wij hebben een van die kamers gedaan, was een uitje van een vorige werkgever. Grappig, wist niet dat het van een Fokker was.quote:14s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:26 schreef Atmoz het volgende:
Welkom allemaal![]()
Hee, ze hebben zelfs een kamer die geschikt is voor 1 a 2 personen. Dat zie je niet veel.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:50 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vind er ook geen flikker aan, maar een kennis heeft een escaperoomding dat ik wel ff wil promoten voor hem. Gratuit, uiteraard.
https://mysteryhouse.nl/ Zit in een oude bioscoop en alle kamers hebben volgens mij een filmthema.
Heb ze zelf nooit gedaan dus geen idee verder
Nee, das ook meteen wel het nadeel van escape rooms: duur als je met z'n 2en bentquote:Op dinsdag 29 november 2022 11:58 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hee, ze hebben zelfs een kamer die geschikt is voor 1 a 2 personen. Dat zie je niet veel.
escaperoomprijzen slaan ook helemaal nergens op en het is saaiquote:Op dinsdag 29 november 2022 12:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, das ook meteen wel het nadeel van escape rooms: duur als je met z'n 2en bent
Die van Atmoz dus (https://www.bestescaperoommaastricht.nl/ the resistance), en nog een andere in Maastricht, deze geloof ik https://www.roomescapemaastricht.nl/en/. Was de operatiekamer als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 29 november 2022 12:31 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben wel benieuwd op welke escaperooms jullie je ervaringen baseren?
Ik escape tegenwoordig alleen nog rooms die op escapetalk.nl hoger dan 8 scoren (liefst zelfs 8,5 of hoger). En dat is echt niet meer te vergelijken met de kamer waar ik ooit begon, wat enkel een kamer was met wat puzzels die sleutels of cijfercodes gaven voor wat slotjes. Tot je het slotje van de deur vond waar je door naar binnen ging. Dat is bij moderne kamers echt niet meer hoe het werkt. Het gaat tegenwoordig veel meer om een ervaring.
2,5 jaar geleden een escape vakantie naar Boedapest geweest. Op een paar goede kamers na, merk je wel echt het verschil met de Nederlandse kamers. Al was de prijs er daar ook wel naar (gemiddeld 5 euro pp)
Ik ben op zich wel geinteresseerd in je escape vakantie. Hoelang ben je weg geweest en hoeveel escape rooms heb je toen gedaan?quote:
5 dagen, 20 kamers.quote:Op dinsdag 29 november 2022 13:54 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ben op zich wel geinteresseerd in je escape vakantie. Hoelang ben je weg geweest en hoeveel escape rooms heb je toen gedaan?
Wow, respect voor zoveel toewijding! Volgens mij is het inderdaad wel een hobby waar mensen elkaar ook echt in vinden en waar je veel over kan praten. Ik geloof dat hier in Maastricht ook al 5 of 6 verschillende zitten, en dan is Maastricht niet eens een grote stad.quote:Op dinsdag 29 november 2022 15:16 schreef superkimmi het volgende:
[..]
5 dagen, 20 kamers.boedapest is echt enorm in escaperooms. Maar de kwaliteit is dus niet vergelijkbaar. Vaak werkte er dingen niet, of klopten puzzels gewoonweg niet
Mijn favoriet is the Vault in Amsterdamquote:Op dinsdag 29 november 2022 12:31 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben wel benieuwd op welke escaperooms jullie je ervaringen baseren?
Ik escape tegenwoordig alleen nog rooms die op escapetalk.nl hoger dan 8 scoren (liefst zelfs 8,5 of hoger). En dat is echt niet meer te vergelijken met de kamer waar ik ooit begon, wat enkel een kamer was met wat puzzels die sleutels of cijfercodes gaven voor wat slotjes. Tot je het slotje van de deur vond waar je door naar binnen ging. Dat is bij moderne kamers echt niet meer hoe het werkt. Het gaat tegenwoordig veel meer om een ervaring.
2,5 jaar geleden een escape vakantie naar Boedapest geweest. Op een paar goede kamers na, merk je wel echt het verschil met de Nederlandse kamers. Al was de prijs er daar ook wel naar (gemiddeld 5 euro pp)
Onder andere 'Dochter van de slager' in Tilburgquote:Op dinsdag 29 november 2022 11:14 schreef superkimmi het volgende:
Welke Escaperooms zijn jullie al geweest?
Dat was de eerste die ik ooit deed. Heel tof inderdaad. Wel met bovengemiddeld veel cijfer- en rekenwerk, maar dat vind ik als wiskundige natuurlijk niet zo erg.quote:Op dinsdag 29 november 2022 15:27 schreef FlyingFish het volgende:
Favoriet tot nu toe is The Dentist in Delft,
Ik heb vorig jaar meegedaan. Ik kan het je afraden. Vooral puzzels of interactieve zoektocht buiten, maar weinig echte escaperooms....Veel geld voor een teleurstelling.quote:
Bedankt voor het advies. We staan al ingeschrevenquote:Op donderdag 8 december 2022 16:39 schreef Archie het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar meegedaan. Ik kan het je afraden. Vooral puzzels of interactieve zoektocht buiten, maar weinig echte escaperooms....Veel geld voor een teleurstelling.
Sterkte dan.quote:Op donderdag 8 december 2022 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies. We staan al ingeschreven
The Dome vond ik ook echt fantastisch ja! Die staat zeker in mijn top 3.quote:Op donderdag 8 december 2022 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat was de eerste die ik ooit deed. Heel tof inderdaad. Wel met bovengemiddeld veel cijfer- en rekenwerk, maar dat vind ik als wiskundige natuurlijk niet zo erg.
De beste die ik ooit gedaan heb is The Dome in Bunschoten. Ik kan er weinig over zeggen zonder te spoileren, maar je weet echt niet wat je overkomt daar.
Doet er iemand mee aan het NK?
Dat heb ik ook gedaan! Kamers zijn daar niet heel hoogstaand op een enkeling na. Wij konden op 1 locatie 3 kamers binnen anderhalf uur doen.quote:Op dinsdag 29 november 2022 12:31 schreef superkimmi het volgende:
Eerste ronde gisteren gespeeld, ik moet zeggen dat we ons er toch prima mee vermaakt hebben. Al denk ik niet dat we echt een toptijd neer hebben gezetquote:Op donderdag 8 december 2022 16:45 schreef superkimmi het volgende:
Vorig jaar meegedaan met het NK. Ik was ook niet enorm enthousiast.
Ja locked vond ik ook heel leuk! Flight 815 is overgenomen van de escape room in voorburg (down the hatch) waar nu Molly’s game zit (een van de allerbeste van Nederland). Dus dat zegt wat over de kwaliteit van flight 815quote:Op zondag 15 januari 2023 11:38 schreef Basp1 het volgende:
Vaak wel grappig helaas zitten er idd nog veel slechte kamers tussen waarbij je idd alleen wat cijfertjes voor sloten aan het verzamelen bent.
De slechtste in Tilburg zijn toch wel de kamers in de voltage, waarbij je in de 2 kamers die ik heb bezocht in een kleine kamer bleef en idd alleen wat cijfertjes voor sloten moest verzamelen
De betere die ik in Tilburg gedaan heb waren de kamers van locked vlakbij het station met als uitschieters daar de maze en de heineken ontvoering. De nieuwe kamer flight 815 moet ik nog testen.
Heb je Mollys al gedaan??quote:Op zondag 15 januari 2023 11:47 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja locked vond ik ook heel leuk! Flight 815 is overgenomen van de escape room in voorburg (down the hatch) waar nu Molly’s game zit (een van de allerbeste van Nederland). Dus dat zegt wat over de kwaliteit van flight 815. En dat is ook echt een toffe kamer! Heb die in Voorburg dus gedaan, voordat ze Molly’s hadden
Nee. Die staat hoog op het lijstje wel. Maar die is zo gehyped dat we toch beetje bang zijn dat alles wat een 9 scoort op escapetalk vanaf dan tegenvalt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:15 schreef Vicky het volgende:
Hoi! Escaperoomfan hier! begin maart gaan we The Dome doen.
Thx @:Viv!
[..]
Heb je Mollys al gedaan??
Gaat zeker niet tegenvallen. Is echt 1 van de mooiste/geachte kamers die ik gespeeld hebt. Absolute aanraderquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:19 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Nee. Die staat hoog op het lijstje wel. Maar die is zo gehyped dat we toch beetje bang zijn dat alles wat een 9 scoort op escapetalk vanaf dan tegenvalt.
Zelfde met de movies in Belgie
Haha maar dat bedoel ik juist. Dat elke kamer daarná tegen gaat vallenquote:Op woensdag 18 januari 2023 14:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Gaat zeker niet tegenvallen. Is echt 1 van de mooiste/geachte kamers die ik gespeeld hebt. Absolute aanrader
Doen jullie het ook nog online spelen? Leuk idee zeg om het online te gaan doen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:08 schreef Chell het volgende:
Jaaaa, een Escape Room topic! Hiervoor kom ik ook wel even uit lurkstand. Na in de lockdowns met een groepje online zijn begonnen met wekelijks een escape room of escape game, hebben we dit nu voortgezet in een maandelijks bezoek aan een echte room. Zo tof!
Wij waren na het spelen van The Dome ook bang dat daarna alles zou tegenvallen, maar als je gewoon met realistische verwachtingen een andere room instapt kun je echt weer net zoveel lol hebben met een simpele(re) room.
Wij speelden bijvoorbeeld vorige week The Caretaker bij Breakout Rotterdam en hebben daar echt enorm veel plezier aan beleefd, terwijl die room qua techniek enzo echt heel eenvoudig is en ook relatief klein qua ruimte (maar wel met hele toffe puzzels, mooi hintsysteem, mooi tijdsysteem).
Molly staat bij ons groepje hoog op de verlanglijst, maar we hebben een groep van 7, dus moeten wachten op een datum dat er 2 niet kunnen/willen/zichzelf opofferen het te missen.
Nee, met online zijn we gestopt. Er is nu ook minder aanbod online dan tijdens de lockdowns (toen kon je bijvoorbeeld ook echte rooms spelen waar dan een medewerker met een camera rondhuppelde en jouw opdrachten uitvoerde). En we vinden het in het echt toch het allerleukste.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 06:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Doen jullie het ook nog online spelen? Leuk idee zeg om het online te gaan doen.
Was in ieder geval een leuke optie om het online te doen toen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:25 schreef Chell het volgende:
[..]
Nee, met online zijn we gestopt. Er is nu ook minder aanbod online dan tijdens de lockdowns (toen kon je bijvoorbeeld ook echte rooms spelen waar dan een medewerker met een camera rondhuppelde en jouw opdrachten uitvoerde). En we vinden het in het echt toch het allerleukste.
Twee ecaperooms op een dag?quote:Op zaterdag 29 april 2023 23:54 schreef KapiteinIglo het volgende:
We gaan naar Molly’s game en naar Jasons Legacy op 1 dag![]()
@:superkimmi en ik samen met broer en schoonzus
Heb er wel eens 4 gedaanquote:
O dat is een best eindje inderdaad om dan zo ver te moeten rijdenquote:Op zondag 30 april 2023 09:32 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Heb er wel eens 4 gedaan![]()
Meestal doen we er 2 of zelfs 3. Uiteindelijk is de belevenis maar 1 tot anderhalf uur, en ze zitten nooit in je eigen wijk (ja, of 1x en daarna heb je hem gedaan). Zo gaan mijn broer en schoonzus hier 2,5 uur voor rijden. Dus dan is 2 wel leuk
Molly is echt geweldig!!quote:Op zaterdag 29 april 2023 23:54 schreef KapiteinIglo het volgende:
We gaan naar Molly’s game en naar Jasons Legacy op 1 dag![]()
@:superkimmi en ik samen met broer en schoonzus
Die vond ik echt slechtquote:Op dinsdag 13 december 2022 10:01 schreef Serinde het volgende:
Wij hebben met een bedrijfsuitje de escape room op de SS Rotterdam gedaan. Er zijn twee identieke in de oude koelcellen onder in het schip waardoor je én tegen de tijd én realtime tegen een andere groep speelt. Erg leuk.
Escape Room Enschede al geweest?quote:Op zondag 30 april 2023 10:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
Molly is echt geweldig!!
Jasons legacy nog niet gedaan. Staat wel op het lijstje, maar wil even wachten tot de kinderziektes eruit zijn.
Ben benieuwd of ie net zo gaaf is als Jasons curse.
Onze volgende wordt ws. Soup du Jour
Begin maart The Dome gedaan.
Lijstje tot nu toe
[ afbeelding ]
Nog meer tips??
[..]
Die vond ik echt slecht
Nee nog niet. Is aan de andere kant van het landquote:
Dat is inderdaad wel een eindje rijdenquote:Op zondag 30 april 2023 10:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee nog niet. Is aan de andere kant van het landmaar kan zeker toegevoegd worden aan de lijst.
Woon vlakbij Den Haag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |