abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206801536
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:45 schreef Document1 het volgende:
Wij hebben hier al meer dan 20 jaar op en af AZC’s. In een gemeente van pak hem beet 35k inwoners. Nog nooit echte problemen geweest, geen verkrachtingen, geen massale winkeldiefstal en eerlijk gezegd redelijk geïntegreerde mensen.

Duidelijk een gevalletje wat de boer niet kent.
Whahhaha

https://www.omroepbrabant(...)eld-in-een-jaar-tijd
https://nos.nl/artikel/23(...)verlast-asielzoekers

En voor de rest vraag lekker in ter apel hoe het gaat daar bij de plaatselijke middenstand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206801554
Wat mij betreft is het de hoogste tijd dat men dit soort daden evenals tractorprotesten en het verhinderen van legale demonstraties door middel van intimidatie gaat bestempelen als terrorisme.

De definitie van terrorisme is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel.

Hierdoor kan er veel harder worden opgetreden, eventueel met behulp van het leger, en gestraft.

Daarbij kan men dan, indien de vrijheidsstraf minstens een jaar is, als bijkomende staf de gestraften het kiesrecht ontnemen (Artikel 54 van de grondwet)

Bij de grondwetsherziening van 1983 is een criterium geformuleerd voor de delicten die in aanmerking komen voor uitsluiting: er moet sprake zijn van een ernstige aantasting van de grondslagen van het Nederlandse staatsbestel.

Ik vrees wel dat er in de praktijk eerst een fataliteit moet plaatsvinden, maar het is mij overduidelijk dat mijn voorstel in deze nodig is om de wetteloosheid die bepaalde lieden bezigen een halt toe te roepen. Snoeihard ingrijpen dus.

Veel mensen roepen vaak om harder straffen. Wel, bij deze wordt men dan op de wenken bediend.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme
https://wetten.overheid.n(...)Paragraaf1_Artikel54
https://www.kiesraad.nl/v(...)itsluiting-kiesrecht
pi_206801579
Het stikt hier weer van de racisten die dit allemaal goedpraten.
  donderdag 24 november 2022 @ 12:19:51 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206801630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:15 schreef GeneralRadek het volgende:
Het stikt hier weer van de racisten die dit allemaal goedpraten.
Dan moet je gewoon een keer goed gaan lezen ipv meteen weer met je hokjesdenken te komen aanzetten.
pi_206801882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:15 schreef GeneralRadek het volgende:
Het stikt hier weer van de racisten die dit allemaal goedpraten.
Gelukkig maar 2 pagina's hoeven terug te lezen om te constateren dat werkelijk niemand het goedpraat, de enige onzin wat ik eigenlijk lees zijn mensen die beweren dat mensen het goedpraten en ze dan meteen als racist wegzetten.

Een oorzaak benoemen en er een discussie over willen voeren is wat anders dan goedpraten, maar dat is en blijft blijkbaar moeilijk voor mensen die zulke discussies zwart/wit zien, of je bent een complete voorstander van het opgedrongen beleid, of je bent een racist blijkbaar die brandstichting goedpraat. Een middenweg is niet meer mogelijk, en het dan raar vinden dat mensen vervallen naar zulke barbaarse praktijken zoals het in brand steken van zo'n opvangplek. Als een burgemeester een soortgelijke reactie heeft gegeven richting de burgers dan is de frustratie wel te begrijpen, het is juist zulk gedrag wat voor een grotere kloof zorgt tussen de bevolking.

Van mij zouden dit soort reacties ook steevast verwijderd mogen worden door de mods, voegt niets toe aan de dialoog in een discussietopic, gebaseerd op onzin en gewoon een regelrechte leugen met als doel alleen maar mensen tegen de schenen te schoppen.
pi_206801907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Gelukkig maar 2 pagina's hoeven terug te lezen om te constateren dat werkelijk niemand het goedpraat, de enige onzin wat ik eigenlijk lees zijn mensen die beweren dat mensen het goedpraten en ze dan meteen als racist wegzetten.

Een oorzaak benoemen en er een discussie over willen voeren is wat anders dan goedpraten, maar dat is en blijft blijkbaar moeilijk voor mensen die zulke discussies zwart/wit zien, of je bent een complete voorstander van het opgedrongen beleid, of je bent een racist blijkbaar die brandstichting goedpraat.

Van mij zouden dit soort reacties ook steevast verwijderd mogen worden door de mods, voegt niets toe aan de dialoog in een discussietopic, gebaseerd op onzin en gewoon een regelrechte leugen met als doel alleen maar mensen tegen de schenen te schoppen.
Natuurlijk ben jij het wel goed aan het praten. Je wilt je niet neerleggen bij de democratische meerderheid die asielzoekers wilt opvangen. En dan ga je maar begrip opbrengen voor mensen die hun zin door willen drukken door mensen in doodsgevaar te brengen met brandstichting.

Alleen maar omdat je die mensen haat.
pi_206801985
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:39 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]
Natuurlijk ben jij het wel goed aan het praten. Je wilt je niet neerleggen bij de democratische meerderheid die asielzoekers wilt opvangen. En dan ga je maar begrip opbrengen voor mensen die hun zin door willen drukken door mensen in doodsgevaar te brengen met brandstichting.

Alleen maar omdat je die mensen haat.
We houden het simpel, beetje op jouw niveau. Quote mij eens mijn reactie waar ik deze brandstichting goedpraat?

Ik help je nog even, hier de eerste regel van mijn eerste reactie in dit topic:

quote:
Frustratie en onmacht is te begrijpen, het geweld en in dit geval de vernieling die eruit voortvloeit niet.
En ik haat die mensen blijkbaar, haal ik niet uit mijn 2e reactie:

quote:
De nog wat kleinere kindjes heb ik zelfs laten wennen aan mijn hondje en ze komen al naar buiten als ik aan kom lopen, dat is dan wel leuk, nog een beetje bang maar ze durven hem al wel te aaien als hij rustig blijft. :)
Daarbij kiest een democratische meerderheid niet voor het opvangen van asielzoekers, regelrechte leugen.

Zal ik je zeggen wat het probleem is in deze samenleving, het feit dat je geen dialoog meer kunt aangaan over welk onderwerp dan ook zodra de racisme kaart getrokken kan worden, want dan komen mensen zoals jou weer bovendrijven om meteen die kaart te trekken waardoor de dialoog vertroebelt en het niet meer over de inhoud gaat maar vooral wie er wel en geen racist is met als gevolg dat mensen die zich niet gehoord voelen zich in de steek gelaten voelen nog bozer worden en nog een grotere afstand voelen met de politiek of de voorstanders van de massale opvang.

Types zoals jou zijn niet onderdeel van het probleem, types zoals jou zijn het probleem.
pi_206802024
Dit soort dingen zouden niet gebeuren als de overheid er niet de kantjes er vanaf liep waar het de Dublin-akkoorden betreft, waar vluchtelingen zich verplicht moeten melden in het eerste veilige land dat ze tegen komen.
  donderdag 24 november 2022 @ 12:49:12 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206802031
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:44 schreef Gia het volgende:

[..]
En hoe meer er hierheen gehaald worden, hoe meer verzet. Denken ze in Den Haag nu echt dat mensen in kleine dorpen accepteren dat er zo'n grote groep op een dergelijk kleinschalige kampeerboerderij wordt neergeplempt. Zelfde verzet verwacht ik wel in Bakel.

Dump ze bij grote steden als Utrecht, Amsterdam, Rotterdam enz, da's wat meer in verhouding.
Wel eens rondgekeken in die steden? Het is in de G4 zeer gekleurd, i.t.t. vele dorpen en middelgrote steden.
  donderdag 24 november 2022 @ 12:56:40 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206802147
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wel eens rondgekeken in die steden? Het is in de G4 zeer gekleurd, i.t.t. vele dorpen en middelgrote steden.
De vraag is of dat laatste een probleem is.
  donderdag 24 november 2022 @ 12:57:09 #61
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206802153
@EinarBoe ofwel een enorme troll, danwel een wereldvreemde D66'er :')
  donderdag 24 november 2022 @ 12:59:59 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_206802191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De vraag is of dat laatste een probleem is.
Wat mij betreft absoluut niet.
  donderdag 24 november 2022 @ 13:04:51 #63
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206802244
Hier bereik je niets mee inderdaad.
Nu worden ze gewoon ergens anders ondergebracht. EN asielzoekers zijn nu weer zielig, dus je schiet jezelf in je eigen voet als je denkt hier mee sympathie op te wekken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206802310
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wel eens rondgekeken in die steden? Het is in de G4 zeer gekleurd, i.t.t. vele dorpen en middelgrote steden.
Ik woon in het Zuiden van het land, Limburg. Waar velen van jullie zullen roepen dat er niet veel donkere mensen rondlopen. Ik wil je even wijzen op dit:

Fortuna Sittard gaat samenwerken met Turkse topclub Besiktas

quote:
In het het kader van de samenwerking zal Fortuna Sittard - dat via Isitan Gün in Turkse handen is - in de regio rondom Limburg jaarlijks scoutingswerkzaamheden uitvoeren voor Besiktas. In een straal van 100 kilometer rond de stad wonen circa 2 miljoen Turken.
2 miljoen Turken in een straal van 100km om Sittard-Geleen. Heeft Amsterdam of een andere grote stad in de Randstad in een straal van 100km alleen al 2 miljoen Turken? Hier hebben we Belgie en Duitsland op een steenworp liggen, waarbij veel allochtoon volk de weg naar Limburg goed weet te vinden, veelal voor drugs. De overlast is hier ook enorm. Maar Amsterdam heeft nog niet eens in een straal van 100km 2 miljoen allochtonen, want al die andere nationaliteiten in een straal van 100km om Sittard tellen we nog niet eens mee.

Volgens mij komen velen van jullie nooit buiten de randstad en eens in de provincie? Want hier is het echt niet anders dan in de randstad? Misschien dat ze in de randstad beter geïntegreerd zijn waardoor ze wat meer opvallen op de werkvloer, maar hier in het zuiden is het aantal echt niet minder dan in de randstad, en nee ze wonen misschien niet allemaal in ons dorp maar hangen er wel rond. Hier in het winkelcentrum hebben we een frituur, eigenaar is een Turk. Vanaf de dag dat die geopend is staan er continue Belgische auto's, van Turkse jongeren die er de hele dag rondhangen. In de provincies, vooral die langs de Duitse en Belgische grens hebben we heel wat meer "last" van verschillende groepen allochtonen dan dat ze zich dat in de randstad blijkbaar kunnen voorstellen. Maar dat open grenzen beleid waardoor allochtonen jongeren uit Belgie en Duitsland hier de boel komen verstieren is blijkbaar geen factor bij de plaatsing van asielzoekers, want dan zijn we opeens geen EU maar gewoon Nederland met grenzen en mogen we Belgie en Duitsland niet meetellen bij het plaatsen van allochtonen, ook al ben ik sneller in Duitsland of België dan een Amsterdammer aan de andere kant van de stad.

Misschien moeten we de opvang van asielzoekers eens niet doen per stad, waarbij ze vooral in de wijken geplempt worden die al kraken en zuchten onder de criminaliteit en overlast, maar aantal asielzoekers per "zoveel vierkante km" waarbij Belgie en Duitsland ook meegeteld worden. Maar daar zullen heel wat D66'ers, Groenlinksers en VVD'ers het niet mee eens zijn, want dat betekend dat ze die mensen ook in hun nabije omgeving zullen aantreffen, en dat is natuurlijk nu ook weer niet de bedoeling.
  donderdag 24 november 2022 @ 13:11:11 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206802311
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:49 schreef Red_85 het volgende:
Tjah. De laatste stroohalm van verzet is geweld.
De gemeenschap wil het niet, de gemeente wil het wel, maar de gemeente heeft te luisteren naar de gemeenschap. Op een gegeven moment is de maat vol als de gemeente niet wil luisteren.
Inderdaad. Wij willen hier in Landgraaf alle homo´s dood schoppen. Vies tuig. Van de gemeente mag dat absoluut niet, want mensenrechten. Tsja, de gemeente moet luisteren naar ons maar doet dat niet. Gaan we het toch gewoon maar doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206802336
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Inderdaad. Wij willen hier in Landgraaf alle homo´s dood schoppen. Vies tuig. Van de gemeente mag dat absoluut niet, want mensenrechten. Tsja, de gemeente moet luisteren naar ons maar doet dat niet. Gaan we het toch gewoon maar doen.
Riiiiiiiiiiiiight

Wat een vergelijking.. Totaal niet serieus te nemen.
Maar succes met het doodtrappen van homo's. Succes verder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 24 november 2022 @ 13:16:57 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206802387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Ik stem al 22 jaar niet op zulke partijen, al 22 jaar stem ik anti immigratie, en al 22 jaar word ik en velen met mij genegeerd terwijl wij wel worden opgezadeld met de ellende waar ander volk al 22 jaar voor stemt maar dan weer niet mee wordt opgezadeld.
Laat me raden: PVV
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206802412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laat me raden: PVV
LPF, PVV, een zwak moment voordat die Thiery begon door te draaien Forum, waar ik spijt van heb, en weer terug naar de PVV.

Maar ouwe racist, jij hebt toch ook op die partijen gestemd voordat je op je hoofd bent gevallen? ;)
  donderdag 24 november 2022 @ 13:22:20 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206802454
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:44 schreef Gia het volgende:

[..]
En hoe meer er hierheen gehaald worden, hoe meer verzet. Denken ze in Den Haag nu echt dat mensen in kleine dorpen accepteren dat er zo'n grote groep op een dergelijk kleinschalige kampeerboerderij wordt neergeplempt. Zelfde verzet verwacht ik wel in Bakel.

Dump ze bij grote steden als Utrecht, Amsterdam, Rotterdam enz, da's wat meer in verhouding.
Dit.

Grote groepen vreemdelingen zonder werk of binding met de maatschappij die een groot percentage van een kleine gemeenschap gaan uitmaken.
Het slaat helemaal nergens op :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 24 november 2022 @ 13:23:45 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206802472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wat mij betreft is het de hoogste tijd dat men dit soort daden evenals tractorprotesten en het verhinderen van legale demonstraties door middel van intimidatie gaat bestempelen als terrorisme.

De definitie van terrorisme is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel.

Hierdoor kan er veel harder worden opgetreden, eventueel met behulp van het leger, en gestraft.

Daarbij kan men dan, indien de vrijheidsstraf minstens een jaar is, als bijkomende staf de gestraften het kiesrecht ontnemen (Artikel 54 van de grondwet)

Bij de grondwetsherziening van 1983 is een criterium geformuleerd voor de delicten die in aanmerking komen voor uitsluiting: er moet sprake zijn van een ernstige aantasting van de grondslagen van het Nederlandse staatsbestel.

Ik vrees wel dat er in de praktijk eerst een fataliteit moet plaatsvinden, maar het is mij overduidelijk dat mijn voorstel in deze nodig is om de wetteloosheid die bepaalde lieden bezigen een halt toe te roepen. Snoeihard ingrijpen dus.

Veel mensen roepen vaak om harder straffen. Wel, bij deze wordt men dan op de wenken bediend.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme
https://wetten.overheid.n(...)Paragraaf1_Artikel54
https://www.kiesraad.nl/v(...)itsluiting-kiesrecht
Of je pakt een van de oorzaken aan.
Zoals het feit dat er teveel vreemdelingen ongewenst en verplicht in NL gehuisvest worden
En de politiek die op alle fronten weigert naar de burgers te luisteren.

Hoeveel asielzoekers moeten hier komen voor zelfs de grootste naievelingen in gaan zien dat het een onhoudbare situatie is?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 24 november 2022 @ 13:24:38 #71
3542 Gia
User under construction
pi_206802483
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wel eens rondgekeken in die steden? Het is in de G4 zeer gekleurd, i.t.t. vele dorpen en middelgrote steden.
Wat heeft gekleurd ermee te maken?
pi_206802523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:23 schreef daNpy het volgende:

[..]
Of je pakt een van de oorzaken aan.
Zoals het feit dat er teveel vreemdelingen ongewenst en verplicht in NL gehuisvest worden
En de politiek die op alle fronten weigert naar de burgers te luisteren.

Hoeveel asielzoekers moeten hier komen voor zelfs de grootste naievelingen in gaan zien dat het een onhoudbare situatie is?
Pinokkio lacht alles weg en belooft dat het goedkomt, terwijl hij naar de pijpen van D66 danst om aan de macht te blijven. Dus voorlopig zal er weinig gebeuren.
pi_206802554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:27 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Pinokkio lacht alles weg en belooft dat het goedkomt, terwijl hij naar de pijpen van D66 danst om aan de macht te blijven. Dus voorlopig zal er weinig gebeuren.
Niet alleen D'66 maar ook CU. Al die partijen zijn moedwillig blind voor de praktische onhoudbaarheid van het huidige asielbeleid. Heel vreemd vind ik dat.
  donderdag 24 november 2022 @ 13:31:48 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206802584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:27 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Pinokkio lacht alles weg en belooft dat het goedkomt, terwijl hij naar de pijpen van D66 danst om aan de macht te blijven. Dus voorlopig zal er weinig gebeuren.
Voor VVD en D66 is Nederland niets meer dan een stuk grond dat zo snel mogelijk geëxploiteerd moet worden, vooral ten bate van multinationals en de EU.
  donderdag 24 november 2022 @ 13:32:17 #75
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206802591
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
LPF, PVV, een zwak moment voordat die Thiery begon door te draaien Forum, waar ik spijt van heb, en weer terug naar de PVV.

Maar ouwe racist, jij hebt toch ook op die partijen gestemd voordat je op je hoofd bent gevallen? ;)
Ik heb nooit op de PVV gestemd. Altijd PvdA en toen kwam inderdaad de FvD die interessant was toen de partij nog in de kinderschoenen stond.

Een racist ben ik nooit geweest, ergerde me vooral aan islamieten, zoals op dit forum regelmatig te zien was, maar christenen zijn op veel punten eigenlijk geen haar beter. Religie is een groot probleem in dit land.

Als je leefbaarheid in je wijk belangrijk vindt zou ik de PVV en andere rechtspopulisten en liberalen achter je laten. Tenzij je ergens een megadikke geldboom in je tuin hebt staan. Jij noemt dat op je hoofd vallen, maar het is duidelijk dat Geertje en Sjerry geen fan zijn van bijvoorbeeld: arbeidsrechten, gelijke kansen, armoedebestrijding, belasting op kapitaal, etc.

Sinds een paar jaar stem ik SP.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206802676
Mooi om te zien hoe de meeste rechtse mensen dus voorstander van de nieuwe asielwet zijn. Zoals een eerlijke verdeling van asielzoekers :Y
pi_206802680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb nooit op de PVV gestemd. Altijd PvdA en toen kwam inderdaad de FvD die interessant was toen de partij nog in de kinderschoenen stond.
Ja forum had potentie, denk dat een redelijk progressieve rechtse partij groot had kunnen worden. PVV is het ook niet dat weet ik, maar weiger om op de "weg met ons" partijtjes te stemmen.

quote:
Een racist ben ik nooit geweest, ergerde me vooral aan islamieten, zoals op dit forum regelmatig te zien was, maar christenen zijn op veel punten eigenlijk geen haar beter. Religie is een groot probleem in dit land.
Ach weet ik wel kerel, noemde je ouwe racist omdat voordat je je mening veranderde je ook altijd als racist werd weggezet op dit forum, heb je nooit als racist gezien hoor. ;) En eens, ik ben tegen alle religie, openbaar en opdringerig aanwezig in de samenleving dan. Het christendom is gelukkig wat gematigder, maar zaten we nu nog op het jaren 60 niveau van het christendom dan was ik er even kritisch op als op de islam. En zodra de islam een stuk matiger aanwezig zal zijn in de samenleving dan zal ik ook mijn kritiek op de islam minderen.

quote:
Als je leefbaarheid in je wijk belangrijk vindt zou ik de PVV en andere rechtspopulisten en liberalen achter je laten. Tenzij je ergens een megadikke geldboom in je tuin hebt staan. Jij noemt dat op je hoofd vallen, maar het is duidelijk dat Geertje en Sjerry geen fan zijn van bijvoorbeeld: arbeidsrechten, gelijke kansen, armoedebestrijding, belasting op kapitaal, etc.

Sinds een paar jaar stem ik SP.
SP is een optie, maar ik stem niet op de PVV om het complete programma van de PVV door te drukken. Ook niet om de islam volledig te bannen, hoofddoekjesbelasting etc, dat wil ik niet. Ik wil een middenweg, en de hoop is dat de PVV samen met partijen zoals VVD, D66, CDA als ze ooit aan de macht komen die middenweg zoeken waar wij ons allemaal in kunnen vinden, de voor en tegenstanders van de migratie. Nu worden vooral de voorstanders tegemoet gekomen, het is vooral een tegengeluid. Je wordt gewoon naar uiterste gedreven omdat ik mij bij de kartel partijen niet gehoord voel. Waarbij ik niet meteen een uiterste mening heb, maar wel het probleem erken, wil dat er iets aan gedaan word en dan kan ik nooit voor een partij stemmen die de ellende alleen nog maar (bewust of onbewust) wil vergroten.
  donderdag 24 november 2022 @ 13:39:47 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206802687
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Riiiiiiiiiiiiight

Wat een vergelijking.. Totaal niet serieus te nemen.
Maar succes met het doodtrappen van homo's. Succes verder.
Tsja de maat is gewoon vol, de gemeente wil niet luisteren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206802707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Frustratie en onmacht is te begrijpen, het geweld en in dit geval de vernieling die eruit voortvloeit niet. Geef dat pro asielzoekers kamp toch geen ammunitie op deze manier. Daarbij is dit wel weer het zoveelste signaal vanuit de samenleving, het borrelt, en nu kun je die mensen (lees: tegenstanders) weer gaan verketteren, wegzetten als radicalen etc. wat een nog grotere kloof creëert en uiteindelijk zorgt voor meer escalatie. Maar het wordt eens tijd dat dit probleem voor eens wordt opgelost, op de huidige voet verder gaan werkt niet. Bij ons in het dorp hebben ze ons ook voorgelogen met het azc, en worden mensen uit huurhuizen gezet wegens "sloop" om er vervolgens doodleuk asielzoekers te plaatsen.
Dus wat stel je voor? De Oekraieners terugsturen naar Oekraiene en ze daar aan hun lot overlaten? Behalve dat dat ethisch nogal twijfelachtig is (kuch) kan dat helemaal niet. Tenzij Nederland zich ontdoet van alle mensenrechten waar het zich aan gecomitteerd heeft. Sterker nog bereid je voor, want er komen er nog veel meer. En de oplossing waar men aan denkt (stop hulp aan Oekraiene) gaat het probleem niet oplossen, maar vergroot het probleem ook alleen maar.
pi_206802739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Niet alleen D'66 maar ook CU. Al die partijen zijn moedwillig blind voor de praktische onhoudbaarheid van het huidige asielbeleid. Heel vreemd vind ik dat.
Asiel bestaat dan ook niet vanuit praktische overwegingen dus eigenlijk wel logisch dat wel of geen asiel niet vanuit zakelijk motieven behandeld wordt
  donderdag 24 november 2022 @ 13:48:48 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206802780
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dus wat stel je voor? De Oekraieners terugsturen naar Oekraiene en ze daar aan hun lot overlaten? Behalve dat dat ethisch nogal twijfelachtig is (kuch) kan dat helemaal niet. Tenzij Nederland zich ontdoet van alle mensenrechten waar het zich aan gecomitteerd heeft. Sterker nog bereid je voor, want er komen er nog veel meer. En de oplossing waar men aan denkt (stop hulp aan Oekraiene) gaat het probleem niet oplossen, maar vergroot het probleem ook alleen maar.
Oekrainers? Welke Oekrainers precies?

De 500 "Oekrainse" vluchtelingen, naar verluid allemaal gezinnen, die in het dorp waar ik werk worden op gevangen, zijn onderweg toevallig allemaal getransformeerd naar jongeman met een Noord Afrikaans uiterlijk.
Er zit werkelijk geen 1 vrouw bij.

Hou toch eens op met dat geframe. Dit is precies wat Jarvis zegt, de discussie kapot maken door feiten keihard te negeren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 24 november 2022 @ 14:03:03 #82
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206802938
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:48 schreef daNpy het volgende:

[..]
Oekrainers? Welke Oekrainers precies?

De 500 "Oekrainse" vluchtelingen, naar verluid allemaal gezinnen, die in het dorp waar ik werk worden op gevangen, zijn onderweg toevallig allemaal getransformeerd naar jongeman met een Noord Afrikaans uiterlijk.
Er zit werkelijk geen 1 vrouw bij.

Hou toch eens op met dat geframe. Dit is precies wat Jarvis zegt, de discussie kapot maken door feiten keihard te negeren.
Er komen dan ook geen 1000 Oekraïners per week binnen, maar 1000 asielzoekers. Een deel ervan is Oekraïens. Dat verkopen als zijde we moeten Oekraïne helpen is natuurlijk gewoon bewust vertroebelen van de situatie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206802956
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Asiel bestaat dan ook niet vanuit praktische overwegingen dus eigenlijk wel logisch dat wel of geen asiel niet vanuit zakelijk motieven behandeld wordt
Je begrijpt wel wat ik bedoel.. Geen zin om het riedeltje opnieuw af te draaien. We zouden een voorbeeld kunnen nemen aan Denemarken, dat wel een verstandig asielbeleid voert.

Dit land gaat naar de kanker, om het maar eens op zijn Rotterdams uit te drukken
pi_206802995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er komen dan ook geen 1000 Oekraïners per week binnen, maar 1000 asielzoekers. Een deel ervan is Oekraïens. Dat verkopen als zijde we moeten Oekraïne helpen is natuurlijk gewoon bewust vertroebelen van de situatie.
Oekraïners worden niet als asielzoekers gezien, die hebben een aparte status.
pi_206802999
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dus wat stel je voor? De Oekraieners terugsturen naar Oekraiene en ze daar aan hun lot overlaten? Behalve dat dat ethisch nogal twijfelachtig is (kuch) kan dat helemaal niet. Tenzij Nederland zich ontdoet van alle mensenrechten waar het zich aan gecomitteerd heeft. Sterker nog bereid je voor, want er komen er nog veel meer. En de oplossing waar men aan denkt (stop hulp aan Oekraiene) gaat het probleem niet oplossen, maar vergroot het probleem ook alleen maar.
Waarom zijn mensen tegen de opvang van asielzoekers? Oekraïners heb ik niemand nog over horen klagen, wel over asielzoekers uit Afrikaanse en Midden-Oosterse landen. Mensen zijn tegen omdat die mensen zich niet aanpassen. Nu heb ik hier 7 jaar geleden een blik Syriërs in de straat gekregen, we zijn nu 7 jaar verder, spreken nog geen woord Nederlands, werken allemaal niet, lanterfanten de hele dag en poepen de ene na de andere baby eruit. Tel daarbij op dat ze islamitisch zijn, een geloof of je nu wel of geen voorstander van de islam bent, conflicteert met onze westerse normen en waarden, en voor de mensen die hieraan twijfelen wil ik ze wel eens wat bang uitziende onderdrukte moslima's aanwijzen hier in de buurt die zelden buiten (mogen) komen. Dat zijn de frustratie punten die je moet aanpakken. Nu wordt het gewoon over de schutting gegooid en is het het probleem van de buurt, een buurt wat al zucht onder de overlast van, en ja hier komt die weer, veelal allochtone jongeren van niet westerse afkomst.

Waarom zijn er maar 2 smaken in deze discussie? En die smaken zijn, opvangen in buurten en bij mensen die er al onder zuchten, of je bent een nazi/racist/rechtsextremist. Het doel is toch om mensen te helpen, dat moet het uiteindelijke doel toch zijn? Dat kan toch op meerdere manieren? Zoals tijdelijke vergunningen, en vaste vergunning voor de mensen die ook iets toevoegen, anders terug naar eigen land bij afloop oorlog? Of misschien niet alles in de mindere wijken gooien, maar ook eens bij wat mensen die in de betere wijken wonen. Hier een paar straten van mijn straat af woont een vriendin van de familie, komt zelden in mijn straat. Paar maanden terug gesprekje mee gehad dat ze geschrokken was hoe onze straat eruit zag, wat er rond liep, las dat er veel overlast was terwijl het jaren geleden een hele gezellig straat was, maar ja toen zaten er nog vooral veel ouderen en starters.. Ze kreeg er niks van mee, zij woont immers maar een paar straten, zeg pakweg 400 meter vanaf, in een straat vol koopwoningen van boven de 4/5 ton. Plaats daar eens wat meer mensen?

Verdeel ze eens eerlijk, want er is geen eerlijke verdeling als altijd dezelfde wijken de zak zijn in een stad/dorp. Zo'n persoon en ik wonen dus 400 meter van elkaar, en toch hebben wij een totaal andere leefwereld. Waar ik als ik dadelijk met mijn hond ga lopen weer langs de jongeren in mijn flat moet, veelal allochtone afkomst, die bij de (blanke Nederlandse) drugsdealer hiernaast drugs komen scoren, waar de politie ook niets tegen doet, mijn straat uit moet lopen met groepen jongeren die dreigend en provocerend rondhangen waar opeens allerlei gevechtsdemonstraties van stal worden gehaald als ik langsloop of waar (ik gelukkig nog niet) maar buurtbewoners worden uitgescholden heeft zo'n persoon die maar 400 meter hier vanaf woont er totaal geen last van. Ze hangen daar niet in de straat, doen ze dat wel dan komt de politie wel, dat is al een groot verschil.

Wil je dat de samenleving positiever aankijkt tegen het opvangen van asielzoekers uit niet westerse landen dan zul je die problemen en die verschillen onderling moeten aanpakken en oplossen. Maar dat gebeurd totaal niet, mensen die erover klagen worden steevast weggezet als racist door mensen die er zelf niet tussen wonen. Eens een eerlijke vraag aan al die pro opvang mensen hier, hoeveel van jullie heeft eigenlijk contact met asielzoekers? Is eens in een AZC geweest? Heeft hulp aangeboden aan asielzoekers al is het maar bij vertalingen, of heeft bij feestdagen eens een cake of iets lekkers langsgebracht om maar te proberen in contact te komen met die mensen? Want deze rechts-extremist volgens menigeen op dit forum heeft dit immers wel al gedaan, zo zijn mensen die opgroeien in de echte multiculturele wijken en niet één of andere zeer goed geïntegreerde excuus moslim in hun vriendenkring hebben om vooral deugpunten te scoren . Zodra ze hier zijn zie je ook niemand meer niemand die komt controleren, niemand die ze bij het handje vastpakt. Nee ze krijgen hun uitkering, en klaar is kees, geen omkijken meer naar en maar hopen dat ze zelf goed integreren en hun best doen. En wat krijg je? Mensen die hier, al zitten in een flatje, het 100x beter hebben in hun thuisland, een dak boven het hoofd, gratis eten/kleding/rijbewijs en voor de rest niets willen of niets ze interesseert dan hun geloof en de moskee, en dat alles van een simpele uitkering waar zij rustig hun hele leven op kunnen teren. Ondertussen komen ze totaal niet in contact met de lokale bevolking, en ik heb het echt geprobeerd met die Syriërs hier, en trekken ze alleen maar op met de moskeegangers. Zo creëer je een parallelle samenleving, creëer je frustratie, creëer je een tweedeling.

Er is veel mis met de huidige asieldiscussie, heel wat mis, en als er voor gekozen wordt om op dezelfde voet door te gaan dan zal er meer gedaan moeten worden dan die mensen bij mensen zoals mij over de schutting te droppen want dat zorgt voor heel wat meer problemen. Maar zoals al vaker gezegd, de deugpunten zijn gescoord, ze zijn nu het probleem van mensen zoals mij en de pro opvang mensen kijken er niet meer naar om, die hoor en zie je alleen op forums en op straat schreeuwen zodra mensen zoals mij aan de bel trekken omdat wij, in de echte wereld, zien dat het niet werkt en totaal de verkeerde kant op gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 24-11-2022 15:23:20 ]
pi_206803006
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je begrijpt wel wat ik bedoel.. Geen zin om het riedeltje opnieuw af te draaien. We zouden een voorbeeld kunnen nemen aan Denemarken, dat wel een verstandig asielbeleid voert.

Dit land gaat naar de kanker, om het maar eens op zijn Rotterdams uit te drukken
Dat heeft wel consequenties als wij ons eenzijdig van afspraken terugtrekken. Afspraken die we bewust genomen hebben, rechten van de mens vinden veel mensen erg belangrijk. Die verenigde naties is geen tennisvereniging waar we ons even een weekje ziekmelden.

Ik snap wel dat we zeggen dat het de Denen ook gelukt is alleen daar blijft het tot dusver bij. Ik vraag me oprecht af hoe hard we naar de kanker gaan want als we een volstrekt normaal beleid hadden gehad dan was er geen tekort aan opvangplekken geweest en als we de voorraad sociale huurwoningen niet nog steeds bewust verkleinen zou daar het tekort ook niet escaleren.

Of iemand moet van mening zijn dat er sowieso geen asiel gegeven moet worden, dan is dat een helder en duidelijk standpunt en niet met verzonnen argumenten
pi_206803032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:48 schreef daNpy het volgende:

[..]
Oekrainers? Welke Oekrainers precies?

De 500 "Oekrainse" vluchtelingen, naar verluid allemaal gezinnen, die in het dorp waar ik werk worden op gevangen, zijn onderweg toevallig allemaal getransformeerd naar jongeman met een Noord Afrikaans uiterlijk.
Er zit werkelijk geen 1 vrouw bij.

Hou toch eens op met dat geframe. Dit is precies wat Jarvis zegt, de discussie kapot maken door feiten keihard te negeren.
Dit zie je ook vaak. Het coa die voet aan de grond probeert te krijgen met valse verhalen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206803034
450 asielzoekers in een gemeente met 23.000 inwoners. Kampeerboerderij De Hoof ligt tegen de grootste dorps-kern aan, te weten Someren-Dorp, en daar wonen 12.000 mensen. Gaat dus om 4%.

:')
pi_206803067
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat heeft wel consequenties als wij ons eenzijdig van afspraken terugtrekken. Afspraken die we bewust genomen hebben, rechten van de mens vinden veel mensen erg belangrijk. Die verenigde naties is geen tennisvereniging waar we ons even een weekje ziekmelden.

Ik snap wel dat we zeggen dat het de Denen ook gelukt is alleen daar blijft het tot dusver bij. Ik vraag me oprecht af hoe hard we naar de kanker gaan want als we een volstrekt normaal beleid hadden gehad dan was er geen tekort aan opvangplekken geweest en als we de voorraad sociale huurwoningen niet nog steeds bewust verkleinen zou daar het tekort ook niet escaleren.
We zijn onlangs nog zonder enige consequenties uit het energiehandvestverdrag gestapt. Wil niet meteen zeggen dat dit ook voor het vluchtelingenverdrag geldt maar het geeft wel aan dat internationale verdragen kunnen worden aangepast of opgeheven als ze niet werkbaar blijken te zijn. Het vluchtelingenverdrag uit 1951 is totaal niet meer van deze tijd en nooit bedoeld geweest om een volksverhuizing vanuit Afrika en het MO te faciliteren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 24 november 2022 @ 14:26:14 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206803151
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Oekraïners worden niet als asielzoekers gezien, die hebben een aparte status.
Volgens mij worden ze wel als zodanig meegerekend in de weekstaat. Zo niet betekent dat dat de situatie nog veel ernstiger is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206803269
Tja dat krijg je als je dorpen in de provincie wilt opzadelen met randstedelijke hobby's

Her en der een asielzoeker gezin plaatsen lijkt mij geen probleem, maar in een klein dorp 450 mannen met teveel testosteron huisvesten is vragen om problemen.
  donderdag 24 november 2022 @ 14:34:48 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206803281
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit zie je ook vaak. Het coa die voet aan de grond probeert te krijgen met valse verhalen.
Klopt, het COA is een bedrijf wat geld wil verdienen. Hoe meer asielzoekers, hoe meer geld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206803314
quote:
13s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:34 schreef daNpy het volgende:

[..]
Klopt, het COA is een bedrijf wat geld wil verdienen. Hoe meer asielzoekers, hoe meer geld.
Exact.
Een exponent van de zieligheidsindustrie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206803378
Mij lijkt het wel fair als ze er nu voor straf 900 krijgen ipv 450. Om een signaal af te geven dat ze gewoon moeten gehoorzamen.
pi_206803379
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens mij worden ze wel als zodanig meegerekend in de weekstaat. Zo niet betekent dat dat de situatie nog veel ernstiger is.
Worden niet meegerekend.
In NL zijn er minstens 68.000 ukraïners met een status op het moment. Die zijn de werkelijke vluchtelingen.
Maar de asielzoekers'vluchtelingen' zijn een ander getal. Dat komt dit jaar rond de 55.000 uit. Hoe kunnen die minimale 68.000 mensen in die 55.000 zitten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 24 november 2022 @ 14:46:04 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206803425
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Mij lijkt het wel fair als ze er nu voor straf 900 krijgen ipv 450. Om een signaal af te geven dat ze gewoon moeten gehoorzamen.
Want het was niet één persoon, maar de gehele lokale gemeenschap die deze brand heeft gesticht?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206803449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Want het was niet één persoon, maar de gehele lokale gemeenschap die deze brand heeft gesticht?
In één keer goed.
pi_206803520
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In één keer goed.
Als de aanwezigheid van asielzoekers zo positief zou zijn, waarom is het dan een straf om er meer te krijgen?
pi_206803524
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In één keer goed.
Een gemeenschap straffen voor wat 1 persoon heeft gedaan die misschien niet eens uit het dorp zelf komt.
Tjah.. Hier kan je een hele beste Godwin op loslaten.

Ben je er zo een?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206803692
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Worden niet meegerekend.
In NL zijn er minstens 68.000 ukraïners met een status op het moment. Die zijn de werkelijke vluchtelingen.
Maar de asielzoekers'vluchtelingen' zijn een ander getal. Dat komt dit jaar rond de 55.000 uit. Hoe kunnen die minimale 68.000 mensen in die 55.000 zitten?
Dat komt omdat oorlogsvluchtelingen niet in de asielprocedure mogen, die gaan namelijk weer terug. Asiel is er voor doorreizigers en andere gelukszoekers waarvoor een woningbouwverenigingshuis moet worden afgepakt terwijl ze het Nederlands staatsburgerschap bij hun uitkering kado krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')