Ja forum had potentie, denk dat een redelijk progressieve rechtse partij groot had kunnen worden. PVV is het ook niet dat weet ik, maar weiger om op de "weg met ons" partijtjes te stemmen.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb nooit op de PVV gestemd. Altijd PvdA en toen kwam inderdaad de FvD die interessant was toen de partij nog in de kinderschoenen stond.
Ach weet ik wel kerel, noemde je ouwe racist omdat voordat je je mening veranderde je ook altijd als racist werd weggezet op dit forum, heb je nooit als racist gezien hoor.quote:Een racist ben ik nooit geweest, ergerde me vooral aan islamieten, zoals op dit forum regelmatig te zien was, maar christenen zijn op veel punten eigenlijk geen haar beter. Religie is een groot probleem in dit land.
SP is een optie, maar ik stem niet op de PVV om het complete programma van de PVV door te drukken. Ook niet om de islam volledig te bannen, hoofddoekjesbelasting etc, dat wil ik niet. Ik wil een middenweg, en de hoop is dat de PVV samen met partijen zoals VVD, D66, CDA als ze ooit aan de macht komen die middenweg zoeken waar wij ons allemaal in kunnen vinden, de voor en tegenstanders van de migratie. Nu worden vooral de voorstanders tegemoet gekomen, het is vooral een tegengeluid. Je wordt gewoon naar uiterste gedreven omdat ik mij bij de kartel partijen niet gehoord voel. Waarbij ik niet meteen een uiterste mening heb, maar wel het probleem erken, wil dat er iets aan gedaan word en dan kan ik nooit voor een partij stemmen die de ellende alleen nog maar (bewust of onbewust) wil vergroten.quote:Als je leefbaarheid in je wijk belangrijk vindt zou ik de PVV en andere rechtspopulisten en liberalen achter je laten. Tenzij je ergens een megadikke geldboom in je tuin hebt staan. Jij noemt dat op je hoofd vallen, maar het is duidelijk dat Geertje en Sjerry geen fan zijn van bijvoorbeeld: arbeidsrechten, gelijke kansen, armoedebestrijding, belasting op kapitaal, etc.
Sinds een paar jaar stem ik SP.
Tsja de maat is gewoon vol, de gemeente wil niet luisteren.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiiiiiiiiiiight
Wat een vergelijking.. Totaal niet serieus te nemen.
Maar succes met het doodtrappen van homo's. Succes verder.
Dus wat stel je voor? De Oekraieners terugsturen naar Oekraiene en ze daar aan hun lot overlaten? Behalve dat dat ethisch nogal twijfelachtig is (kuch) kan dat helemaal niet. Tenzij Nederland zich ontdoet van alle mensenrechten waar het zich aan gecomitteerd heeft. Sterker nog bereid je voor, want er komen er nog veel meer. En de oplossing waar men aan denkt (stop hulp aan Oekraiene) gaat het probleem niet oplossen, maar vergroot het probleem ook alleen maar.quote:Op donderdag 24 november 2022 09:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Frustratie en onmacht is te begrijpen, het geweld en in dit geval de vernieling die eruit voortvloeit niet. Geef dat pro asielzoekers kamp toch geen ammunitie op deze manier. Daarbij is dit wel weer het zoveelste signaal vanuit de samenleving, het borrelt, en nu kun je die mensen (lees: tegenstanders) weer gaan verketteren, wegzetten als radicalen etc. wat een nog grotere kloof creëert en uiteindelijk zorgt voor meer escalatie. Maar het wordt eens tijd dat dit probleem voor eens wordt opgelost, op de huidige voet verder gaan werkt niet. Bij ons in het dorp hebben ze ons ook voorgelogen met het azc, en worden mensen uit huurhuizen gezet wegens "sloop" om er vervolgens doodleuk asielzoekers te plaatsen.
Asiel bestaat dan ook niet vanuit praktische overwegingen dus eigenlijk wel logisch dat wel of geen asiel niet vanuit zakelijk motieven behandeld wordtquote:Op donderdag 24 november 2022 13:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet alleen D'66 maar ook CU. Al die partijen zijn moedwillig blind voor de praktische onhoudbaarheid van het huidige asielbeleid. Heel vreemd vind ik dat.
Oekrainers? Welke Oekrainers precies?quote:Op donderdag 24 november 2022 13:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dus wat stel je voor? De Oekraieners terugsturen naar Oekraiene en ze daar aan hun lot overlaten? Behalve dat dat ethisch nogal twijfelachtig is (kuch) kan dat helemaal niet. Tenzij Nederland zich ontdoet van alle mensenrechten waar het zich aan gecomitteerd heeft. Sterker nog bereid je voor, want er komen er nog veel meer. En de oplossing waar men aan denkt (stop hulp aan Oekraiene) gaat het probleem niet oplossen, maar vergroot het probleem ook alleen maar.
Er komen dan ook geen 1000 Oekraïners per week binnen, maar 1000 asielzoekers. Een deel ervan is Oekraïens. Dat verkopen als zijde we moeten Oekraïne helpen is natuurlijk gewoon bewust vertroebelen van de situatie.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oekrainers? Welke Oekrainers precies?
De 500 "Oekrainse" vluchtelingen, naar verluid allemaal gezinnen, die in het dorp waar ik werk worden op gevangen, zijn onderweg toevallig allemaal getransformeerd naar jongeman met een Noord Afrikaans uiterlijk.
Er zit werkelijk geen 1 vrouw bij.
Hou toch eens op met dat geframe. Dit is precies wat Jarvis zegt, de discussie kapot maken door feiten keihard te negeren.
Je begrijpt wel wat ik bedoel.. Geen zin om het riedeltje opnieuw af te draaien. We zouden een voorbeeld kunnen nemen aan Denemarken, dat wel een verstandig asielbeleid voert.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Asiel bestaat dan ook niet vanuit praktische overwegingen dus eigenlijk wel logisch dat wel of geen asiel niet vanuit zakelijk motieven behandeld wordt
Oekraïners worden niet als asielzoekers gezien, die hebben een aparte status.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er komen dan ook geen 1000 Oekraïners per week binnen, maar 1000 asielzoekers. Een deel ervan is Oekraïens. Dat verkopen als zijde we moeten Oekraïne helpen is natuurlijk gewoon bewust vertroebelen van de situatie.
Waarom zijn mensen tegen de opvang van asielzoekers? Oekraïners heb ik niemand nog over horen klagen, wel over asielzoekers uit Afrikaanse en Midden-Oosterse landen. Mensen zijn tegen omdat die mensen zich niet aanpassen. Nu heb ik hier 7 jaar geleden een blik Syriërs in de straat gekregen, we zijn nu 7 jaar verder, spreken nog geen woord Nederlands, werken allemaal niet, lanterfanten de hele dag en poepen de ene na de andere baby eruit. Tel daarbij op dat ze islamitisch zijn, een geloof of je nu wel of geen voorstander van de islam bent, conflicteert met onze westerse normen en waarden, en voor de mensen die hieraan twijfelen wil ik ze wel eens wat bang uitziende onderdrukte moslima's aanwijzen hier in de buurt die zelden buiten (mogen) komen. Dat zijn de frustratie punten die je moet aanpakken. Nu wordt het gewoon over de schutting gegooid en is het het probleem van de buurt, een buurt wat al zucht onder de overlast van, en ja hier komt die weer, veelal allochtone jongeren van niet westerse afkomst.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dus wat stel je voor? De Oekraieners terugsturen naar Oekraiene en ze daar aan hun lot overlaten? Behalve dat dat ethisch nogal twijfelachtig is (kuch) kan dat helemaal niet. Tenzij Nederland zich ontdoet van alle mensenrechten waar het zich aan gecomitteerd heeft. Sterker nog bereid je voor, want er komen er nog veel meer. En de oplossing waar men aan denkt (stop hulp aan Oekraiene) gaat het probleem niet oplossen, maar vergroot het probleem ook alleen maar.
Dat heeft wel consequenties als wij ons eenzijdig van afspraken terugtrekken. Afspraken die we bewust genomen hebben, rechten van de mens vinden veel mensen erg belangrijk. Die verenigde naties is geen tennisvereniging waar we ons even een weekje ziekmelden.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je begrijpt wel wat ik bedoel.. Geen zin om het riedeltje opnieuw af te draaien. We zouden een voorbeeld kunnen nemen aan Denemarken, dat wel een verstandig asielbeleid voert.
Dit land gaat naar de kanker, om het maar eens op zijn Rotterdams uit te drukken
Dit zie je ook vaak. Het coa die voet aan de grond probeert te krijgen met valse verhalen.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oekrainers? Welke Oekrainers precies?
De 500 "Oekrainse" vluchtelingen, naar verluid allemaal gezinnen, die in het dorp waar ik werk worden op gevangen, zijn onderweg toevallig allemaal getransformeerd naar jongeman met een Noord Afrikaans uiterlijk.
Er zit werkelijk geen 1 vrouw bij.
Hou toch eens op met dat geframe. Dit is precies wat Jarvis zegt, de discussie kapot maken door feiten keihard te negeren.
We zijn onlangs nog zonder enige consequenties uit het energiehandvestverdrag gestapt. Wil niet meteen zeggen dat dit ook voor het vluchtelingenverdrag geldt maar het geeft wel aan dat internationale verdragen kunnen worden aangepast of opgeheven als ze niet werkbaar blijken te zijn. Het vluchtelingenverdrag uit 1951 is totaal niet meer van deze tijd en nooit bedoeld geweest om een volksverhuizing vanuit Afrika en het MO te faciliteren.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat heeft wel consequenties als wij ons eenzijdig van afspraken terugtrekken. Afspraken die we bewust genomen hebben, rechten van de mens vinden veel mensen erg belangrijk. Die verenigde naties is geen tennisvereniging waar we ons even een weekje ziekmelden.
Ik snap wel dat we zeggen dat het de Denen ook gelukt is alleen daar blijft het tot dusver bij. Ik vraag me oprecht af hoe hard we naar de kanker gaan want als we een volstrekt normaal beleid hadden gehad dan was er geen tekort aan opvangplekken geweest en als we de voorraad sociale huurwoningen niet nog steeds bewust verkleinen zou daar het tekort ook niet escaleren.
Volgens mij worden ze wel als zodanig meegerekend in de weekstaat. Zo niet betekent dat dat de situatie nog veel ernstiger is.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Oekraïners worden niet als asielzoekers gezien, die hebben een aparte status.
Klopt, het COA is een bedrijf wat geld wil verdienen. Hoe meer asielzoekers, hoe meer geld.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zie je ook vaak. Het coa die voet aan de grond probeert te krijgen met valse verhalen.
Exact.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, het COA is een bedrijf wat geld wil verdienen. Hoe meer asielzoekers, hoe meer geld.
Worden niet meegerekend.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze wel als zodanig meegerekend in de weekstaat. Zo niet betekent dat dat de situatie nog veel ernstiger is.
Want het was niet één persoon, maar de gehele lokale gemeenschap die deze brand heeft gesticht?quote:Op donderdag 24 november 2022 14:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Mij lijkt het wel fair als ze er nu voor straf 900 krijgen ipv 450. Om een signaal af te geven dat ze gewoon moeten gehoorzamen.
In één keer goed.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Want het was niet één persoon, maar de gehele lokale gemeenschap die deze brand heeft gesticht?
Als de aanwezigheid van asielzoekers zo positief zou zijn, waarom is het dan een straf om er meer te krijgen?quote:
Een gemeenschap straffen voor wat 1 persoon heeft gedaan die misschien niet eens uit het dorp zelf komt.quote:
Dat komt omdat oorlogsvluchtelingen niet in de asielprocedure mogen, die gaan namelijk weer terug. Asiel is er voor doorreizigers en andere gelukszoekers waarvoor een woningbouwverenigingshuis moet worden afgepakt terwijl ze het Nederlands staatsburgerschap bij hun uitkering kado krijgen.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Worden niet meegerekend.
In NL zijn er minstens 68.000 ukraïners met een status op het moment. Die zijn de werkelijke vluchtelingen.
Maar de asielzoekers'vluchtelingen' zijn een ander getal. Dat komt dit jaar rond de 55.000 uit. Hoe kunnen die minimale 68.000 mensen in die 55.000 zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |