, elec verwarming badkamer en bovenstaande...of inderdaad een koelkast / vriezer van lang terug.
pi_206931304
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:21 schreef smizy het volgende:
elec verwarming badkamer
Daar zeg jij wat.
Die staat ook weer sinds die tijd aan.
Maar als ik het goed heb begint die pas te branden als je binnentreedt (sensor)
pi_206931395
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:25 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Daar zeg jij wat.
Die staat ook weer sinds die tijd aan.
Maar als ik het goed heb begint die pas te branden als je binnentreedt (sensor)
Mja toch eens checken. Hier zit er ook een slimme in met open raam detectie. Maar toch netjes een x een dag staan verwarmen (iets van 0.75kWh)...niet heel erg een keer maar toch zonde want het voelde buiten niet warmer aan.
pi_206931438
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:29 schreef smizy het volgende:
Mja toch eens checken
Hoe heb jij het gecheckt?
pi_206931495
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:09 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Onder een warmtepomp versta ik een systeem wat boven op zolder hangt bij de cv ketel.
Die heb ik niet.

Ik heb wel een airco die kan koelen en verwarmen.
Maar weet nieto f dat ook onder warmtepomp wordt verstaan?
Dan heb je andere definities dan de algemeen geldende termen omvatten. Maar je hebt dus gewoon een warmtepomp die je ook daadwerkelijk regelmatig gebruikt om te verwarmen en onder andere daardoor heb je dua een significant hoger elektriciteitsverbruik dan voorheen. Geeft overigens niets. Verwarmen met een moderne lucht-lucht warmtepomp is goedkoper dan verwarmen met een gasgestookte cv-ketel.
pi_206931538
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:31 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Hoe heb jij het gecheckt?
Hebben een Toon hangen...kun je vrij veel op zien :) Ook dat de warmtepomp zijn werk niet goed deed doordat CV ketel tegelijk aansprong. Nu een mooie besparing van 500m3 gas. Wel meer electriciteit maar dat is in geld alsnog een grote besparing.

Maar met een sensor...gewoon binnenlopen en direct voelen? Mag dan nooit al warm zijn?
pi_206931647
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dan heb je andere definities dan de algemeen geldende termen omvatten. Maar je hebt dus gewoon een warmtepomp die je ook daadwerkelijk regelmatig gebruikt om te verwarmen en onder andere daardoor heb je dua een significant hoger elektriciteitsverbruik dan voorheen. Geeft overigens niets. Verwarmen met een moderne lucht-lucht warmtepomp is goedkoper dan verwarmen met een gasgestookte cv-ketel.
Is dus airco systeem in mijn geval?
Ik dacht dat dit alleen warmtepompen waren: https://www.hieropgewekt.nl/hoe-ziet-een-warmtepomp-eruit

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:33 schreef Ivo1985 het volgende:
regelmatig gebruikt
Echt maar af en toe.
Even opwarmen vooral of als ik merk dat de verwarming te veel moet werken om bij te verwarmen.
Kan me amper voorstellen dat dit zo'n hoog verbruik realiseert.
In de zomer stond hij veel meer aan met koelen, wel dagen achter elkaar. En toen was het verbruik stuk minder.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:33 schreef Ivo1985 het volgende:
Verwarmen met een moderne lucht-lucht warmtepomp is goedkoper dan verwarmen met een gasgestookte cv-ketel.
Ik heb nog de goedkope tarieven tot eind 2024.
Dus denk dat gas voor mij nog goedkoper is.
pi_206931707
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:35 schreef smizy het volgende:
Hebben een Toon hangen
Die hadden wij tot vorig jaar, maar die hebben ze verwijderd omdat die vaak storing gaf tussen Toon en CV.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:35 schreef smizy het volgende:
Maar met een sensor...gewoon binnenlopen en direct voelen? Mag dan nooit al warm zijn?
Nee warm is het eigenlijk niet bij binnenkomst.
Je hoort hem dan normaliter ook aan slaan.
Maar goed, kan best zijn dat die veel verbruikt op het moment dat die aanstaat.
Lees: 3 douchers in de ochtend / in de avond 3x avondzorg momenten etc.
pi_206931766
quote:
[..]
Ik heb nog de goedkope tarieven tot eind 2024.
Dus denk dat gas voor mij nog goedkoper is.
Alles gaat om verhouding. Als je goedkope tarieven hebt dan dus ook voor electriciteit. Dan ben je met een warmtepomp goedkoper uit (zeker met zonnepanelen zolang salderen nog kan). Als nu gas 4x zo duur is als electriciteit dan is dat met een duur variabel contract niet anders 20c/80c of 80c/320c.
pi_206934546
Ik heb deze vloerverwarming op de badkamer;
https://www.vihamij.nl/dy(...)wifi-klokthermostaat

Kent iemand deze toevallig?
Stroomvreter?

Staat hier 24/7 aan op graad of 23. Brand niet continue verwarmlampje. Maar vraag me af of hij altijd aan slaat als hij onder 23 graden komt of alleen als iemand op badkamer is
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 06:23:45 #62
382129 crew  Donna
pi_206935401
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:42 schreef stropdaz het volgende:
Ik heb deze vloerverwarming op de badkamer;
https://www.vihamij.nl/dy(...)wifi-klokthermostaat

Kent iemand deze toevallig?
Stroomvreter?

Staat hier 24/7 aan op graad of 23. Brand niet continue verwarmlampje. Maar vraag me af of hij altijd aan slaat als hij onder 23 graden komt of alleen als iemand op badkamer is
Het is een klokthermostaat zo te lezen. Niet 1 die detecteert of je in de badkamer bent.
pi_206935515
Als je bij je slimme meter data kan: kijk eens naar je verbruik op een aantal zomerse dagen toen je op vakantie was, dan heb je een idee van je “rustverbruik” (koelkast, vriezer, alles in stand-by, etc).
Dat kan je dan bijvoorbeeld vergelijken met een aantal warme dag in oktober toen je thuis was, het verschil geeft je een beetje een idee van het verbruik van je lichten, computer, tv etc die je gebruikt als je thuis bent.
Kan je vervolgens ook nog vergelijken met wat koudste dagen zoals afgelopen tijd om te zien wat je airco en verwarming badkamer aan dat verbruik toevoegen. Zal vooral je airco zijn die zorgt voor extra verbruik.
Uiteraard geen exacte wetenschap maar geeft een globaal beeld.

Voor je vloerverwarming: hangt er vanaf wat voor mat/draad eraan hangt wat weer afhangt hoe groot je badkamer is?
Een mat voor 2m2 vloeroppervlakte verbruikt rond de 300 watt per uur, als die de helft van de dag vol aanstaat verbruikt dat dus bijna 4kWh. Als de boel heel goed geïsoleerd is heb je weer kans dat het minder uur per dag aan staat en dus minder verbruikt.
Een mat voor 4m2 vloeroppervlakte verbruikt rond de 500 watt per uur, dat zou dan rond de 6 kWh zijn per dag.
Je kan het ook zo instellen dat het in de ochtend en avond rond de tijd dat je over het algemeen in de badkamer bent op 23 graden staat bijvoorbeeld 06:00-08:00 en 21:30-23:30) en de rest van de dag op 20 graden
Als je je slimme meter (dat ding in je meterkast) hebt kun je ook nog eens kijken of dat (veel) scheelt qua verbruik.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  zondag 4 december 2022 @ 08:08:07 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206935522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dat ding aan de muur heet een thermostaat, niet een meter.
Plus dat die voor de CV is en dat gaat dus om gas, het verbruik daarvan is niet het probleem, dus het type thermostaat doet er totaal niet toe.

Ik snap dan ook niet waarom TS de thermostaat er ineens bijhaalt als het juist niet om het gasverbruik gaat maar om het stroomverbruik.

Een "kapotte" droger die er erg lang over doet dan dat hoge stroomverbruik wel deels verklaren, maar "kapot" kan ook komen door niet-gereinigde filters.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 december 2022 @ 08:10:43 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206935528
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:47 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Wel slimme meter.
Ik bedoelde geen slimme thermostaat.

Airco is van 2020.
Dus vrij nieuw en zuinig.
Hangt er dus al even. Bijzonderheden zouden eerder opgevallen zijn.
Nu niet bijzonder veel aangehad afgelopen twee maanden
Maar gebruikte je in 2020/2021 met de lage gasprijzen de airco ook al om te verwarmen, of is dat zo'n "handigheidje" dat je bedacht hebt sinds de energiecrisis is ontstaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206935559
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar gebruikte je in 2020/2021 met de lage gasprijzen de airco ook al om te verwarmen, of is dat zo'n "handigheidje" dat je bedacht hebt sinds de energiecrisis is ontstaan?
Dat doe ik sinds een paar weken zo af en toe.

Qua droger;
Filters zijn schoon.
Mogelijk komt monteur eens kijken
pi_206935560
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat die voor de CV is en dat gaat dus om gas, het verbruik daarvan is niet het probleem, dus het type thermostaat doet er totaal niet toe.

Ik snap dan ook niet waarom TS de thermostaat er ineens bijhaalt als het juist niet om het gasverbruik gaat maar om het stroomverbruik.

Een "kapotte" droger die er erg lang over doet dan dat hoge stroomverbruik wel deels verklaren, maar "kapot" kan ook komen door niet-gereinigde filters.
Vloerverearming is elektrisch geloof uk
pi_206935561
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:03 schreef Zedi het volgende:
Als je bij je slimme meter data kan: kijk eens naar je verbruik op een aantal zomerse dagen toen je op vakantie was, dan heb je een idee van je “rustverbruik” (koelkast, vriezer, alles in stand-by, etc).
Dat kan je dan bijvoorbeeld vergelijken met een aantal warme dag in oktober toen je thuis was, het verschil geeft je een beetje een idee van het verbruik van je lichten, computer, tv etc die je gebruikt als je thuis bent.
Kan je vervolgens ook nog vergelijken met wat koudste dagen zoals afgelopen tijd om te zien wat je airco en verwarming badkamer aan dat verbruik toevoegen. Zal vooral je airco zijn die zorgt voor extra verbruik.
Uiteraard geen exacte wetenschap maar geeft een globaal beeld.

Voor je vloerverwarming: hangt er vanaf wat voor mat/draad eraan hangt wat weer afhangt hoe groot je badkamer is?
Een mat voor 2m2 vloeroppervlakte verbruikt rond de 300 watt per uur, als die de helft van de dag vol aanstaat verbruikt dat dus bijna 4kWh. Als de boel heel goed geïsoleerd is heb je weer kans dat het minder uur per dag aan staat en dus minder verbruikt.
Een mat voor 4m2 vloeroppervlakte verbruikt rond de 500 watt per uur, dat zou dan rond de 6 kWh zijn per dag.
Je kan het ook zo instellen dat het in de ochtend en avond rond de tijd dat je over het algemeen in de badkamer bent op 23 graden staat bijvoorbeeld 06:00-08:00 en 21:30-23:30) en de rest van de dag op 20 graden
Als je je slimme meter (dat ding in je meterkast) hebt kun je ook nog eens kijken of dat (veel) scheelt qua verbruik.
Ik zie bij budget energie dat ik per maand kan bekijken. Weet niet of dat ook per dag kan
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 08:28:06 #69
382129 crew  Donna
pi_206935564
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:59 schreef Zedi het volgende:
Extra laptop tijd met monitor kan zomaar 50 kWh in een maand zijn. Telefoon wellicht vaker opladen, lichten aan, tv en radio vaker aan, extra uren verwarmen met airco en je zit er zo aan.
Dat is toch ook niet zo moeilijk te geloven en te bedenken?

En de gloeilamp op zolder 😉 trekt ook gewoon een bak extra stroom nu je daar de hele dag zit...

Zelfs zonder tussenmeters kun je bij je apparatuur kijken hoeveel stroom het (in theorie) per uur verbruikt en zo zelf een globale berekening maken.
Precies.

Toen mijn vriend 2 weken thuis zat na een kaak operatie had hij hele dagen zitten gamen op de Playstation. Ons verbruik was toen echt behoorlijk hoog.

Van 'nooit' thuis naar altijd thuis scheelt echt hoor.
  zondag 4 december 2022 @ 08:28:55 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206935565
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:23 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Dat doe ik sinds een paar weken zo af en toe.

Qua droger;
Filters zijn schoon.
Mogelijk komt monteur eens kijken
Dus je gebruikt de airco om te verwarmen en je bent sinds je ongeluk thuis terwijl je eerder niet thuis was en dan vind je een stijging van stroomverbruik vreemd?

Als je nog lage energieprijzen hebt moet je eens uitrekenen of die besparing qua gas wel opweegt tegen de extra stroomkosten, en daarbij ook rekening houden met het feit dat november milder was dan vorig jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206935575
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus je gebruikt de airco om te verwarmen en je bent sinds je ongeluk thuis terwijl je eerder niet thuis was en dan vind je een stijging van stroomverbruik vreemd?

Als je nog lage energieprijzen hebt moet je eens uitrekenen of die besparing qua gas wel opweegt tegen de extra stroomkosten, en daarbij ook rekening houden met het feit dat november milder was dan vorig jaar.
Zoals ik al zei;
af en toe.
Niet noemenswaardig.
Lijkt me sterk dat het omhoog schiet van paar uurtjes draaien per maand
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 08:33:29 #72
382129 crew  Donna
pi_206935579
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:32 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Zoals ik al zei;
af en toe.
Niet noemenswaardig.
Lijkt me sterk dat het omhoog schiet van paar uurtjes draaien per maand
Heeft je airco geen app of schermpje? Dan kan je precies zijn verbruik zien.
En ook al is die airco maar een beetje. Je zit volledig thuis. Daar komt de rest nog bij.
pi_206935585
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 08:33 schreef Donna het volgende:

[..]
Heeft je airco geen app of schermpje? Dan kan je precies zijn verbruik zien.
En ook al is die airco maar een beetje. Je zit volledig thuis. Daar komt de rest nog bij.
Geen app.
Wel scherm; maar alleen voor de standen en temp.
  zondag 4 december 2022 @ 08:35:36 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206935586
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:32 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Zoals ik al zei;
af en toe.
Niet noemenswaardig.
Lijkt me sterk dat het omhoog schiet van paar uurtjes draaien per maand
Je gebruikt hem om even op te warmen, dus dan is het koud en wil je de ruimte sneller warm hebben dan de CV zou doen.
Ja, dat kost behoorlijk stroom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 08:36:45 #75
382129 crew  Donna
pi_206935589
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:35 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Geen app.
Wel scherm; maar alleen voor de standen en temp.
Oh das treurig voor een airco uit 2020.
Maar goed. Ik begin bijna een beetje te denken dat je het er om doet. Hoezo snap je dit allemaal niet wat iedereen blijft herhalen? :?
pi_206935602
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je gebruikt hem om even op te warmen, dus dan is het koud en wil je de ruimte sneller warm hebben dan de CV zou doen.
Ja, dat kost behoorlijk stroom.
Ok.
Zou bizar zijn als hij van bv 5 a 10 uur per maand zo'n hoog verbruik geeft.
Had gedacht, doorbdat veelbmensen ermee de helebdag verwarmen, stuk goedkoper was
pi_206935655
Ik denk dat het door je koffiezet apparaat komt, die was nog niet genoemd maar kan ook flink wat stroom trekken als je die aan laat staan om in zo'n glazen kan de koffie warm te houden. 8-)
pi_206935680
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:52 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat het door je koffiezet apparaat komt, die was nog niet genoemd maar kan ook flink wat stroom trekken als je die aan laat staan om in zo'n glazen kan de koffie warm te houden. 8-)
Ik heb nespresso.
Die gaat wel stuk meer aan.

En die diepvries en koelkast in schuur; verbruiken die meer bij koud weer over zijn algemeen?
pi_206935692
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:55 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik heb nespresso.
Die gaat wel stuk meer aan.

En die diepvries en koelkast in schuur; verbruiken die meer bij koud weer over zijn algemeen?
Meet het en weet het. ^O^
pi_206935710
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 08:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Meet het en weet het. ^O^
Hoe meet ik dat?
pi_206935722
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 09:00 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Hoe meet ik dat?
Antwoord 5 of zo in dit topic.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:16 schreef Heph844 het volgende:

Als je echt per apparaat het verbruik wil meten moet je een stroommeter kopen die je tussen apparaat en stopcontact kunt plaatsen.

pi_206935725
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:53 schreef stropdaz het volgende:
Verbruik van vorige periodes

Periode Stroomverbruik
(kWh)
02-11-2022 t/m 01-12-2022 367
02-11-2021 t/m 01-12-2021 223
02-11-2020 t/m 01-12-2020 259
Das allemaal niks man, kleine stijging
Vakman pur sang
pi_206935733
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das allemaal niks man, kleine stijging
Serieusl?
  zondag 4 december 2022 @ 09:11:26 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206935761
Ik denk dat de buren stiekem je stroom aftappen en op zolder een subtropisch zwemparadijs hebben.
Huilen dan.
pi_206935896
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 09:05 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Serieusl?
Ja omdat je nu thuis bent is het alles bij
elkaar.
Vakman pur sang
pi_206936139
Volgens mij hebben alle leveranciers een app. Als je daar inlog kun je per uur zien wat je verbruikt.

Top want nu weet je precies wanneer je wat gebruikt. Houdt even in de gaten hoe laat de droger aan gaat. En je weet grofweg wat die verbruikt. Want je kijkt na de tijd daarvoor en daarna en het verschil is je droger.

Zelfde met andere verbruikers.

Mensen zijn druk met het gasverbruik terug te dringen maar vergeten daarbij stroom. Het vervelende bij stroom is dat een klein deel van de stroom met gas wordt opgewekt maar de kosten van die stroom bepaald wel de hele prijs. Dus zonne en windmolen parken krijgen het zelfde tarief als de elektra producenten van gas. De prijs is dus onnodig hoog. Maar zolang die windmolen parken veelal van de leverancier zijn zal daar dus weinig aan veranderen.
pi_206937142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:19 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Wat zijn nu echt DE grootverbruikers in een huishouden?

Moet ik dan denken aan wasmachine, droger, airco (verwarmen/koelen aan) en nu in deze tijd de cv ketel als grote jongens?
Vlak de invloed van kleinere verbruikers niet uit.

Ik heb hier thuis een "continue" verbruik rond de 200W (modem, netwerkapparatuur, NAS, audio/video-apparatuur welke standby staan, koelkast, vriezer, CV, mechanische ventilatie enzo). Die 200W continue is 1752kWh op jaarbasis, meer dan de helft van mijn jaarverbruik!

Sure, mijn wasmachine kan met 2300W veel meer energie opnemen. Maar deze doet dat maar heel kort. Een volledige wascyclus kost minder dan 1kWh, 4x wassen in de week telt op tot minder dan 200kWh per jaar.

Apparaten die het meeste energie opnemen, zorgen echt niet per se voor he meeste verbruik.

Als je veel thuis bent, vlak dan inderdaad het verbruik van de CV (ja die gebruikt naast gas ook elektriciteit), verlichting, beeldschermen enzo niet uit. Als je nog ergens een 60W gloeilamp hebt hangen en die 8 uur per dag laat branden kan dat op jaarbasis zomaar meer kosten dan je wasmachine.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 00:42 schreef stropdaz het volgende:
Ik heb deze vloerverwarming op de badkamer;
https://www.vihamij.nl/dy(...)wifi-klokthermostaat

Kent iemand deze toevallig?
Stroomvreter?

Staat hier 24/7 aan op graad of 23. Brand niet continue verwarmlampje. Maar vraag me af of hij altijd aan slaat als hij onder 23 graden komt of alleen als iemand op badkamer is
Het is een klokthermostaat, deze verwarmt volgens het ingestelde tijdprogramma. Kijk dat programma dus eens na.

Als je badkamer in deze tijd van het jaar continue 23 graden is, dan zal daar ongetwijfeld een hoop energie in gaan.
pi_206937959
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:03 schreef Nico987 het volgende:
Volgens mij hebben alle leveranciers een app. Als je daar inlog kun je per uur zien wat je verbruikt.

Top want nu weet je precies wanneer je wat gebruikt. Houdt even in de gaten hoe laat de droger aan gaat. En je weet grofweg wat die verbruikt. Want je kijkt na de tijd daarvoor en daarna en het verschil is je droger.

Zelfde met andere verbruikers.

Mensen zijn druk met het gasverbruik terug te dringen maar vergeten daarbij stroom. Het vervelende bij stroom is dat een klein deel van de stroom met gas wordt opgewekt maar de kosten van die stroom bepaald wel de hele prijs. Dus zonne en windmolen parken krijgen het zelfde tarief als de elektra producenten van gas. De prijs is dus onnodig hoog. Maar zolang die windmolen parken veelal van de leverancier zijn zal daar dus weinig aan veranderen.
Thanks, zal gaan kijkne of Budget Energie ook zoiets heeft
pi_206937992
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 11:50 schreef XanderH het volgende:

[..]
Vlak de invloed van kleinere verbruikers niet uit.

Ik heb hier thuis een "continue" verbruik rond de 200W (modem, netwerkapparatuur, NAS, audio/video-apparatuur welke standby staan, koelkast, vriezer, CV, mechanische ventilatie enzo). Die 200W continue is 1752kWh op jaarbasis, meer dan de helft van mijn jaarverbruik!

Sure, mijn wasmachine kan met 2300W veel meer energie opnemen. Maar deze doet dat maar heel kort. Een volledige wascyclus kost minder dan 1kWh, 4x wassen in de week telt op tot minder dan 200kWh per jaar.

Apparaten die het meeste energie opnemen, zorgen echt niet per se voor he meeste verbruik.

Als je veel thuis bent, vlak dan inderdaad het verbruik van de CV (ja die gebruikt naast gas ook elektriciteit), verlichting, beeldschermen enzo niet uit. Als je nog ergens een 60W gloeilamp hebt hangen en die 8 uur per dag laat branden kan dat op jaarbasis zomaar meer kosten dan je wasmachine.
[..]
Het is een klokthermostaat, deze verwarmt volgens het ingestelde tijdprogramma. Kijk dat programma dus eens na.

Als je badkamer in deze tijd van het jaar continue 23 graden is, dan zal daar ongetwijfeld een hoop energie in gaan.
Heel helder.
Ik denk dat ik het moet zoeken in het "veel meer, continue thuis, zijn" dan in een apparaat
pi_206938165
Mooi. Topic kan dicht.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 14:19:29 #91
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206939155
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:59 schreef Het_Bokje het volgende:
Mooi. Topic kan dicht.
In K&W sluiten we geen topics wanneer de oplossing gegeven is. Zo kan iedereen met soortgelijke problemen hier ook op verder borduren.
pi_206939431
ik heb gemerkt dat een TV en audioset zomaar 200-250 kwh aan stroomtoename kunnen veroorzaken. Nu ze weg zijn merkte ik dit. Dat is meer dan mijn wasmachine en droger samen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206939891
Hoe zit het met vloerverwarming? Moet die altijd aanstaan omdat aan / uit meer energie kost dan stabiel houden?
  zondag 4 december 2022 @ 15:34:49 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206940013
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:22 schreef stropdaz het volgende:
Hoe zit het met vloerverwarming? Moet die altijd aanstaan omdat aan / uit meer energie kost dan stabiel houden?
Waar heb je vloerverwarming?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206940048
Iig elektrisch in z’n badkamer. Die gewoon instellen dat het warm is rond de tijden dat je er bent (ochtend/avond) zodat je geen koude voeten hebt. Rest van de dag ben je er niet veel.

Voor niet elektrische vloerverwarming is de consensus volgens mij om de temperatuur redelijk stabiel te houden omdat het heel traag reageert.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_206940119
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:22 schreef stropdaz het volgende:
Hoe zit het met vloerverwarming? Moet die altijd aanstaan omdat aan / uit meer energie kost dan stabiel houden?
Nee hoor, op een dag zoals vandaag. 2 graden buiten, beetje wind is de CV vanmorgen om negen uur aangegegaan.

Nu is de woning verwarmt van 18 naar 19,5 en 3,5 m3 gas verbruikt. Vloer is nu 25 graden, lekker warm aan de voeten en blijft dat zonder verder gasverbruik de rest van de dag.
Morgen is iedereen naar werk/school en gaat de CV om drie uur weer aan. De temperatuur zal dan weer gezakt zijn tot rond de 18 graden en word weer verwarmt naar 19,5 graden.
Voorheen Post ID 101472
pi_206940403
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar heb je vloerverwarming?
Denk in zijn vloer. Sorry wordt beetje opstandig van dit topic ;)

Zou trouwens wel uitzoeken of er hoger sluipverbruik. Pc die niet meer in slaapstand gaat of andere apparaten die zo als altijd aan staan.
  zondag 4 december 2022 @ 16:10:34 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206940520
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:03 schreef Ericr het volgende:

[..]
Denk in zijn vloer. Sorry wordt beetje opstandig van dit topic ;)

Zou trouwens wel uitzoeken of er hoger sluipverbruik. Pc die niet meer in slaapstand gaat of andere apparaten die zo als altijd aan staan.
Mwah, als het elektrische vloerverwarming in de badkamer is bijvoorbeeld dan is dat een heel ander verhaal dan CV-gestuurde vloerverwarming in de woonkamer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206941206
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar heb je vloerverwarming?
Badkamer.

Ik lees veel dat aan/uit veel extra stroom kost.
Maar als ik jullie hoor gaat het mogelijk om ander soort vloerverwarming dan elektrisch wat veel kost
  zondag 4 december 2022 @ 17:09:39 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206941461
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 16:52 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Badkamer.

Ik lees veel dat aan/uit veel extra stroom kost.
Maar als ik jullie hoor gaat het mogelijk om ander soort vloerverwarming dan elektrisch wat veel kost
Okay, dat is dus een totaal ander verhaal dan reguliere vloerverwarming.
Elektrische vloerverwarming heb je juist op plekken waar je even snel moet kunnen verwarmen en waar je niet of moeilijk reguliere verwarming aan kunt leggen, het is dus helemaal geen zaak van een lage temperatuur water waarmee de boel verwarmd wordt.

Sowieso, het is alleen de badkamer, die heb je waarschijnlijk snel op temperatuur met die elektrische vloerverwarming, dus zorg gewoond dat je die aan zet als de badkamer op een aangename temperatuur moet zijn.

Ik ben ook heel benieuwd waar je leest dat aan/uit veel extra stroom kost....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')