Eindelijk wat tijd om een aflevering te kijken. Wat een trieste boel. Het grootste probleem in het gezin van de hoogbegaafde kinderen lijkt me die moeder. Hopelijk kan zij geholpen worden.
Bewonderenswaardig hoe het gezin het doet met het kind met autisme/woede-aanvallen.
Het derde gezin...die ouders hebben eigenlijk continue of in ieder geval heel intensieve begeleiding nodig anders gaan die kinderen er echt onder lijden.
Wat betreft structuur, dat is wel echt iets waar kinderen op het autisme-spectrum veel baat bij hebben. Helaas zie ik dat in de familie van mijn vriendin uit de VS ook helemaal mis gaan. Haar broer, Irak-veteraan met PTSD, heeft 4 kinderen waarvan 2 behoorlijk autistisch (woordenschat van minder dan 10 woorden toen ze 10 waren). Soms belt hij, en dan vraagt ze wat ze aan het doen zijn, en dan hebben ze bijv net pizza besteld en een film opgezet, terwijl het 11 uur 's avonds is. Laatst is hij een paar keer aangehouden wegens rijden zonder gordel (

), eerste keer ook nog een boete wegens het bij zich hebben van illegale drugs parafinalia, tweede keer opgepakt voor het bij zich hebben van illegale drugs parafinalia, en 'intent to sell'. Vrij op bail, maar er hangt hem max 15 jaar boven het hoofd.
Vorige week gebeurden er 2 dingen in het gezin:
1) Moeder moest en zou een corvette hebben, dus heeft hij een oude tweedehands Corvette voor haar gekocht, omdat degene van $80k die ze wilde toch echt niet kon.
2) Het water is afgesloten omdat ze de rekeningen niet betaald hadden (ze zijn een paar maanden geleden in een huis getrokken wat mijn schoonmoeder voor ze heeft gekocht en waar ze alleen de rekeningen voor hoeven te betalen).
Dat gaat van kwaad tot erger in dat gezin. En dan heeft een andere zus van mijn vriendin eigenlijk ook nog behoorlijke issues, met 7 kinderen (oudste 11 toen de jongste geboren werd), 3 slaapkamers in (1 voor de ouders, 1 als werkkamer voor pa, en de andere voor de kinderen).
Soms wil ik er een topic over openen, life in the states, soms is er weinig nieuws, andere keren een stortvloed.