Je verwacht het nietquote:Op maandag 30 januari 2023 17:59 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Nee joh, deze persoon is nog steeds bezig(@:Cyan9)
Ik hoop op die tweedequote:Op maandag 30 januari 2023 18:41 schreef Momo het volgende:
Ik heb weer zin de complete randomness van de namen. Elettra, La Rappresentante di Lista, dat ene zeikwijf uit Albanië?
Wat ik begreep wouden ze vorig jaar nog mee doen met Ciao ciao maar waren ze te laat/mocht niet.quote:
Moon the Stoneshopquote:Op maandag 30 januari 2023 18:50 schreef Em31 het volgende:
Zou wel grappig zijn als er ineens een Nederlander tussenzit
Dries Roelvink.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:50 schreef Em31 het volgende:
L.A. Le Vociquote:Op maandag 30 januari 2023 18:50 schreef Em31 het volgende:
Die zal wel niet bij de big artists horenquote:
In België hadden ze het wel al door.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als hier ooit bij Boulevard ofzo verteld wordt dan San Marino op deze manier kiest zie ik het nog wel gebeuren dat er echt Nederlanders mee gaan doen.
Godsamme.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:59 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Nee joh, deze persoon is nog steeds bezig(@:Cyan9)
Pak hem Cyan!quote:Op maandag 30 januari 2023 19:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Godsamme.
Ik moest toch even reageren.
Waarom niet zo’n spectaculair 100-dagen evenement als dat we in Rotterdam hadden?quote:
Ja, want de productie van Rotterdam was erg matig.quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:10 schreef Nexum het volgende:
Omg dat podium ziet er erg goed uit! Dit wordt volgens mij qua productie en design het beste ESF sinds 2016
Oh nee die was ook erg goed. Wat flauw dat ik die vergeetquote:Op donderdag 2 februari 2023 11:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja, want de productie van Rotterdam was erg matig.
Het is je vergeven!quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:39 schreef Nexum het volgende:
[..]
Oh nee die was ook erg goed. Wat flauw dat ik die vergeet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor de fanpers wordt het waarschijnlijk ook niet makkelijker, omdat de aandacht vooral uitgaat naar grote media en iNfLuEnCeRs.De Sahara is zonder meer erg droog.
Hmmm, dit is toch niet waar? Het gaat uiteindelijk wel om de artiesten, maar het ESF is toch wel het ultieme voorbeeld van een show waarbij het totaal veel meer waarde heeft dan de som van de delen. Als we alleen Gustaph sturen en de rest thuisblijft, dan kijken er geen 200 miljoen mensen hoorquote:Op donderdag 2 februari 2023 15:08 schreef molloot200 het volgende:
Eerlijk? Ik vind het een goede verandering. Want ondanks die leuke gezellige week hier op het forum, bracht het de delegaties alleen maar shit en extra stress. Fans die bedreigingen stuurden of artiesten de grond in praatten. Dat soort dingen. Ik denk dat dit een stuk beter is voor de artiesten zelf, en dat is waar het om gaat
Een technisch probleem is ook wel het enige voorbeeld toch? Dan kan ik me voorstellen dat het irritant is als allerlei buitenstaanders zich ermee gaan bemoeien. Maar goed, de echte stress dat het opgelost moet zijn voor de liveshow blijft dan nog.quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:30 schreef Greys het volgende:
Ik vind het echt heel oké dat niemand de repetities meer in z'n geheel mag zien. Mensen bij wie de boel nog niet lekker loopt door de productie hebben anders te veel nadeel en stress. Bv Zweden toen met dat scherm achter haar in Turijn. Pas laten zien als alles goed is.
Ja, ik heb ook zoiets van “laat dan alles maar weg”. Die korte clips van het officiële kanaal van vorig jaar hadden weinig toegevoegde waarde en Eurovisie fans kennende gaan we alles tot op het bot nitpicken en analyseren en zonder de context van pratende hoofden of schrijvende pers worden de hot takes op basis van een paar foto’s en korte clips alleen maar hotter (en vervelender).quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:53 schreef Nexum het volgende:
Ik snap het heel goed vanuit het perspectief van de artiesten en de stress die het inderdaad met ze oplevert. Vraag me enigzins dan wel af of de clips die ze uploaden ook niet zulke soortgelijke reacties opleveren want die zijn uiteindelijk voor de pers ook gewoon te bekijken.
Dat hou je toch wel ja.quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een technisch probleem is ook wel het enige voorbeeld toch? Dan kan ik me voorstellen dat het irritant is als allerlei buitenstaanders zich ermee gaan bemoeien. Maar goed, de echte stress dat het opgelost moet zijn voor de liveshow blijft dan nog.
Als het concept van een act niet klopt, dan is dit alleen maar uitstel van de executie. Want dan gaat iedereen gewoon los op basis van dat EBU-clipje in plaats van op basis van brede input van journalisten. Wat dat betreft werkt het misschien zelfs wel averechts. Want denk niet dat wij en de rest van de wereld in zo’n situatie opeens heel genuanceerd zouden reageren op de eerste beelden van Waylon of Trijntje.
Mwah, we krijgen alsnog korte clipjes en info toch de eerste week. Via EBU. Dus er komt heus wel al iets van buzz.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:10 schreef Em31 het volgende:
De vorige keer deelde de AVROTROS trouwens zelf ook gewoon wat extra beelden, dat zal nu ook nog wel gebeuren.
Voor de artiesten zelf is het sowieso beter, vooral de eerste repetitie hoeven we ook niet te zien. Heel egoïstisch had ik vanaf de tweede repetitie weer alles open wel prima gevondenEn zo’n eerste week creëert ook hype voor de tweede week, dat begint nu eigenlijk pas een dag voor de halve finale.
Ja, de spanning wordt wel groter zo.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:18 schreef Em31 het volgende:
Wel leuk dat we pas een dag van te voren veranderingen bij de bookmakers gaan zien.
Ja, ik begrijp ook best dat er voordelen aanzitten. En als je kijkt hoeveel volgers veel van die ‘grote’ Twitter accounts hebben, als ESCUnited, Eurovoix, ESCToday, ESCDaily, ESCXtra, ESCBubble enzo, dan zijn dat meestal 10-15.000 man. Dus het bereik is minder dan 0,01% van de kijkers naar de liveshows. En het is veel moeite voor een klein publiek, dat ook nog de neiging heeft lastig te zijn.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat hou je toch wel ja.
En toch voelt het voor de artiesten eerlijker als het pas na de eerste paar repetities naar buiten komt. Mensen die soms voor het eerst van hun leven op een groot podium staat mogen best even wennen en acclimatiseren voordat anderen er iets van gaan vinden. Nu krijg je een klein stukje, dan hou je altijd 'maar laten we het geheel straks even afwachten'. Bij de repetities oordeelde men al meteen over het geheel terwijl ze amper uit het vliegtuig waren.
Begrijp me niet verkeerd, ik vond het GEWELDIG om in Rotterdam in de zaal de repetities te mogen zien. Maar wij waren sowieso niet van het kraken. En daar mochten nog geen beelden van naar buiten, wat soms door anderen stiekem toch gebeurde. Nu niet meer. Beter.
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:54 schreef Momo het volgende:
Drama in Azerbaijan
[ afbeelding ]
Artiest klaagt dat de selectie niet eerlijk zou zijn.
Maar als we de bronnen moeten geloven wordt het Mamagama in het totaal niet corrupte Azerbaijan.quote:The five acts in contention to represent Azerbaijan in the Eurovision Song Contest 2023 have been revealed.
Ictimai has today revealed the five acts that in the final stages of the Azerbaijani selection for the Eurovision Song Contest 2023. The five acts have all recorded the same songs in the same studio conditions and then performed live. The five acts in the final stage are:
Azer Nasibov
Humay Aslanova & Amrah Musayev
Leyla Izzatova
Mamagama
Turan & Tural Bağmanovlar
Maar Mamagama is tenminste wel een toffere en uniekere act (in theorie) dan wat we de afgelopen jaren van Azerbeidzjan hebben gezienquote:Op donderdag 2 februari 2023 20:32 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Maar als we de bronnen moeten geloven wordt het Mamagama in het totaal niet corrupte Azerbaijan.
Oef, die stem maakt me niet heel blij.quote:Op donderdag 2 februari 2023 22:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar Mamagama is tenminste wel een toffere en uniekere act (in theorie) dan wat we de afgelopen jaren van Azerbeidzjan hebben gezien
Technisch gezien dat kan het nummer zijn, 3 minuten lang, uitgebracht na 1 september. Maar zul je net zien dat ze met een nummer gaan uit de Zweedse liedjesfabriekquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar Mamagama is tenminste wel een toffere en uniekere act (in theorie) dan wat we de afgelopen jaren van Azerbeidzjan hebben gezien
Album komt 1 dag na de ESF finale uit...quote:Op zondag 5 februari 2023 20:31 schreef Nashipeer het volgende:
^^ uiteindelijk ging het om dit
[ twitter ]
Ik vertrouw er op dat als hij in Liverpool verschijnt @Greys en @Cee hem een rotschop geven.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:01 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Die lul doet er vast alles aan om ook aanwezig te zijn in Liverpool
We rommelen mínstens dat klotekapsel van hem aan gort. Dat zal hem leren.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vertrouw er op dat als hij in Liverpool verschijnt @:Greys en @:Cee hem een rotschop geven.
Jup, als pers heeft het tegenwoordig eigenlijk niet zo veel toegevoegde waarde meer om in het perscentrum te zijn. Want tegen de tijd dat jij als pers iets mag zien van een act hebben de fans al lang ook de snippets via het officiële kanaal zelf ook al gezien. En het publiek in de zaal die ook de family show gewoon zien die jij als pers ziet. Dus mjah, dan gaat iedereen hetzelfde roepen, tegelijk, zo ongeveer.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:24 schreef Fred_B het volgende:
Richard legt uit hoe lastig het werken is voor journalisten met alle repetities achter gesloten deuren (in de eerste tien minuten, daarna nog een interview met de officiële fotograaf van het ESF in Rotterdam, dat geloofde ik wel).
[ twitter ]
Dan moeten wij maar winnen dusquote:Op zondag 12 februari 2023 00:59 schreef Thrts het volgende:
Misschien te voorbarig, maar tot nu toe zijn alle liedjes toch wel echt behoorlijk matig…?
Altijd wel leuk die discussie op twitter nu op dit soort avonden. Er zijn een paar flops gekozen maar die heb je elk jaar. We hebben ook goede inzendingen met Noorwegen, Spanje, Tsjechië, Estland onder andere.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:59 schreef Thrts het volgende:
Misschien te voorbarig, maar tot nu toe zijn alle liedjes toch wel echt behoorlijk matig…?
Eigenlijk vind ik dit jaar al beter dan vorig jaar. Alleen de keuzes van deze avond gooien roet in het eten (behalve Malta). Maar bijvoorbeeld Tsjechie, Noorwegen, Ierland (Ja, Ierland!), Slovenie en Malta zijn al beter dan wat ze vorig jaar instuurden. En in Italie zitten ook betere nummers dan Brividi vind ik. Ik geloof dat Loreen, La Zarra en Brunette ook met iets goeds komen.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:59 schreef Thrts het volgende:
Ik denk dat het enige probleem is dat de 2e semi een erg laag niveau lijkt te krijgen. Daar moeten er zes afvallen, en eigenlijk alleen Estland en Slovenië zijn daar met de helft bekend finalewaardig. Roemenië, Oostenrijk en de vermoedelijke inzending van Griekenland al zeker niet, en dan komen er nog landen als IJsland, San Marino, Cyprus en Georgië bij, waarbij de kans flink is dat dat niet de grootste pareltjes worden. Daarmee worden dingen als België, Denemarken en Albanië potentiële finalisten.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:59 schreef Thrts het volgende:
De pers mag toch de eerste generale repetitie (die zonder publiek) bijwonen?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup, als pers heeft het tegenwoordig eigenlijk niet zo veel toegevoegde waarde meer om in het perscentrum te zijn. Want tegen de tijd dat jij als pers iets mag zien van een act hebben de fans al lang ook de snippets via het officiële kanaal zelf ook al gezien. En het publiek in de zaal die ook de family show gewoon zien die jij als pers ziet. Dus mjah, dan gaat iedereen hetzelfde roepen, tegelijk, zo ongeveer.
Dit jaar niet. Family show zal de eerste show zijn waar iedereen bij mag zijn.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:03 schreef Cirilico het volgende:
[..]
De pers mag toch de eerste generale repetitie (die zonder publiek) bijwonen?
Lees ik nou niet goed dan/ben ik gek?quote:Op zondag 12 februari 2023 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit jaar niet. Family show zal de eerste show zijn waar iedereen bij mag zijn.
-Geen toegang t/'m zondag 6 mei.quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:07 schreef Fred_B het volgende:ACCESS TO REHEARSALS AND LIVE SHOWS
In a change from recent years, media representatives will no longer be able to view or access any individual artist rehearsals taking place between Sunday 30 April and Saturday 6 May.
-Wel toegang op 8, 10 en 12 mei.quote:Media representatives will be able to go inside the arena during the first Dress Rehearsal of each Live Show (on Monday 8, Wednesday 10 and Friday 12 May). These rehearsals will also be viewable in the Media Centre and the Online Media Centre. Other Dress Rehearsals will have an audience and a valid ticket will be required to enter the arena.
Ohja ik zit in mijn hoofd met de familieshow een dag ervoor in de middag. Maar die zijn natuurlijk de dag van de show zelf altijd. Je hebt denk ik gelijk dan. Weet niet of er ook kaarten gekocht kunnen worden voor de tweede GR, wat normaal de juryshow zou zijn bij de halve finales.quote:Op zondag 12 februari 2023 18:58 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Lees ik nou niet goed dan/ben ik gek?
[..]
-Geen toegang t/'m zondag 6 mei.
-Geen toegang individuele repetities.
[..]
-Wel toegang op 8, 10 en 12 mei.
-Wel toegang tot eerste generale repetitie per show.
Eerste GR's zijn neem ik aan 's middags op maa 8, woe 10 en vrij 12 mei (geen publiek).
Dan 's avonds de tweede GR's (jury + publiek).
Dan 's middags din 9, don 11 en zat 13 de derde GR's (familiepubliek).
En ten slotte 's avonds de vierde shows (live + publiek).
Als de tekst klopt, wel.quote:Op zondag 12 februari 2023 19:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja ik zit in mijn hoofd met de familieshow een dag ervoor in de middag. Maar die zijn natuurlijk de dag van de show zelf altijd. Je hebt denk ik gelijk dan. Weet niet of er ook kaarten gekocht kunnen worden voor de tweede GR, wat normaal de juryshow zou zijn bij de halve finales.
quote:Other Dress Rehearsals will have an audience and a valid ticket will be required to enter the arena.
Indien waar zijn beide neven onbetrouwbaar, vooral die bij de record label werkt.quote:
Rustig weekend opeens. Alleen een finale van een land dat toch wel naar de ESF-finale gaat.quote:
Daar heb ik ook wel hoge verwachtingen vanquote:Op maandag 13 februari 2023 11:58 schreef Thrts het volgende:
[..]
Meest benieuwd naar lied van Frankrijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |