Omdat A meer inlegt, de 200k van A rendeert meer dan die van Bquote:Op woensdag 30 november 2022 11:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik loop direct al vast in je verhaal.
Hoezo heeft A een vordering van 50 k op B? Waar komt die 50 vandaan?
Bij ons heeft ook de één een vordering op de andere, ter hoogte van de helft van de cash inbreng, omdat het huis (en de hypotheek) 50/50 zijn.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:35 schreef Lienekien het volgende:
Ik loop direct al vast in je verhaal.
Hoezo heeft A een vordering van 50 k op B? Waar komt die 50 vandaan?
Wat een nonsens weer, er zijn zoveel redenen om verschillende vermogens niet klakkeloos op de grote hoop te gooien, juist bij zulke verschillen.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je hier al over moet nadenken dan zou ik nadenken of een gezamelijk huis kopen wel verstandig is
Nee, want de gedachte van dit cijferwerk is natuurlijk dat er maximaal geleend moet worden.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:47 schreef ZarB het volgende:
Ik zou a&b evenveel laten inleggen. Dan heb je dat gedoe ook niet. Of de constructie zo laten en bij verkooo 50/50. Toch retevermoeiend dit.
Het wordt veel leuker en daar gaat hetzelfde bedrag inleggen geen oplossing in zijn.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:47 schreef ZarB het volgende:
Ik zou a&b evenveel laten inleggen. Dan heb je dat gedoe ook niet. Of de constructie zo laten en bij verkooo 50/50. Toch retevermoeiend dit.
quote:Op woensdag 30 november 2022 11:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Nee, want de gedachte van dit cijferwerk is natuurlijk dat er maximaal geleend moet worden.
Daar zijn ze het iig wel over eens.
oe.. open zenuw.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]![]()
Dat weet je weet niet en überhaupt daar zonder context iets van vinden
Ik ben inderdaad allergisch voor het soort posts met verwijtende aannames/verzinselsquote:Op woensdag 30 november 2022 11:59 schreef BertV het volgende:
[..]
oe.. open zenuw.
Casus:
- A brengt 100k in
- B brengt 100k in
- A&B kopen een huis van 400k en nemen samen 200k hypotheek
A gaat 100k verstoppen voor B.
Excuses.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad allergisch voor het soort posts met verwijtende aannames/verzinsels
Houd je in WGR gewoon bij de feiten.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:18 schreef BertV het volgende:
[..]
Excuses. Ik zal voortaan genderneutraal en woke reageren zonder fake news.
quote:Op woensdag 30 november 2022 12:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Houd je in WGR gewoon bij de feiten.
Niet als je je afspraken keurig vastlegt (bij voorkeur bij een notaris).quote:Op woensdag 30 november 2022 11:29 schreef leeell het volgende:
Als je nu al gezeik heb zou ik niks samen kopen.
Is het niet zo dat wettelijk bij aanvechten het altijd 50/50 wordt, ongeacht hoogte van inbreng?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |