abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206864613
Een escaperoom is een interactief spel op een fysieke locatie waarbij een groep mensen samen puzzels, raadsels en uitdagingen ontdekken en proberen op te lossen binnen een bepaalde tijd (meestal een uur) om zo uit de kamer te kunnen ontsnappen. (Bron: wikipedia).

Er zijn vast meer FOK!kers die gek zijn van dit fenomeen. Daarom dit topic, om de leukste escaperooms te bespreken, maar ook duidelijk te maken waar je zeker niét heen moet. Let wel op: geen spoilers over de puzzels en andere spelelementen.

Welke Escaperooms zijn jullie al geweest?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_206864666
Ik vind er geen hol aan, ben in 3 verschillende geweest en ondanks een ander thema zijn ze eigenlijk allemaal hetzelfde qua opzet
pi_206864986
https://deproefkelder.nl/
Volledig gericht op al je zintuigen (elke kamer een eigen zintuig), vond het wel een leuk concept :)

En een aantal escape games thuis gedaan, van deze: https://escaperoomthegame.com/
Sommige onderdelen heel leuk, maar sommige puzzels waren zo vaag dat ze niet te doen waren :')
pi_206865026
We hebben zelfs een fok!er die escaperooms maakt. @Atmoz

[quote]14s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:26 schreef Atmoz het volgende:
Welkom allemaal ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:50:58 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206865105
Ik vind er ook geen flikker aan, maar een kennis heeft een escaperoomding dat ik wel ff wil promoten voor hem. Gratuit, uiteraard.
https://mysteryhouse.nl/ Zit in een oude bioscoop en alle kamers hebben volgens mij een filmthema.
Heb ze zelf nooit gedaan dus geen idee verder :')
  dinsdag 29 november 2022 @ 11:56:33 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206865188
[quote]1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:44 schreef valentijn101 het volgende:
We hebben zelfs een fok!er die escaperooms maakt. @:Atmoz

quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:26 schreef Atmoz het volgende:
Welkom allemaal ^O^
wij hebben een van die kamers gedaan, was een uitje van een vorige werkgever. Grappig, wist niet dat het van een Fokker was.
Vond er dus niks aan maar dat ligt aan mij, niet aan die kamer.
pi_206865207
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:50 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vind er ook geen flikker aan, maar een kennis heeft een escaperoomding dat ik wel ff wil promoten voor hem. Gratuit, uiteraard.
https://mysteryhouse.nl/ Zit in een oude bioscoop en alle kamers hebben volgens mij een filmthema.
Heb ze zelf nooit gedaan dus geen idee verder :')
Hee, ze hebben zelfs een kamer die geschikt is voor 1 a 2 personen. Dat zie je niet veel.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206865244
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:58 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Hee, ze hebben zelfs een kamer die geschikt is voor 1 a 2 personen. Dat zie je niet veel.
Nee, das ook meteen wel het nadeel van escape rooms: duur als je met z'n 2en bent -O-
pi_206865577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:00 schreef Piles het volgende:

[..]
Nee, das ook meteen wel het nadeel van escape rooms: duur als je met z'n 2en bent -O-
escaperoomprijzen slaan ook helemaal nergens op en het is saai
pi_206865637
Ik ben wel benieuwd op welke escaperooms jullie je ervaringen baseren?

Ik escape tegenwoordig alleen nog rooms die op escapetalk.nl hoger dan 8 scoren (liefst zelfs 8,5 of hoger). En dat is echt niet meer te vergelijken met de kamer waar ik ooit begon, wat enkel een kamer was met wat puzzels die sleutels of cijfercodes gaven voor wat slotjes. Tot je het slotje van de deur vond waar je door naar binnen ging. Dat is bij moderne kamers echt niet meer hoe het werkt. Het gaat tegenwoordig veel meer om een ervaring.

2,5 jaar geleden een escape vakantie naar Boedapest geweest. Op een paar goede kamers na, merk je wel echt het verschil met de Nederlandse kamers. Al was de prijs er daar ook wel naar (gemiddeld 5 euro pp)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 29 november 2022 @ 12:51:37 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206865817
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:31 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben wel benieuwd op welke escaperooms jullie je ervaringen baseren?

Ik escape tegenwoordig alleen nog rooms die op escapetalk.nl hoger dan 8 scoren (liefst zelfs 8,5 of hoger). En dat is echt niet meer te vergelijken met de kamer waar ik ooit begon, wat enkel een kamer was met wat puzzels die sleutels of cijfercodes gaven voor wat slotjes. Tot je het slotje van de deur vond waar je door naar binnen ging. Dat is bij moderne kamers echt niet meer hoe het werkt. Het gaat tegenwoordig veel meer om een ervaring.

2,5 jaar geleden een escape vakantie naar Boedapest geweest. Op een paar goede kamers na, merk je wel echt het verschil met de Nederlandse kamers. Al was de prijs er daar ook wel naar (gemiddeld 5 euro pp)
Die van Atmoz dus (https://www.bestescaperoommaastricht.nl/ the resistance), en nog een andere in Maastricht, deze geloof ik https://www.roomescapemaastricht.nl/en/. Was de operatiekamer als ik me niet vergis.

Het is gewoon totaal mijn ding niet, kan je zo hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door herverwijderd op 29-11-2022 13:00:20 ]
pi_206866451
Ja dat kan idd zeker :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:54:01 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206866477
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:50 schreef superkimmi het volgende:
Ja dat kan idd zeker :)
Ik ben op zich wel geinteresseerd in je escape vakantie. Hoelang ben je weg geweest en hoeveel escape rooms heb je toen gedaan?
pi_206867316
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:54 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik ben op zich wel geinteresseerd in je escape vakantie. Hoelang ben je weg geweest en hoeveel escape rooms heb je toen gedaan?
5 dagen, 20 kamers. :P boedapest is echt enorm in escaperooms. Maar de kwaliteit is dus niet vergelijkbaar. Vaak werkte er dingen niet, of klopten puzzels gewoonweg niet
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 29 november 2022 @ 15:25:25 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206867438
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:16 schreef superkimmi het volgende:

[..]
5 dagen, 20 kamers. :P boedapest is echt enorm in escaperooms. Maar de kwaliteit is dus niet vergelijkbaar. Vaak werkte er dingen niet, of klopten puzzels gewoonweg niet
Wow, respect voor zoveel toewijding! Volgens mij is het inderdaad wel een hobby waar mensen elkaar ook echt in vinden en waar je veel over kan praten. Ik geloof dat hier in Maastricht ook al 5 of 6 verschillende zitten, en dan is Maastricht niet eens een grote stad.
pi_206867467
Ik vind escape rooms belachelijk duur, dus ik doe eigenlijk alleen kamers die ergens met 50% korting te boeken zijn zodat je op een tientje pp uit komt.

Favoriet tot nu toe is The Dentist in Delft, en de andere kamer van hen (Darkpark) die we in Zoetermeer gedaan hebben was ook erg tof. Niet alleen puzzelen maar ook met video en geluid werken ze. Ik heb ook ooit in Rotterdam een belachelijk slechte gedaan wat qua aankleding echt een knutselprojectje van iemand die graag breit leek. Met als een van de puzzels daadwerkelijk een simpele legpuzzel. Volgens mij stonden we in amper 20 minuten buiten. Maar dat was ook 10 jaar geleden, dus die bestaat allang niet meer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_206994348
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:31 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben wel benieuwd op welke escaperooms jullie je ervaringen baseren?

Ik escape tegenwoordig alleen nog rooms die op escapetalk.nl hoger dan 8 scoren (liefst zelfs 8,5 of hoger). En dat is echt niet meer te vergelijken met de kamer waar ik ooit begon, wat enkel een kamer was met wat puzzels die sleutels of cijfercodes gaven voor wat slotjes. Tot je het slotje van de deur vond waar je door naar binnen ging. Dat is bij moderne kamers echt niet meer hoe het werkt. Het gaat tegenwoordig veel meer om een ervaring.

