abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206893079
Na de terechte kritieken en adviezen op mijn laatste relatie die inmiddels alweer een paar weken voorbij is ben ik gaan analyseren hoe ik dat toch steeds voor elkaar krijg om relaties aan te gaan die niet logisch zijn.

Allereerst zijn de dames meestal een stuk jonger dan mezelf( de laatste was wel erg op het randje), dit komt waarschijnlijk omdat het vaak dames zijn waar ik hulp aan kan bieden en dat dan die band ontstaat, nadeel is dat de relatie dan direct uit evenwicht is en ik zelf ook niet helemaal stabiel ben.
Toch trekt me dat aan, ik help graag mensen en krijg er natuurlijk ook aandacht voor terug, toch is deze wisselwerking niet altijd goed, of niet mij of niet voor dame in kwestie omdat het evenwicht soms ver te zoeken is, het mag geen toeval zijn dat twee van mijn relaties suïcide gepleegd hebben.
Ten tweede ga ik vaak mijn grenzen over om de dame tevreden ( of bij me) te houden, ik trek de grens wel op een gegeven moment maar ik trek die veel ruimer dan een gemiddeld persoon.

Mijn voorlopige( en dit is geen eindconclusie dus) is geen relatie meer aan te gaan
  donderdag 1 december 2022 @ 14:44:47 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206893098
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:42 schreef Cupfighter het volgende:
Mijn voorlopige( en dit is geen eindconclusie dus) is geen relatie meer aan te gaan
Dat is je goed recht. En misschien wel verstandig.
pi_206893159
Heftig. Maar:
quote:
5s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:44 schreef Kopiko het volgende:
Dat is je goed recht. En misschien wel verstandig.
Wellicht helpt het om van de modus "geen relaties meer aangaan" af te stappen naar "niet meer actief opzoek gaan naar relaties".

Wereld van verschil waarbij een eventuele nieuwe relatie uit het niets ontstaat.
pi_206893177
Maar heb je al iemand op het oog dan?
pi_206893307
Wel goed dat je zoveel zelfkennis hebt op gedaan, kun je daar niet beter mee aan de slag dan relaties compleet afzweren?

Dat je weet waar het verkeerd gaat is al heel wat. Velen komen nooit op dat punt.
blablablabla
pi_206893344
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:42 schreef Cupfighter het volgende:
a de terechte kritieken en adviezen op mijn laatste relatie
Houd gewoon op met je zo enorm te focussen op het hengelen naar ''veroordelingen' door anderen, van je eigen sociale gedragingen....

Een relatie aangaan moet geen doel op zich zijn, maar net zo dom is het te stellen dat je nooit een relatie zou moeten aangaan...
Als je een vraag stelt is de meest belangrijke factor daarin vooral "met _wie_ wil je wel/geen relatie aangaan".
en het antwoord daarop (of dat een zinnig of juist onzinnig streven is) hangt vooral af welke persoon je in die vraagstelling meeneemt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 1 december 2022 @ 15:01:18 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206893355
Ik zal ff nieuwsberichtje naar alle kranten sturen dan maar?
pi_206893492
Gewoon beetje chillen en zuipen man,,,maak je je toch druk om die wijven joh slecht voor je hart
Ik zwaai naar dieren.
pi_206898500
Ik ben niet oo zoek een lange tijd al niet meer, mijn laatste vriendin kwam ik per toeval tegen, ik heb dus ook niemand op het oog.

@RM-rf ik focus niet op veroordelingen van anderen, ik probeer gewoon te kijken wat voor inzichten andere mensen hebben en pak daar uit wat voor mij nutttig lijkt om mee te nemen , er worden mij zinnige tips mee gegeven, zou zonde zijn daar niets mee te doen
pi_206898608
Ik denk dat je er goed er aan doet om een tijdje geen relatie te hebben. Om te helen van de turbulente tijd die je hebt gehad. Alleen zijn brengt ook weer inzichten en rust. Kijk het is harstikke fijn en leuk om een relatie te hebben maar wel met de juiste persoon voor jou.

En neem mee wat je heb geleerd, je leert ook jezelf meer kennen door deze levenservaringen. Wat je wel en niet wilt. Ik geloof zeker dat je wel een fijne gezonde leuke relatie met iemand kan hebben uiteindelijk.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 1 december 2022 @ 20:38:50 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206899295
Goed dat je patronen ziet, en dat je erkent dat jij ook deel bent van het probleem.

De vrouwen waarmee jij in relaties belandt, dealen volgens mij zelf ook met precies dezelfde patronen, andere uiting met ander gedrag maar uiteindelijk vragen zij zich ook wel af waarom het steeds weer verkeerd afloopt.

Ik lees natuurlijk al een tijd mee en ik denk dat het grofweg zo werkt: de vrouwen in jouw leven, hebben de nodige krassen op hun ziel en zoeken de veiligheid bij iemand die oud genoeg is om hun vader te zijn (vaderfiguur die voor rust en stabiliteit zorgt). Jij hebt ook één en ander meegemaakt en (mede daardoor) zoek je zelf de veiligheid bij een jonge vrouw die in haar hang naar veiligheid afhankelijk is van jou. Want dat voelt voor jou dan weer veilig. En zo dragen jullie samen bij aan die wisselwerking.

Dus voor mij totaal niet gek dat jij regelmatig matcht met hele jonge vrouwen. Je haalt het beste in elkaar naar boven in het aantrekken van de ander. Alleen na een maandje wordt het lastiger. De krassen komen tevoorschijn, de onzekerheid slaat toe, iemand begint ineens rare trekjes te vertonen uit onzekerheid, de onveiligheid groeit en bam - ineens begint het afstoten en komt vooral het slechtste in beide partners naar boven.

Dat aantrekken en afstoten is misschien wel iets om tegen het licht te houden, zie jij daarin bij jezelf een patroon? Je zou eens kunnen kijken naar onveilige hechting en of dat voor jou op gaat. Schijnt dat 40% van de volwassenen er in meer of mindere mate wel last van heeft. Dus je zou zeker niet de enige zijn.

Het goeie nieuws is: het is wel te doorbreken, en het begint bij bewust zijn van. Dus stap 1 heb je al genomen. Stap 2 is anders handelen als je weer zo’n vrouw tegenkomt. Good luck TS, ik gun jou een leuke veilige relatie.
Resistance is futile.
pi_206899613
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:38 schreef Seven. het volgende:
Goed dat je patronen ziet, en dat je erkent dat jij ook deel bent van het probleem.

De vrouwen waarmee jij in relaties belandt, dealen volgens mij zelf ook met precies dezelfde patronen, andere uiting met ander gedrag maar uiteindelijk vragen zij zich ook wel af waarom het steeds weer verkeerd afloopt.

Ik lees natuurlijk al een tijd mee en ik denk dat het grofweg zo werkt: de vrouwen in jouw leven, hebben de nodige krassen op hun ziel en zoeken de veiligheid bij iemand die oud genoeg is om hun vader te zijn (vaderfiguur die voor rust en stabiliteit zorgt). Jij hebt ook één en ander meegemaakt en (mede daardoor) zoek je zelf de veiligheid bij een jonge vrouw die in haar hang naar veiligheid afhankelijk is van jou. Want dat voelt voor jou dan weer veilig. En zo dragen jullie samen bij aan die wisselwerking.

Dus voor mij totaal niet gek dat jij regelmatig matcht met hele jonge vrouwen. Je haalt het beste in elkaar naar boven in het aantrekken van de ander. Alleen na een maandje wordt het lastiger. De krassen komen tevoorschijn, de onzekerheid slaat toe, iemand begint ineens rare trekjes te vertonen uit onzekerheid, de onveiligheid groeit en bam - ineens begint het afstoten en komt vooral het slechtste in beide partners naar boven.

Dat aantrekken en afstoten is misschien wel iets om tegen het licht te houden, zie jij daarin bij jezelf een patroon? Je zou eens kunnen kijken naar onveilige hechting en of dat voor jou op gaat. Schijnt dat 40% van de volwassenen er in meer of mindere mate wel last van heeft. Dus je zou zeker niet de enige zijn.

Het goeie nieuws is: het is wel te doorbreken, en het begint bij bewust zijn van. Dus stap 1 heb je al genomen. Stap 2 is anders handelen als je weer zo’n vrouw tegenkomt. Good luck TS, ik gun jou een leuke veilige relatie.
[


Dank je wel, je slaat de spijker aardig op de kop met je gedachte
pi_206903994
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:07 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben niet oo zoek een lange tijd al niet meer, mijn laatste vriendin kwam ik per toeval tegen, ik heb dus ook niemand op het oog.
Ik snap best dat we 'per toeval' niet letterlijk moeten nemen, maar 'niet op zoek zijn naar relaties' hoeft natuurlijk niet persé alleen te betekenen dat je de datingapps links laat liggen, daaronder kan ook vallen dat je niet in iedere persoon die toevallig op je pad komt als 'potentieel relatiemateriaal' ziet. Niet dat ik zeg dat jij dit doet, maar mensen die bewust of onbewust erg veel behoefte hebben aan relaties lijken dit vaak wel te doen, direct bij ieder nauwer contact met personen van het andere geslacht (of waar ze dan ook op vallen).

Hier spreekt overigens iemand die ook best wat relaties heeft gehad maar er inmiddels totaal geen behoefte meer aan heeft. Nou ben ik sowieso graag op mezelf en ben ik ook tevreden qua overige behoeften en verdere contacten, maar op zoek zou ik echt nooit meer gaan. Het moet wel echt een of andere extreme klik zijn waar we niet omheen kunnen en de overgeslagen vonk in een vlam is veranderd voor ik weer een relatie aan zou gaan. Grietje van de hoek met het leuke koppie, dat leuke gesprek en die drie glimlachen die ze me gaf, daar kan ik best leuk casual contact mee hebben maar die zie ik niet direct als nieuw langdurig hoofdstuk in het boek over mijn romantische leven. Want ja, dat is inderdaad ook maar iemand die ik toevallig tegen ben gekomen en ik ben er dan ook echt niet mee bezig. En dat soort relaties waar je jezelf min of meer verliefd maakt, zijn ook gedoemd om te mislukken. Ik geloof daar gewoon niet in.

Nogmaals, geen idee of dit allemaal op jou persoonlijk van toepassing is, maar je geluk lijkt wel vrij afhankelijk van relaties. Helemaal als ik het tweede punt uit je openingspost lees. Het punt dat de relaties dan ook niet zo heel gezond zijn qua verhoudingen is ook twijfelachtig, maar dat herken je zelf al en daar reageren al genoeg anderen op.
pi_206938063
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 00:11 schreef ikbengeenslappehap het volgende:

[..]
Ik snap best dat we 'per toeval' niet letterlijk moeten nemen, maar 'niet op zoek zijn naar relaties' hoeft natuurlijk niet persé alleen te betekenen dat je de datingapps links laat liggen, daaronder kan ook vallen dat je niet in iedere persoon die toevallig op je pad komt als 'potentieel relatiemateriaal' ziet. Niet dat ik zeg dat jij dit doet, maar mensen die bewust of onbewust erg veel behoefte hebben aan relaties lijken dit vaak wel te doen, direct bij ieder nauwer contact met personen van het andere geslacht (of waar ze dan ook op vallen).

Hier spreekt overigens iemand die ook best wat relaties heeft gehad maar er inmiddels totaal geen behoefte meer aan heeft. Nou ben ik sowieso graag op mezelf en ben ik ook tevreden qua overige behoeften en verdere contacten, maar op zoek zou ik echt nooit meer gaan. Het moet wel echt een of andere extreme klik zijn waar we niet omheen kunnen en de overgeslagen vonk in een vlam is veranderd voor ik weer een relatie aan zou gaan. Grietje van de hoek met het leuke koppie, dat leuke gesprek en die drie glimlachen die ze me gaf, daar kan ik best leuk casual contact mee hebben maar die zie ik niet direct als nieuw langdurig hoofdstuk in het boek over mijn romantische leven. Want ja, dat is inderdaad ook maar iemand die ik toevallig tegen ben gekomen en ik ben er dan ook echt niet mee bezig. En dat soort relaties waar je jezelf min of meer verliefd maakt, zijn ook gedoemd om te mislukken. Ik geloof daar gewoon niet in.

Nogmaals, geen idee of dit allemaal op jou persoonlijk van toepassing is, maar je geluk lijkt wel vrij afhankelijk van relaties. Helemaal als ik het tweede punt uit je openingspost lees. Het punt dat de relaties dan ook niet zo heel gezond zijn qua verhoudingen is ook twijfelachtig, maar dat herken je zelf al en daar reageren al genoeg anderen op.
Ik voel me vaak gelukkiger binnen een relatie maar mijn geluk is niet afhankelijk van relaties , ik heb ruim 4 jaar geen relatie gehad en ben nu ook weer zonder relatie
pi_207169994
En wederom dreigt er een romance te komen die enorm fout is
  woensdag 21 december 2022 @ 10:14:03 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207170024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:11 schreef Cupfighter het volgende:
En wederom dreigt er een romance te komen die enorm fout is
Daar ben je toch zelf bij?

Als je weet dat het ‘enorm fout’ is, dan weet je ook wel wat je wel en niet moet doen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 december 2022 @ 10:14:44 #17
27929 piere
doe mij maar bier
pi_207170028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:11 schreef Cupfighter het volgende:
En wederom dreigt er een romance te komen die enorm fout is
Wat is er exact zo enorm fout aan?
fok you ja!
pi_207170060
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Daar ben je toch zelf bij?

Als je weet dat het ‘enorm fout’ is, dan weet je ook wel wat je wel en niet moet doen.
Dat klopt ook wel is een strijd tussen gevoel en verstand
pi_207170075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:14 schreef piere het volgende:

[..]
Wat is er exact zo enorm fout aan?
Wederom erg jong en er is indirect een cliënt patiënt verhouding dan waarin ik de cliënt ben om verwarring te voorkomen
  woensdag 21 december 2022 @ 10:20:32 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207170084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wederom erg jong en er is indirect een cliënt patiënt verhouding dan waarin in de cliënt ben om verwarring te voorkomen
Trek aan de bel bij je begeleiding.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 december 2022 @ 10:36:33 #21
27929 piere
doe mij maar bier
pi_207170304
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wederom erg jong en er is indirect een cliënt patiënt verhouding dan waarin ik de cliënt ben om verwarring te voorkomen
Hoe jong dan en hoe oud ben jij? Ik begrijp weinig van die cliënt patiënt verhouding.
fok you ja!
pi_207170326
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:36 schreef piere het volgende:

[..]
Hoe jong dan en hoe oud ben jij? Ik begrijp weinig van die cliënt patiënt verhouding.
Zij is 24 ik 54, zij was begeleidster/stagiaire in een inloophuis waar ik kom, ze werkt er nu nog maar niet meer als begeleidster maar op kantoor, ook stage trouwens
  woensdag 21 december 2022 @ 11:08:13 #23
27929 piere
doe mij maar bier
pi_207170668
Ah ok dus de cliënt patiënt relatie is er niet meer. En hoe kan jij hen dan hulp bieden?
fok you ja!
pi_207171166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:08 schreef piere het volgende:
Ah ok dus de cliënt patiënt relatie is er niet meer. En hoe kan jij hen dan hulp bieden?
Ik snap de vraag niet helemaal, ik ben de client
pi_207171746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 11:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik snap de vraag niet helemaal, ik ben de client
je maakte een beetje typische vergissing in de term die je koos ... je bent zowel client alswel patient in deze... de dame is hulpverleenster/begeleidster.

wat telkens weer optreed is dat je kennelijk verdergaande contacten met jonge vrouwelijke begeleidsters aangaat en dan doet alsof dat allemaal 'buiten' je staat, en jijzelf daar een willooos 'slachtoffer'van zou zijn en afhankelijk van weer andere hulpverleners die 'moeten ingrijpen'.

je creert echter een beetje alles zelf, juist door te doen alsof je zelf willoos bent en ook zelf een beetje een slachtofferrol op te zoeken.

Ik vermoed eerder dat je iets te sterk gewend geraakt bent aan je hele situatie als 'hulpbehoevend' persoon en je mogelijk (onbewust) ook allang aangeleerd hebt hoe makkelijk je die jonge vrouwelijke hulpverleenster (die nog niet genoeg beroepservaring hebben om professionele dienstverlening en hun persoonlijke gevoelens goed gescheiden te houden) kunt manipuleren...
(ik zet er duidelijk "onbewust" bij, ik vermoed niet dat je dit uit kwade wil doet, maar het een beetje ook 'aangeleerd' gedrag is dat je wel vaker ziet bij mensen die heel lang grotendeels van begeleiding/hulpverlening hebben leren rondkomen)

zolang je ook zelf iedere eigen verantwoordelijkheid voor je eigen handelen ontkent, is het ook een situatie die vermoedelijk eindeloos voor zal blijven komen.
maar mischien is er ook niks voor jou aan te winnen als je ophoud de willoze 'client' te spelen die afhankelijk is van de 'zorg' en emotionele binding van deze jongedames.
Anerszijds, die vicieuze cirkel blijft ook bestaan door je eigen afhankelijke insteek maar mogelijk evengoed doordat je zelf lijkt te doen alsof alles zo 'erg'is dat dit (buiten jouw eigen controle) allemaal 'zomaar' zou gebeuren

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 21-12-2022 12:45:30 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Vis een optie? woensdag 21 december 2022 @ 17:53:47 #26
70532 loveli
N
pi_207175678
Dat soort contacten in het vervolg aangaan met iemand van 40+ die een bepaalde levenservaring heeft, niet met elk jong ding dat net van een sociale opleiding rolt.

En misschien moet de opleiding flink worden verbeterd, als iedere 'professional' maar relaties blijft aangaan met cliënten.
crap in = crap out
pi_207175936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 17:53 schreef loveli het volgende:
Dat soort contacten in het vervolg aangaan met iemand van 40+ die een bepaalde levenservaring heeft, niet met elk jong ding dat net van een sociale opleiding rolt.

En misschien moet de opleiding flink worden verbeterd, als iedere 'professional' maar relaties blijft aangaan met cliënten.
Ik weet het, plan is ook na wat privé contacten dit niet meer te vervolgen, het verstand moet winnen van het gevoel nu
pi_207176026
Toch niet Kim he?

En cupfighter, je kan nee zeggen en het contact niet zodanig verdiepen.
Hou eens op met dat hele 'wat me nu weer overkomt'.

Wil je het, geniet je ervan. Doe dan lekker. Maar dit hele het is oh zo fout, ik wil het niet maar doe het toch is niet ok.
Je lijkt dat drama te willen en dat doe je echt zelf. Je kiest voor relaties waarbij je al weet dat het niet goed gaat komen. Met die installing ga JIJ er al in.

Draai je om en loop weg, of ga ervoor. Maar echt hou op met net doen alsof het je overkomt', alsof je hulpeloos bent erin.
Kies, doe wat. Stop met relaties aangaan waarbij de insteek al is dat het fout is en fout zal gaan. Stop met dat spelen met dat slachtoffer en dader gevoel van je. Ga eens iets aan waar je ja tegen kan zeggen.
pi_207176327
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:18 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Toch niet Kim he?

En cupfighter, je kan nee zeggen en het contact niet zodanig verdiepen.
Hou eens op met dat hele 'wat me nu weer overkomt'.

Wil je het, geniet je ervan. Doe dan lekker. Maar dit hele het is oh zo fout, ik wil het niet maar doe het toch is niet ok.
Je lijkt dat drama te willen en dat doe je echt zelf. Je kiest voor relaties waarbij je al weet dat het niet goed gaat komen. Met die installing ga JIJ er al in.

Draai je om en loop weg, of ga ervoor. Maar echt hou op met net doen alsof het je overkomt', alsof je hulpeloos bent erin.
Kies, doe wat. Stop met relaties aangaan waarbij de insteek al is dat het fout is en fout zal gaan. Stop met dat spelen met dat slachtoffer en dader gevoel van je. Ga eens iets aan waar je ja tegen kan zeggen.
Je hebt gelijk, ik kap het ook direct af
  woensdag 21 december 2022 @ 19:12:28 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207176666
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:38 schreef Seven. het volgende:
Goed dat je patronen ziet, en dat je erkent dat jij ook deel bent van het probleem.

De vrouwen waarmee jij in relaties belandt, dealen volgens mij zelf ook met precies dezelfde patronen, andere uiting met ander gedrag maar uiteindelijk vragen zij zich ook wel af waarom het steeds weer verkeerd afloopt.

Ik lees natuurlijk al een tijd mee en ik denk dat het grofweg zo werkt: de vrouwen in jouw leven, hebben de nodige krassen op hun ziel en zoeken de veiligheid bij iemand die oud genoeg is om hun vader te zijn (vaderfiguur die voor rust en stabiliteit zorgt). Jij hebt ook één en ander meegemaakt en (mede daardoor) zoek je zelf de veiligheid bij een jonge vrouw die in haar hang naar veiligheid afhankelijk is van jou. Want dat voelt voor jou dan weer veilig. En zo dragen jullie samen bij aan die wisselwerking.

Dus voor mij totaal niet gek dat jij regelmatig matcht met hele jonge vrouwen. Je haalt het beste in elkaar naar boven in het aantrekken van de ander. Alleen na een maandje wordt het lastiger. De krassen komen tevoorschijn, de onzekerheid slaat toe, iemand begint ineens rare trekjes te vertonen uit onzekerheid, de onveiligheid groeit en bam - ineens begint het afstoten en komt vooral het slechtste in beide partners naar boven.

Dat aantrekken en afstoten is misschien wel iets om tegen het licht te houden, zie jij daarin bij jezelf een patroon? Je zou eens kunnen kijken naar onveilige hechting en of dat voor jou op gaat. Schijnt dat 40% van de volwassenen er in meer of mindere mate wel last van heeft. Dus je zou zeker niet de enige zijn.

Het goeie nieuws is: het is wel te doorbreken, en het begint bij bewust zijn van. Dus stap 1 heb je al genomen. Stap 2 is anders handelen als je weer zo’n vrouw tegenkomt. Good luck TS, ik gun jou een leuke veilige relatie.
Lees deze nog een keer. Twee beschadigde mensen die elkaar vinden, je bent je ervan bewust. Stap 2: anders handelen.

Succes (en is het Kim?)
Resistance is futile.
pi_207176841
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 19:12 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lees deze nog een keer. Twee beschadigde mensen die elkaar vinden, je bent je ervan bewust. Stap 2: anders handelen.

Succes (en is het Kim?)
Dank je wel Seven en ja het is Kim
  woensdag 21 december 2022 @ 19:47:26 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207177183
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 19:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dank je wel Seven en ja het is Kim
Kim heeft in het verleden heel wat losgemaakt bij je. Er zijn gesprekken over geweest en het hoofdstuk was afgesloten. Wat is er nu veranderd?
Resistance is futile.
pi_207177469
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 19:47 schreef Seven. het volgende:

[..]
Kim heeft in het verleden heel wat losgemaakt bij je. Er zijn gesprekken over geweest en het hoofdstuk was afgesloten. Wat is er nu veranderd?
Elkaar een paar keer privé gezien en dat was best leuk maar ik ga er dus mee stoppen
  woensdag 21 december 2022 @ 20:07:02 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207177518
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 20:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Elkaar een paar keer privé gezien en dat was best leuk maar ik ga er dus mee stoppen
Hoe zijn jullie ertoe gekomen om privé af te spreken, nam jij het initiatief of zij? En even terugdenken aan jouw exen: namen zij (meestal) het initiatief, of jij?
Resistance is futile.
pi_207178132
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 20:07 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe zijn jullie ertoe gekomen om privé af te spreken, nam jij het initiatief of zij? En even terugdenken aan jouw exen: namen zij (meestal) het initiatief, of jij?
We kwamen elkaar per toeval tegen en dat smaakte naar meer, bijna altijd nemen de dames het initiatief, Kim ook
  Vis een optie? woensdag 21 december 2022 @ 20:56:23 #36
70532 loveli
N
pi_207178515
Kim is niet professioneel.
crap in = crap out
pi_207178760
Oke die had ik niet verwacht.
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 21 december 2022 @ 21:19:51 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207179164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 20:36 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
We kwamen elkaar per toeval tegen en dat smaakte naar meer, bijna altijd nemen de dames het initiatief, Kim ook
Opvallend. Val jij dan eigenlijk vooral op vrouwen die speciale aandacht aan je besteden? Bij welk type neem jij zelf het initiatief?
Resistance is futile.
  woensdag 21 december 2022 @ 21:23:41 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207179281
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 20:56 schreef loveli het volgende:
Kim is niet professioneel.
Zo’n hulpverlener die niet alleen anderen, maar ook zichzelf probeert te redden.
Resistance is futile.
  woensdag 21 december 2022 @ 21:24:34 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207179301
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:06 schreef Vimbavimba het volgende:
Oke die had ik niet verwacht.
Echt niet? Ik moest direct aan Kim denken.
Resistance is futile.
pi_207179777
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:19 schreef Seven. het volgende:

[..]
Opvallend. Val jij dan eigenlijk vooral op vrouwen die speciale aandacht aan je besteden? Bij welk type neem jij zelf het initiatief?
Initiatief neem ik als de dame onzekerder lijkt dan ik zelf.
Laat ik eerlijk zijn, ik ben niet gewend veel aandacht te krijgen van dames, dus als dames lief en aardig tegen me doen dan is dat vaak voldoende
  woensdag 21 december 2022 @ 21:49:18 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207179859
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Initiatief neem ik als de dame onzekerder lijkt dan ik zelf.
Laat ik eerlijk zijn, ik ben niet gewend veel aandacht te krijgen van dames, dus als dames lief en aardig tegen me doen dan is dat vaak voldoende
Hoe voel je je als een (jonge) dame speciale aandacht aan je besteedt?

En opvallend dat de vrouwen waar jij zelf werk van maakt, schijnbaar veel terughoudender zijn. Vind je dat aantrekkelijker dan vrouwen die jou veroveren?
Resistance is futile.
pi_207180059
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Echt niet? Ik moest direct aan Kim denken.
Dit
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_207181326
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Laat ik eerlijk zijn, ik ben niet gewend veel aandacht te krijgen van dames..
Als je eerlijk wil zijn, is het mischien goed te realiseren dat dit in de laatste 6 maanden nu het derde topic op Fok! is dat je start over bepaalde gevoelens die ontstaan betreffende jonge onervaren stagiares die als hulpverleenster werken, waarvan je zelf ook wel aangaf dat hierbij ook wel degelijk van de andere kant interesse in jou van deze dames komt/kwam.


Misschien kun je jezelf veel wijsmaken, maar ik heb wel grote twijfels bij de geloofwaardigheid van jouw claims dat dat allemaal buiten je om zou ontstaan.


Ik wil best geloven dat je niet bewust er verkeerde bedoelingen mee hebt, maar ik heb wel een beetje de indruk dat selectieve blindheid jegens je eigen handelingen misschien best ook aangeleerd gedrag kan zijn in jouw geval en ook je 'eerlijkheid' een selectief iets is in jouw omgang met 'hulpverleensters'.


Juist iemand die al zeer lang in een zeer afhankelijke situatie tov. hulpverlening leeft, kan best soms bepaalde 'overlevingsmechanismen' ontwikkelen.
Of juist zelf standhouden door in beinvloedbare jonge hulpverleensters plots ongemerkt sociale contactpersonen te zoeken, waarbij je gebruik kunt maken van een langdurige ervaring met een bepaald type 'net begonnen meisjes in de hulpverlening'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Vis een optie? woensdag 21 december 2022 @ 23:14:17 #45
70532 loveli
N
pi_207181624
De relatie hulpverlener - cliënt is vreselijk vatbaar voor gevoelens. Hoeveel mensen worden verliefd op hun fysiotherapeut, psycholoog, huisarts, dominee, mentor? Iemand die je aanvoelt en helpt, dat is een voedingsbodem gevoelens.

En een professionele zorgverlener hoort ervoor te zorgen dat het een professionele relatie blijft. En zeker geen privé-contact onderhouden met een cliënt of ex-cliënt als er geen afkoelperiode tussen heeft gezeten.

TS is blijkbaar erg sociaal en heeft snel een (te) goede klik met vrouwelijke behandelaars. Misschien wordt het tijd voor mannelijke behandelaars, om dit soort gedoe te voorkomen.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 21 december 2022 @ 23:17:57 #46
70532 loveli
N
pi_207181652
En probeer eens hetzelfde contact wat je nu met die jonge kuikens hebt, bij een 40+-er te zoeken. Blijkbaar vallen vrouwen makkelijk voor je. Praat privé met geschikte vrouwen ipv met te jonge hulpverleners, die hun ethiek niet op orde hebben.
crap in = crap out
pi_207181718
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Echt niet? Ik moest direct aan Kim denken.
Oke ja, dat ook wel. Maar dat het van 2 kanten lijkt te komen. Relatie hulpverlener-haar cliënt en het leeftijdsverschil.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_207183783
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe voel je je als een (jonge) dame speciale aandacht aan je besteedt?

En opvallend dat de vrouwen waar jij zelf werk van maakt, schijnbaar veel terughoudender zijn. Vind je dat aantrekkelijker dan vrouwen die jou veroveren?
Speciale aandacht kain ook zijn dat als er een goed gesprek is zonder relationele bijbedoelingen, ik klik naar mijngevoel dan beter met vrouwen dan met mannen omdat ik het idee heb dat ze me beter begrijpen.

Ik vind het aantrekkelijker als een vrouw mij verovert, dat is spannender maar ook gevaarlijker omdat ik uiteindelijk wel de vrouwen aantrek wat voor mij niet goed is

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 22-12-2022 10:41:41 ]
pi_207183835
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Als je eerlijk wil zijn, is het mischien goed te realiseren dat dit in de laatste 6 maanden nu het derde topic op Fok! is dat je start over bepaalde gevoelens die ontstaan betreffende jonge onervaren stagiares die als hulpverleenster werken, waarvan je zelf ook wel aangaf dat hierbij ook wel degelijk van de andere kant interesse in jou van deze dames komt/kwam.

Misschien kun je jezelf veel wijsmaken, maar ik heb wel grote twijfels bij de geloofwaardigheid van jouw claims dat dat allemaal buiten je om zou ontstaan.

Ik wil best geloven dat je niet bewust er verkeerde bedoelingen mee hebt, maar ik heb wel een beetje de indruk dat selectieve blindheid jegens je eigen handelingen misschien best ook aangeleerd gedrag kan zijn in jouw geval en ook je 'eerlijkheid' een selectief iets is in jouw omgang met 'hulpverleensters'.

Juist iemand die al zeer lang in een zeer afhankelijke situatie tov. hulpverlening leeft, kan best soms bepaalde 'overlevingsmechanismen' ontwikkelen.
Of juist zelf standhouden door in beinvloedbare jonge hulpverleensters plots ongemerkt sociale contactpersonen te zoeken, waarbij je gebruik kunt maken van een langdurige ervaring met een bepaald type 'net begonnen meisjes in de hulpverlening'.
Mijn aandeel is dat ik de aandacht te leuk vind en er op in ga, overigens was mijn ex vriendin niet mijn behandelaar,
  Vis een optie? donderdag 22 december 2022 @ 10:50:39 #50
70532 loveli
N
pi_207183966
Heb je eerder iets gehad met een zorgprofessional, of waren dit de eerste 2?
crap in = crap out
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')