Als dit het is qua individueel beperkte spelers die grotendeels uit vorm zijn, dan moet je als trainer kiezen voor een systeem (en vooral opstelling) waarbij je niet teert op individuele kwaliteiten. Dan stel je per linie spelers op die op hun eigen positie kunnen spelen en het liefst met zo veel als mogelijk mensen om hun heen die ze kennen uit hun clubtijd. In de hoop dat er dan wat automatismen zijn die je nu zo vreselijk mist.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik twijfel dus ook wel over of er door Louis echt meer uit te halen valt. Misschien is dit het gewoon.
Dat had gekund inderdaad. Ik verbaas me ook om dat Louis pas rond 80e minuut Davids naar lijn stuurde om iets te roepen. In hele 80 minuten heeft ie gewoon niet aan de kant gestaan om het tactisch beter neer te zetten.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik mag het misschien niet zeggen maar je mist een type Gravenberch iig in de selectie, die had ik eerder meegenomen dan Taylor want hij is wel een speler die met een dribbel een linie kan overslaan.
Je hebt vorm en vorm, de slechtste aanvallende prestatie van een Europees team sinds 1966 (voor een land dat als aanvallend te boek staat) is gewoon lachwekkend.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorm zegt allemaal heel weinig, dat kan zo weer terug zijn, dus misschien is Qatar wel de juiste wedstrijd om het zelfvertrouwen een boost te geven.
Verder geen excuus maar op Frankrijk en Spanje na lijken alle Europese teams het (nog) niet te hebben.
Hm. Dus jij toch voor een 4-3-3 gaan? Ik zie niet echt in hoe dat ineens veel beter gaat lopen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als dit het is qua individueel beperkte spelers die grotendeels uit vorm zijn, dan moet je als trainer kiezen voor een systeem (en vooral opstelling) waarbij je niet teert op individuele kwaliteiten. Dan stel je per linie spelers op die op hun eigen positie kunnen spelen en het liefst met zo veel als mogelijk mensen om hun heen die ze kennen uit hun clubtijd. In de hoop dat er dan wat automatismen zijn die je nu zo vreselijk mist.
Dan kun je gewoon spelen met de voorhoede van PSV, aangevuld met Depay. Daar word je geen wereldkampioen mee, maar in elk geval sla je dan geen pleefiguur tegen ploegen als Ecuador en Qatar.
Ik zie vooral niet in hoe het met dit materiaal veel slechter kan.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hm. Dus jij toch voor een 4-3-3 gaan? Ik zie niet echt in hoe dat ineens veel beter gaat lopen.
Nee, want dat is niet zoals PSV speelt.quote:Gewoon klassiek wat ballen voor de pot gooien en hopen dat Luuk er een in kopt?
We hebben anders meer weggegeven dan zelf gecreëerd, dus zo fantastisch gaat het achterin niet. En je geeft zoveel weg omdat er voorin geen bal aankomt, mede doordat je spelers achterin niet op kunnen bouwen.quote:Je centrum achterin (dat in 2 potjes in ieder geval nog niet veel heeft weggegeven) verzwak je dan ook weer.
Is er, behalve dat z'n pappie in de technische staf zit, nog een argument om Blind op te stellen? Die is bij Ajax toch ook al gruwelijk door de mand gevallen?quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:05 schreef DeeBee het volgende:
Dumfries staat hele wedstrijd niks te doen en Blind staat de tegenstander om te lachen, je speelt effectief gewoon met 9 spelers in dit systeem zoals iemand hierboven ook al zei.
Ecuador fans maakten er wel een goed feestje van!
Hij heeft een geweldige pass in de benen die we in de afgelopen 2 wedstrijden exact 0x hebben mogen bewonderen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is er, behalve dat z'n pappie in de technische staf zit, nog een argument om Blind op te stellen? Die is bij Ajax toch ook al gruwelijk door de mand gevallen?
Maar toch ligt het probleem niet (alleen) voorin, het gaat om kansen creeren en dat kan pas als het voetbal van achteruit in orde is.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je hebt vorm en vorm, de slechtste aanvallende prestatie van een Europees team sinds 1966 (voor een land dat als aanvallend te boek staat) is gewoon lachwekkend.
Als hij aanvallend/opbouwend niets brengt heb je verder niets aan hem, maar zonder hem is een 4-3-3 logischer.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij heeft een geweldige pass in de benen die we in de afgelopen 2 wedstrijden exact 0x hebben mogen bewonderen.
Nee dus.
Als Daley Blind bepalend is voor je systeem, heb je als nationale ploeg een enorm probleem.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij aanvallend/opbouwend niets brengt heb je verder niets aan hem, maar zonder hem is een 4-3-3 logischer.
In dit systeem is Malacia ook gewoon ongeschikt. Dat zou wel een extra reden kunnen zijn om naar 433 te wisselen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is er, behalve dat z'n pappie in de technische staf zit, nog een argument om Blind op te stellen? Die is bij Ajax toch ook al gruwelijk door de mand gevallen?
Inderdaad. Daarom wel gek dat er geen alternatief mee is voor die plek. Een Geertruida of Veltman was handig geweest.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef SpaceOdyssey het volgende:
De Ligt en de Vrij zijn ongeschikt als RCB in een 5-3-2. Waarom moeten we dat blijven herhalen?
Raar dat dat dan eigenlijk allemaal draait om één speler die constant faalt. Als die keuze nu draait om één speler die voortdurend beslissend is of onmisbaar wordt geacht, Ok, dat kan. Maar om 'n speler die gewoon een zwakke schakel in het geheel is...quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In dit systeem is Malacia ook gewoon ongeschikt. Dat zou wel een extra reden kunnen zijn om naar 433 te wisselen.
Er staan toch amper spelers op het veld die wekelijks in dit systeem spelen?quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef SpaceOdyssey het volgende:
De Ligt en de Vrij zijn ongeschikt als RCB in een 5-3-2. Waarom moeten we dat blijven herhalen?
DeVrij was in 2014 een van de betere.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:46 schreef SpaceOdyssey het volgende:
Graag weer terug naar 433, kunnen we gewwoon uitproberen tegen Qatar.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er staan toch amper spelers op het veld die wekelijks in dit systeem spelen?
Veltman? Durf je die naam echt nog te noemen in Oranje verband?quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom wel gek dat er geen alternatief mee is voor die plek. Een Geertruida of Veltman was handig geweest.
Al is Timber wel echt gewoon de beste optie.
Die schijnt het heel goed te doen bij Brighton. Ik heb ook een hekel aan hem, maar het is raar dat ie totaal niet meer in beeld isquote:Op zaterdag 26 november 2022 11:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Veltman? Durf je die naam echt nog te noemen in Oranje verband?
quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik mag het misschien niet zeggen maar je mist een type Gravenberch iig in de selectie, die had ik eerder meegenomen dan Taylor want hij is wel een speler die met een dribbel een linie kan overslaan.
Wat is het nou?quote:Op vrijdag 23 september 2022 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gravenberch is een goeie voetballer maar hij speelt nu te weinig om überhaupt aanspraak te maken, dat is gewoon het verschil tussen spelers die er al bij zaten en die zich er nog in moeten voetballen. Taylor vervangt hem goed bij Ajax, misschien technisch wat minder maar heeft niet die droommomentjes die Gravenberch kwetsbaar maken in de omschakeling.
Dat klopt maar denk ik wel een grote reden dat ze zo spelen, de andere grote reden is dat er geen kwaliteits centrumspits is, je hebt 3 linksbuitens van niveau maar dat is het dan wel.quote:Op zaterdag 26 november 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als Daley Blind bepalend is voor je systeem, heb je als nationale ploeg een enorm probleem.
Bijna 5 december, ze rollen er zo uit.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:09 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou?
Edit: Natuurlijk als geintje bedoeld, maar kon me herinneren dat we hier een discussietje over hadden een aantal weken geleden![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |