Pin me er niet op vast maar volgens mij voegen die niet veel toe.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 18:42 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb naar de Moord op Patrick geluisterd, m.u,v. de uitzending van Argos, de laatste twee delen dus. Voegt dat nog wat toe? Ik had het idee dat het gewoon een samenvatting van de podcast was.
Ik heb er laatst naar zitten luisteren. Ik vind er niets komisch aan. Dit speelt zich af tijdens corona he. Hij is strontziek maar toch gaan ze naar Duitsland en bezoeken ze oudere mensenquote:Op dinsdag 29 november 2022 12:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goeie, de gijzeling van Gladbeck met Marcel van Roosdalem is echt zwart komisch grappig.
De staat van het strafrecht wellicht (daar kwam ik op via napleiten in ieder geval).quote:Op maandag 6 maart 2023 10:03 schreef Klik het volgende:
Hulde @:TS, hulde. @:de_boswachter
Welke briljante podcast fokker kan wat aanraden waar ook daadwerkelijk strafwetsartikelen en rechtszittingen worden besproken? Hoe saaier hoe beter, vind ik als regelmatige rechtbank bezoeker/publiek. Het zou ook tijd worden om handhavers en toezichthouders aan het woord te laten! Vanwege het preventieve werk!
Napleiten kan ik waarderen vanwege contact via email met de nationale helden (napleiten(@)gmail-cortimedia).
Dank, genoteerdquote:Op maandag 6 maart 2023 10:05 schreef Caland het volgende:
[..]
De staat van het strafrecht wellicht (daar kwam ik op via napleiten in ieder geval).
quote:Een podcast over true crime, mysteries en andere duistere dingen. Elke twee weken op dinsdag bespreken we een onderwerp dat de duistere kant van onze samenleving aan het licht brengt. Disclaimer: wij zijn géén journalisten, onderzoekers of experts op het gebied van true crime, maar slechts amateur podcastmakers.
Valt tegen, althans ik vind er niet veel aan.quote:Op zondag 5 maart 2023 13:16 schreef Blues het volgende:
Kreeg net een mailtje met deze tip:
https://www.crimilex.be/podcast/
Klinkt interessant.
Zet 'm ook even in LIT.
Deze ben ik nu aan het luisteren. Interessante podcastquote:Op woensdag 23 november 2022 13:34 schreef Blues het volgende:
Ik luister via googlepodcasts (gratizz) veel true crime pc's.
Moordzaken
Stemmen van asissen
Volksjury (ik skip het geouwehoer vd dames altijd door tot t verhaal begint)
Taghi pc
Ontvoerd
Crimetok
Napleiten
Kunstmaffia
Vermist
De nieuwjaarsborrel
Moord op het achterveld
De gestolen schilderijen van Jopie Huisman
Het verdwenen meisje
Duister (en dan skip ik geouwehoer en het mysterieverhaal altijd door tot het true crime verhaal)
quote:Arthur Brand in Nieuwe Vermeer Podcast: "Geroofde Vermeer ‘Het Concert’ mogelijk in Ierland"
Het in 1990 in Boston gestolen schilderij van Johannes Vermeer bevindt zich mogelijk in Ierland, zegt kunstdetective Arthur Brand in de Nieuwe Vermeer Podcast van Omroep MAX. Op 18 maart is het precies 33 jaar geleden dat het doek werd gestolen. Volgens Brand weet de voormalige Ierse terreurorganisatie IRA meer over de locatie van Het Concert. Arthur Brand heeft “gesprekken gehad” met leden van de IRA, waarin ze een ruildeal hebben voorgesteld: “Als jij iets voor ons kunt uitzoeken, dan kunnen wij jou misschien helpen om de werken terug te vinden.”
Het Concert van Johannes Vermeer is één van de dertien werken die werd buitgemaakt bij de grootste kunstroof uit de geschiedenis in het Isabelle Stewart Gardner in Boston in 1990. Naast een Vermeer werden onder andere een Monet, een Rembrandt en een Flinck gestolen. Boston geldt als de meest Ierse stad van de Verenigde Staten, waar de IRA (Irish Republican Army) een cel had. Saillant detail: de kunstroof in Boston vond plaats op St. Patrick’s Day, een belangrijke Ierse feestdag.
De maffia, terreurorganisaties en andere criminelen stelen kunst of bezitten gestolen kunst niet om aan de muur te hangen, legt Arthur Brandt uit in De Nieuwe Vermeer podcast. Het wordt vaak opgeslagen om later als ruilmiddel te gebruiken. En niet alleen in onderhandelingen met collega’s uit de onderwereld: “Het wordt ook aangekocht door hele zware criminelen, die het inzetten voor strafvermindering”, zegt Brand in de podcast. Zo ver komt het echter vaak niet: slechts een klein deel van de gestolen meesterwerken werd ooit teruggevonden.
Over de Nieuwe Vermeer Podcast
Wat gebeurt er als talentvolle audiomakers aan de slag gaan met de zoekgeraakte werken van Johannes Vermeer? In De Nieuwe Vermeer Podcast maken verschillende podcastmakers, Eva Nijs, Bert Scholten, Wisse Beets, Mandula van den Berg, Lara Aerts en Mina Etemad, een persoonlijke vertaling van een van de zes verloren gewaande Vermeers. Hun creativiteit komt in vele vormen; van hoorspelen tot minidocumentaires en true crime.
In de aflevering over Het Concert reconstrueert podcastmaker Mandula van den Berg samen met kunstdetective Arthur Brand en oud-kunstdief Okkie Durham de spraakmakende kunstroof in Boston.
De Nieuwe Vermeer Podcast
Elke week een nieuwe aflevering
Te beluisteren in alle podcastapps en op DeNieuweVermeer.nl
https://pers.omroepmax.nl(...)mogelijk-in-ierland/
quote:VRT-gerechtsjournalist Philip Heymans onderzoekt een onopgeloste verdwijningszaak uit 1982. Kan hij eindelijk achterhalen wat met zuster Gabrielle gebeurde? Gabrielle was een buitenbeentje in het Sint-Vincentius-klooster van Dendermonde: vrijgevochten en populair bij de leerlingen, maar ook koppig en nieuwsgierig. Is ze echt vermoord door de priester-directeur van het klooster, zoals al decennia wordt gefluisterd? Is er sprake van een doofpotoperatie? Philip Heymans sprak met tientallen getuigen on en off the record. Hij duikt in archieven, onderzoekt nieuwe tips ...en krijgt de zusters zelf, het bisdom en het parket-generaal aan de praat.
Goeie podcast ookquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:46 schreef Blues het volgende:
https://podcastluisteren.nl/pod/Waar-is-zuster-Gabrielle
[..]
De muziek+geluidjes zijn veel harder dan haar stemquote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:17 schreef Blues het volgende:
Begonnen met de moordpodcast van Liz Luyben.
Die geluidjes en haar vertelmanier![]()
Weet niet of t went, wel interessante historische zoektochten en zijpaden.
https://www.radioviainternet.nl/podcasts/moord-podcast
Ik ben er mee gestoptquote:Op zondag 19 maart 2023 22:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De muziek+geluidjes zijn veel harder dan haar stemEn die stemmetjes die ze doet
Bah. Jammer! De verhalen zijn wel interessant denk ik.
Ik ook na een paar minutenquote:
Listen to this episode from De Nieuwe Willem on Spotify. Dood en geweld waren onlosmakelijk verbonden met Martin ‘Polletje’ van de Pol, die vorige week in Amsterdam-Zuidoost werd doodgeschoten voor de ogen van zijn dochtertje. Parool-misdaadverslaggevers Paul Vugts en Wouter Laumans leiden Marian en Harry langs het chaotische leven van een Ajax-hooligan.Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.quote:Dood en geweld waren onlosmakelijk verbonden met Martin ‘Polletje’ van de Pol, die vorige week in Amsterdam-Zuidoost werd doodgeschoten voor de ogen van zijn dochtertje. Parool-misdaadverslaggevers Paul Vugts en Wouter Laumans leiden Marian en Harry langs het chaotische leven van een Ajax-hooligan
Zag het ja, daardoor is wel mijn hele nieuwe afleveringen tijdlijn op spotify HELEMAAL KAPOTquote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:24 schreef Zipportal het volgende:
Alles wat eerst op Podimo stond is gisteren allemaal online gezet.
[..]
