Iets is er misgegaan in deze documentaire serie. De titel was al enorm slecht gekozen. Daarna in de intro werd er gezegd dat er kweeniehoeveel kinderen in de verdrukking komen en die de staat miljoenen kost. Bijvoorbaat al weerstand om dit te bekijken. Toch gedaan en wat kreeg je te zien? Drie gezinnen, allemaal in aanraking gekomen met jeugdzorg. Gezin uit Amsterdam, standaard. Jarenlang al afhankelijk geweest van zorg, nooit eruit gekomen. Moeder raakt al in paniek om de vraag, zet je zorgvraag op papier, na de zoveelste keer. Rotterdam, moeder kan geen grenzen stellen en raakt in paniek als ze het wel doet. Gezin HB, moeder weet het beter en trekt zich terug.quote:Op dinsdag 29 november 2022 19:11 schreef roos94 het volgende:
Aflevering 1 vreemde uitspraak van professional.
"Kinderrn die worden mishandeld of nog erger : misbruikt.'
Want als je in elkaar wordt getimmerd is dat beter dan als je verkracht wordt ofzoVage uitspraak beide is vreselijk

De documaakster was flut. Legde er ook totaal niks van emotie in. Was duidelijk om te scoren en aapjes te kijken en dat begon al in de intro. Daar werd al direct naar voren gebracht dat de Amsterdamse moeder geen zin had in de pil te betalen, terwijl als je verder keek je zou zien dat dat wel wat gecompliceerder lag. Maarja, dat was natuurlijk ook de bedoelding dat je daarna verder zou kijken.quote:Op woensdag 30 november 2022 21:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Iets is er misgegaan in deze documentaire serie. De titel was al enorm slecht gekozen. Daarna in de intro werd er gezegd dat er kweeniehoeveel kinderen in de verdrukking komen en die de staat miljoenen kost. Bijvoorbaat al weerstand om dit te bekijken. Toch gedaan en wat kreeg je te zien? Drie gezinnen, allemaal in aanraking gekomen met jeugdzorg. Gezin uit Amsterdam, standaard. Jarenlang al afhankelijk geweest van zorg, nooit eruit gekomen. Moeder raakt al in paniek om de vraag, zet je zorgvraag op papier, na de zoveelste keer. Rotterdam, moeder kan geen grenzen stellen en raakt in paniek als ze het wel doet. Gezin HB, moeder weet het beter en trekt zich terug.
Wat wil de documentairemaakster nu bereiken? Wat is haar doel hiermee geweest? Bewijzen dat de zorg voor dit soort gezinnen slecht is?
Van haar vervolgserie op npo-plus snap ik al helemaal geen bal.
Kortom, ik vind het flut!

), eerste keer ook nog een boete wegens het bij zich hebben van illegale drugs parafinalia, tweede keer opgepakt voor het bij zich hebben van illegale drugs parafinalia, en 'intent to sell'. Vrij op bail, maar er hangt hem max 15 jaar boven het hoofd.
 ), eerste keer ook nog een boete wegens het bij zich hebben van illegale drugs parafinalia, tweede keer opgepakt voor het bij zich hebben van illegale drugs parafinalia, en 'intent to sell'. Vrij op bail, maar er hangt hem max 15 jaar boven het hoofd. 

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik ben daar zelf het levende voorbeeld van, wellicht dat deze docu me daarom zo raakt. Ik weet gewoon dat er nog zoveel gezinnen zijn die hun kinderen enorm beschadigen door hun acries en gedragingen, het is zó triest. En dan maar boos zijn op de instanties.. echt bizar.quote:Op donderdag 8 december 2022 15:27 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb alles gezien, inclusief de follow-up "Verloren hulpverleners".
Ik vond het eigenlijk maar meevallen allemaal als ik heel eerlijk ben. Ik had veel schrijnendere situaties verwacht te zien. Verbaasd het je werkelijk dat de ouders zoveel impact hebben op kinderen? In mijn beleving zijn je ouders je ankers en ben je dus sterk beïnvloedbaar duur hun acties en gedragen.

Ohhhh sorry, kan het samengevoegd worden?quote:Op donderdag 8 december 2022 15:26 schreef Magica het volgende:
TV / [NPO3] Verloren Kinderen - Probleemgezinnen

Bij dezequote:Op donderdag 8 december 2022 15:31 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Ohhhh sorry, kan het samengevoegd worden?

Hangt ervan af hoe vaak je die condooms gebruikt.quote:Op woensdag 23 november 2022 15:37 schreef roos94 het volgende:
[..]
Condooms zijn toch vele malen duurder dan de pil of snap ik het verkeerd.
 Maar een kind grootbrengen is in ieder geval nog vele malen duurder.
 Maar een kind grootbrengen is in ieder geval nog vele malen duurder.   

Daar moet gewoon minstens de helft naar het grof vuil.quote:Op donderdag 8 december 2022 16:02 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik begrijp dag gezin uit amsterdam ook niet, druk bezig mwt opruimen, het is nog steeds één grote teringbende.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |