Dank je, ik ga hem van de week kijkenquote:
Kreeg er ook een “spijkers op laag water zoeken” gevoel bij. Heb al eens eerder een kijkje op die murals van Bureau Dupin genomen, maar daar komen inderdaad de meest absurde theorieën aan bod. Natuurlijk is het daar ook voor bedoelt, maar toch..quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:51 schreef mrchlle het volgende:
Zojuist de docu bekeken, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik van die types moet vinden die zich hebben opgegeven voor dat project.
Op zich wel interessant dat ze er nog zo mee bezig zijn. Ik ben benieuwd of het nog wat oplevert.. blijft een vreemde zaak.
Ik ken deze Videoland docu niet maar de podcast is serieus en absurde theorieën komen daar niet aan bod.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kreeg er ook een “spijkers op laag water zoeken” gevoel bij. Heb al eens eerder een kijkje op die murals van Bureau Dupin genomen, maar daar komen inderdaad de meest absurde theorieën aan bod. Natuurlijk is het daar ook voor bedoelt, maar toch..
Vond het raar dat ze in de docu helemaal niet ingaan op haar zwerftocht door de rest van Oss zuid en over een N weg tussen Oss en Berghem.
Het is van dezelfde mensen. Absurd is misschien een verkeerd woord, maar sommige van Bureau Dupin zijn duidelijk wel compleet geobsedeerd geraakt door de zaak, waardoor sommige details wel heel minutieus worden bekeken/onderzocht.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik ken deze Videoland docu niet maar de podcast is serieus en absurde theorieën komen daar niet aan bod.
Ok, beetje niveau FOK dus.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is van dezelfde mensen. Absurd is misschien een verkeerd woord, maar sommige van Bureau Dupin zijn duidelijk wel compleet geobsedeerd geraakt door de zaak, waardoor sommige details wel heel minutieus worden bekeken/onderzocht.
Ik vond het vooral heel rommelig op hun website met die murals.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kreeg er ook een “spijkers op laag water zoeken” gevoel bij. Heb al eens eerder een kijkje op die murals van Bureau Dupin genomen, maar daar komen inderdaad de meest absurde theorieën aan bod. Natuurlijk is het daar ook voor bedoelt, maar toch..
Vond het raar dat ze in de docu helemaal niet ingaan op haar zwerftocht door de rest van Oss zuid en over een N weg tussen Oss en Berghem.
Ik heb hem net gekeken, erg goede docu, zeker met het onderzoek naar de telefoondata.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 19:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik ken deze Videoland docu niet maar de podcast is serieus en absurde theorieën komen daar niet aan bod.
Helemaal aan het einde van aflevering vier, maar ze kunnen het er ook expres klein houden vanwege bepaalde informatie uit de data, want als de analyse van Michiel klopt waren die daders lopend onderweg richting Berghem.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als Ossenaar trap ik even een open deur in: we staan niet voor niets bekend als de messentrekkers (van oudsher). Maar goed, dit geval zal gewoon een roofoverval zijn geweest (vermoed ik), waarbij die persoon/personen vast met voorbedachte rade op zoek was/waren naar een gewillig slachtoffer.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar als het een groepje stappers was geweest, wie loopt er dan rond met een plastic aardappelschilmesje?
Dit blijft voor eeuwig aan jullie kleven.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Als Ossenaar trap ik even een open deur in: we staan niet voor niets bekend als de messentrekkers
Jupquote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit blijft voor eeuwig aan jullie kleven.
Yep. Denk dat dit ook het meest waarschijnlijke is. Gewoon pech. Je zwerft als vrouw een tijd rond op straat en komt de verkeerde tegen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, misschien laat ik me te veel leiden door de voorgeschiedenis van psychische problemen.
Ik geloof in ieder geval niet dat ze echt achtervolgd werd, dan zou het een moord zijn van 'op het verkeerde moment op die plek zijn'. Dat doet me dan weer denken aan een andere moord in Oss (die er niks me te maken heeft): https://www.telegraaf.nl/(...)-oss-voor-de-rechter
quote:Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef SOG het volgende:
[..]
Yep. Denk dat dit ook het meest waarschijnlijke is. Gewoon pech. Je zwerft als vrouw een tijd rond op straat en komt de verkeerde tegen.
Die kans is vrij groot zeker omdat ze met een koffer liep.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als Ossenaar trap ik even een open deur in: we staan niet voor niets bekend als de messentrekkers (van oudsher). Maar goed, dit geval zal gewoon een roofoverval zijn geweest (vermoed ik), waarbij die persoon/personen vast met voorbedachte rade op zoek was/waren naar een gewillig slachtoffer.
In een nieuwe aflevering van de podcast blijkt dat er zich een getuige heeft gemeld. Deze vrouw was op weg naar haar werk en heeft Marja Nijholt gezien. Ook heeft ze daar vlakbij twee mannen gezien. Dit was enkele minuten voor het koffer van Nijholt gevonden is.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef SOG het volgende:
[..]
Yep. Denk dat dit ook het meest waarschijnlijke is. Gewoon pech. Je zwerft als vrouw een tijd rond op straat en komt de verkeerde tegen.
Ah dank voor de tipquote:Op zondag 23 juli 2023 14:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In een nieuwe aflevering van de podcast blijkt dat er zich een getuige heeft gemeld. Deze vrouw was op weg naar haar werk en heeft Marja Nijholt gezien. Ook heeft ze daar vlakbij twee mannen gezien. Dit was enkele minuten voor het koffer van Nijholt gevonden is.
https://www.bureaudupin.org/podcast-2/
Nieuw onderzoeksteam welke via deze weg probeert een verdachte te krijgen?quote:Op maandag 8 juli 2024 14:20 schreef Michiel020 het volgende:
Waar komt deze hernieuwde aandacht zo plotseling vandaan? Bijzonder.
Ja al heel lang, maar er zit totaal geen schot in de zaak.quote:Op maandag 8 juli 2024 15:36 schreef Blues het volgende:
Bureaudupin was hier toch mee bezig ?
https://www.bureaudupin.org/marja-nijholt/
quote:Onderzoeksplatform heeft mogelijke doorbraak in cold case Nieuwjaarsmoord
Onderzoekers van Bureau Dupin zeggen mogelijk een doorbraak te hebben in de moordzaak uit 2013 rond Marja Nijholt. Het burgercollectief zegt over belastend materiaal te beschikken tegen een man die eerder als verdachte in beeld was, en nu voor een ander misdrijf voor de rechter staat.
Hier meer:quote:De onderzoekers delen hun bevindingen in de volgende aflevering van de podcast De Nieuwjaarsmoord, die zaterdag 9 mei online komt.
Zelfdoding kan eigenlijk ook niet. Dan zou in elk geval het mes ergens in de buurt moeten liggen. De inhoud van de rugzak had ze wel eerder kunnen lozen, maar dat mes niet natuurlijk.quote:
Die S.IJ. hep het gedaan. Hep op fb gestaan.quote:Op donderdag 11 juni 2026 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Politie ontkracht de verdenking eigenlijk alweer..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |