quote:
Op vrijdag 2 december 2022 20:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:[..]
Rare manier ook om korting te geven. Nee het is niet 50% goedkoper. Twitter geeft evenveel uit aan de advertenties als de koper. Dat is toch precies hetzelfde. Alsof ik naar een kledingzaak ga waar het niet 2 voor de prijs van 1 is maar als ik 1 broek koopt koopt de kledingzaak er een bij voor mij.
Het gaat niet om absolute korting. Het gaat erom dat de adverteerder meer waarde krijgt voor dezelfde euro dan voorheen.
Normaliter verdient een platform geen 100% winst op zijn inkomsten uit adverteerders. Het is omzet. De kosten gaan daar nog vanuit (ruimte, server whatnot). Een eurootje uitgeven aan ads budget levert Twitter bijvoorbeeld 10 cent winst op.
Twitter speelt met adverteerders tussen de 500.000 en 1.000.000 volgens deze incentive quitte. De adverteerder krijgt 100% waarde terug (de winst van Twitter wordt dus teruggestopt in extra impressies voor de klant). Twitter wint dus daar geen geld mee, maar behoudt wel zijn adverteerder die tussen de 500.000 en een miljoen uitgeeft.
Dit staffelt dus naar beneden. Geef je 350.000 uit, dan krijg je weliswaar 50% meer impressies dan voorheen, maar dan pikt Twitter wel weer een stukje van de taart mee. Dit levert Twitter winst op, maar een stuk kleiner dan voor de incentive. Want, Twitter stopt weer een gedeelte van de winst in de impressies voor de klant.
Deze incentives zijn ervoor bedoeld om adverteerders te behouden, niet om pure omzet te genereren. Ik denk dat Twitter stikt van de klanten die tussen de 200.000 en 1 miljoen ads budget uitgeven. Die wilt hij behouden.
Bedrijven die boven de miljoen spenderen (de top 100 dus) hebben ongetwijfeld allemaal aparte deals gesloten wat betreft percentages e.d. Daar geldt de incentive niet voor.
[ Bericht 1% gewijzigd door Rnie op 02-12-2022 21:55:54 ]
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?