abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207726016
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 27 januari 2023 @ 02:32:46 #33
485843 crew  Jippie
pi_207730580
quote:
Dank je, ik ga hem van de week kijken ^O^
pi_207745606
Zojuist de docu bekeken, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik van die types moet vinden die zich hebben opgegeven voor dat project.

Op zich wel interessant dat ze er nog zo mee bezig zijn. Ik ben benieuwd of het nog wat oplevert.. blijft een vreemde zaak.
pi_207828602
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:51 schreef mrchlle het volgende:
Zojuist de docu bekeken, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik van die types moet vinden die zich hebben opgegeven voor dat project.

Op zich wel interessant dat ze er nog zo mee bezig zijn. Ik ben benieuwd of het nog wat oplevert.. blijft een vreemde zaak.
Kreeg er ook een “spijkers op laag water zoeken” gevoel bij. Heb al eens eerder een kijkje op die murals van Bureau Dupin genomen, maar daar komen inderdaad de meest absurde theorieën aan bod. Natuurlijk is het daar ook voor bedoelt, maar toch..

Vond het raar dat ze in de docu helemaal niet ingaan op haar zwerftocht door de rest van Oss zuid en over een N weg tussen Oss en Berghem.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207837112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kreeg er ook een “spijkers op laag water zoeken” gevoel bij. Heb al eens eerder een kijkje op die murals van Bureau Dupin genomen, maar daar komen inderdaad de meest absurde theorieën aan bod. Natuurlijk is het daar ook voor bedoelt, maar toch..

Vond het raar dat ze in de docu helemaal niet ingaan op haar zwerftocht door de rest van Oss zuid en over een N weg tussen Oss en Berghem.
Ik ken deze Videoland docu niet maar de podcast is serieus en absurde theorieën komen daar niet aan bod.
pi_207843904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik ken deze Videoland docu niet maar de podcast is serieus en absurde theorieën komen daar niet aan bod.
Het is van dezelfde mensen. Absurd is misschien een verkeerd woord, maar sommige van Bureau Dupin zijn duidelijk wel compleet geobsedeerd geraakt door de zaak, waardoor sommige details wel heel minutieus worden bekeken/onderzocht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207844000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is van dezelfde mensen. Absurd is misschien een verkeerd woord, maar sommige van Bureau Dupin zijn duidelijk wel compleet geobsedeerd geraakt door de zaak, waardoor sommige details wel heel minutieus worden bekeken/onderzocht.
Ok, beetje niveau FOK dus. :D
pi_207847112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kreeg er ook een “spijkers op laag water zoeken” gevoel bij. Heb al eens eerder een kijkje op die murals van Bureau Dupin genomen, maar daar komen inderdaad de meest absurde theorieën aan bod. Natuurlijk is het daar ook voor bedoelt, maar toch..

Vond het raar dat ze in de docu helemaal niet ingaan op haar zwerftocht door de rest van Oss zuid en over een N weg tussen Oss en Berghem.
Ik vond het vooral heel rommelig op hun website met die murals.
pi_207858778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 19:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik ken deze Videoland docu niet maar de podcast is serieus en absurde theorieën komen daar niet aan bod.
Ik heb hem net gekeken, erg goede docu, zeker met het onderzoek naar de telefoondata.
pi_207858789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kreeg er ook een “spijkers op laag water zoeken” gevoel bij. Heb al eens eerder een kijkje op die murals van Bureau Dupin genomen, maar daar komen inderdaad de meest absurde theorieën aan bod. Natuurlijk is het daar ook voor bedoelt, maar toch..

Vond het raar dat ze in de docu helemaal niet ingaan op haar zwerftocht door de rest van Oss zuid en over een N weg tussen Oss en Berghem.
Helemaal aan het einde van aflevering vier, maar ze kunnen het er ook expres klein houden vanwege bepaalde informatie uit de data, want als de analyse van Michiel klopt waren die daders lopend onderweg richting Berghem.
pi_207876147
Maar als het een groepje stappers was geweest, wie loopt er dan rond met een plastic aardappelschilmesje?
pi_207876904
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar als het een groepje stappers was geweest, wie loopt er dan rond met een plastic aardappelschilmesje?
Als Ossenaar trap ik even een open deur in: we staan niet voor niets bekend als de messentrekkers (van oudsher). Maar goed, dit geval zal gewoon een roofoverval zijn geweest (vermoed ik), waarbij die persoon/personen vast met voorbedachte rade op zoek was/waren naar een gewillig slachtoffer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207950175
De podcast van een paar dagen terug beluisterd. Aflevering gaat voor een belangrijk deel over analyse van telefoongegevens. Vind ik wel een interessant spoor om verder uit te zoeken.
pi_207950194
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Als Ossenaar trap ik even een open deur in: we staan niet voor niets bekend als de messentrekkers
Dit blijft voor eeuwig aan jullie kleven. _O-
pi_207955821
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:46 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dit blijft voor eeuwig aan jullie kleven. _O-
Jup :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207965262
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Daar heb je een punt, misschien laat ik me te veel leiden door de voorgeschiedenis van psychische problemen.
Ik geloof in ieder geval niet dat ze echt achtervolgd werd, dan zou het een moord zijn van 'op het verkeerde moment op die plek zijn'. Dat doet me dan weer denken aan een andere moord in Oss (die er niks me te maken heeft): https://www.telegraaf.nl/(...)-oss-voor-de-rechter
Yep. Denk dat dit ook het meest waarschijnlijke is. Gewoon pech. Je zwerft als vrouw een tijd rond op straat en komt de verkeerde tegen.
pi_207967801
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef SOG het volgende:

[..]
Yep. Denk dat dit ook het meest waarschijnlijke is. Gewoon pech. Je zwerft als vrouw een tijd rond op straat en komt de verkeerde tegen.
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als Ossenaar trap ik even een open deur in: we staan niet voor niets bekend als de messentrekkers (van oudsher). Maar goed, dit geval zal gewoon een roofoverval zijn geweest (vermoed ik), waarbij die persoon/personen vast met voorbedachte rade op zoek was/waren naar een gewillig slachtoffer.
Die kans is vrij groot zeker omdat ze met een koffer liep.
pi_210008662
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef SOG het volgende:

[..]
Yep. Denk dat dit ook het meest waarschijnlijke is. Gewoon pech. Je zwerft als vrouw een tijd rond op straat en komt de verkeerde tegen.
In een nieuwe aflevering van de podcast blijkt dat er zich een getuige heeft gemeld. Deze vrouw was op weg naar haar werk en heeft Marja Nijholt gezien. Ook heeft ze daar vlakbij twee mannen gezien. Dit was enkele minuten voor het koffer van Nijholt gevonden is.

https://www.bureaudupin.org/podcast-2/
pi_210110968
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:48 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
In een nieuwe aflevering van de podcast blijkt dat er zich een getuige heeft gemeld. Deze vrouw was op weg naar haar werk en heeft Marja Nijholt gezien. Ook heeft ze daar vlakbij twee mannen gezien. Dit was enkele minuten voor het koffer van Nijholt gevonden is.

https://www.bureaudupin.org/podcast-2/
Ah dank voor de tip ^O^
pi_210142718
Dat die getuige in die auto (zij die naar het werk reed 's morgens vroeg) zo gedetailleerd nog weet over dat groepje van 3 mensen die 'heftig' stonden te praten en dat ze die koffer zag.
Een raadsel nog steeds.. toch denk ik niet aan zelfdoding.

@Bureaudupin
pi_210142837
Wel bijzonder dat die getuige zich zo laat pas heeft gemeld dan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214208660
Brabants Dagblad besteed weer eens aandacht aan deze cold case: https://www.bd.nl/brabant(...)rdde-marja~a501892d/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214210516
Waar komt deze hernieuwde aandacht zo plotseling vandaan? Bijzonder.
pi_214210815
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 14:20 schreef Michiel020 het volgende:
Waar komt deze hernieuwde aandacht zo plotseling vandaan? Bijzonder.
Nieuw onderzoeksteam welke via deze weg probeert een verdachte te krijgen?
pi_214211257
Bureaudupin was hier toch mee bezig ?
https://www.bureaudupin.org/marja-nijholt/
pi_214211528
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 15:36 schreef Blues het volgende:
Bureaudupin was hier toch mee bezig ?
https://www.bureaudupin.org/marja-nijholt/
Ja al heel lang, maar er zit totaal geen schot in de zaak.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Manager PR/Moderator vrijdag 8 mei 2026 @ 19:43:34 #58
269689 crew  Viv
pi_220746137
Er is nieuws! :o
quote:
Onderzoeksplatform heeft mogelijke doorbraak in cold case Nieuwjaarsmoord
Onderzoekers van Bureau Dupin zeggen mogelijk een doorbraak te hebben in de moordzaak uit 2013 rond Marja Nijholt. Het burgercollectief zegt over belastend materiaal te beschikken tegen een man die eerder als verdachte in beeld was, en nu voor een ander misdrijf voor de rechter staat.
quote:
De onderzoekers delen hun bevindingen in de volgende aflevering van de podcast De Nieuwjaarsmoord, die zaterdag 9 mei online komt.
Hier meer:
https://nos.nl/regio/over(...)case-nieuwjaarsmoord
pi_220993567
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kan het me niet voorstellen.
Zelfdoding kan eigenlijk ook niet. Dan zou in elk geval het mes ergens in de buurt moeten liggen. De inhoud van de rugzak had ze wel eerder kunnen lozen, maar dat mes niet natuurlijk.
pi_221006327
Politie ontkracht de verdenking eigenlijk alweer..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_221008239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Politie ontkracht de verdenking eigenlijk alweer..
Die S.IJ. hep het gedaan. Hep op fb gestaan. :+

Verdenking is echt wel op zijn plaats bij hem hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')