abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! woensdag 23 november 2022 @ 14:18:39 #1
367000 roos94
pi_206789739
Een nieuwe serie op NPO. Zit in de eerste aflevering.

Vrouw in schuldsanerig met een sloot kinderen en weer nieuwe baby. Vraagt iemand waarom gebruik je geen pil?

Ja dat kostte 15 euro en daar had ik geen zin in.

Deze denkwijze :'(
  Spellchecker woensdag 23 november 2022 @ 14:19:44 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206789791
Al die mensen die alles krijgen en alsnog klagen over dat het huis te klein is, een geote tyfusbende, stereotypering weer goed werkelijkheid gemaakt bij dat gezin.

Vond het bij die andere twee ook wel aardig heftig, alleen die man die dat jongetje dan steeds naar zijn moeder stuurt terwijl ze tegen een mental breakdown aan zit. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206789799
Exact hierom zou de pil gratis moeten zijn.
blablablabla
pi_206790099
Hopelijk wordt dit net zo legendarisch als Probleemwijken en ik hoop dat ik snel de eerstes memes op fok tegenkom.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206790118
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:23 schreef Elan het volgende:
Exact hierom zou de pil gratis moeten zijn.
Alsof die mensen naar de apotheek gaan... Daar hebben ze geen zin in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206790130
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:18 schreef roos94 het volgende:
Een nieuwe serie op NPO. Zit in de eerste aflevering.

Vrouw in schuldsanerig met een sloot kinderen en weer nieuwe baby. Vraagt iemand waarom gebruik je geen pil?

Ja dat kostte 15 euro en daar had ik geen zin in.

Deze denkwijze :'(
En nu neukt ze met condoom. Overigens heeft de vrouw een vriend.

Wel het hele verhaal vertellen.
pi_206790207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Alsof die mensen naar de apotheek gaan... Daar hebben ze geen zin in.
Kan je thuis laten bezorgen, voor die mensen is het de pil of een pakje sigaretten dan is de keuze snel gemaakt.

Hij zou ook terugkeren in het basispakket?

https://www.trouw.nl/zorg(...)%2Fwww.google.com%2F
blablablabla
pi_206790238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Alsof die mensen naar de apotheek gaan... Daar hebben ze geen zin in.
Beetje cru gezegd, maar het klopt wel dat enkel regelingen/mogelijkheden bieden niet voldoende is om (met alle respect) deze laag van de maatschappij te bereiken/te helpen.

Je moet eens weten hoeveel extra geld arme mensen kunnen krijgen als ze wat dingen zouden aanvragen en dat niet doen omdat ze het simpelweg niet weten/niet kunnen.
pi_206790329
Oeh bedankt voor de tip, die gaan we ff meepakken van de week.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_206790567
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:18 schreef roos94 het volgende:
Een nieuwe serie op NPO. Zit in de eerste aflevering.

Vrouw in schuldsanerig met een sloot kinderen en weer nieuwe baby. Vraagt iemand waarom gebruik je geen pil?

Ja dat kostte 15 euro en daar had ik geen zin in.

Deze denkwijze :'(
[/quote]
Is wat simpel gesteld. Deze moeder zit in de schuldsanering en 15 euro voorschieten was teveel. Ze kreeg het wel terug, maar vond het teveel gedoe. Daarbij heb ik het idee dat deze vrouw een laag iq heeft, dusja.
  woensdag 23 november 2022 @ 15:13:13 #12
338319 ZarB
Piña colada
pi_206790610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Beetje cru gezegd, maar het klopt wel dat enkel regelingen/mogelijkheden bieden niet voldoende is om (met alle respect) deze laag van de maatschappij te bereiken/te helpen.

Je moet eens weten hoeveel extra geld arme mensen kunnen krijgen als ze wat dingen zouden aanvragen en dat niet doen omdat ze het simpelweg niet weten/niet kunnen.
Precies. Die mensen ontbreekt het aan allerlei vaardigheden. Niet per se aan geld. Zelfde met ontwikkelingslanden. Je kunt er miljarden in pompen maar als er niks duurzaams verandert dan kunnen ze met dat geld of andere handreikinhen helemaal niks.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206790686
Naar aanleiding van dit topic de eerste aflevering gekeken.

Gezin uit Amsterdam heeft hulp nodig. Ze zijn lief naar de kinderen, maar wat een pleuriszooi in en rondom het huis. En een wasmachine in de huiskamer? Allebei de ouders hebben naar mijn mening een laag iq, ze hebben dus echt hulp nodig met het één en het ander.

Gezin uit Vriezenveen, ik krijg hele vreemde vibes bij de ouders. Zoals die dochter zei dat haar juf gelogen had in de klas over haar, waarom zou de juf zulke dingen over haar zeggen in de klas (komt dit van de ouders af?) Heb het idee dat de ouders de kinderen afremmen en tegenhouden.
Ik zie op facebook wat vooruitblikken en wat heftig dit ;( Ouders leven compleet in eigen bubbel en sleuren kinderen daarin mee.

Gezin 3. Ik herkende de omgeving van de peuterspeelzaal, dit is vlakbij mij. Ken de ouders overigens niet. Heftige situatie met het meisje, maar tot dusver probeert moeder (en ook vader) het allemaal in goede banen te lijden. Problemen zie ik hier niet zozeer.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sunshine1982 op 23-11-2022 15:37:11 ]
pi_206790733
quote:
16s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Al die mensen die alles krijgen en alsnog klagen over dat het huis te klein is, een geote tyfusbende, stereotypering weer goed werkelijkheid gemaakt bij dat gezin.

Vond het bij die andere twee ook wel aardig heftig, alleen die man die dat jongetje dan steeds naar zijn moeder stuurt terwijl ze tegen een mental breakdown aan zit. :N
Laatst in een programma hier in Engeland op de TV, volgden ze ook mensen met financiele problemen. Nergens werd een kritische vraag gesteld over het hoe en waarom van de financiele problemen. Een vent, alleen bijstand (werkte niet omdat hij zijn zoon op wilde voeden), tig bekeuringen (ik weet niet hoe je dat doet, heb er nog nooit een gehad in het VK, en hou me minder aan de snelheid dan in NL), zwaar in de schulden. Waarom dan niet vragen of hij niet eens kan gaan werken, dat is ook een deel van het opvoeden, laten zien aan je kind dat er gewerkt moet worden. Die zoon zit toch ma-vrij bijna de hele dag op school. Bizar.

Bedankt voor de tip, NPO weer eens aanslingeren binnenkort.
  Miss 200.000.000! woensdag 23 november 2022 @ 15:37:19 #15
367000 roos94
pi_206791013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:44 schreef Nober het volgende:

[..]
En nu neukt ze met condoom. Overigens heeft de vrouw een vriend.

Wel het hele verhaal vertellen.
Condooms zijn toch vele malen duurder dan de pil of snap ik het verkeerd.

En wat heeft het hebben van vriend met deze absurde redenatie te maken?
pi_206791299
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Laatst in een programma hier in Engeland op de TV, volgden ze ook mensen met financiele problemen. Nergens werd een kritische vraag gesteld over het hoe en waarom van de financiele problemen. Een vent, alleen bijstand (werkte niet omdat hij zijn zoon op wilde voeden), tig bekeuringen (ik weet niet hoe je dat doet, heb er nog nooit een gehad in het VK, en hou me minder aan de snelheid dan in NL), zwaar in de schulden. Waarom dan niet vragen of hij niet eens kan gaan werken, dat is ook een deel van het opvoeden, laten zien aan je kind dat er gewerkt moet worden. Die zoon zit toch ma-vrij bijna de hele dag op school. Bizar.

Bedankt voor de tip, NPO weer eens aanslingeren binnenkort.
Gezien het doel van zulke programmas zijn kritische vragen niet gepast.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206792458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gezien het doel van zulke programmas zijn kritische vragen niet gepast.
Ze kunnen op zijn minst helpen zulke mensen een uitweg te vinden. Maar goed, als het weer goed gaat met zulke mensen, is dat slecht voor de kijkcijfers.
pi_206792484
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ze kunnen op zijn minst helpen zulke mensen een uitweg te vinden. Maar goed, als het weer goed gaat met zulke mensen, is dat slecht voor de kijkcijfers.
Denk je dat ze die manier aankunnen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206794613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Denk je dat ze die manier aankunnen dan?
Denk inderdaad niet dat de meesten goed overweg kunnen met opbouwende kritiek, welbedoeld advies en het maken van plannen op de langere termijn :')
pi_206794819
Inmiddels alle 4 de afleveringen bekeken.
Het laat zich niet makkelijk omschrijven
Naar mate de afleveringen vorderen komen er steeds meer problemen naar voren.

Ik heb toch vooral medelijden met de kinderen in deze serie. Het gezin uit Amsterdam beiden ouders ogen toch niet alsof ze heel slim zijn. Veel problemen.

Het gezin uit Rotterdam doet er alles aan om alle ballen hoog te houden. Ouders willen wel, maar maken niet altijd de beste keuzes.

Het hoofd begaafde gezin. Ze hebben het vooral zichzelf moeilijk gemaakt. Getraumatiseerde mensen versterken elkaar.
pi_206797702
Net twee afleveringen gekeken, ben kapot. :')

Ben weer eens heel blij dat ik ervoor kies om geen kinderen te krijgen en lekker rust heb. Vaak is toch het probleem dat mensen met problematiek zichzelf voortplanten en dan heel de molen in stand houden. Want wat komt er van die kinderen terecht.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hopelijk wordt dit net zo legendarisch als Probleemwijken en ik hoop dat ik snel de eerstes memes op fok tegenkom.
Mwe, dat was grappig, dit vond ik vooral triest en zenuwslopend.
Koel en donker bewaren
pi_206798798
Triest.
En volgens mij ken ik Astrid van vroeger.
Was al geen hoogvlieger toen.
Veel problemen thuis als ik mij goed herinner.
Ben bang dat dit van generatie op generatie gaat…
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_206798862
Alleen het intro vind ik al heftig.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_206798864
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_206798865
Hoofpijn.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')