2,5 jaar geleden een escape vakantie naar Boedapest geweest. Op een paar goede kamers na, merk je wel echt het verschil met de Nederlandse kamers. Al was de prijs er daar ook wel naar (gemiddeld 5 euro pp)
Mijn favoriet is the Vault in Amsterdam ^O^ . Scoort een 8.9 op escapetalk. Nog altijd gefrustreerd dat we vast liepen op de laatste puzzel en daardoor niet ontsnapt waren _O- . De locatie is echt geweldig, in de kluizen van de beurs van Berlage.

De eerste kamer die ik ooit heb gedaan was er een met alleen maar cijfercode, best saai inderdaad. Een 2e in Alkmaar (die kamer bestaat niet meer) was er een gebaseerd op Jumanji, voor maximaal 4 spelers en zonder cijfercodes. Dat was ook wel echt een toffe.

Mijn laatste was er een in Amsterdam in 2018 denk ik. Die was zo belachelijk simpel dat we na 20 minuten buiten stonden.
pi_206995045
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:14 schreef superkimmi het volgende:
Welke Escaperooms zijn jullie al geweest?
Onder andere 'Dochter van de slager' in Tilburg

Die ging me toch echt een stap te ver, brr...
  donderdag 8 december 2022 @ 15:50:24 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206995206
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:27 schreef FlyingFish het volgende:
Favoriet tot nu toe is The Dentist in Delft,
Dat was de eerste die ik ooit deed. Heel tof inderdaad. Wel met bovengemiddeld veel cijfer- en rekenwerk, maar dat vind ik als wiskundige natuurlijk niet zo erg.

De beste die ik ooit gedaan heb is The Dome in Bunschoten. Ik kan er weinig over zeggen zonder te spoileren, maar je weet echt niet wat je overkomt daar.

Doet er iemand mee aan het NK?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 december 2022 @ 16:37:52 #20
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_206995624
In Belgie zitten ook geweldige kamers tegenwoordig. Toy Factory, Jumanji, Le Prince etc.

Ik heb inmiddels 182 kamers gespeeld dus een hoop kamers die vroeger geweldig waren, zijn inmiddels ingehaald door de nieuwere kamers.
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  donderdag 8 december 2022 @ 16:39:04 #21
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_206995633
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
Doet er iemand mee aan het NK?
Ik heb vorig jaar meegedaan. Ik kan het je afraden. Vooral puzzels of interactieve zoektocht buiten, maar weinig echte escaperooms....Veel geld voor een teleurstelling.
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  donderdag 8 december 2022 @ 16:39:31 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206995637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:39 schreef Archie het volgende:

[..]
Ik heb vorig jaar meegedaan. Ik kan het je afraden. Vooral puzzels of interactieve zoektocht buiten, maar weinig echte escaperooms....Veel geld voor een teleurstelling.
Bedankt voor het advies. We staan al ingeschreven :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 december 2022 @ 16:40:31 #23
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_206995642
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bedankt voor het advies. We staan al ingeschreven :')
Sterkte dan. :D Misschien hebben ze nu eindelijk geluisterd naar de kritiek van de afgelopen 2 edities....
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  donderdag 8 december 2022 @ 16:45:19 #24
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_206995668
Hier moet ik ook in gepost hebben!
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_206995671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat was de eerste die ik ooit deed. Heel tof inderdaad. Wel met bovengemiddeld veel cijfer- en rekenwerk, maar dat vind ik als wiskundige natuurlijk niet zo erg.

De beste die ik ooit gedaan heb is The Dome in Bunschoten. Ik kan er weinig over zeggen zonder te spoileren, maar je weet echt niet wat je overkomt daar.

Doet er iemand mee aan het NK?
The Dome vond ik ook echt fantastisch ja! Die staat zeker in mijn top 3.

Vorig jaar meegedaan met het NK. Ik was ook niet enorm enthousiast.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 8 december 2022 @ 16:48:04 #26
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_206995687
Laatste die we gedaan hebben waren Soup du Jour en Bloody Mary.
Die waren ook goed :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  donderdag 8 december 2022 @ 16:48:43 #27
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_206995694
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:31 schreef superkimmi het volgende:
2,5 jaar geleden een escape vakantie naar Boedapest geweest. Op een paar goede kamers na, merk je wel echt het verschil met de Nederlandse kamers. Al was de prijs er daar ook wel naar (gemiddeld 5 euro pp)
Dat heb ik ook gedaan! Kamers zijn daar niet heel hoogstaand op een enkeling na. Wij konden op 1 locatie 3 kamers binnen anderhalf uur doen.

Ik heb ook nog in Letland en Litouwen een escaperoomreis gemaakt in competitieverband tegen andere Nederlandse teams.
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 22:44:21 #28
42184 crew  DaMart
pi_207048063
Ik ben een jaar of 6 geleden in Escaperoom 013 in Tilburg geweest met een aantal vrienden. Daar waren we binnen 10 minuten voor het einde van de tijd uit.

En 3 jaar geleden hadden we een bedrijfsuitje naar de koepelgevangenis van Breda, waar ik door meer geluk dan wijsheid ineens in de groep zat die wist te ontsnappen :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_207063327
Wij hebben met een bedrijfsuitje de escape room op de SS Rotterdam gedaan. Er zijn twee identieke in de oude koelcellen onder in het schip waardoor je én tegen de tijd én realtime tegen een andere groep speelt. Erg leuk.

Ik vond de escape room van Subcultures in Utrecht ook supertof
https://escaperoom.subcultures.nl/
  zondag 15 januari 2023 @ 11:11:09 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207568169
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:45 schreef superkimmi het volgende:
Vorig jaar meegedaan met het NK. Ik was ook niet enorm enthousiast.
Eerste ronde gisteren gespeeld, ik moet zeggen dat we ons er toch prima mee vermaakt hebben. Al denk ik niet dat we echt een toptijd neer hebben gezet :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207568475
Vaak wel grappig helaas zitten er idd nog veel slechte kamers tussen waarbij je idd alleen wat cijfertjes voor sloten aan het verzamelen bent.

De slechtste in Tilburg zijn toch wel de kamers in de voltage, waarbij je in de 2 kamers die ik heb bezocht in een kleine kamer bleef en idd alleen wat cijfertjes voor sloten moest verzamelen

De betere die ik in Tilburg gedaan heb waren de kamers van locked vlakbij het station met als uitschieters daar de maze en de heineken ontvoering. De nieuwe kamer flight 815 moet ik nog testen.
pi_207568486
Heb een VR headset met wat horrospellen, ook leuk
  zondag 15 januari 2023 @ 11:47:50 #34
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_207568558
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:38 schreef Basp1 het volgende:
Vaak wel grappig helaas zitten er idd nog veel slechte kamers tussen waarbij je idd alleen wat cijfertjes voor sloten aan het verzamelen bent.

De slechtste in Tilburg zijn toch wel de kamers in de voltage, waarbij je in de 2 kamers die ik heb bezocht in een kleine kamer bleef en idd alleen wat cijfertjes voor sloten moest verzamelen

De betere die ik in Tilburg gedaan heb waren de kamers van locked vlakbij het station met als uitschieters daar de maze en de heineken ontvoering. De nieuwe kamer flight 815 moet ik nog testen.
Ja locked vond ik ook heel leuk! Flight 815 is overgenomen van de escape room in voorburg (down the hatch) waar nu Molly’s game zit (een van de allerbeste van Nederland). Dus dat zegt wat over de kwaliteit van flight 815 :). En dat is ook echt een toffe kamer! Heb die in Voorburg dus gedaan, voordat ze Molly’s hadden
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_207612143
Hoi! Escaperoomfan hier! begin maart gaan we The Dome doen.

Thx @Viv!

quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:47 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Ja locked vond ik ook heel leuk! Flight 815 is overgenomen van de escape room in voorburg (down the hatch) waar nu Molly’s game zit (een van de allerbeste van Nederland). Dus dat zegt wat over de kwaliteit van flight 815 :). En dat is ook echt een toffe kamer! Heb die in Voorburg dus gedaan, voordat ze Molly’s hadden
Heb je Mollys al gedaan??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207612201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:15 schreef Vicky het volgende:
Hoi! Escaperoomfan hier! begin maart gaan we The Dome doen.

Thx @:Viv!
[..]
Heb je Mollys al gedaan??
Nee. Die staat hoog op het lijstje wel. Maar die is zo gehyped dat we toch beetje bang zijn dat alles wat een 9 scoort op escapetalk vanaf dan tegenvalt.

Zelfde met de movies in Belgie
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_207612582
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:19 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Nee. Die staat hoog op het lijstje wel. Maar die is zo gehyped dat we toch beetje bang zijn dat alles wat een 9 scoort op escapetalk vanaf dan tegenvalt.

Zelfde met de movies in Belgie
Gaat zeker niet tegenvallen. Is echt 1 van de mooiste/geachte kamers die ik gespeeld hebt. Absolute aanrader
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207613009
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Gaat zeker niet tegenvallen. Is echt 1 van de mooiste/geachte kamers die ik gespeeld hebt. Absolute aanrader
Haha maar dat bedoel ik juist. Dat elke kamer daarná tegen gaat vallen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 19 januari 2023 @ 10:08:06 #39
95752 crew  Chell
Kluns
pi_207623215
Jaaaa, een Escape Room topic! Hiervoor kom ik ook wel even uit lurkstand. Na in de lockdowns met een groepje online zijn begonnen met wekelijks een escape room of escape game, hebben we dit nu voortgezet in een maandelijks bezoek aan een echte room. Zo tof!

Wij waren na het spelen van The Dome ook bang dat daarna alles zou tegenvallen, maar als je gewoon met realistische verwachtingen een andere room instapt kun je echt weer net zoveel lol hebben met een simpele(re) room.
Wij speelden bijvoorbeeld vorige week The Caretaker bij Breakout Rotterdam en hebben daar echt enorm veel plezier aan beleefd, terwijl die room qua techniek enzo echt heel eenvoudig is en ook relatief klein qua ruimte (maar wel met hele toffe puzzels, mooi hintsysteem, mooi tijdsysteem).

Molly staat bij ons groepje hoog op de verlanglijst, maar we hebben een groep van 7, dus moeten wachten op een datum dat er 2 niet kunnen/willen/zichzelf opofferen het te missen.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 06:59:34 #40
388664 crew  Dotteke
pi_207636155
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:08 schreef Chell het volgende:
Jaaaa, een Escape Room topic! Hiervoor kom ik ook wel even uit lurkstand. Na in de lockdowns met een groepje online zijn begonnen met wekelijks een escape room of escape game, hebben we dit nu voortgezet in een maandelijks bezoek aan een echte room. Zo tof!

Wij waren na het spelen van The Dome ook bang dat daarna alles zou tegenvallen, maar als je gewoon met realistische verwachtingen een andere room instapt kun je echt weer net zoveel lol hebben met een simpele(re) room.
Wij speelden bijvoorbeeld vorige week The Caretaker bij Breakout Rotterdam en hebben daar echt enorm veel plezier aan beleefd, terwijl die room qua techniek enzo echt heel eenvoudig is en ook relatief klein qua ruimte (maar wel met hele toffe puzzels, mooi hintsysteem, mooi tijdsysteem).

Molly staat bij ons groepje hoog op de verlanglijst, maar we hebben een groep van 7, dus moeten wachten op een datum dat er 2 niet kunnen/willen/zichzelf opofferen het te missen.
Doen jullie het ook nog online spelen? Leuk idee zeg om het online te gaan doen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 januari 2023 @ 14:25:41 #41
95752 crew  Chell
Kluns
pi_207640722
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 06:59 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Doen jullie het ook nog online spelen? Leuk idee zeg om het online te gaan doen.
Nee, met online zijn we gestopt. Er is nu ook minder aanbod online dan tijdens de lockdowns (toen kon je bijvoorbeeld ook echte rooms spelen waar dan een medewerker met een camera rondhuppelde en jouw opdrachten uitvoerde). En we vinden het in het echt toch het allerleukste.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 14:27:00 #42
388664 crew  Dotteke
pi_207640737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:25 schreef Chell het volgende:

[..]
Nee, met online zijn we gestopt. Er is nu ook minder aanbod online dan tijdens de lockdowns (toen kon je bijvoorbeeld ook echte rooms spelen waar dan een medewerker met een camera rondhuppelde en jouw opdrachten uitvoerde). En we vinden het in het echt toch het allerleukste.
Was in ieder geval een leuke optie om het online te doen toen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  zaterdag 29 april 2023 @ 23:54:53 #43
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208948937
We gaan naar Molly’s game en naar Jasons Legacy op 1 dag :o :o
@superkimmi en ik samen met broer en schoonzus
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 06:37:46 #44
388664 crew  Dotteke
pi_208949992
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:54 schreef KapiteinIglo het volgende:
We gaan naar Molly’s game en naar Jasons Legacy op 1 dag :o :o
@:superkimmi en ik samen met broer en schoonzus
Twee ecaperooms op een dag?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  zondag 30 april 2023 @ 09:32:52 #45
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_208950665
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 06:37 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Twee ecaperooms op een dag?
Heb er wel eens 4 gedaan :+

Meestal doen we er 2 of zelfs 3. Uiteindelijk is de belevenis maar 1 tot anderhalf uur, en ze zitten nooit in je eigen wijk (ja, of 1x en daarna heb je hem gedaan). Zo gaan mijn broer en schoonzus hier 2,5 uur voor rijden. Dus dan is 2 wel leuk ;)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 09:48:53 #46
388664 crew  Dotteke
pi_208950824
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 09:32 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Heb er wel eens 4 gedaan :+

Meestal doen we er 2 of zelfs 3. Uiteindelijk is de belevenis maar 1 tot anderhalf uur, en ze zitten nooit in je eigen wijk (ja, of 1x en daarna heb je hem gedaan). Zo gaan mijn broer en schoonzus hier 2,5 uur voor rijden. Dus dan is 2 wel leuk ;)
O dat is een best eindje inderdaad om dan zo ver te moeten rijden
De man van mij nichtje heeft had een van de eerste escaperooms van Nederland
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_208951070
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:54 schreef KapiteinIglo het volgende:
We gaan naar Molly’s game en naar Jasons Legacy op 1 dag :o :o
@:superkimmi en ik samen met broer en schoonzus
Molly is echt geweldig!!
Jasons legacy nog niet gedaan. Staat wel op het lijstje, maar wil even wachten tot de kinderziektes eruit zijn.
Ben benieuwd of ie net zo gaaf is als Jasons curse.

Onze volgende wordt ws. Soup du Jour

Begin maart The Dome gedaan.

Lijstje tot nu toe



Nog meer tips??


quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:01 schreef Serinde het volgende:
Wij hebben met een bedrijfsuitje de escape room op de SS Rotterdam gedaan. Er zijn twee identieke in de oude koelcellen onder in het schip waardoor je én tegen de tijd én realtime tegen een andere groep speelt. Erg leuk.

Die vond ik echt slecht

[ Bericht 7% gewijzigd door Vicky op 30-04-2023 10:17:21 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 10:53:01 #48
388664 crew  Dotteke
pi_208951477
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 10:09 schreef Vicky het volgende:

[..]
Molly is echt geweldig!!
Jasons legacy nog niet gedaan. Staat wel op het lijstje, maar wil even wachten tot de kinderziektes eruit zijn.
Ben benieuwd of ie net zo gaaf is als Jasons curse.

Onze volgende wordt ws. Soup du Jour

Begin maart The Dome gedaan.

Lijstje tot nu toe

[ afbeelding ]

Nog meer tips??
[..]
Die vond ik echt slecht
Escape Room Enschede al geweest?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_208951513
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 10:53 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Escape Room Enschede al geweest?
Nee nog niet. Is aan de andere kant van het land ;) maar kan zeker toegevoegd worden aan de lijst.
Woon vlakbij Den Haag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 11:06:24 #50
388664 crew  Dotteke
pi_208951572
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 10:57 schreef Vicky het volgende:

[..]
Nee nog niet. Is aan de andere kant van het land ;) maar kan zeker toegevoegd worden aan de lijst.
Woon vlakbij Den Haag.
Dat is inderdaad wel een eindje rijden :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')