abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! vrijdag 25 november 2022 @ 00:42:22 #1
367000 roos94
pi_206810851
Deze zaak heeft mij altijd geintrigeerd

Amy Lynn Bradley was op vakantie met haar ouders en broer op het cruiseschip Rhapsody of the Seas van Royal Caribbean International toen ze op 24 maart 1998 verdween.

Het schip baant zich een weg door de Caribische Zee toen de 23-jarige verdween. Voordat ze vermist werd, was Amy aan het socializen in de cruisedisco met haar broer, andere passagiers en een live band, Blue Orchid. Een van de bandleden, Alister Douglas, bekend als Yellow, zei dat hij en Amy samen feesten, maar dat ze rond 1 uur 's nachts welterusten zeiden.

Tussen 5:15 en 5:30 uur zei Amy's vader, Ron, dat hij zijn dochter zag slapen op het balkon van de hut. Toen hij om zes uur 's ochtends opstond, was ze er niet meer. Ze liet naar verluidt haar schoenen achter, maar nam een ​​aansteker en haar sigaretten. Haar vader zei dat het heel anders was om weg te gaan zonder iemand te vertellen waar ze heen ging.

De bemanning naar verluidt geweigerd de smeekbeden van de familie om het schip uit de buurt van het dok te houden om te voorkomen dat een mogelijke ontvoerder Amy naar het land brengt. De cruise ging niet op zoek naar de vermiste vrouw totdat de cruise op Curaçao was aangemeerd en nadat veel passagiers het schip al hadden verlaten. Onderzoekers zeiden dat er geen bewijs was dat Amy, een getrainde badmeester, overboord was gevallen

Vóór haar verdwijning beweerden haar ouders dat de cruisebemanning haar 'speciale aandacht' schonk. Dat bracht hen ertoe te geloven dat ze mogelijk was ontvoerd en verkocht als seksslavernij.

Een foto die Amy Lynn in haar ondergoed lijkt te zijn, werd in 2005 via e-mail naar de familie Bradley gestuurd. De foto werd opgemerkt en naar de familie gestuurd door een lid van een organisatie die potentiële slachtoffers van sekshandel op websites voor volwassenen opspoort.

Toevallig is Amy op de nacht van vermissing ook nog gefilmd in voor die tijd uitzonderlijk hoge videokwaliteit

pi_206810944
Daar was ooit een aflevering van op discover of iets. Geen idee meer hoe dat heette. Dissapeared of zoiets.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 25 november 2022 @ 07:18:43 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206811259
Geile foto wel. De vertaling van je tekst is overigens vreselijk.
pi_206811277
Er zijn veel docu's te vinden op YouTube over deze vermissing

Miss 200.000.000! vrijdag 25 november 2022 @ 07:58:09 #5
367000 roos94
pi_206811380
quote:
Klopt is echt een boeiende
  vrijdag 25 november 2022 @ 08:09:29 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206811434
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2022 07:18 schreef NoXia het volgende:
Geile foto wel. De vertaling van je tekst is overigens vreselijk.
Dit. Soort equivalent van een linkdump. Is dit door google translate geslingerd?
pi_206811639
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:09 schreef BE het volgende:

[..]
Dit. Soort equivalent van een linkdump. Is dit door google translate geslingerd?
Kan haast niet anders :D
pi_206812343
Ik dacht dat ik al dronken was toen ik de OP las, maar dat is pas na 17u vanmiddag :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206946624
Bassist van de band Yellow

the guy Amy was seen dancing with at the party, Yellow, came to Brad and told him that he felt bad about what happened about his sister. However, before the announcement for Amy was made, the family and security were the only ones to know about the disappearance To me, it seems like Yellow definitely knows something; it's clear he is very suspicious. However, he did agree to a lie detector test by authorities and passed, and there was no evidence found linking him to Amy's disappearance.
There had also been some details about how the cruise crew members were acting toward Amy. Her father claimed they were being flirty toward her and had invited her to come to the shore. This seems creepy and uncomfortable - especially after seeing that Amy went missing in such little time.
In the 19 years Amy has been missing, there have been claims of various sightings of her throughout the Caribbean islands. A woman believes she encountered Amy in a department store restroom. The woman claims to have heard three men's voices and when she left the restroom, saw their faces. Later, these faces were taken into account and sketched by the FBI.

[ Bericht 56% gewijzigd door StaceySinger op 05-12-2022 00:02:39 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Miss 200.000.000! vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:33:41 #10
367000 roos94
pi_218389723
Ik volg deze zaak al jaren intensief. Nu is er recent een netflix docu van gekomen en laait de bekendheid op internet weer op.

Deze subreddit volgen als het je boeit:

https://www.reddit.com/r/AmyLynnBradley/

Is momenteel weer heel actief.

Er is ook 22k opgehaald voor de zaak
https://www.gofundme.com/(...)ource=native_options
pi_218392734
Docu idd bekeken. Ga die reddit maar eens lezen tnx
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_218392738
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 18:33 schreef roos94 het volgende:
Ik volg deze zaak al jaren intensief. Nu is er recent een netflix docu van gekomen en laait de bekendheid op internet weer op.

Deze subreddit volgen als het je boeit:

https://www.reddit.com/r/AmyLynnBradley/

Is momenteel weer heel actief.

Er is ook 22k opgehaald voor de zaak
https://www.gofundme.com/(...)ource=native_options
Wat denk jij?

Ik volg deze zaak ook al ff, zag de Netflix en de reacties op Reddit.
Vooral van jongeren die zich proberen in te leven in die tijd toen.

Toen ik van deze zaak hoorde, was dat hele lesbisch/gender gedoe totaal niet ter sprake.
AI bestond niet en toen geloofde ik niet dat mensen zo slecht konden zijn om daadwerkelijk sniff Movies te maken. Ik heb er een aantal gezien, jarenlang last van gehad.

Ik vind in deze zaak de allereerste forums het meest interessant. En de data, leuk dat die boot bijna aan de kust lag, maar mogelijk was er toen aflandige wind. Dat is er ook gewoon op Curaçao, en dan is dat lichaam gewoon weg.

Van Natalee is ook nooit wat gevonden.
pi_218392746
Ze is dood, dat lijkt me duidelijk na al die jaren.

De grote vraag is wanneer is ze overleden?

Het lijkt me erg interessant om vanaf elk scenario van al die getuigen terug te gaan redenen.
Want ze is ondertussen 50.
  Miss 200.000.000! zaterdag 2 augustus 2025 @ 07:09:59 #14
367000 roos94
pi_218393376
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat denk jij?

Ik volg deze zaak ook al ff, zag de Netflix en de reacties op Reddit.
Vooral van jongeren die zich proberen in te leven in die tijd toen.

Toen ik van deze zaak hoorde, was dat hele lesbisch/gender gedoe totaal niet ter sprake.
AI bestond niet en toen geloofde ik niet dat mensen zo slecht konden zijn om daadwerkelijk sniff Movies te maken. Ik heb er een aantal gezien, jarenlang last van gehad.

Ik vind in deze zaak de allereerste forums het meest interessant. En de data, leuk dat die boot bijna aan de kust lag, maar mogelijk was er toen aflandige wind. Dat is er ook gewoon op Curaçao, en dan is dat lichaam gewoon weg.

Van Natalee is ook nooit wat gevonden.
Ik weet het echt níet.

Er zijn zoveel theorieën. Wat ik het meest treurige vindt aan die docu is dat de ouders eigenlijk dezelfde dag in 1998 nog steeds opnieuw herleven en nooit verder zijn geraakt. Hun leven is die dag ook gestopt. Ze zijn nu 27 jr later elke dag bezig met Amy. Er is geen acceptatie proces begonnen wat ergens begrijpelijk is als je geen afsluiting hebt. Ik denk niet dat het antwoord ooit gaat komen.
pi_218393559
Die is denk ik of dronken over de railing geknikkerd toen ze een sigaret op stak of verkracht en over de railing geflikkerd door die bandleden.

Hoe dan ook, dood. RIP aan de nabestaanden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Miss 200.000.000! zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:04:29 #16
367000 roos94
pi_218393815
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 08:21 schreef vosss het volgende:
Die is denk ik of dronken over de railing geknikkerd toen ze een sigaret op stak of verkracht en over de railing geflikkerd door die bandleden.

Hoe dan ook, dood. RIP aan de nabestaanden.
Railing was vrij hoog. Daar ga je niet zomaar overheen. Dan moet je er overheen wíllen.
pi_218402213
Ik heb de documentaire bekeken, en ook een interview met haar broer. Verder heb ik wat van de discussies op reddit een beetje doorgelezen. Er gaan een heleboel theorieën de ronde, en ik weet ook niet wat ik nu het meest geloofwaardig is.

Ik heb één ding aan het gedrag van Amy wel heel vreemd gevonden. Ze vond Yellow vanaf het begin eigenlijk een "jerk" maar desondanks gaat ze toch de hele nacht met hem dansen, en op een gegeven moment zelf vrij intiem.
  Miss 200.000.000! zondag 3 augustus 2025 @ 04:54:07 #18
367000 roos94
pi_218402494
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 00:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb de documentaire bekeken, en ook een interview met haar broer. Verder heb ik wat van de discussies op reddit een beetje doorgelezen. Er gaan een heleboel theorieën de ronde, en ik weet ook niet wat ik nu het meest geloofwaardig is.

Ik heb één ding aan het gedrag van Amy wel heel vreemd gevonden. Ze vond Yellow vanaf het begin eigenlijk een "jerk" maar desondanks gaat ze toch de hele nacht met hem dansen, en op een gegeven moment zelf vrij intiem.
Ze was zwaar onder invloed.
pi_218403992
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 04:54 schreef roos94 het volgende:
Ze was zwaar onder invloed.
Dat zal wel, ook al lopen de meningen hierover ook uiteen.
Op een of andere manier vinden dit soort verdwijningen en mysterieuze overlijdensgevallen altijd plaats onder invloed van drank. Ik herinner me dat Natalee Holloway ook het een en ander op had.
pi_218404102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
Railing was vrij hoog. Daar ga je niet zomaar overheen. Dan moet je er overheen wíllen.
Of je denkt, eventueel onder invloed, dat het een goed idee is om vanaf de reling een sigaretje te doen en verliest dan je evenwicht
pi_218404538
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 11:28 schreef Zusje123 het volgende:
Of je denkt, eventueel onder invloed, dat het een goed idee is om vanaf de reling een sigaretje te doen en verliest dan je evenwicht
Of ze moest kotsen en wilde zo ver mogelijk over de railing leunen en verloor daarbij haar evenwicht. Dat is ook een theorie die de ronde doet.
pi_218410545
Netflix heeft onlangs een driedelige documentaire Amy Bradley Is Missing uitgebracht. Heeft iemand van jullie die inmiddels gezien? Ik heb geen Netflix abonnement, dus ik heb geen gelegenheid om die te zien.
  Miss 200.000.000! maandag 4 augustus 2025 @ 11:13:28 #23
367000 roos94
pi_218416360
quote:
Ik heb deze video met het interview met Brad bekeken, maar ik vond dat hij weinig nieuws vertelde. Ik heb inmiddels wel een vermoeden dat hij pas echt nieuwe dingen gaat vertellen die we nog nooit eerder gehoord hebben als zijn ouders overleden zijn.

Ondertussen ben ik bezig met het bekijken van een andere video.

Bekijk deze YouTube-video

Het is wel een hele zit, deze video duurt wel negen uur dus ik bekijk hem niet in één keer.
pi_218420552
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 16:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb deze video met het interview met Brad bekeken, maar ik vond dat hij weinig nieuws vertelde. Ik heb inmiddels wel een vermoeden dat hij pas echt nieuwe dingen gaat vertellen die we nog nooit eerder gehoord hebben als zijn ouders overleden zijn.

Ondertussen ben ik bezig met het bekijken van een andere video.

Bekijk deze YouTube-video

Het is wel een hele zit, deze video duurt wel negen uur dus ik bekijk hem niet in één keer.
Volgens mij is die Brad ook homo. Maar wat zou dan gaan vertellen? Alsof die ouders de waarheid niet willen horen.
pi_218428618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens mij is die Brad ook homo. Maar wat zou dan gaan vertellen? Alsof die ouders de waarheid niet willen horen.
Ik denk dat Brad vooral zijn ouders naar de mond praat. Als zijn ouders overleden zijn, hoeft dat uiteraard niet meer.
Of de ouders de waarheid willen horen, hangt er grotendeels vanaf in hoeverre die waarheid pijnlijk voor ze is.
  Miss 200.000.000! dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:58:43 #27
367000 roos94
pi_218428984
Zou wel ultieme stunt zijn als ze nu ineens ergens opduikt alive and kicking. Dromen mag :)
pi_218428997
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 22:58 schreef roos94 het volgende:
Zou wel ultieme stunt zijn als ze nu ineens ergens opduikt alive and kicking. Dromen mag :)
Ik denk dat die ouders direct dood neervallen van de schrik.
pi_218429065
Ik blijf wat moeite hebben met de verklaring van de familie en de tijdslijn in de eerste twee uur.
Hoezo werd er zo vroeg alarm geslagen door die vader..
  Miss 200.000.000! dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:22:37 #30
367000 roos94
pi_218429112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik blijf wat moeite hebben met de verklaring van de familie en de tijdslijn in de eerste twee uur.
Ouderlijke intuitie?
pi_218429143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 23:22 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ouderlijke intuitie?
Binnen een uur alarm slaan?
Ze was volwassen, woonde op zichzelf en was vrijgezel. Logischerwijs was ze bij iemand de hut ingedoken.

Terug op de slaapkamer, naast de dronken broer op de slaapbank en naast twee snurkende ouders…
Het zal er gestonken hebben. Na een sigaretje op het balkon toch naar die ander gegaan?

Ik kan me voorstellen dat ze een groot bed van een leuke single interessanter vond.

Maar ik kan me niet voorstellen dat die vader binnen een uur alarm sloeg. Hoe voor lul zou dat zijn als ze gewoon bij iemand anders sliep? Hele boot in rep en roer om niks.
pi_218429394
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Naar ik heb begrepen, heeft de vader zijn verklaring over het tijdstip waarop hij haar voor het laatst gezien heeft, later bijgesteld. In zijn oorspronkelijke verklaring zou hij haar een uur eerder voor het laatst gezien hebben.

In zijn latere verklaring zou ze rond 6:00 uur 's morgens zijn verdwenen. Het schip had toen al Curacao bereikt en was al volop aan het aanleggen. Als ze toen overboord is gegaan (gesprongen of gevallen) dan zou er een grote kans zijn geweest dat ze haar lichaam teruggevonden hadden. Een uur eerder, dus rond 5:00 uur, bevond het schip zich nog op volle zee. Als ze op dat tijdstip oveboord is gesprongen of gevallen, dan vind je het lichaam natuurlijk nooit meer terug.
pi_218429427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Terug op de slaapkamer, naast de dronken broer op de slaapbank en naast twee snurkende ouders…
Het zal er gestonken hebben.
Daar is wat aan te doen. Als je de deur van de hut opent terwijl de deur naar het balkon open staat, schijnt er een enorme luchtstroom te komen. De hut is binnen de kortste keren gelucht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik kan me voorstellen dat ze een groot bed van een leuke single interessanter vond.
Dan moet ze wel een interessante single ontmoet hebben.
pi_218429447
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 01:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Daar is wat aan te doen. Als je de deur van de hut opent terwijl de deur naar het balkon open staat, schijnt er een enorme luchtstroom te komen. De hut is binnen de kortste keren gelucht.
[..]
Je moet er blanco in. Niet met de feiten die je nu weet, maar meer op het moment zelf. Wat wisten die ouders op dat moment in de nacht?

Volgens haar ouders was ze op het moment van de reis vrijgezel, al had ze een fling met een vrouw en een break up met een andere. Dat weet de hele wereld nu maar haar ouders waarschijnlijk toen niet.

Door de ogen van haar ouders was ze op dat moment dus vrijgezel en die waren de laatste uren niet bij haar tijdens het feest.

Ze had dus een interessant persoon kunnen ontmoeten, en hun reactie blijft buitensporig. Ze was 23 en geen 15. Mogelijk wilden ze haar ouders niet wakker maken.

Ik lees trouwens nergens dat ze op de kamer nog gepraat heeft met haar ouders. Weet jij dat?

Vreemd ook dat die vader zijn verklaring heeft aangepast, ik weet uit ervaring dat je na 25 jaar na een zeer traumatische ervaring de geuren, het gevoel en het tijdsbestek kan herbeleven. Dat zit in je ziel gebrand.
En een uur is lang, zeker op een loos tijdstip op een cruiseschip. Een tijdstip zonder afleiding en ruis.
Ik vind dat heel vreemd.
pi_218429460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 01:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..]
Zou je wakker worden van zo’n luchtstroom?

Hadden die ouders toen ze gingen slapen de balkondeur al open? Want dan zijn ze mogelijk al wakker geworden toen haar broer naar binnenkwam. En vervolgens nog een keer, toen Amy naar binnenkwam.

Waren ze niet wakker geworden dan had Amy inderdaad zonder problemen de ruimte weer kunnen verlaten.

Echt zoveel vragen over wat er op die kamer gebeurt was. En als pa zijn verklaring heeft aangepast, zal de waarheid nooit naar boven komen. En broerlief en ma’s verklaring waren dat ze overal doorheen geslapen hebben?
pi_218457837
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 02:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens haar ouders was ze op het moment van de reis vrijgezel, al had ze een fling met een vrouw en een break up met een andere. Dat weet de hele wereld nu maar haar ouders waarschijnlijk toen niet.
Voor zover ik heb begrepen, wist haar ouders dat ze lesbisch was en dat ze een vriendin had, of had gehad.
quote:
Ik lees trouwens nergens dat ze op de kamer nog gepraat heeft met haar ouders. Weet jij dat?
Ik heb daar ook nergens iets over gehoord of gelezen, wel dat ze op de kamer nog met haar broer gepraat heeft, maar waar dat gesprek over ging is ook niet bekend gemaakt.
quote:
Vreemd ook dat die vader zijn verklaring heeft aangepast, ik weet uit ervaring dat je na 25 jaar na een zeer traumatische ervaring de geuren, het gevoel en het tijdsbestek kan herbeleven. Dat zit in je ziel gebrand.
En een uur is lang, zeker op een loos tijdstip op een cruiseschip. Een tijdstip zonder afleiding en ruis.
Ik vind dat heel vreemd.
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb nog opgezocht of hij zich misschien vergist heeft in de tijd als gevolg van de tijdzones of van zomer- of wintertijd, maar volgens mij is dat bijna uitgesloten.
Virginia heeft Eastern Time (UTC - 05:00) en heeft zomertijd (UTC -04:00). In de staten van de VS die zomertijd hebben, begint de zomertijd op de tweede zondag van maart.
Puerto Rico heeft Atlantic Time (UTC -04:00) en heeft geen zomertijd
Aruba en Curaçao hebben ook Atlantic Time (UTC -04:00) en geen zomertijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')