Listen to this episode from De Nieuwe Willem on Spotify. Dood en geweld waren onlosmakelijk verbonden met Martin ‘Polletje’ van de Pol, die vorige week in Amsterdam-Zuidoost werd doodgeschoten voor de ogen van zijn dochtertje. Parool-misdaadverslaggevers Paul Vugts en Wouter Laumans leiden Marian en Harry langs het chaotische leven van een Ajax-hooligan.Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Erg mooi. @:Caland
quote:Voor een officier van justitie is geen dag hetzelfde. Zo kan de week beginnen met een telefoontje van de politie over een zojuist gepleegde misdaad. Gevolgd door het op locatie inschatten van een potentieel gevaarlijke situatie. Om daarna in de middag toestemming geven voor het plaatsen van een tap in een vakantiehuisje. Met in het achterhoofd altijd de overweging: gaat het allemaal wel volgens de wet, volgens de regels? En minstens net zo belangrijk: staat iedereen in z’n persoonlijke recht? In de podcast ‘Het Oordeel van de Officier’ nemen vier officieren van justitie host Ben Prins mee door vier spraakmakende misdaadzaken. Welke beslissingen moet een OvJ allemaal maken, voordat een zaak in een rechtszaal terechtkomt? ‘Het Oordeel van de Officier’ is een podcast van het Openbaar Ministerie, geproduceerd door PodWorkz en ikbenprins.
Een hele rare dictie heeft ze. Bij elke punt en komma een seconde pauze.quote:
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 29 maart 2023 23:47 schreef Jippie het volgende:
We zouden het erg leuk vinden als er reviews van podcasts in seperate topics worden gepost.
Een review van een podcast, ik neem aan dat er verschil van diepgang en kwaliteit in kan zitten. Houdt men zich aan de feiten of speculeert men er op los bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 maart 2023 12:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?
We hebben het hier toch over de pc's?
De hele bende zit weer achter de betaalmuur.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Zag het ja, daardoor is wel mijn hele nieuwe afleveringen tijdlijn op spotify HELEMAAL KAPOT
Wanbeleid
Donequote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:04 schreef Zipportal het volgende:
Graag alvast reeksen. @:Viv, @:Jippie
Groeten,
@:Nova
Waarom voor elke podcast een eigen topic?quote:Op woensdag 29 maart 2023 23:47 schreef Jippie het volgende:
We zouden het erg leuk vinden als er reviews van podcasts in seperate topics worden gepost.
Eens.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom voor elke podcast een eigen topic?
Eén verzameltopic is veel fijner.
Afgelopen week deze podcast beluisterd. Van midden jaren '80 tot begin jaren '90 was deze beruchte bende, ook in verband gebracht met de Bende van Nijvel, vaak in het nieuws. Wat betreft bekendheid vergelijkbaar met de Heineken ontvoerders in Nederland.quote:Lacroix. Ik was gangster
Philippe Lacroix, brein van de bende Haemers, vertelt voor het eerst zijn hele levensverhaal. Van zijn wieg over zijn gangsterjaren tot zijn leven nu… als vrij man. Van Brussel over de Côte d’Azur tot in Colombia en terug. Een verhaal van overvallen op geldtransporten, de ontvoering van een ex-premier én de ontsnapping van de eeuw. Maar ook een verhaal van schuldinzicht en finaal een ommekeer. In acht afleveringen legt Lacroix zijn ziel en zijn verleden bloot, én de makers spreken ook met andere mensen, zoals de rijkswachter die hem in 1991 achter de tralies gekregen heeft. ‘Lacroix. Ik was gangster’ is een podcastreeks van De Standaard, gemaakt door Mark Eeckhaut, Marjan Justaert, Joris Van Damme en Lise Bonduelle. Elke zaterdag een nieuwe aflevering.
quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom voor elke podcast een eigen topic?
Eén verzameltopic is veel fijner.
Het kan wat mij betreft allebei.quote:Op zaterdag 1 april 2023 15:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Eens.
Je tipt sowieso pc's met een verhaaltje of mening erbij toch?
Herkenbaar, desondanks was ik frequent luisteraar tot dat deze inspirerende topic mijn podcast landschap heeft veranderd.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:58 schreef NoCigar het volgende:
Ik luister nu eens naar een aflevering de 'plaats delict, de podcast' en vind het erg slecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Klik op 05-04-2023 22:01:14 (spoiler) ]
quote:Op woensdag 5 april 2023 21:05 schreef Klik het volgende:
[..]
Herkenbaar, desondanks was ik frequent luisteraar tot dat deze inspirerende topic mijn podcast landschap heeft veranderd.Even wat beeldspraak, het klinkt als een artikel geschreven met krantenknipsels
Hahaha, het is niet snel goed hier, en neem het niet te serieus, maar deze vond ik persoonlijk wel opvallend slecht. Misschien ben ik teveel verwend door te starten met allerlei, achteraf gezien, erg professionele podcast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu b.v. probeer ik 'Duister, de podcast' eens uit: dat start met een heleboel oninteressant geklep. Na vijf tot tien minuten begint eindelijk de zaak en wordt er vrij moeizaam, maar beter dan bij Plaats delict, een stukje voorgelezen. Dat gaat zo langzaam dat ik ondertussen de zaak google en eigenlijk alles al weet en zelfs meen te kunnen zien waarop veel van de uitzending is op gebaseerd.
Moordlust is ook al verbazingwekkend amateuristisch: twee kletsende moekes op de markt die niet weten hoe je Engelse woorden juist moet uitspreken. Die die blijken dus beiden een master in seksuologie te hebben. Gênant.
En als er wel goed voorgelezen en verteld wordt zijn er ook wel andere storende dingen zoals de lange en overbodige introducties bij Moordzaken:
'in 2013 werd, jawel, KFC landskampioen en stond 'Shalalie' bovenaan de hitlijsten', het was het jaar waarin Nederland massaal flippo's spaarde om die in ons achterste te stoppen
-'Hahah, ja, ik voel ze nog zitten' .
Alsof je naar een of ander stompzinnig SBS6-programma over 2013 aan het kijken bent.
Bij het Misdaadkabinet zijn ook de eerst vijftien minuten niet ik door te komen, tenzij je geïnteresseerd bent in geklets over Wie is de mol, de verhuizing van een van hen, het weer etc etc.
[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 07-04-2023 00:24:24 ]anonieme razernist
quote:Op donderdag 6 april 2023 12:57 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Hahaha, het is niet snel goed hier, en neem het niet te serieus, maar deze vond ik persoonlijk wel opvallend slecht. Misschien ben ik teveel verwend door te starten met allerlei, achteraf gezien, erg professionele podcast.Spot-on! Alle 'makers' doen aan knip en plak werk (ironie) met als resultaat dat je 100 keer hetzelfde verhaal luistert met een ander accent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze topic (en toekomstige) zouden we ook kunnen voorzien van een blacklist met ongewenste podcastsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Daarnaast zou een poll voor de top 50 podcasts kunnen worden gemaakt met ieder kwartaal een stemronde en een afzonderlijk topic voor de top 10 (of aantal weet ik veel). Suggestie @TS
[ Bericht 6% gewijzigd door Klik op 06-04-2023 13:18:16 ]![]()
Zwartdruk al geluisterd?
Ook bijzonder moeizaam om door te komen. Vooral haar intonatie, tussenzinnetjes en accent vind ik storend.
Begonnen aan de laatste: Jenny 'Arc maar na paar minuten alweer uitgezet.
Ook podcasts maken is echt niet zo simpel als het lijkt.![]()
Deze topicreeks evt. voorzien van een blacklist op de eerste post met ongewenste podcasts: blacklist baseren op dezelfde poll als de top 50 en dan omgekeerd laagste 50. Of vul een ander aantal in.quote:
Daarnaast zou een poll voor de top 50 podcasts werken ieder kwartaal een stemronde en deze plaatsen in de eerste post.
Afzonderlijk topic voor podcast reviews van de top 10 (of aantal weet ik veel). Suggestie @TS @Viv @Jippie
Deze topicreeks podcast reviews mag wat mij betreft ook benoemd worden op de frontpage voor polls! @Jippie
[ Bericht 0% gewijzigd door Klik op 06-04-2023 14:15:59 (-maken) ]![]()
quote:Op donderdag 6 april 2023 13:18 schreef Blues het volgende:
Zwartdruk al geluisterd?Deze podcast is ongeschikt voor heftige onderwerpen en zou imo de inhoud moeten verplaatsen naar rechtbank vonnissen die maandelijks worden geselecteerd op basis de openbaar ministerie nieuwsbrieven in retrospectief, dus het vonnis 2 weken na de nieuwsbrief: Vonnisdruk de podcast!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Klik op 06-04-2023 14:12:39 (:)) ]![]()
Ik vind de Amerikaanse podcasts van een volstrekt andere orde dan de Nederlandse en ook de Britse. De Nederlandse probeer ik niet eens meer.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Eens het gesprek met de broer van de vermoorde beveiliger was ook mooi, ik vind dit 1 van de betere Podcasts in dit genre.quote:Op zaterdag 1 april 2023 15:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Afgelopen week deze podcast beluisterd. Van midden jaren '80 tot begin jaren '90 was deze beruchte bende, ook in verband gebracht met de Bende van Nijvel, vaak in het nieuws. Wat betreft bekendheid vergelijkbaar met de Heineken ontvoerders in Nederland.
De podcast bestaat vooral uit gesprekken met Lacroix, een Waal maar hij spreekt goed Nederlands, en andere betrokkenen zoals een politieman en broer van een slachtoffer. Een voiceover geeft extra verduidelijking. Vooraf leken me acht afleveringen van ongeveer 45 minuten per stuk een beetje veel maar dat viel in werkelijkheid erg mee. Naar mijn mening is het wel een aanrader, zeker voor mensen die nog herinneringen hebben aan die tijd.![]()
Ik luisterde vanavond 2 afleveringen van deze Vlaamse podcast over een zaak van de Outlaws vs de Hells Angels
https://www.hbvl.be/podcast/van-moord-tot-verdict
Je kan ze door elkaar luisteren al hebben de meesten een aantal afleveringen over 1 zaak. Dus zoek dan even #1 op.
Wat ik er interessant aan vind is dat ze dieper op dingen ingaan; zoals uitleg over, in dit geval, criminele motorbendes. Ze spreken nabestaanden, mensen uit de rechtbank, advocaten etc.
Best compleet dus.quote:VAN MOORD TOT VERDICT
In deze maandelijkse true crime-reeks reconstrueren we tal van moordzaken die de voorbije jaren en decennia onze provincie opschrikten. Onder meer de Outlaws-moorden, de moord op politie-inspecteur Eddy Strijckers en de parachutemoord zullen de revue passeren.
We starten op de plaats delict, belichten samen met speurders het politieonderzoek, en becommentariëren aan de hand van interviews met advocaten, nabestaanden en andere getuigen het eventuele (assisen)proces en de veroordeling van de dader. Daarnaast gaan we op zoek naar de motieven die in de hoofden van de daders hun gruwel rechtvaardigen, en spreken we met nabestaanden over hun rouwproces en de vaak moeizame verwerking van hun verdriet.
Iedere laatste dinsdag van de maand komt een nieuwe zaak aan bod, die in één of meerdere afleveringen wordt uitgediept.![]()
![]()
Eens met jou en ikquote:Op donderdag 6 april 2023 12:57 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Hahaha, het is niet snel goed hier, en neem het niet te serieus, maar deze vond ik persoonlijk wel opvallend slecht. Misschien ben ik teveel verwend door te starten met allerlei, achteraf gezien, erg professionele podcast.
Nu b.v. probeer ik 'Duister, de podcast' eens uit: dat start met een heleboel oninteressant geklep. Na vijf tot tien minuten begint eindelijk de zaak en wordt er vrij moeizaam, maar beter dan bij Plaats delict, een stukje voorgelezen. Dat gaat zo langzaam dat ik ondertussen de zaak google en eigenlijk alles al weet en zelfs meen te kunnen zien waarop veel van de uitzending is op gebaseerd.
Moordlust is ook al verbazingwekkend amateuristisch: twee kletsende moekes op de markt die niet weten hoe je Engelse woorden juist moet uitspreken. Die die blijken dus beiden een master in seksuologie te hebben. Gênant.
En als er wel goed voorgelezen en verteld wordt zijn er ook wel andere storende dingen zoals de lange en overbodige introducties bij Moordzaken:
'in 2013 werd, jawel, KFC landskampioen en stond 'Shalalie' bovenaan de hitlijsten', het was het jaar waarin Nederland massaal flippo's spaarde om die in ons achterste te stoppen
-'Hahah, ja, ik voel ze nog zitten' .
Alsof je naar een of ander stompzinnig SBS6-programma over 2013 aan het kijken bent.
Bij het Misdaadkabinet zijn ook de eerst vijftien minuten niet ik door te komen, tenzij je geïnteresseerd bent in geklets over Wie is de mol, de verhuizing van een van hen, het weer etc etc.van het doorskippen van de intro's. Begin daar eigenlijk altijd mee als ik een PC aanzet.
Hoppa 2x30 seconTjes FFW![]()
![]()
Een toevalstreffer van The GuardianSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Klik op 08-04-2023 23:43:11 (url) ]![]()
Heb je het dan specifiek over Nederlandse true crime podcasts of Nederlandse podcasts in het algemeen? In beide gevallen mis je dan naar mijn mening goede podcasts.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de Amerikaanse podcasts van een volstrekt andere orde dan de Nederlandse en ook de Britse. De Nederlandse probeer ik niet eens meer.![]()
Ik heb laatst Stown geluisterd, het verhaal van een bijzonder kleurrijke man uit een plaatsje in Alabama, liefkozend door hem Shit-Town genoemd. : https://podcasts.google.c(...)N0LmNvbS9DcHZucElhag
Forum Opties Forumhop: Hop naar: