(Dr. Fauci Backed Controversial Wuhan Lab with U.S. Dollars for Risky Coronavirus Research)quote:Op dinsdag 29 november 2022 15:04 schreef Sjemmert het volgende:
Denken dat het een natuurlijke oorsprong heeft evenmin. Voor beide theorieën is nog geen sluitend wetenschappelijk bewijs.
https://www.politico.com/(...)leak-theory-00070867
Fauci refereert hier naar dit artikel in Nature; https://www.nature.com/articles/S41591-020-0820-9
Dit is het artikel dat altijd aangehaald wordt als bewijs tegen de lab leak theorie.
Uit FOI verzoeken en onderzoek van het senaat blijkt echter dat de auteurs van dit artikel achter de schermen minder zeker waren van de conclusies uit het artikel en dat de schrijvers op de hoogte waren van informatie die voor de lab leak theorie spreken maar deze info uit het artikel gelaten hebben.
https://www.telegraph.co.(...)ry-weeks-told-might/
Wil niet teveel offtopic gaan verder maar er zijn zoveel aanwijzingen voor een lab leak en cover up en zo weinig aanwijzingen voor een natuurlijke oorsprong dat je onderhand wel heel naïef moet zijn om de lab leak theorie nog af te doen als slechts een conspiracy theorie.quote:Op woensdag 30 november 2022 10:03 schreef Za het volgende:
[..]
(Dr. Fauci Backed Controversial Wuhan Lab with U.S. Dollars for Risky Coronavirus Research)
Het projectvoorstel stelt: "We zullen S-eiwitsequentiegegevens, infectieuze kloontechnologie, in vitro en in vivo infectie-experimenten en analyse van receptorbinding gebruiken om de hypothese te testen dat% divergentiedrempels in S-eiwitsequenties spillover-potentieel voorspellen."
In termen van leken verwijst "overlooppotentieel" naar het vermogen van een virus om van dieren naar mensen te springen, wat vereist dat het virus zich kan hechten aan receptoren in de cellen van mensen. SARS-CoV-2 is bijvoorbeeld bedreven in het binden aan de ACE2-receptor in menselijke longen en andere organen.
Volgens Richard Ebright, een expert op het gebied van infectieziekten aan de Rutgers University, verwijst de projectbeschrijving naar experimenten die het vermogen van het vleermuiscoronavirus om menselijke cellen en proefdieren te infecteren zouden verbeteren met behulp van technieken van genetische manipulatie
https://www.newsweek.com/(...)rus-research-1500741
Ik vind het verre van off topic, een lab leak houdt in niet voortgekomen vanuit natuurlijk reservoir, hetgeen het op korte termijn verdwijnen van covid-19 vergroot.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:28 schreef Sjemmert het volgende:
Wil niet teveel offtopic gaan verder maar er zijn zoveel aanwijzingen voor een lab leak en cover up en zo weinig aanwijzingen voor een natuurlijke oorsprong dat je onderhand wel heel naïef moet zijn om de lab leak theorie nog af te doen als slechts een conspiracy theorie.
Exact. Het wordt gewoon nog een variant naast coronavirussen HKU1, NL63 en 229E.quote:Op vrijdag 25 november 2022 13:29 schreef Elan het volgende:
Er waren al Coronavarianten in omloop voor dat de pandemie überhaupt begon.
Nou,het is toch ook al geconstateerd in diverse (huis) dieren?quote:Op woensdag 30 november 2022 13:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het verre van off topic, een lab leak houdt in niet voortgekomen vanuit natuurlijk reservoir, hetgeen het op korte termijn verdwijnen van covid-19 vergroot.
Zolang je geen rioolmeting doet (en dat zal in India wel nooit kunnen, aangezien het een complete shithole is) zeggen deze grafieken weinig.quote:Op donderdag 8 december 2022 13:50 schreef Za het volgende:
Ik post deze ook alvast voorzichtig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die hele rioolmetingen zeggen geen fluit.quote:Op zaterdag 10 december 2022 09:14 schreef Anton91 het volgende:
Zolang je geen rioolmeting doet (en dat zal in India wel nooit kunnen, aangezien het een complete shithole is) zeggen deze grafieken weinig.
Je weet dat we inmiddels niet meer zomaar iedereen en zijn moeder testen op corona? Daarnaast is de testbereidheid ook niet meer wat het ooit geweest is en hebben we als samenleving doormiddel van vaccinaties en infecties veel meer immuniteit.quote:Op zaterdag 10 december 2022 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Die hele rioolmetingen zeggen geen fluit.
NL
Begin november (besmettingen 1900 PD) net zoveel virusdeeltjes in het rioolwater als tijdens de hoogste covid piek (103.000 PD) die we ooit hadden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het blijft, en met de toenemende immuniteit door herinfecties verlopen infecties steeds milder (dus niet zozeer omdat het virus milder is, maar omdat onze immuunstystemen beter voorbereid zijn). Een paar jaar geleden in discussies over vaccins opperde ik hier al dat vaccins mogelijk helemaal niet nodig waren geweest voor dit virus als het altijd onder ons was geweest. Dan was iedereen namelijk wel enkele keren met het virus in aanraking geweest in zijn jeugd, en had er daardoor ook minder last van als volwassene. Net zoiets als de waterpokken, dat is ook een stuk naarder als je dat voor het eerst krijgt als je al volwassen bent.quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:30 schreef Za het volgende:
Persoonlijk denk ik optie ja, medio maart (of misschien al eerder), en dat wil ik uitleggen.
Het virus is via diverse varianten gekomen tot Omicron, en daarbij gebleven een jaar nu bijna, we hebben heden te maken met Omicron subvarianten die weinig impact hebben.
Volgens Sanquin had een maand of 2 geleden 90% van de bevolking inmiddels covid gehad, en had antistoffen. In hoeverre gevaccineerden natuurlijke mucosale immuniteit ontwikkelen weet ik niet, maar ik denk gewoon als ieder ander.
Het virus krijgt dus steeds minder kans, grote uitbraken met grote impact behoren tot het verleden, en er is geen natuurlijk reservoir (Koopmans Wuhan lab gedoe) vanwaaruit wij telkens weer besmet worden met de Wuhan versie.
Evenmin blijken huisdieren tot uitbraken onder mensen te leiden of bv marterachtigen.
Het zal voor het virus steeds lastiger worden om een host te vinden waar het zich ongestoord kan aanhechten en repliceren, en zolang deze variant daar nog wel toe in staat is, zoals bv heden in Japan, zal het nog meer replicatie foutjes maken en verder afzwakken, tot een virus dat geen pad meer heeft en verdwijnt.
Omdat dat soort dingen vaak net zo snel gaan als ze komen denk ik dat maart de datum is, waarop we het einde van covid-19 gaan uitroepen. YOP
quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:30 schreef Za het volgende:
Volgens Sanquin had een maand of 2 geleden 90% van de bevolking inmiddels covid gehad, en had antistoffen. In hoeverre gevaccineerden natuurlijke mucosale immuniteit ontwikkelen weet ik niet, maar ik denk gewoon als ieder ander.
95+% van het dna van een varken komt overeen met dan van de mensquote:Op vrijdag 25 november 2022 12:26 schreef Za het volgende:
[..]
The coronavirus SARS-CoV-2 at the origin of COVID-19 shares more than 70% genetic similarity with SARS-CoV-1 that was at the origin of 2003 SARS.
2 okapi's kunnen meer verschil hebben in DNA dan tussen mens en varken. Het absolute percentage verschil zegt niks eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2022 18:31 schreef wdn het volgende:
[..]
95+% van het dna van een varken komt overeen met dan van de mens
Niets is blijvend natuurlijk, maar binnen ons eigen tijdsbestek is het een blijvend virus.quote:
Dat het weggaat is ook geen feit, dus waar vraag je dan naar? Maar ok, lees ipv 'het blijft', 'ik ben ervan overtuigd dat het blijft, en zie geen reden dat dat niet zo is'. Het komt inmiddels zo wijdverbreid voor dat uitsterven in de komende tientallen jaren zeer onwaarschijnlijk is. Ook denk ik dat minder en minder impact op de samenleving zal hebben, totdat het net zo wordt als alle andere coronavirussen die onder mensen rondgaan nuquote:
Maar je weet ook dat wanneer voor een virus weinig tot geen ontvankelijk hosts meer beschikbaar zijn het heel rap kan verdwijnen, en er geen overspill is vanuit natuurlijk reservoir om ons te blijven besmetten.quote:Op zondag 11 december 2022 15:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar ok, lees ipv 'het blijft', 'ik ben ervan overtuigd dat het blijft, en zie geen reden dat dat niet zo is'. Het komt inmiddels zo wijdverbreid voor dat uitsterven in de komende tientallen jaren zeer onwaarschijnlijk is.
Of ze testen niet meer?quote:Op zondag 11 december 2022 14:46 schreef Za het volgende:
Ik zet deze er ook maar vast bij, er zijn meer landen met nog nauwelijks besmettingen, maar ik beperk me tot landen die eerder een enorme november/december piek kenden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan de andere kant, kunnen mutaties kunnen ook heel snel verspreiden, weten we uit ervaring.quote:Op zondag 11 december 2022 15:28 schreef Za het volgende:
[..]
Maar je weet ook dat wanneer voor een virus weinig tot geen ontvankelijk hosts meer beschikbaar zijn het heel rap kan verdwijnen, en er geen overspill is vanuit natuurlijk reservoir om ons te blijven besmetten.
Maar waarom zouden er geen ontvankelijke hosts meer zijn? Heel veel mensen die nu besmet raken testen er nooit voor, omdat ze niet of nauwelijks symptomen hebben. Zelfs veel mensen die wel positief testen bij een zelftest, volgen dat niet op met een PCR-test of geven het uberhaupt niet door. Oftewel het aantal gemelde besmettingen is geen goede indicatie van de hoeveelheid virus die rondgaat.quote:Op zondag 11 december 2022 15:28 schreef Za het volgende:
[..]
Maar je weet ook dat wanneer voor een virus weinig tot geen ontvankelijk hosts meer beschikbaar zijn het heel rap kan verdwijnen, en er geen overspill is vanuit natuurlijk reservoir om ons te blijven besmetten.
Omdat de besmettingen met Omicron zo onbeschrijflijk snel gaan dat er periodes ontstaan waarin iig voor enige tijd nog nauwelijks ontvankelijk hosts zijn. We weten dat voor dit virus exponentiële groei een kenmerk is/was, bij gebrek aan ontvankelijke hosts zou daar dan automatisch exponentieel verval tegenover moeten staan.quote:Op zondag 11 december 2022 16:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar waarom zouden er geen ontvankelijke hosts meer zijn? Heel veel mensen die nu besmet raken testen er nooit voor, omdat ze niet of nauwelijks symptomen hebben. Zelfs veel mensen die wel positief testen bij een zelftest, volgen dat niet op met een PCR-test of geven het uberhaupt niet door. Oftewel het aantal gemelde besmettingen is geen goede indicatie van de hoeveelheid virus die rondgaat.
De data van Sanguin suggereert dat nog steeds ruim 20% van de mensen nooit besmet is geweest.quote:Op maandag 12 december 2022 00:01 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat de besmettingen met Omicron zo onbeschrijflijk snel gaan dat er periodes ontstaan waarin iig voor enige tijd nog nauwelijks ontvankelijk hosts zijn. We weten dat voor dit virus exponentiële groei een kenmerk is/was, bij gebrek aan ontvankelijke hosts zou daar dan automatisch exponentieel verval tegenover moeten staan.
Het is toch met name voor jou (imo hoor) interessant de gedachte te entertainen dat covid-19 misschien compleet zou kunnen verdwijnen. Het gaat dan wel snel, maar nog lang niet snel genoeg om een situatie te krijgen waarin zo weinig ontvankelijke hosts zijn dat het virus zichzelf in de weg zit. Binnen een paar maanden kunnen mensen alweer besmet raken, dus dan zou eigenlijk vrijwel iedereen binnen 2 maanden besmet moeten raken, en dat is zelfs met omikron lang niet mogelijk. Daar komt nog bij dat mocht dat gebeuren, er zal blijken dat er ook genoeg mensen binnen die 2 maanden meerdere keren besmet raken om het virus rond te laten blijven circuleren. Daar komen ook nog de chronische gevallen bij, mensen met een verstoord immuniteitssysteem die maandenlang besmet en besmettelijk zijn.
Wishful thinking allemaal, maar dit virus gaat echt niet snel verdwijnen. Maar dat maakt ook niet zo heel veel uit, aangezien het wel steeds minder impact heeft.
Er zijn genoeg gevallen bekend al van her-infecties binnen een paar maanden tijd. Dus als jou theorie zou moeten werken, dan zou practisch de hele wereldbevolking in een maand besmet moeten raken. Omikron is besmettelijk, maar nog lang niet zo besmettelijk, zie ook de data van Sanguin, waarin nog ruim 20% schijnbaar nooit besmet is geweest.quote:Op maandag 12 december 2022 00:01 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat de besmettingen met Omicron zo onbeschrijflijk snel gaan dat er periodes ontstaan waarin iig voor enige tijd nog nauwelijks ontvankelijk hosts zijn. We weten dat voor dit virus exponentiële groei een kenmerk is/was, bij gebrek aan ontvankelijke hosts zou daar dan automatisch exponentieel verval tegenover moeten staan.
Het is toch met name voor jou (imo hoor) interessant de gedachte te entertainen dat covid-19 misschien compleet zou kunnen verdwijnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |