abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206787849

Foto van Dora omdat het kan. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206787853
Had ik toch vrij vlot in de gaten dat ik m sloot. :')
pi_206787862
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:56 schreef Lonaa het volgende:

Ik denk dat ik deze user al bij de spamopsporingsservice heb aangemeld. :+
Ik wilde eigenlijk iets geïrriteerder reageren, maar niet iedereen leest alles terug en ik wilde geen mensen weg jagen :@

Maar fijn dat je pa kan helpen _O_

@minilot weet je wel hoeveel keuze er op die website is?? -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206787878
Ik ben me psychisch aan het voorbereiden op het schoolsupriseknutselen ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206787905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:02 schreef Clubsoda het volgende:
Moet jij dat doen? :D

Dekbedlinkjes opgeslagen. Wol is wel prijzig zeg, even de spaarpot wat meer spekken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206787933
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dekbedlinkjes opgeslagen. Wol is wel prijzig zeg, even de spaarpot wat meer spekken.
Nee, maar ik heb wel een soort coördinerende rol (de planningsvaardigheden zijn nog wat prematuur) en ik moet mee naar de papierwinkel en ik wil voorkomen dat mijn huis onder de lijm zit en/of er vingers afgesneden worden en bovendien komt er gegarandeerd een driftbui bij kijken waar ik getuige van ben :P
pi_206787948
Yes @Isabeau mijn vader is een schat. :)
Straks even met de fysio overleggen of zij het ook goed idee vindt.

Zo eerst even de grote teleurstellingsronde.
pi_206788404
:'(

Naar het einde van de straat gelopen. Gezegd dat ze moest plassen. Wilde ze niet. Nou dan gaan we naar huis. Dat wilde ze ook niet want "what about walksies?" :'(

Dus, geen plas, en el hapje eten. Straks nog een keer proberen als ik terug ben. Wat kut dit zeg. En dan moet ze ook nog poepen. :{
pi_206788435
quote:

[..]

Ons 4-seizoenendekbed komt bij wollendekbed.nl vandaan (vet originele naam). Mocht je nog meer te kiezen willen hebben :+.

@Clubsoda hier ook ja. Zo geen zin in.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206788796
quote:

[..]

Oh, ik haal m'n wollen dekbedden altijd bij de aldi:
https://www.aldi.nl/aanbi(...)435-1-0.article.html

Ze hebben ze elk jaar zo in het naseizoen even in het assortiment. Zo te zien ben je nu net te laat, sorry.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206788850
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:00 schreef sigme het volgende:

Ze hebben ze elk jaar zo in het naseizoen even in het assortiment. Zo te zien ben je nu net te laat, sorry.
Oh dat is jammer! maar ik was er ook niet eerder over begonnen, eigen schuld. Ons dekbed komt van de Hema en was in het begin echt super warm, maar dat was ooit.
pi_206788852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:06 schreef Clubsoda het volgende:

Nee, maar ik heb wel een soort coördinerende rol (de planningsvaardigheden zijn nog wat prematuur) en ik moet mee naar de papierwinkel en ik wil voorkomen dat mijn huis onder de lijm zit en/of er vingers afgesneden worden en bovendien komt er gegarandeerd een driftbui bij kijken waar ik getuige van ben :P
Mentaal voorbereiden. Check.
pi_206788853
:D @Lonaa / hekwerk/vader

Jij hebt er dus zo eentje die midden in de nacht/vroeg in de morgen weigert om te plassen of poepen op het dichtsbijzijnde veldje met een lantaarnpaal, maar het per se wil doen op het veld heulemaal achteraan, in het pikdonker. Is ook altijd leuk met klein zwarte boomers of teckels, die zie je dan niet meer :')
pi_206788861
Sterkte @Clubsoda !

Ik ga eens kijken of ik kan schilderen zonder van top tot teen weer wit te eindigen :+
pi_206788874
Naar aanleiding van jullie dekbeddensores kocht ik net een vierseizoenendekbed bij de HEMA. Stond al op het lijstje maar nu eindelijk eens gedaan. Voornamelijk uit liefde voor vriend, want ik heb het eenmaal een beetje opgewarmd zelden koud onder de dekens :)
pi_206788883
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:04 schreef Candaasje het volgende:
Sterkte @:Clubsoda !

Ik ga eens kijken of ik kan schilderen zonder van top tot teen weer wit te eindigen :+
Dat is mij nog nóóit gelukt. :') Tenzij blauwe verf :')
pi_206788909
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is mij nog nóóit gelukt. :') Tenzij blauwe verf :')
:D Dat zou pas echt een prestatie zijn ja

Plafonds (muv de keuken, die hebben we al gedaan) heeft oom voor handen genomen. Hij is schilder. Dat scheelt in elk geval al een hoop gepruts en geknoei.
pi_206788971
Ik dacht dus slim te zijn B-)
Pakket voor kantoor thuis laten bezorgen omdat niet altijd iemand op kantoor is. Bestelling liep ook via kantoor, al doorgegeven dat ze mijn mailadres voor T&T moesten gebruiken.

Een week later maar eens geïnformeerd naar de status:
Hij is er hoor *O* En ik kreeg de T&T eindelijk doorgestuurd.

Gisteren bezorgd. Terwijl ik thuis was. Geen bel gehoord. Dus nu staat er letterlijk in de afleverstatus ‘voor getekend door buren’ :') :') :')

:') G :') L :') S :')

*rondje door de straat gaat maken*

Gelukkig is het, voor zover ik weet, een eerlijk stel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206789065
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:00 schreef borisz het volgende:

[..]
Neuh gewone sportkleding :P. Ik overweeg wel om wellicht wielerschoenen aan te schaffen dat je zo in je pedalen klikt. Maar met normale schoenen gaat het ook :+
Oef, op gewone schoenen - daar moet ik dan weer niet aan denken. Dan kan ik alleen maar op de pedalen duwen en er niet aan trekken en dan hou ik de instructeur niet bij! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_206789072
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

@:minilot weet je wel hoeveel keuze er op die website is?? -O-
Oeps! Ik val 'm straks nog een keer lastig, joe? :+
pi_206789083
quote:
Sterkte @:Clubsoda !

Eindresultaatfoto! *O* Van jou dan hè? O+ Succes!
pi_206789291
quote:
:D @:Lonaa / hekwerk/vader

Jij hebt er dus zo eentje die midden in de nacht/vroeg in de morgen weigert om te plassen of poepen op het dichtsbijzijnde veldje met een lantaarnpaal, maar het per se wil doen op het veld heulemaal achteraan, in het pikdonker. Is ook altijd leuk met klein zwarte boomers of teckels, die zie je dan niet meer :')
Ik heb er precies zo 1 ja. Ze is vrij selectief, zeker met poepen. Uiteindelijk neem ik aan dat ze het gewoon gaat doen, want uiteindelijk moet ze toch...toch?! TOCH?!

Dat betekende op vakantie in Lübeck trouwens dat ik er na anderhalve dag achterkwam dat ze alleen maar iets wilde doen in de tuin/bosjes achter het hekje direct naast de stadspoort. Je weet wel, die enorme toeristische attractie. Stond ik daar 4x per dag quasi casual met zo'n lijn die in de bosjes verdween. :')
  woensdag 23 november 2022 @ 13:52:08 #23
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206789399
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh dat is jammer! maar ik was er ook niet eerder over begonnen, eigen schuld. Ons dekbed komt van de Hema en was in het begin echt super warm, maar dat was ooit.
Je zou het nog kunnen proberen, afgelopen week lag de Aldi hier vol met alle non-food van afgelopen jaar en was er flinke korting. Heel veel dekbedden (niet zeker of er ook wollen bij waren)
pi_206789788
Bij Lidl, maar die moet je dan maar net in de buurt hebben, komende zaterdag wollen dekbedden.
140 is 49,99, 200 x 220 69,99 en 240 x 220 is 89,99.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_206790780
Bedankt voor de tips. gcjoel en Syrena. Ik krijg hier alleen wel weerstand omdat ik een warmer dekbed wil. Hij wil dat absoluut niet. Ik moest maar een 1-persoons uitzoeken :')
  woensdag 23 november 2022 @ 15:26:51 #26
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206790809
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Bedankt voor de tips. gcjoel en Syrena. Ik krijg hier alleen wel weerstand omdat ik een warmer dekbed wil. Hij wil dat absoluut niet. Ik moest maar een 1-persoons uitzoeken :')
Volgende stap is aparte bedden ;(
pi_206790818
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:26 schreef gcjoel het volgende:

Volgende stap is aparte bedden ;(
-O-

Ik wil helemaal niet een 1-persoons dekbed! Maar wel een warmer dekbed.
pi_206790990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:25 schreef Isabeau het volgende:
Een 1-persoons dekbed is echt een van de beste keuzes die ik ooit heb gemaakt. O+ En dat zeg ik, terwijl ik juist altijd degene was die alles jatte. :D
pi_206791025
Dit is wel weer de periode dat het ultieme gebaar van liefde is om aan de andere kant van het bed te gaan liggen wanneer je eerder gaat slapen. Zodat je man zodra hij boven komt in een warm bed kan kruipen en jij vervolgens weer een kwartier ligt te rillen op je eigen stukje. O+
pi_206791069
En de fotograaf voor het huis is geweest. *O* Foto's, filmpjes, 360graden en een of andere scan waarvoor zelfs de katten niet mochten bewegen. Geen idee dat ze dat allemaal zouden doen, maar het is weer gedaan. *O*

Volgende om ons op voor te bereiden zijn de bezichtigingen, daarvoor wil ik het nog netter en schoner hebben. Ik heb altijd het gevoel dat het bij ons thuis zelfs na dagen alles opruimen en schoonmaken nog steeds niet net zo netjes is als bij andere mensen. :')
  woensdag 23 november 2022 @ 15:48:39 #31
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206791253
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:37 schreef Myraela het volgende:
Dit is wel weer de periode dat het ultieme gebaar van liefde is om aan de andere kant van het bed te gaan liggen wanneer je eerder gaat slapen. Zodat je man zodra hij boven komt in een warm bed kan kruipen en jij vervolgens weer een kwartier ligt te rillen op je eigen stukje. O+
Ben je niet helemaal lekker ofzo? :r
Dat is alleen zo als hij dat voor jou doet natuurlijk, niet andersom. :{w
  woensdag 23 november 2022 @ 15:50:05 #32
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206791291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:40 schreef Myraela het volgende:
En de fotograaf voor het huis is geweest. *O* Foto's, filmpjes, 360graden en een of andere scan waarvoor zelfs de katten niet mochten bewegen. Geen idee dat ze dat allemaal zouden doen, maar het is weer gedaan. *O*

Volgende om ons op voor te bereiden zijn de bezichtigingen, daarvoor wil ik het nog netter en schoner hebben. Ik heb altijd het gevoel dat het bij ons thuis zelfs na dagen alles opruimen en schoonmaken nog steeds niet net zo netjes is als bij andere mensen. :')
Die scan was dat niet voor de plattegronden? Dat vond ik echt een heel onbegrijpelijk apparaat, maar de plattegronden waren wel goed :D
pi_206791348
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:48 schreef gcjoel het volgende:
Nou dat dus! En hij houdt niet eens van een warm bed en dan zou ik als blijk van liefde tot twee keer toe moeten koukleumen. Ga gauw weg :X
pi_206791428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Die scan was dat niet voor de plattegronden? Dat vond ik echt een heel onbegrijpelijk apparaat, maar de plattegronden waren wel goed :D
Ik denk het inderdaad. Ze kon geen Nederlands en ik kon haar accent Engels niet goed verstaan, dus het is me niet helemaal duidelijk geworden. Heel vaag ding wel, ja.

Sowieso had ik echt niet verwacht dat ze filmpjes en alles gingen maken. Ik had in elke kamer een krat met troepjes die ik voor foto's uit het beeld wilde halen, maar door de filmpjes en 360 beelden ging dat dus niet ideaal en moest het echt naar andere verdiepingen.

Benieuwd naar het resultaat in ieder geval. :D
pi_206791449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:48 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik zie het als een ruil voor wel altijd m'n ijsklompjes van voeten mogen opwarmen bij hem. O+
pi_206791545
Dat was een leuk gesprek met 2 reva-artsen en de TL.
Daarna even gekeken in het ienemienie secretariaat waar je dus meestal alleen komt te zitten.
En dat ik precies het punt waarom ik het niet ga doen... je moet je met het rooster volledig richten op de artsen en je collega (je bent dus maar met zijn 2tjes) er is verder niemand die voor je kan invallen/waar je mee kan ruilen.
Allemaal heel beperkt.
En ik sprak even met de sec daar en die vertelde dat de tel altijd bezet moet zijn en dat betekent dat je dus bijna geen pauzes kan nemen. Lunch snel tussendoor, maar meestal niet maar dan ga je gewoon wat eerder weg.
Nou eh... nee. En de vibe die er hing tussen die sec en mijzelf was ook niet meteen lekker.
Onderbuikje zei nee :)
Dus ik ga morgen bellen dat ik me terugtrek.. er zijn nog 3 andere kandidaten.
  woensdag 23 november 2022 @ 16:02:29 #37
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206791574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik denk het inderdaad. Ze kon geen Nederlands en ik kon haar accent Engels niet goed verstaan, dus het is me niet helemaal duidelijk geworden. Heel vaag ding wel, ja.

Sowieso had ik echt niet verwacht dat ze filmpjes en alles gingen maken. Ik had in elke kamer een krat met troepjes die ik voor foto's uit het beeld wilde halen, maar door de filmpjes en 360 beelden ging dat dus niet ideaal en moest het echt naar andere verdiepingen.

Benieuwd naar het resultaat in ieder geval. :D
Wij moesten inderdaad al die troepjes in de schuur zetten want hij maakte het filmpje in 1x. Best onhandig maar goed, alleen de bezichtigingen nog en dan mag je er weer wonen _O-
  woensdag 23 november 2022 @ 16:03:33 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206791597
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:01 schreef Blues het volgende:
Daarna even gekeken in het ienemienie secretariaat waar je dus meestal alleen komt te zitten.
En dat ik precies het punt waarom ik het niet ga doen... je moet je met het rooster volledig richten op de artsen en je collega (je bent dus maar met zijn 2tjes) er is verder niemand die voor je kan invallen/waar je mee kan ruilen.
Allemaal heel beperkt.
En ik sprak even met de sec daar en die vertelde dat de tel altijd bezet moet zijn en dat betekent dat je dus bijna geen pauzes kan nemen. Lunch snel tussendoor, maar meestal niet maar dan ga je gewoon wat eerder weg.
Nou eh... nee. En de vibe die er hing tussen die sec en mijzelf was ook niet meteen lekker.
Klinkt inderdaad niet heel relaxed, goed dat je het gesprek wel gedaan hebt. Nu weet je dat het niet past. :Y
pi_206791613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:02 schreef gcjoel het volgende:
Wij moesten inderdaad al die troepjes in de schuur zetten want hij maakte het filmpje in 1x. Best onhandig maar goed, alleen de bezichtigingen nog en dan mag je er weer wonen _O-
Heb je nog goede tips voor de bezichtigingen? :D

Ik moet nog wat kasten waar ik nu spullen in heb gepropt overzichtelijk proberen te maken. Maar mag wat dozen met spullen bij een vriendin stallen.

Katten en alle zooi gaan waarschijnlijk naar mijn schoonvader. En wij dan ook, want wij zijn geen mensen die een huis netjes kunnen houden, dus beter zijn wij gewoon de dagen van de bezichtigingen niet in de buurt. :')
pi_206791618
quote:
Allemaal heel beperkt.
Klinkt als een goede keuze!
pi_206791650
Wie kan er nou zeggen op zijn/haar 63e dat ze nog uitgenodigd is voor een sollicitatiegesprek :D
Ik vond dat al strelend.
Ze maakt wel een opmerking over een hele informele mail... eh ja.. daar was ik me van bewust :+
pi_206791697
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef Blues het volgende:
Wie kan er nou zeggen op zijn/haar 63e dat ze nog uitgenodigd is voor een sollicitatiegesprek :D
Ik vond dat al strelend.
Ze maakt wel een opmerking over een hele informele mail... eh ja.. daar was ik me van bewust :+
Ik vind het zo leuk dat je het gedaan hebt. Hoop ook dat ze je willen, je kan daar nog zeker 4 jaar aan de slag :7
En informeel = wie jij bent. En dat is het voornaamste. Past ook prima bij de functie, vind ik.
pi_206791779
quote:
Mijn ultieme gebaar van liefde is dat ik dan haar elektrische deken vast even aanzet. Verder ga ik niet :{w
pi_206791809
quote:
:D O+
pi_206791822
quote:
Allemaal heel beperkt.
Dat is dan in elk geval een reuze leerzaam gesprek geweest! :*
  woensdag 23 november 2022 @ 16:18:46 #46
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206791838
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:04 schreef Myraela het volgende:

[..]
Heb je nog goede tips voor de bezichtigingen? :D

Ik moet nog wat kasten waar ik nu spullen in heb gepropt overzichtelijk proberen te maken. Maar mag wat dozen met spullen bij een vriendin stallen.

Katten en alle zooi gaan waarschijnlijk naar mijn schoonvader. En wij dan ook, want wij zijn geen mensen die een huis netjes kunnen houden, dus beter zijn wij gewoon de dagen van de bezichtigingen niet in de buurt. :')
Wij waren ook uit logeren, dat is de beste tip al.
Verder is het allemaal lang niet zo spannend als je vooraf denkt.
pi_206791842
Mensen die overwegen zich voort te planten zouden er eigenlijk goed van doordrongen moeten worden hoeveel tijd er gestoken moet worden in op een bankje wachten tot de zwemles voorbij is. :O |:(
pi_206791856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind het zo leuk dat je het gedaan hebt. Hoop ook dat ze je willen, je kan daar nog zeker 4 jaar aan de slag :7
En informeel = wie jij bent. En dat is het voornaamste. Past ook prima bij de functie, vind ik.
Lees ook even m'n vorige bericht ;)
pi_206791891
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:18 schreef minilot het volgende:
Mensen die overwegen zich voort te planten zouden er eigenlijk goed van doordrongen moeten worden hoeveel tijd er gestoken moet worden in op een bankje wachten tot de zwemles voorbij is. :O |:(
Oh god ja. Ik zat wel in de kantine, soms te werken. En er waseen toffe moeder wiens kind volledig hetzelfde traject volgde. Maar heugelijk was het zeker niet.
pi_206791930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh god ja. Ik zat wel in de kantine, soms te werken. En er waseen toffe moeder wiens kind volledig hetzelfde traject volgde. Maar heugelijk was het zeker niet.
Het is niet te doen, die andere ouders hier :X Helse ellende. Ik dacht het gehackt te hebben door als enige lekker rustig beneden in de lobby te gaan zitten in plaats van op de tribune (het zicht vanaf de tribune is toch rampzalig) maar blijkbaar vonden vervolgens wel meer van die moeders dat een goed idee en nu zit de helft hier te kakelen. }:|
pi_206791931
quote:
Nee, gewoon nee :{w
pi_206791979
Dat kleffe zoetsappige gedoe herinnert me er trouwens wel aan dat ik nog eens naar de IKEA moet voor een nieuwe topper.
Omdat de oude echt rijp voor de stort was, liggen we (nouja vnl ondergetekende) nu niet in een kuiltje, maar in DE KUIL.
(want zo klef en zoetsappig zijn we dan wel weer, dat we nog steeds aan een1m breed bed genoeg zouden hebben...)
pi_206791983
quote:
Had ik al gezegd dat ik de warme ben? Ik doe dat zonder geril.

Mijn moeder, in d'r uppie. wil speciaal een bed dat breed genoeg is (1 meter is breed genoeg) om naar een koud stukje te kunnen rollen :D
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206792021
quote:
Allemaal heel beperkt.
^O^
Goed gedaan, dat je dat soort nuttige info/indrukken uit het gesprek hebt gehaald en nu weet of deze vacature echt iets voor jou is.
pi_206792060
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:19 schreef Blues het volgende:

Lees ook even m'n vorige bericht ;)
Ja, ik dacht dat ik sprong naar laatst gelezen bericht, maar blijkbaar was het iets verder! Nee, ik snap waarom je het toch niet doet. Maar nog steeds heel tof dat je wel gesolliciteerd hebt :7
pi_206792111
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:33 schreef sigme het volgende:

[..]
^O^
Goed gedaan, dat je dat soort nuttige info/indrukken uit het gesprek hebt gehaald en nu weet of deze vacature echt iets voor jou is.
Dit. Goed gedaan Blues :Y
Spoilers!
pi_206792233
Het lijkt wel alsof de zwemleerkracht z'n zwembroek ettelijke centimeters lager op de heupen draagt sinds -ie enkele weken geleden een sappige nieuwe stagiere kreeg. |:) Zwemlesobservaties. :O :O
pi_206792313
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:48 schreef minilot het volgende:
Het lijkt wel alsof de zwemleerkracht z'n zwembroek ettelijke centimeters lager op de heupen draagt sinds -ie enkele weken geleden een sappige nieuwe stagiere kreeg. |:) Zwemlesobservaties. :O :O
Ik denk dat jij zijn broekje naar beneden denkt sinds jouw oog gevallen is op de sappige stagiaire.
pi_206792333
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik denk dat jij zijn broekje naar beneden denkt sinds jouw oog gevallen is op de sappige stagiaire.
Het is een mogelijkheid. oO<
pi_206792339
Ik voel een nieuw boeketromannetje aankomen :9

Godsgriebus wat is het hier binnen koud (werkkamer is nog niet geïsoleerd, en beneden is het wel warmer maar ook erg vochtig en er hangt een verflucht)
*Kruipt verder onder dekentje*
pi_206792368
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik voel een nieuw boeketromannetje aankomen :9

Honderd jaar gelden verslond ik die dingen.

Jaartje geleden pikte ik er eentje op uit zo'n weggeefbieb ofzo. Die dingen zijn gvd totale porno tegenwoordig :o })
pi_206792526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 05:39 schreef minilot het volgende:
Succes met de kriebs vanmorgen, @:Blues! En met het schuilen achter een pilaar. Fopsnor op? *O*

Dank voor de associatie met schurft of kalknagels, @:Vanyel - zeer gewaardeerd! O+

@:Tele6 Yay, wat goed? Wat doe je momenteel eigenlijk voor werk en hoeveel verkeringen heb je? *O*
Mini terug O+ *G*

Ik werk sinds februari in een ziekenhuis :) kantoorbaan - ik zie geen patiënten. M'n werk helpt wel patiënten dus dat is tof ^O^

Verkeringen: exact nul. ;(
Wel aan het daten. Het is een rare ervaring. _O-
pi_206792528
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:26 schreef minilot het volgende:

[..]
Het is niet te doen, die andere ouders hier :X Helse ellende. Ik dacht het gehackt te hebben door als enige lekker rustig beneden in de lobby te gaan zitten in plaats van op de tribune (het zicht vanaf de tribune is toch rampzalig) maar blijkbaar vonden vervolgens wel meer van die moeders dat een goed idee en nu zit de helft hier te kakelen. }:|
Deze was ook wel zeldzaam goed te doen hoor. Ze was mijn post-scheidingsbaken O+ Dom gekakel herken ik helaas ook
pi_206792537
Jammer @Blues maar goed dat je het geprobeerd hebt! dit had je ook niet kunnen weten.
pi_206792699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef Blues het volgende:
Ik vond dat al strelend.
Zo goed dat je het ook gewoon gedaan hebt O+
En ook goed dat je nu je gevoel volgt :Y
pi_206792870
Ik wilde om 1700 bellen dat ik me terug trek uit de sollicitieprocedure, maar ze was me 10 minuten voor!
Ze is bang dat ik me kapot ga vervelen omdat ik zo'n drukke poli gewend ben.
Maar ze vond het 'ballen' hebben dat ik überhaupt op mijn leeftijd nog durfde te solliciteren, en dat ik dit misschien ook nodig had om te bedenken dat ik het nog zo 'slecht' niet heb op m'n huidige poli.
Allemaal waar.
Er is iemand van buitenaf aangenomen.

Ik heb er vrede mee, heb er een wijntje opgenomen en ga lekker blijven op mijn vertrouwde poli O+
pi_206792919
quote:
Allemaal heel beperkt.
Dat terugtrekken kan ik me goed voorstellen. Moeilijk/geen pauze kunnen nemen is zeker voor jou niet goed, geen wandelingen in de middag. Thuiswerken kan zeker ook niet?
Maar je kreeg wel een uitnodiging en da's *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_206792941
Goed bezig, @Blues! Goede ervaring om weer eens mee te maken, duidelijke overweging van jezelf en inderdaad misschien ook wel fijn om zo eens te zien dat het gras misschien wel groener leek maar dat bij nadere inspectie toch niet bleek te zijn.

Ik ga vanavond mijn bestelde fleece-dekbedovertrek eens op bed leggen, kijken of dat bevalt. Ik viel gisteren uiteindelijk in slaap met sokken, dikke trainingsbroek en oversized trui aan, en onder een dun zomerdekbed en beide delen van m'n vierseizoenendekbed. Uiteindelijk heb ik deels wakker en deels slapend m'n sokken en trainingsbroek uitgedaan en het dikke deel v vierseizoenendekbed afgegooid.
pi_206792944
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:42 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat terugtrekken kan ik me goed voorstellen. Moeilijk/geen pauze kunnen nemen is zeker voor jou niet goed, geen wandelingen in de middag. Thuiswerken kan zeker ook niet?
Maar je kreeg wel een uitnodiging en da's *O*
Nee thuiswerken kan zeker niet omdat er dan niemand op de poli is.
Oh en er is bijna geen baliewerk, alleen het kleine secretariaat... dus ook geen fysiek contact met pt en dat vind ik nou juist ook zo leuk.
Had ik me ook niet gerealiseerd.

Nou het waren 3 best spannende weken! Afkicken en doorrrrrrrr :D
pi_206793014
Dat je gewoon de hele middag zonder internet zit, er 0,0 in en om huis veranderd is, en het toch een uur duurt voor Ziggo eens aan hun -eigen- kant gaat kijken of er soms iets fout zit.
Dan constateert dat dat zo is... maar er moet toch maar een monteur hierheen want <insert reden>
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206793331
Joe, fysio geweest. Ik keek er naar uit en ik zag er tegen op. Als eerste, wat een lief mens zeg. Dora voelde zich, stoned van de pillen natuurlijk ook, vrij vlot op d'r gemak binnen. Niet trillenbillen, niet angstig om zich heen kijken.
Ze heeft zich gedragen als een zonnetje O+ Fysio heeft goede hoop want Dora kan/doet best nog een boel dingen, dat de hernia niet zo heel erg is. Dat de uitvalsverschijnselen voort komen uit vocht/zwelling en niet per se uit "er drukt iets op de zenuwbaan", daar is haar pijnperceptie en neurologische reflexen te goed voor. ("Zeg zit eens niet aan mijn achterpootje ok bedankt") En ook het feit dat ze nog languit op 4 pootjes ligt, zeg maar. Dan komt er meer druk op de ruggenwervels en blijkbaar vind ze dat niet zo'n punt.
Fysio heeft gemasseerd en me uitgelegd hoe ik dat zelf kan doen zodat er ruimte is voor de zwelling en de spieren zo los mogelijk blijven. Ze zei wel dat ze adhv de foto's (wat verkalking ook) en wat ze voelde kon zien dat die rug al heel lang vast zit. Muur en muurvast. Anyway, ze heeft haar ook nog behandeld met een laser (lasers zijn cool) om het lijf te helpen wat processen in gang te zetten.
Vrijdag nog even contact, maandag nog een keer als het nodig is, woensdag op controle bij de DA en dan over een tijdje, als het lijf de hernia zo goed als opgeruimd heeft dus nog een keer naar de fysio (en misschien nog wel een keer) om de rug los te maken. Ze mag ook best bewegen en een stukje lopen, dus verder dan het einde van de straat, mits ze zich goed voelt en goed loopt.
De nylon bench wordt op dit moment opgehaald door F., ik bel morgen m'n vader nog even om iets met een hekwerk af te spreken en Dora heeft net een debielgrote plas gedaan. Eindelijk.

All in all, wel opgelucht.

Ik ga een pizza in de oven schuiven.
pi_206793549
Dat klinkt best wel positief, @Lonaa O+ fijn! Natuurlijk niet meteen alle zorgen weg nu. Maar toch fijn. En de debielgrote plas zal vast voor jullie allebei een opluchting zijn!
pi_206793618
Wat Vlinder zegt :Y ^O^
pi_206793652
Pfff @Lonaa dat klinkt niet heel erg slecht.
Naast de grote plas straks hopelijk ook een vette poep.
pi_206793997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff @:Lonaa dat klinkt niet heel erg slecht.
Naast de grote plas straks hopelijk ook een vette poep.
Die verwacht ik eigenlijk morgen pas. Of op de bank zoals gisteren :') of morgenochtend. ;)
pi_206794343
quote:
Allemaal heel beperkt.
lang leve gut feelings. w/
Mogelijk komt er een betere vacature in huis voorbij. Voorlopig is het duidelijk dat je makkelijk mee kunt solliciteren en ook wordt uitgenodigd. 👍🏼
pi_206794502
Dit jaar eindelijk weer Oud & Nieuw vieren in de Efteling *O*
pi_206794524
Mooi @Dora en Lonaa Dat klinkt als een goede prognose.
Fijn, dat jezelf ook dingen kan doen. w/

Vanmiddag was het leuk bijpraten met de club mensen van de Liniepont.
Laatste x in september misten wij vanwege positieve testen.
Zes weken niet gevaren vanwege lage waterstand en alsnog een volle fooienpot. w/
pi_206794799
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:02 schreef Clubsoda het volgende:
:o
Komt dat volgend jaar al of?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206794816
quote:

[..]

Lidl heeft ze ook regelmatig. Ook online
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206794865
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Ow, misschien was het geen Lidl. Al dacht ik het heus wel
pi_206794956
@Loona Wat een opluchting! Succes met het helpen herstellen

@Blues Mooi dat het gesprek zo veel duidelijk heeft gemaakt!

@fietsie Oei, geen internet! Hopelijk snel opgelost...na al die uren wachten...

Ik ben een tikkeltje zenuwachtig voor morgen. Engels schrijfopdracht en spreekvaardigheid toets op een dag...hopelijk lukt het om goed te slapen vannacht, want 8.10uur is eerste toets
pi_206795014
quote:
Wij mochten niet wachten O+
pi_206795023
Oh en ik was een beeetje spuit elf met de dekbedden :'(
pi_206795062
quote:
Wij mochten niet wachten O+
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Honderd jaar gelden verslond ik die dingen.

Jaartje geleden pikte ik er eentje op uit zo'n weggeefbieb ofzo. Die dingen zijn gvd totale porno tegenwoordig :o })
Oh?
Wat een toptip ^O^
pi_206795148
Lidl O+

Echt mijn favoriete winkel. Ze hebben er zo'n beetje alles wat je kan bedenken. De verzendkosten in de webshop zijn beetje jammer, maar ach, ik bestel er meestal vrij veel tegelijk dus dan kan dat wel uit.

De wollen dekens hebben ze idd zeker ook regelmatig bij Lidl, Vanyel! Texels wollen dekbedden.

Morgen PT en ik twijfel of ik ga. Whats new. Dit keer een keer niet vanwege angst, da's new ;). Ben nog steeds verkouden, hoest nog af en toe, ben nog snel buiten adem en heb regelmatig dat t snot vanuit mn neus m'n keel inloopt waardoor ik moest hoesten of hele tijd gevoel heb dat er iets in m'n keel zit wat ik niet weg kan slikken (wat dus opzich ook zo is). Ik ben zeker niet zo ziek dat het niet kán, maar de vraag is meer of ik vind dat ik er genoeg aan heb om wel te gaan (want ¤72.50 per keer). Ook moet ik voor maandag volgende versie rapport weer opleveren, en niet gaan levert me 2u extra tijd op om daaraan te werken, wat best wel fijn zou zijn. Dat zijn alle tegens. De 'voor' is dat ik me waarschijnlijk wel lekker voel als ik geweest ben.

Tussenweg zou zijn geen PT maar morgenochtend wel thuis een lesje Les Mills doen. Dan heb ik wel gesport, wel lekker gevoel, maar makkelijk aanpasbaar als ik toch last heb van hoesten/vollopende holtes, wel ook meer tijd voor rapport, en geen geld besteed aan iets waar ik wss niet echt maximale uit kan halen nu.

Ik denk dat ik vooral wel weet wat ik eigenlijk wil, maar het lastig vind om mezelf daar 'toestemming' voor te geven ofzo.
pi_206795206
@vlindertje89 : je mag lesmillen.
pi_206795318
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:08 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 : je mag lesmillen.
Dit.
pi_206795337
Nou, vlinder, je hebt toestemming *O*

En ik denk dat ik te arm ben om ooit 72,50 uit te geven voor een personal trainer :o Wat een geld!

En de Lidl vind ik een prima winkel, maar heb er geloof ik nog nooit non-food gekocht. Een gemiste kans zo te lezen?
pi_206795347
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:11 schreef Isabeau het volgende:

En ik denk dat ik te arm ben om ooit 72,50 uit te geven voor een personal trainer :o Wat een geld!

En de Lidl vind ik een prima winkel, maar heb er geloof ik nog nooit non-food gekocht. Een gemiste kans zo te lezen?
70 euro voor een dierenfysio dan? :+
pi_206795358
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:12 schreef Lonaa het volgende:
70 euro voor een dierenfysio dan? :+
Dat zou ik véél eerder doen dan voor mezelf :')
pi_206795431
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Herkenbaar +1 :')

* Lonaa mompelt iets over de noodzaak van een spijkerbroek die maar weer op de lange baan geschoven is.
pi_206795542
quote:

Ja man!
pi_206795668
Ja, ik heb hem na het typen van m'n post eruit gehaald. Stom eigenlijk, dat zoiets in m'n hoofd dan zo groot is. Alsof ik me ervoor moet verantwoorden. Ook wel weer logisch, want ik ben zo 'gewired' om alert te zijn op dat ik dingen wel om 'de juiste redenen' (oftewel niet uit angst) afzeg, dat dat natuurlijk niet ineens weg is als ik wel een goede reden heb. Bedankt voor de toestemming O+

quote:

Ik kocht mijn eerste strippenkaart in de zomer zelf (toen was het nog ¤65 per keer bij 10 strippen) en omdat ik het zo fijn vond, kreeg ik van mn ouders ook een strippenkaart zodat ik niet 1x in de 2 of 3 weken kon gaan, wat ik eigenlijk van plan was na de eerste drie/vier weken opstarten, maar ik wat vaker kon gaan O+ . Het is idd veeel geld. Maar ik kan het makkelijk missen, ook als ik ze allebei zelf had moeten kopen (dat voelt een beetje gek om te zeggen, maar is nou eenmaal wel zo), en het heeft fysiek maar vooral ook mentaal zo'n positieve impact dat ik dat het wel waard vind nu. Stom ook daar, dat ik dus ondanks dat ik t kan missen toch die tweede strippenkaart niet nu al voor mezelf gekocht zou hebben. Terwijl ik het zó fijn vind dat ik die nu toch heb. Ik krijg volgende maand m'n vakantiegeld, eindejaarsuitkering, transitievergoeding en uitbetaling resterende verlofuren van de UU en daar ga ik ook een deel van in m'n PT-spaarpotje stoppen voor de komende maanden. Niet bedoeld als 'verantwoording' ofzo dit, voelde me niet aangevallen erop oid, meer als uitleg ofzo.

Ik heb hele fijne spijkerbroeken en een warme trui van de Lidl (ze mogen allemaal in de droger!! O+ ), een kussen, een matras, een topmatras, sokken, twee shirts, meerdere dekbedovertrekken, bluetooth oortjes, een powerbank, een waterkoker, een oplader en opladersnoertjes, een deurmat, een lichtgevend hert en kerstballen in vorm v sushi-dingen en ijsjes/macarons/cupcake. En ik vergeet vast wat. Ze hebben ook pannen, dingen voor je auto, keukenapparatuur, tv's, soundbars, allerlei klusgereedschap, lampen, meubels, bureaustoelen, speelgoed, huisdierspullen.. en nog veel meer. Een soort Ikea meets action meets MediaMarkt ofzo.
pi_206795744
De euro's die ik naar mijn PT'er heb gedaan waren een aantal van de best bestede euro's ooit. En het waren best een boel euro's ook.
pi_206795769
Ik begrijp wel dat het een mentaal een goede boost is, een PT :Y Lijkt me op zich fantastisch. Ik had me gewoon nog nooit gerealiseerd dat dat zo duur zou zijn.

En je opsomming van de Lidl is geweldig _O- Nu wil ik ook spullen van de Lidl. Ik kijk daar echt nooit, dat deel van de winkel!
pi_206795832
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat zou ik ook eerder uitgeven aan één van de katten (denkt met weemoed aan de kapitalen uitgegeven aan de diva's) dan aan mezelf. Ik heb dan wel geen PT (al leek het er gisteren wel even op) maar betaal 70 euro per maand en daarvoor kan ik 2x per week terecht.
pi_206795877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp wel dat het een mentaal een goede boost is, een PT :Y Lijkt me op zich fantastisch. Ik had me gewoon nog nooit gerealiseerd dat dat zo duur zou zijn.

En je opsomming van de Lidl is geweldig _O- Nu wil ik ook spullen van de Lidl. Ik kijk daar echt nooit, dat deel van de winkel!
Ja, ik tot ik erop ging zoeken ook niet echt. Was ook best een drempel. Maar wel één van de beste beslissingen van dit jaar O+ . Ze doen daar alleen aan PT en als je lidmaatschap hebt mag je er ook vrij sporten, maar er zijn dus alleen mensen die iig óók PT doen. En hij maakt sportschema's voor me, als ik het vraag ook voor thuis met de materialen die ik thuis heb, één keer in de zoveel tijd doen we meten en wegen en dan krijg ik ook een uitdraai van hoeveel kcal ik op rustdagen en sportdagen moet eten en hoeveel eiwit/koolhydraat/vet enzo (ik doe daar nu niet echt iets mee, maar ik heb de info iig wel :+ ), ze krijgen over twee weken een awesome nieuw lichaamsmeet-apparaat, en als ik wil kan hun PT die ook diëtiste is een eetschema voor me opstellen (da's dus allemaal inbegrepen bij de prijs).

En wat betreft Lidl: moet je de webshop eens bekijken _O_ _O_ soms hebben ze dingen die alleen in de winkel komen (zoals de kerstballen die ik heb, normale wel gewoon ook online) maar op de site hebben ze echt heeeeel veel dingen die je in de winkel niet gaat vinden. Daar zijn meestal vooral de aanbiedingen van deze week enzo, online veel groter assortiment.

Oh, ze hebben in de zomer ook opblaasbare jacuzzi's. En tuinmeubilair, tuingereedschap, grasmaaier, parasol. En gordijnen. Had ik al gezegd dat het een briljante winkel is? :7
pi_206795907
Ik mag onbeperkt sporten en heb een uur begeleid sporten met max 7 man voor 25 euro per maand *O*
Spoilers!
pi_206795923
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik mag onbeperkt sporten en heb een uur begeleid sporten met max 7 man voor 25 euro per maand *O*
Jaloers.

Ik mag onbeperkt sporten, groepen nooit groter dan 15 (en in mijn ochtend uren soberso vaak rustig) voor 85 euro.
pi_206795975
Ik heb al zoveel bij de lidl en aldi gekocht in verleden, non food :Y
pi_206795984
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is een verrektes mooie deal zeg 👍🏼

Na 2 heerlijke witte Portugese wijnen en vanavond bij uiteten 2 Chardonnay…lig ik nu in bed te tollen 😂

@Myraela spannend hoor met de voorbereidingen van jullie huisverkoop. Tegelijk heb ik het idee dat het een courant huis is.
Als ik mij de fundalink goed herinner.
pi_206796027
Ik mag bij de VU onbeperkt sporten incl groepslessen en mensen die schema's voor me maken voor ¤0 :7 best fijne secundaire arbeidsvoorwaarde.
Dat compenseert dan weer wat. Tot nu toe niet gedaan, want maar 1x per week daar, maar vanaf dec als hockey gestopt is en ik er vaker ga zijn wil ik wel 1 a 2x per week daar schema van m'n PT gaan doen.
pi_206796106
Ok. Een opsomming:
Onbeperkt sporten, 7 dagen in de week van 7 - 22 uur , evt. allerlei groepslessen.
Ook sauna . Op de vloer altijd een instructeur aanwezig. Vanwege egym ¤ 63,— Op verzoek tussentijdse testen.
mer seniorenreductie (¤5) B-)

MnX deed begeleiding (?) sporten: beetje apparaten naar eigen goeddunken, bij een ft praktijk - “medische fitness”(?) - 1 x vaste tijd - kleine groep - 6 maanden - ¤ 180,=
Die komt binnenkort ook in ‘mijn’ sportschool. Familiereductie w/
pi_206796116
Dat GLI (wanneer het eindelijk begint) is dus 69 euro per maand. Da's 1x per week met 15(!!!!!) man sporten (zie ik zo tegenop) en 1x per week onder begeleiding en dan zijn we met max 4 (gisteren was ik alleen). Wel jammer is dat je niet altijd dezelfde begeleider hebt. Dus gisteren voor de zoveelste keer uitleggen dat, wanneer ik nog lager door de knieen ga met squat hij me van de grond moet rapen. _O-
pi_206796178
Ik heb vandaag een puzzel en een set bijzettafels gekocht bij de Aldi. Geen idee of die tafels wat zijn. Ik was onderweg naar migraine dus kon niet goed oordelen. Kan ze altijd terugbrengen.

Ik heb er sowieso moeite mee om zulke futiliteiten als aankleding voor het huis te kopen. En ondertussen erger ik me aan onze oude en lelijke meubels.
Spoilers!
pi_206796213
We hadden het vandaag over warme dekbedden, maar welk merk maakt heel erg lekker warme jassen? Ik had een jas gekregen voor de winter, maar die is dus absoluut niet echt warm (en dat bij 2-3 graden al niet warm).
pi_206796219
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat GLI (wanneer het eindelijk begint) is dus 69 euro per maand. Da's 1x per week met 15(!!!!!) man sporten (zie ik zo tegenop) en 1x per week onder begeleiding en dan zijn we met max 4 (gisteren was ik alleen). Wel jammer is dat je niet altijd dezelfde begeleider hebt. Dus gisteren voor de zoveelste keer uitleggen dat, wanneer ik nog lager door de knieen ga met squat hij me van de grond moet rapen. _O-
Ik dacht dat dat gratis zou zijn, de GLI :o
pi_206796243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat gratis zou zijn, de GLI :o
De GLI wel, het sporten niet
pi_206796244
quote:
We hadden het vandaag over warme dekbedden, maar welk merk maakt heel erg lekker warme jassen? Ik had een jas gekregen voor de winter, maar die is dus absoluut niet echt warm (en dat bij 2-3 graden al niet warm).
Bij anwb *O* Om in te wonen.
Vraag maar aan @Cat-astrophe Haar schuld.
pi_206796267
quote:
Ik heb een fijne warme winterjas van de Decathlon. Zal als katten niet meer op schoot liggen, eens kijken of die van hun eigen merk is of iets anders.
pi_206796281
quote:
Mijn zus heeft volgens mij een jas bij de ANWB gekocht (ze heeft geen man, dus geen anwb stel) wel duur maar is lekker warm (zij gaat vaak mee als trainer bij roeiwedstrijden en dan kan het best frisjes zijn)
pi_206796506
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:48 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik heb een fijne warme winterjas van de Decathlon. Zal als katten niet meer op schoot liggen, eens kijken of die van hun eigen merk is of iets anders.
Handige van Decathlon en ANWB is wel dat ik er even binnen kan lopen. Ik ben al jaren op zoek naar een jas :') Maar het mag geen michelinmannetjesmodel zijn, liefst niet te kort, met een taille, en super warm :+
  woensdag 23 november 2022 @ 21:04:57 #114
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206796543
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Handige van Decathlon en ANWB is wel dat ik er even binnen kan lopen. Ik ben al jaren op zoek naar een jas :') Maar het mag geen michelinmannetjesmodel zijn, liefst niet te kort, met een taille, en super warm :+
ik heb een hele fijne, maar wsl iets buiten je budget :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_206796565
Van Delft kruidnoten :9
Spoilers!
pi_206796575
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:04 schreef Barreltje het volgende:

ik heb een hele fijne, maar wsl iets buiten je budget :)
Mijn skijassen waren eigenlijk altijd buiten mijn budget :') Ik ben een beetje verbaasd hoe goedkoop 'gewone winterjassen' zijn vergeleken met skijassen _O-
pi_206796597
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Kwam deze tegen in de mail https://airmiles.travelin(...)elin-lady-brown.html

Dit is prijziger https://www.anwb.nl/webwi(...)20collectie&pagina=1
En vallen klein.
Twee )?) jaar geleden was er een aanbieding. Nu nog niet gezien.

[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 23-11-2022 21:16:07 ]
pi_206796601
Hebben we eigenlijk al een kersttopic? Het is mijn beurt dit jaar, herinnerde m'n vader me vandaag aan. :')
  woensdag 23 november 2022 @ 21:09:51 #119
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206796629
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:08 schreef Lonaa het volgende:
Hebben we eigenlijk al een kersttopic? Het is mijn beurt dit jaar, herinnerde m'n vader me vandaag aan. :')
CUL / [Kerstdiner 2022] Inspiratie-, voorpret en adviestopic
pi_206796651
Ik betaal bovenop het basis-sportschoolabonnement ¤60,- per maand voor twee keer per week een uur PT, maar dat is 'PT' tussen aanhalingstekens want je kunt in een maand tijd wel zeven verschillende trainers voor de kiezen krijgen en ongeveer de helft van de trainingen train je samen met nog iemand anders, dus het is niet te vergelijken met echte één op één begeleiding. Niettemin vind ik het voor dat relatief schamele bedrag echt fantastisch en voor mij perfect: ik vind het gewoon puur fijn dat iemand me op krachttrainingvlak precies vertelt wat ik moet doen, hoe vaak of hoe lang ik het moet doen en dat ik op mijn lazer krijg als ik niet goed genoeg mijn best sta te doen. :+ Meer hoeft het niet te wezen.

En ik vind het eigenlijk ook wel leuk, die verschillende trainers met elk hun eigen stijl en soorten oefeningen, het blijft daardoor automatisch ook echt gevarieerd. Ik ken ze intussen ook allemaal prima en zij mij en dat traint natuurlijk wel plezierig. Mijn lievelings is even uitgeschakeld door burnout, maar de rest is ook om op te vreten ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door minilot op 23-11-2022 21:17:45 ]
pi_206796667
Ik moet ook nog wat bedenken voor kerst. Maar ik denk niet dat dat thuishoort in een cul-topic :')
Misschien haal ik een rosbief ovending van de Lidl, die had ik vorig jaar keer gegeten met ex en was erg lekker. Kan ik drie dagen van eten in m'n eentje denk ik. En dan wat lekkers erbij en wat lekkers vooraf en wat lekkers als toetje :7
pi_206796670
quote:
Thank you. Matige terugvindpost gemaakt in het topic.
pi_206796677
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:11 schreef minilot het volgende:
Ik betaal bovenop het basis-sportschoolabonnement ¤60,- per maand voor twee keer per week een uur PT, maar dat is 'PT' tussen aanhalingstekens want je kunt in een maand tijd wel zeven verschillende trainers voor de kiezen krijgen en ongeveer de helft van de trainingen train je samen met nog iemand anders, dus het is niet te vergelijken met echte één op één begeleiding. Niettemin vind ik het voor dat relatief schamele bedrag echt fantastisch en voor mij perfect: ik vind het gewoon puur fijn dat iemand me op krachttrainingvlak precies vertelt wat ik moet doen, hoe vaak of hoe lang ik het moet doen en dat ik op mijn lazer krijg als ik niet goed genoeg mijn best sta te doen. :+ Meer hoeft het niet te wezen.
Maar wat doe jij dan voor dingen?
pi_206796681
Ik denk dat ik vrijdag even wat extra biologisch zeer verantwoord ondergoed ga kopen bij Dilling.
Die doen niet aan zwarte vrijdag, maar ze geven wel 20% van de omzet van die vrijdag aan noodhulp in Oekraïne, en ze hebben er een eigen fabriek met spoed neergezet dit jaar.
  woensdag 23 november 2022 @ 21:14:14 #125
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206796687
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Thank you. Matige terugvindpost gemaakt in het topic.
Vooral de kater :D :') _O-
pi_206796691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik moet ook nog wat bedenken voor kerst. Maar ik denk niet dat dat thuishoort in een cul-topic :')
Misschien haal ik een rosbief ovending van de Lidl, die had ik vorig jaar keer gegeten met ex en was erg lekker. Kan ik drie dagen van eten in m'n eentje denk ik. En dan wat lekkers erbij en wat lekkers vooraf en wat lekkers als toetje :7
Ja, prima toch. :+

Hier wordt het kerstmiddag mokerveel bier en dan patat of frikandellen of shoarma en om 9 uur naar bed, eerste kerstdag koken voor 6 personen, tweede kerstdag restjes opeten of kaasfondue. Klaar. :7
  woensdag 23 november 2022 @ 21:16:14 #127
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206796716
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, prima toch. :+

Hier wordt het kerstmiddag mokerveel bier en dan patat of frikandellen of shoarma en om 9 uur naar bed, eerste en tweede kerstdag kaasfondue. Klaar. :7
Ftfy ^O^
pi_206796725
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:14 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Vooral de kater :D :') _O-
:D :') Is wel een ding. Kerstmiddag is altijd hartstikke gezellig, maar ook altijd een slecht idee. Ik ga wel want 2 jaar moeten missen. :7 De laatste kerstmiddag voor kerona, die van 2019, was ook mijn beurt om te koken. Was geen pretje, met m'n 7 gangen en m'n kater. :')
pi_206796737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:16 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ftfy ^O^
Fair :D :')
pi_206796756
Eigenlijk wil ik gewoon dit maken voor eerste kerstdag:
https://www.culy.nl/recepten/stoofpotje-van-buikspek/
  woensdag 23 november 2022 @ 21:18:19 #131
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206796771
:9~
pi_206796772
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kwam deze tegen in de mail https://airmiles.travelin(...)elin-lady-brown.html

Dit is prijziger https://www.anwb.nl/webwi(...)20collectie&pagina=1
En vallen klein.
Twee )?) jaar geleden was er een aanbieding. Nu nog niet gezien.
Die eerste is best goedkoop :o Moet je daar airmiles voor hebben? Omdat het een airmiles aanbieding is :?
pi_206796787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:18 schreef Morgane89 het volgende:
:9~
Ja echt, dat recept is echt de shit. :9

Ik opperde het net tegen F. en die zei "zou ik helemaal niet erg vinden" :')
  woensdag 23 november 2022 @ 21:21:08 #134
63722 z80
I fink you freaky
pi_206796820
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn skijassen waren eigenlijk altijd buiten mijn budget :') Ik ben een beetje verbaasd hoe goedkoop 'gewone winterjassen' zijn vergeleken met skijassen _O-
Mijn winterjas komt van C&A. Eentje die extra lang is voor op de fiets. Voor mij eigenlijk te warm.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_206796832
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar wat doe jij dan voor dingen?
Oefeningen met losse gewichten: dumbells, barbells, kettlebells enzo. En gewoon zwoegen op een matje voor core-dingen en zwiepen met loeizware touwen en soms aan ringen en stangen hangen, gedoe met weerstandsbanden - echt van alles. Alleen geen apparaten :) Heel af en toe boksen als alle trainers ziek/zwak/te laat/met vakantie zijn en de sportschooleigenaar de PT doet *O*
pi_206796860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Die eerste is best goedkoop :o Moet je daar airmiles voor hebben? Omdat het een airmiles aanbieding is :?
Staat er niet bij hè!? En als je doorscrollt tot aan bestellen?
Hier staan er maar 172 miles op de kaart. -O-
pi_206796868
Ik negeer nog even dat er kerst aankomt, met moeten koken voor mijn moeder en haar vriend en de dag erna voor de hele schoonfamilie.. Eerst de Sint hoor! :+
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 21:24:01 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206796877
quote:

[..]
Door reumatische moeder geen wintersport ervaring. Ok, ok, doordat ik er niet meer opgegroeid ben, er zelf ook nooit echt behoefte aan gehad.

Maar gewone winterjassen betaal je ook snel een paar honderd voor een goede. Zijn skijassen nog duurder? :O
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206796893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:21 schreef minilot het volgende:

[..]
Oefeningen met losse gewichten: dumbells, barbells, kettlebells enzo. En gewoon zwoegen op een matje voor core-dingen en zwiepen met loeizware touwen en soms aan ringen en stangen hangen, gedoe met weerstandsbanden - echt van alles. Alleen geen apparaten :) Heel af en toe boksen als alle trainers ziek/zwak/te laat/met vakantie zijn en de sportschooleigenaar de PT doet *O*
Ah, duidelijk. Daar werk ik juist niet mee (ook om de polsgewrichten een beetje te ontzien). Ik heb over het algemeen juist apparaten.
pi_206796909
Haha, klinkt goed @Lonaa!
Kaasfondue :9 dat is ook wel een goed idee!
pi_206796959
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ah, duidelijk. Daar werk ik juist niet mee (ook om de polsgewrichten een beetje te ontzien). Ik heb over het algemeen juist apparaten.
Logisch dan :Y Ik hoef niks te ontzien behalve mijn eigen onhandigheid, maar ik heb tot nu toe nog niemand per abuis invalide gemept met een kettlebell, dus ^O^
pi_206796968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, klinkt goed @:Lonaa!
Kaasfondue :9 dat is ook wel een goed idee!
De uitnodiging van laatst blijft staan hoor!
pi_206797059
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:23 schreef AnneX het volgende:

Staat er niet bij hè!? En als je doorscrollt tot aan bestellen?
Hier staan er maar 172 miles op de kaart. -O-
Nee, zie verder niets over airmiles. Zal wel goed zijn *O*
pi_206797079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De uitnodiging van laatst blijft staan hoor!
Heel lief O+
Ik ga er even over nadenken, want een eindje weg en ik vind het ook best wel spannend :@ (ondanks dat je me heel aardig en niet-eng lijkt!). Maar alleen al het aanbod vind ik zo vreselijk lief :*
pi_206797097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zojuist heb ik een account gemaakt bij Travelin - niet bij airmiles - en airmiles komt niet voor in het verhaal.
Zou hem wel een maatje groter bestellen als je ervoor gaat.
pi_206797105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, zie verder niets over airmiles. Zal wel goed zijn *O*
Oh jij ook :)
pi_206797109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heel lief O+
Ik ga er even over nadenken, want een eindje weg en ik vind het ook best wel spannend :@ (ondanks dat je me heel aardig en niet-eng lijkt!). Maar alleen al het aanbod vind ik zo vreselijk lief :*
Snap ik, zou het ook doodeng vinden.
pi_206797121
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja echt, dat recept is echt de shit. :9

Ik opperde het net tegen F. en die zei "zou ik helemaal niet erg vinden" :')
En je kan het een (of twee) dagen van tevoren maken.
Ik heb nog een stuk buikspek liggen, van een waddenvarken. Daar heb ik plannen mee, maar ik koop met plezier meer waddenvarken.
pi_206797147
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:38 schreef sigme het volgende:

[..]
En je kan het een (of twee) dagen van tevoren maken.
Ik heb nog een stuk buikspek liggen, van een waddenvarken. Daar heb ik plannen mee, maar ik koop met plezier meer waddenvarken.
Dit recept is zo lekker. :9

Hij gaat ergens met kerst wel gegeten worden hier, denk ik. Met goed varken dat ik ergens op ga snorren. :9
pi_206797177
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dit recept is zo lekker. :9

Hij gaat ergens met kerst wel gegeten worden hier, denk ik. Met goed varken dat ik ergens op ga snorren. :9
Oh, de waddenvarkens verzenden ook hoor! Hun buikspek is wel met zwoerd.
Na mijn eigen varkens zijn de waddenvarkens mijn favoriete varkens.
pi_206797391
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Komt dat volgend jaar al of?
Ja, bovenbouw *)
pi_206797439
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, de waddenvarkens verzenden ook hoor! Hun buikspek is wel met zwoerd.
Na mijn eigen varkens zijn de waddenvarkens mijn favoriete varkens.
Zwoerd O+
pi_206797457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, bovenbouw *)
Waarom lach je daar zo vettig bij? :(
Dit is reden om mijn kind te laten opgroeien voor galg en rad :'(
pi_206797477
De Lidl heeft vooral ook geweldig (houten) kinderspeelgoed en hele goede en goedkope (kinder)skikleding. Ik haal het elk jaar en de thermspullen zijn nergens zo goedkoop.
pi_206797484
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom lach je daar zo vettig bij? :(
Dit is reden om mijn kind te laten opgroeien voor galg en rad :'(
Gedeelde smart mop :*
pi_206797501
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:36 schreef AnneX het volgende:

Zojuist heb ik een account gemaakt bij Travelin - niet bij airmiles - en airmiles komt niet voor in het verhaal.
Zou hem wel een maatje groter bestellen als je ervoor gaat.
Oh, heb al besteld :+
pi_206797558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Gedeelde smart mop :*
Jamaar jamaar.
Nou ok dan.
pi_206797563
Mijn huppelclub kost 50 euro per maand. Op mijn nieuwe werk kan ik meedoen met zo'n in 20 minuten sporten zonder zweten programma. Lijkt me heel fascinerend.

Ik lees nog bij :+
pi_206797579
Fleece dekbedovertrek (van de Lidl :7 ) om m'n dunne zomerdekbed gedaan. Nu in bed met sokken maar zonder de dikke trainingsbroek en oversized trui, onder dunne zomerdekbed en dunnere helft v vierseizoenendekbed en heb het op mn tenen na al best wel warm *) . Da's toch wel een verschil met sokken, oversized trui, dikke trainingsbroek, dunne zomerdekbed en beide helften vh vierseizoenendekbed! Kijken hoe dat rest vd nacht gaat. Heb net een fleece hoeslaken van de Lidl in m'n digitale mandje gestopt :+
pi_206797582
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:00 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn huppelclub kost 50 euro per maand. Op mijn nieuwe werk kan ik meedoen met zo'n in 20 minuten sporten zonde zweten programma. Lijkt me heel fascinerend.

Ik kreeg daar laatst zeer lovende reviews over. Er zit er zoeen ongeveer aan het eind van mijn straat.
pi_206797620
Ik ga even op zoek naar de Wadden varkens. Eerst slapen.
pi_206797650
Zonderrr zweten. Je zonde mag je houden.

Ik ga het, als mijn aanstelling wordt verlengd, tzt maar eens proberen.
pi_206797653
quote:
Mijn jas van de ANWB is echt gruwelijk warm (en gruwelijk lelijk maar ja)
pi_206797669
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heel lief O+
Kaatje is wel een van de aardigste en niet-engste mensen die ik ken hoor! :Y
pi_206797692
Stel dat je een of andere genante kwaal hebt he, en je wilt naar de huisarts. Die huisarts is alleen tussen 10 en 12 en 13 en 16 fatsoenlijk bereikbaar en je kunt niet thuiswerken om even in alle privacy tussen de dingen door de huisarts te bellen. Uitstellen om te bellen tot thuiswerkdag? In de lunchpauze er tussenuit bij werk om te bellen helpt ook niet want dan heeft de huisarts ook lunchpauze. Ik heb werkelijk geen idee waar op m'n werk ik kan bellen zonder dat iemand meeluistert of halverwege het gesprek komt binnenlopen :') zie ik iets over het hoofd? Waarschijnlijk beter zoeken naar een rustige plek op werk.
pi_206797715
Vanavond alarm gezet op m'n telefoon dat ik om 22:00 me in moest schrijven voor een sportcursus bij het sportcentrum. Dit is denk ik het laatste jaar dat ik een abo heb bij het sportcentrum dus ik wil lekker veel cursussen doen.

Maar het is vandaag 23 NOVEMBER en niet 23 oktober. Pas in januari kan ik weer voor een cursus inschrijven -- exact een maand geleden had ik me al met succes ingeschreven voor een cursus dus wat doe ik er vandaag nog? :') _O-

Opsom sport-geld-dingen:
Ik betaal ¤140 per jaar voor sportcentrum, waarbij je 2 cursussen per week kan doen + zoveel lesjes als je wilt + afspreken met een trainer in de fitness + zwemmen/tennis/fitness/squash. Uiteindelijk doe ik alleen één cursus want waar haal je de tijd vandaan _O-
Dan nog ¤60 of zo per jaar voor de landelijke sportbond.
¤40 per jaar voor m'n club hier.
¤50 per jaar voor m'n club bij m'n ouders in de regio.
¤290 per jaar is iets minder dan ¤25 per maand. Niet slecht. (Ik geef veel meer uit aan sportschoenen :') )
  woensdag 23 november 2022 @ 22:15:27 #167
63722 z80
I fink you freaky
pi_206797728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Stel dat je een of andere genante kwaal hebt he, en je wilt naar de huisarts. Die huisarts is alleen tussen 10 en 12 en 13 en 16 fatsoenlijk bereikbaar en je kunt niet thuiswerken om even in alle privacy tussen de dingen door de huisarts te bellen. Uitstellen om te bellen tot thuiswerkdag? In de lunchpauze er tussenuit bij werk om te bellen helpt ook niet want dan heeft de huisarts ook lunchpauze. Ik heb werkelijk geen idee waar op m'n werk ik kan bellen zonder dat iemand meeluistert of halverwege het gesprek komt binnenlopen :') zie ik iets over het hoofd? Waarschijnlijk beter zoeken naar een rustige plek op werk.
Ik neem aan dat je ook plaspauze hebt. Dan even een rustig plekje zoeken.
Of indien beschikbaar een stilte werkplek bezetten met de mededeling dat je even iets moet uitzoeken zonder gestoord te worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_206797757
quote:
Heeft jouw huisarts een mail mogelijkheid? Ik heb dat laatst gedaan, mail gestuurd en eea uitgelegd, aangegeven dat ik op een bepaalde tijd kon (op mijn vrije dag) en toen werd de afspraak ingepland.
pi_206797793
quote:
Ik heb op het invalidentoilet op mijn werk de kliniek gebeld toen ik een positieve test had :')
pi_206797803
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
:*
pi_206797808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:14 schreef Tele6 het volgende:
Vanavond alarm gezet op m'n telefoon dat ik om 22:00 me in moest schrijven voor een sportcursus bij het sportcentrum. Dit is denk ik het laatste jaar dat ik een abo heb bij het sportcentrum dus ik wil lekker veel cursussen doen.

Maar het is vandaag 23 NOVEMBER en niet 23 oktober. Pas in januari kan ik weer voor een cursus inschrijven -- exact een maand geleden had ik me al met succes ingeschreven voor een cursus dus wat doe ik er vandaag nog? :') _O-

Opsom sport-geld-dingen:
Ik betaal ¤140 per jaar voor sportcentrum, waarbij je 2 cursussen per week kan doen + zoveel lesjes als je wilt + afspreken met een trainer in de fitness + zwemmen/tennis/fitness/squash. Uiteindelijk doe ik alleen één cursus want waar haal je de tijd vandaan _O-
Dan nog ¤60 of zo per jaar voor de landelijke sportbond.
¤40 per jaar voor m'n club hier.
¤50 per jaar voor m'n club bij m'n ouders in de regio.
¤290 per jaar is iets minder dan ¤25 per maand. Niet slecht. (Ik geef veel meer uit aan sportschoenen :') )
Voor 25 euro per maand krijg je echt heul veel zeg! :o Ben op de uni ook lid geweest van het sportcentrum voor studenten. Ging ik 1x in de week van zwemmen en ze hadden ook heel veel sportcursussen, fitness, groepslessen en je kon oa tennissen en squashen O+ Dat was in Groningen. Waar ik niet meer woon en ik ben geen student meer. Maar het was best fantastisch. Was volgens mij iets van 60 euro per jaar :+
pi_206797812
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:09 schreef Tele6 het volgende:

Ik wil dit wel onderschrijven :Y
pi_206797828
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je ook plaspauze hebt. Dan even een rustig plekje zoeken.
Of indien beschikbaar een stilte werkplek bezetten met de mededeling dat je even iets moet uitzoeken zonder gestoord te worden.
Trappenhuis/halletje en wc wordt bij ons wel gebruikt voor privé gesprekken.
Of een spreekkamer, hebben jullie die?
pi_206797845
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Trappenhuis/halletje en wc wordt bij ons wel gebruikt voor privé gesprekken.
Of een spreekkamer, hebben jullie die?
We hebben geen spreekkamers. Als we moeten videobellen of vergaderen, gaan we in een kantoor zitten van iemand die op dat moment thuiswerkt of we gaan in de printerruimte zitten :') maar er zit glas naast die deuren en m'n collega's kunnen het niet laten om dan continu binnen te lopen "oh zit jij híer???" :')
Ik kan idd wel even in het trappenhuis gaan staan. Invalidentoilet dacht ik ook al aan, dat is de enige plek binnen de afdeling waar mensen niet zomaar binnen/langs lopen _O-
pi_206797860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heeft jouw huisarts een mail mogelijkheid? Ik heb dat laatst gedaan, mail gestuurd en eea uitgelegd, aangegeven dat ik op een bepaalde tijd kon (op mijn vrije dag) en toen werd de afspraak ingepland.
Nee, je kunt een afspraak maken via bellen of via de online zorgportal, maar de zorgportal blijft halverwege het afspraak-maak-proces steken kom ik net achter :(
pi_206797951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee, je kunt een afspraak maken via bellen of via de online zorgportal, maar de zorgportal blijft halverwege het afspraak-maak-proces steken kom ik net achter :(
Dat bedoel ik ook, medgemak heet het bij ons en het werkt als een tierelier.
Een afspraak voor in de agenda van de huisarts lukt niet (wel bij de assistenten afspraken maken) want dan loopt de agenda ook meteen vast. Maar ik schrijf er een soort chatbericht met uitleg en kreeg toen antwoord "de dokter wil je toch graag even zien, je kunt dan en dan komen"
pi_206798005
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:06 schreef Clubsoda het volgende:
Zonderrr zweten. Je zonde mag je houden.

Ik ga het, als mijn aanstelling wordt verlengd, tzt maar eens proberen.
In zonde zweten. Kan zomaar wat zijn.
pi_206798009
quote:
Online?
pi_206798041
Opsomlijstje *O*
Ik sport voor zo’n 80 euro per maand, die werkgever op dit moment ongeveer volledig betaalt. Volgend jaar is dat potje leeg en wordt het elke maand nog maar voor de helft gevuld. Eens kijken wat andere werkgever biedt :+
Daar krijg ik 20 minuten per week met een eigen (vaste) trainer voor. En geen zweet O+

Dekbed: geen idee. Nu nog herfstdeel plus pyjama. En sokken op koude voeten dagen. Raam altijd open.

Winterjas: ANWB *) Leuk én wind- en waterdicht. En 395582 zakken O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 23-11-2022 22:55:10 ]
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206798047
Bij mijn huisarts werken zowel berichten (daar reageert ze ook nog op O+ ) als online plannen. En ze is ook nog fijn O+
pi_206798093
Ik kwam vanavond op kantoor: stuk glas op mijn bureau :D
En nog eentje. En op de grond. En op mijn stoel. Toen ik het rondje afmaakte zag ik dit

Ik verdenk een kamikazeduif (geen lijk gevonden).

Gelukkig stond er een kartonnen doos voor een noodreparatie zodat we niet op de tocht zaten. Morgen maar glasruimen en reparatiemannetje bellen. Voor de vergadering geen tijd, daarna geen zin.
pi_206798096
Kreeg weer een appje van Postnl over een rekening. Dus weer "ik trap er niet in ik trap er niet in". Maar toen bedacht ik me dat ik de bestelling uit UK nog niet had.
En ja hoor, nagekeken, en daarvoor moet ik de inklaringskosten betalen en binnenkort komt de "weesolifantenkalender" binnen. *O*
pi_206798108
quote:

[..]
Ik ben super tevreden over mn superwarme Didrikson parka van Bever. Voor mn verjaardag gekregen een paar jaar terug. Wel een Dure Jas, nu in de reclame voor ¤220. Maar echt een geweldige jas.
pi_206798127
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:00 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn huppelclub kost 50 euro per maand. Op mijn nieuwe werk kan ik meedoen met zo'n in 20 minuten sporten zonder zweten programma. Lijkt me heel fascinerend.

Fit20?

Want daar zweet ik (niet) in zonde :+
Goede secundaire arbeidsvoorwaarde!

Aanrader *O*
pi_206798143
Ik heb ook nog een prrrrima skijas liggen. Aangeschaft voor mijn Noorwegen vakantie en daar deed hij het prima. Gelukkig wel met flinke korting, want voor in NL is hij te warm. Dus draag ik hem nooit meer.
Nu ik de ANWB jas heb zou die het bij -20 ook goed doen, met wat extra onderlagen.
  woensdag 23 november 2022 @ 23:53:40 #186
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206798528
Memo gezien net *O*
pi_206798686
Gcjoel gezien *O*
pi_206798934
Mijn winterjas is niet expliciet warm, maar als het buiten erg koud is doe ik er een extra trui onder aan. Of twee. ^O^

En yo! :O Goedemorgen!
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 06:37:54 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206798943
quote:
Liegen en zeggen dat je prostituee bent want dan kan een soa test via de GGD :P

Of even naar buiten lopen?
pi_206798952
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 06:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of even naar buiten lopen?
Vooral dit ja. Ik zou gewoon zeggen: 'tot zo, ik moet even mijn huisarts bellen', opstaan en buiten een rustig plekje zoeken. :)
  donderdag 24 november 2022 @ 06:42:48 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206798953
Goedemorgen..

Ik burp nog even na van het home-made fish en chips diner van gister..
Met appelflappel O+ als toetje.. *O*

Zo maar eens er uit en winterbanden onder de auto laten zetten.. het is goof ik wel tijd met de temperaturen van afgelopen weekend :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 november 2022 @ 06:53:51 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206798965
Qua sport is het 47,50 per vier weken. Ik kom er ook 3-4x in de week dus ja dat geld is het wel waard :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206798968
Hier komen vandaag ook de winterbanden :Y
pi_206799016
Ik kwam er vorige week achter dat ik dit voorjaar de wissel vergeten was. Zomer op winterbanden dus.

Sukkel :')

Extrawarm vest met hoge kraag aangetrokken voor kantoordagje, want ik zit recht voor het geduifde raam vandaag :X
pi_206799034
Goedemorgen!
pi_206799124
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 06:41 schreef minilot het volgende:

[..]
Vooral dit ja. Ik zou gewoon zeggen: 'tot zo, ik moet even mijn huisarts bellen', opstaan en buiten een rustig plekje zoeken. :)
Dit.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 06:25 schreef minilot het volgende:
Mijn winterjas is niet expliciet warm, maar als het buiten erg koud is doe ik er een extra trui onder aan. Of twee. ^O^

Ook dit. Nog steeds verliefd op m'n roze mantel. En ik heb een enorm grote wollen sjaal gekregen vorig jaar. Gebreid door vriendinnetje.
pi_206799158
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kwam er vorige week achter dat ik dit voorjaar de wissel vergeten was. Zomer op winterbanden dus.

Sukkel :')

Extrawarm vest met hoge kraag aangetrokken voor kantoordagje, want ik zit recht voor het geduifde raam vandaag :X
Beter dan andersom :Y En brr, ik hoop dat het snel gerepareerd kan worden.

Tevens heb ik een zere arm van de DKT-vaccinatie }:| vooral tetanus is een eikel geloof ik.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 07:53:24 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206799163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 06:42 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen..

Ik burp nog even na van het home-made fish en chips diner van gister..
Met appelflappel O+ als toetje.. *O*

Zo maar eens er uit en winterbanden onder de auto laten zetten.. het is goof ik wel tijd met de temperaturen van afgelopen weekend :o
M'n baas (woont in Stockholm) had z'n winterbanden er ook nog niet onder. En toen lag er maandag ineens 30cm sneeuw _O- Hij zou hierheen. Vlucht gemist uiteraard.

Niet dat winterbanden daarin helpen, maar wel op deels schone wegen.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 07:55:01 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206799173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 06:41 schreef minilot het volgende:

[..]
Ja of niets zeggen. Je roept toch ook niet als je moet kakken :P
  donderdag 24 november 2022 @ 08:00:35 #200
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206799207
Weet iemand waar we lekker kunnen eten voorafgaand aan een concert in Ziggo Dome? Hoeft niet heel dichtbij te zijn. Ik kom dan vanuit m'n werk in Hilversum einde middag dus ik heb veel tijd.
pi_206799231
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 07:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja of niets zeggen. Je roept toch ook niet als je moet kakken :P
Naja, ik weet niet hoe het bij jouw huisarts zit, maar bij mijnes sta je indien geen levensgevaarlijk noodgeval toch tenminste een kwartier in de wacht. :)
pi_206799235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:00 schreef Morgane89 het volgende:
Weet iemand waar we lekker kunnen eten voorafgaand aan een concert in Ziggo Dome? Hoeft niet heel dichtbij te zijn. Ik kom dan vanuit m'n werk in Hilversum einde middag dus ik heb veel tijd.
Geen tips, wel benieuwd naar wat voor concert je gaat *O*
pi_206799252
Goedemorgen, zometeen naar de tandarts -O-
pi_206799284
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 06:25 schreef minilot het volgende:

Dat is nu de strategie *O* Extra trui of vestding-met-rits.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik ben super tevreden over mn superwarme Didrikson parka van Bever. Voor mn verjaardag gekregen een paar jaar terug. Wel een Dure Jas, nu in de reclame voor ¤220. Maar echt een geweldige jas.
Heb al besteld -O- (overigens ook zo'n soort parka) Snel en niet zo duur, dan heb ik hopelijk in ieder geval deze winter een jas. Kijk ik volgend jaar wel naar een mooie, duurdere jas.
pi_206799300
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:07 schreef minilot het volgende:

[..]
Naja, ik weet niet hoe het bij jouw huisarts zit, maar bij mijnes sta je indien geen levensgevaarlijk noodgeval toch tenminste een kwartier in de wacht. :)
Da’s hier ook. Laatst werd er meteen opgenomen, schrok ervan
pi_206799309
Raar eigenlijk, dat je altijd moet bellen voor een afspraak bij de huisarts? Ik heb even gekeken en ik kan niet online een afspraak maken, je moet bellen. Dat kost die assistentes toch onnodig veel tijd :? dat zou veel efficienter moeten kunnen tegenwoordig. Niet als vervanging (ik zie de meeste hoog bejaarden nog niet online afspraken maken), maar er naast.
pi_206799322
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Raar eigenlijk, dat je altijd moet bellen voor een afspraak bij de huisarts? Ik heb even gekeken en ik kan niet online een afspraak maken, je moet bellen. Dat kost die assistentes toch onnodig veel tijd :? dat zou veel efficienter moeten kunnen tegenwoordig. Niet als vervanging (ik zie de meeste hoog bejaarden nog niet online afspraken maken), maar er naast.
Denk dat zij ervoor waken dat er niet voor ieder wissewasje een afspraak bij de ha gemaakt gaat worden
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 08:30:16 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206799324
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:07 schreef minilot het volgende:

[..]
Huisarts, volgens mij ben ik inmiddels twee huisartsen verder sinds m'n laatste bezoek.

En toen ik naar hem toe ging was dat de eerste keer. Toen had ie z'n vertrek ook al aangekondigd :+
pi_206799338
Weer op controle bij de oogarts, hoop zo dat het voor nu voor het laatst is tenzij ik weer klachten krijg uiteraard.
pi_206799350
Ik stond eergisteren een minuut of 6 in de wacht bij de huisarts. Dat is wel het langst tot nu toe. Je kunt bij ons online afspraken maken maar ik had een korte vraag waar ik snel antwoord op moest hebben.
Spoilers!
pi_206799360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:33 schreef Memento-Mori het volgende:
Weer op controle bij de oogarts, hoop zo dat het voor nu voor het laatst is tenzij ik weer klachten krijg uiteraard.
Ik hoop het ook. Ik zag in het topic over zorgverzekeringen dat je maximaal eigen risico wil nemen (toch) volgend jaar en dacht nog aan je oog. Hoop dat het snel klaar is.
Spoilers!
  donderdag 24 november 2022 @ 08:36:21 #212
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206799361
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:08 schreef minilot het volgende:

[..]
Geen tips, wel benieuwd naar wat voor concert je gaat *O*
Evanescence en Within Temptation. Die laatste boeit me niet zo heel erg, maar ik wil Evanescence wel eens meemaken O+ Amy Lee *;
pi_206799402
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Denk dat zij ervoor waken dat er niet voor ieder wissewasje een afspraak bij de ha gemaakt gaat worden
Da's inderdaad exact waar het voor is. :Y Gecombineerd met inschatten hoe urgent het is, dus hoe snel je afspraak ingepland kan. Een "joh, volgens mij heb ik een allergische reactie" of een "ik heb al een week last van m'n oog" is nogal een verschil in hoe snel je iemand wil zien, om maar wat te noemen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_206799407
Stukje verder gewandeld met Dora, afgewisseld met tillen. Ze loopt best goed vind ik. Ze zwalkt/wiebelt alleen wat op gras en als ze zich uitschud. Plas gedaan, maar poepen ho maar. Dat moet wel echt vandaag. Laatste keer was dinsdagochtend, op de bank. :{

Er gaat wel eten in, er is ook eetlust. :+ Ik probeer alles wel te bespoedigen met wat olie, vezels en vocht, maar ja.
pi_206799408
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik hoop het ook. Ik zag in het topic over zorgverzekeringen dat je maximaal eigen risico wil nemen (toch) volgend jaar en dacht nog aan je oog. Hoop dat het snel klaar is.
Had ik dit jaar ook al,we kunnen dat gelukkig ook missen. Maar ik hoef niet meer terug tenzij klachten. Het leek heel slecht maar het is met een sisser afgelopen aldus de oogarts. Nog wel 'n half jaar gel en zalf omdat het vlies daar wel dunner is en meer kans heeft op uitdrogen en infecties.
pi_206799464
Ik moet ook nog een nieuwe winterjas. Misschien toch maar een tripje naar de ANWB maken binnenkort. Ik had ooit een fantastische blauwe mantel, maar die was echt versleten helaas. Nooit een waardig equivalent gevonden.
pi_206799472
Ik heb dit jaar sinds jaren de huisarts weer eens moeten bellen voor dat oog, ging best snel en kon dezelfde dag terecht en ik wilde een bètablokker voor rijexamens, voor dat laatste kon ik gewoon online een vraag stellen en werd er een receptje naar de apotheek gedaan, ideaal.
pi_206799480
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:45 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Had ik dit jaar ook al,we kunnen dat gelukkig ook missen. Maar ik hoef niet meer terug tenzij klachten. Het leek heel slecht maar het is met een sisser afgelopen aldus de oogarts. Nog wel 'n half jaar gel en zalf omdat het vlies daar wel dunner is en meer kans heeft op uitdrogen en infecties.
Sisser *O*
Spoilers!
pi_206799515
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Sisser *O*
ja maar echt, had ook lang niet door dat het kennelijk zo ernstig was :@ Volgende keer trek ik wel sneller aan de bel. Oogarts vond m'n zicht in het betreffende oog zo zonder bril nog niet denderend, maar blijkbaar was de oogarts niet op de hoogte dat precies dat oog al m'n hele leven lui is :+ Gelukkig compenseert m'n goede oog daarvoor daarna zei ze "oh dan maak ik me daar geen zorgen om".

Nu weer naar huis, boodschappen doen en dan chillen en hopelijk ergens nog 'n dutje want komende nacht, nachtdienst.
pi_206799524
lui oog boks. *O*
pi_206799608
Fijn hoor @mm dat het goed afliep met het oog!
Hoe staat het ook al weer met het rijbewijs? Sorry, ben ik vergeten.

De anwb-jas heb ik ook wel eens een winter ternauwernood aangehad.
Of was dat in een corona winter. Weet het niet meer. Nu hangt ie nog in de kast.

Huisartspraktijk is helemaal online, inclusief inzien verslagen van spec. en lab.uitslagen. Bellen tót 10 uur, anders bandje!! voor spoed bellen met 112! Of druk 1.
Dinsdag werd de boot afgehouden door een assistente:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een verse ervaring.

@Lonaa word ik wakker en zo ongeveer het eerste waaraan ik denk: hoest met Dora gegaan? Dank voor de update.
pi_206799616
Wat lief @AnneX O+ Sowieso vind ik al jullie medeleven erg lief O+
pi_206799636
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:01 schreef Lonaa het volgende:
lui oog boks. *O*
Me too!
pi_206799646
Aardig wat luie ogen, hier ook een. :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206799647
Wij kunnen online afspraken inplannen, maar dan wel alleen voor video- of telefonische afspraak. Voor afspraak op de praktijk moet dan wel weer gebeld worden, tussen 8.00-10.00. Dat vind ik wel suf, hoezo geef je niet gewoon online de optie 'op de praktijk' erbij. Wel fijn vind ik dat ik eigenlijk altijd een afspraak kan maken, vaak zelfs dezelfde dag nog. En dan ook in gevallen waarin de assistente zegt dat zij denkt dat afspraak niet nodig is maar als ik prettiger bij voel toch wel even langs te komen, dat natuurlijk mag. Ik zou het best vervelend vinden als ik dan niet langs zou mogen komen (niet dezelfde dag is dan natuurlijk geen probleem), want ik maak me dan toch zorgen en de geruststelling van dat arts ernaar gekeken heeft en zegt dat het OK is helpt dan enorm.
pi_206799652
:D

Grappig wel. Ze hebben mij ooit op m'n 13 ofzo verteld dat het wel vreemd was dat ze het als kind niet opgemerkt hebben, maar blijkbaar zijn jullie allemaal ook vreemd dan. :+
pi_206799673
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:26 schreef Lonaa het volgende:

Grappig wel. Ze hebben mij ooit op m'n 13 ofzo verteld dat het wel vreemd was dat ze het als kind niet opgemerkt hebben, maar blijkbaar zijn jullie allemaal ook vreemd dan. :+
Bij mij ging het heel lang onopgemerkt, tot het ineens heel hard ging met een serieus scheel oog en dubbelzien als gevolg (toen was ik 10 denk ik?). Paar hersenscans later: "ja, lui oog".

:+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206799677
Ha, mede-luie-ogers! Ik heb op mijn tweede een operatie gehad om een oogspiertje in te korten (blijkbaar loensde ik voor die tijd heel erg), en vervolgens jarenlang met plakkers gelopen om het oog te laten 'werken'. Maar echt goed is het nooit meer gekomen. Ik kijk primair met mijn 'goede' oog, als ik mijn luie oog probeer kan ik maar heel slecht focussen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206799687
Ik draag een bril zodat mijn goede oog "optimaal" werkt. Als ik een nieuwe bril moet proberen we wel altijd of mijn luie oog ook een nieuwe sterkte moet.
"Is dit beter of dit beter?"
"Geen idee"
"Ok. Deze of deze?"
"Allebei even wazig"
"Oke we houden de sterkte hetzelfde"

:')
pi_206799716
Nu ik over ski-jassen lees... ik heb de mogelijkheid om met mijn werk mee te gaan op een ski-trip. Lijkt me serieus leuk, maar ik heb nauwelijks ski-ervaring. De trip zelf kost natuurlijk geld, maar ik moet ook een nieuw skipak. Ik heb wel iets liggen van ooit, maar de broek past niet meer en er zit alleen een bodywarmer bij. Dat is prima met een dikke trui als het droog is, maar als het sneeuwt is het best onhandig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206799754
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik draag een bril zodat mijn goede oog "optimaal" werkt. Als ik een nieuwe bril moet proberen we wel altijd of mijn luie oog ook een nieuwe sterkte moet.
"Geen idee"
"Ok. Deze of deze?"
"Allebei even wazig"

Het automatisme van de opticien om beide ogen tegelijk te checken. O+ Dat doet nog steeds weinig. O+

Die oogspier-inkort-operatie heb ik ook gehad trouwens, in eerste instantie was de boel opgelost met een bril (en een vooral cosmetische operatie aan je oog vond ik als kind doodeng, dus m'n ouders hebben 'm niet gepusht). Zo rond m'n 19e kon ik m'n luie oog niet meer negeren, dus weer dubbelzien, dus op hoop van zegen toch maar die operatie. Blijkbaar ben ik daarin wel wat spesjul, want ik gebruik beide ogen dus wél, ondanks dat ik m'n complete jeugd vooral m'n dominante oog gebruikt heb.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206799773
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
"Geen idee"
"Ok. Deze of deze?"
"Allebei even wazig"

Grappig dat daar toch ook weer verschil in zit. Ik kan wel scherp zien met mijn luie oog, alleen het beeld lijkt nooit echt goed stil te staan. Niet dat het echt beweegt, maar ik kan maar focussen op een ministukje tegelijk. Met mijn goede oog zie en lees ik een complete zin in 1 oogopslag, maar met mijn luie oog gaat het woord voor woord met veel moeite.

Testjes bij de oogarts waarbij je met beide ogen tegelijk moet kijken, die lukken niet. Mijn ogen werken totaal niet samen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206799799
Ja, ik krijg mijn luie oog dus gewoon niet scherp. Ook niet met bril. Hij doet het gewoon niet helegaar lekker. :+
Het is wel scherper met bril hoor, begrijp me niet verkeerd. Als ik met bril probeer te focussen met alleen dat luie oog wordt ik duizelig en mild misselijk. Uiteindelijk hoofdpijn. :')
pi_206799800
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:38 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Het automatisme van de opticien om beide ogen tegelijk te checken. O+ Dat doet nog steeds weinig. O+

Die oogspier-inkort-operatie heb ik ook gehad trouwens, in eerste instantie was de boel opgelost met een bril (en een vooral cosmetische operatie aan je oog vond ik als kind doodeng, dus m'n ouders hebben 'm niet gepusht). Zo rond m'n 19e kon ik m'n luie oog niet meer negeren, dus weer dubbelzien, dus op hoop van zegen toch maar die operatie. Blijkbaar ben ik daarin wel wat spesjul, want ik gebruik beide ogen dus wél, ondanks dat ik m'n complete jeugd vooral m'n dominante oog gebruikt heb.
Ik ben ook blij dat de operatie al op mijn tweede was en ik me er niks van herinner _O-. Het lijkt mij namelijk ook doodeng!! Ik durf ook niet te laten laseren. Brrr.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206799861
Bij mij was het als kind wel bekend, nog afgeplakt enzo om 'm mee te krijgen maar tevergeefs maar m'n goede oog compenseerde en compenseert uitstekend dus heb ook geen bril ofzo. Dacht dat in mijn dossier wel zou staan dat ik 'n lui oog heb maar blijkbaar niet :') gelukkig de zorg van de oogarts makkelijk weg kunnen nemen dus. :+

Allereerste afspraak mbt dit akkefietje kreegik voor beide ogen een oogtest, herhaalbezoeken alleen het aangedane oog. Kan dan weinig soeps maken van de letters of alleen het einde vd regel bijv.
pi_206799951
Ik heb geen luie ogen maar ben wel lekker hartstikke myoop *O*
pi_206799968
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:35 schreef Phaidra het volgende:
Nu ik over ski-jassen lees... ik heb de mogelijkheid om met mijn werk mee te gaan op een ski-trip. Lijkt me serieus leuk, maar ik heb nauwelijks ski-ervaring. De trip zelf kost natuurlijk geld, maar ik moet ook een nieuw skipak. Ik heb wel iets liggen van ooit, maar de broek past niet meer en er zit alleen een bodywarmer bij. Dat is prima met een dikke trui als het droog is, maar als het sneeuwt is het best onhandig.
Kijk eens bij de Lidl O-) ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Clubsoda op 24-11-2022 10:36:50 ]
pi_206799989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ben ook blij dat de operatie al op mijn tweede was en ik me er niks van herinner _O-. Het lijkt mij namelijk ook doodeng!! Ik durf ook niet te laten laseren. Brrr.
Dankzij hoe soepel die operatie ging, was juist de drempel om te laten laseren flink lager. _O- Nu ruim drie jaar geleden laten doen, enorm blij mee. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206800139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Onze huisarts heeft geeneens een assistent. Je maakt gewoon online je afspraak. Ik vind het NL'se idee van assistent als poortwachter ook absurd. Als je zelf denkt dat je een arts nodig hebt, dan moet dat toch kunnen?

Als ik dringend een afspraak nodig heb dan kan ik bellen, dan krijg ik een arts aan de telefoon die beoordeeld hoe dringend het is. Dat betekent ook dat als ik bij de dokter zit het best eens kan dat ze tussendoor een telefoongesprek moet opnemen, maar daar heb ik geen probleem mee...
pi_206800158
Verder, qua winterjassen: Ik heb vorig jaar geïnvesteerd in een Vaude 3 in 1 jas. Ik ben er zo blij mee. Ik heb vrijwel het hele voorjaar/lente de losse jas zonder voering gedragen, eventueel met een trui eronder. Nu wordt het kouder en heb ik het donsdeel er in geritst....
pi_206800441
Mogguh!

Zo, dat was niet grappig.... we hebben gisteren op vriend zijn verzoek het dekbed dus verwisseld voor een winterversie.... dat ligt echt veel te lekker (en het ding is wat zwaarder), dus er 's ochtends uit kunnen komen ho maar :{w

Geen lui oog hier, wel lekker bijziend dus ik kan niet zonder mijn lenzen. Vooralsnog gaat dat prima, dus ik heb laseren nog niet echt heel serieus overwogen.

Qua jassen heb ik 2 Hoodlamb jassen, ze hebben een doorstart gemaakt onder de naam Freshhemp en ze zitten in Amsterdam. Mijn jassen heb ik tweedehands gekocht, waarvan de Shea Sheperd editie zelfs nog in Antwerpen. De prijs van deze jassen is namelijk wel erg stevig (> ¤300).
Gemaakt van hennep, biologisch katoen en gerecycled plastic. En echt heel goed wind- en waterdicht en warm. (Menige uren buiten in de zeikregen en in de wind mee gestaan. Alles stierf af, behalve mijn torso.)

Enige nadeel vind ik dat van de Hoodlamb versies de katoenen stof aan de buitenzijde wat vaal wordt, maar daar lijkt de Freshemp versie van mijn vriend al minder last van te hebben. Die glimt ook iets meer.

Freshemp:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206800467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Onze huisarts heeft geeneens een assistent. Je maakt gewoon online je afspraak. Ik vind het NL'se idee van assistent als poortwachter ook absurd. Als je zelf denkt dat je een arts nodig hebt, dan moet dat toch kunnen?

Als ik dringend een afspraak nodig heb dan kan ik bellen, dan krijg ik een arts aan de telefoon die beoordeeld hoe dringend het is. Dat betekent ook dat als ik bij de dokter zit het best eens kan dat ze tussendoor een telefoongesprek moet opnemen, maar daar heb ik geen probleem mee...
Onvoorstelbaar. Sowieso de organisatie van Belgische en Nederlandse gezondheidszorg.

Van de week in een beddenzaak zag ik dat Auping 15% black friday had.
Of zijn jullie al geslaagd. Vaak ook zijn er wel 2 voor 1 prijs Auping matrassen
pi_206800579
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Kijk eens bij de Lidl O-) ;)
Ha, thanks! Zowaar hadden ze nog dingen in mijn maat (als het niet te groot valt...), dus gelijk besteld! Ook voor de kinderen een skibroek, vorige keer met sneeuw in een gewone broek was toch niet zo heel lang een succes. Voor ¤15 is het wel te doen om te kopen voor als het hier gaat sneeuwen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206800670
Geroosterd brood met pindakaas, bakgember en chipotlevlokken here I come!
pi_206800720
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:12 schreef Vanyel het volgende:
Geroosterd brood met pindakaas, bakgember en chipotlevlokken here I come!
Ok, dat wil ik nu ook. En ik ga het maken. Tot straks.
Spoilers!
pi_206800788
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Er zijn alleen een hoop mensen die vinden dat ze een dokter nodig hebben als ze 1x hoesten of een dagje hangerig zijn. Normaal gesproken is er niks mis mee als die mensen aan de telefoon gerustgesteld worden door de assistente en advies krijgen wanneer ze wél direct aan de bel moeten trekken. Veel dingen gaan gewoon vanzelf over, en hoeft er echt geen arts aan te pas te komen. Het lijkt wel alsof 'gewoon' even ziek zijn niet meer in ons leven past en alles maar direct opgelost moet worden door een huisarts. De manier waarop een assistente je soms te woord staat, daar kan soms nog wel eens iets aan gedaan worden :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206800799
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Onvoorstelbaar. Sowieso de organisatie van Belgische en Nederlandse gezondheidszorg.

Van de week in een beddenzaak zag ik dat Auping 15% black friday had.
Of zijn jullie al geslaagd. Vaak ook zijn er wel 2 voor 1 prijs Auping matrassen
Ja, we hebben ook van de actie gebruik gemaakt. Wel een andere matras gekocht, 1 van Matt sleeps na vele lovende recenties.

Nu nog even geduld hebben!
pi_206800815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Er zijn alleen een hoop mensen die vinden dat ze een dokter nodig hebben als ze 1x hoesten of een dagje hangerig zijn. Normaal gesproken is er niks mis mee als die mensen aan de telefoon gerustgesteld worden door de assistente en advies krijgen wanneer ze wél direct aan de bel moeten trekken. Veel dingen gaan gewoon vanzelf over, en hoeft er echt geen arts aan te pas te komen. Het lijkt wel alsof 'gewoon' even ziek zijn niet meer in ons leven past en alles maar direct opgelost moet worden door een huisarts. De manier waarop een assistente je soms te woord staat, daar kan soms nog wel eens iets aan gedaan worden :+.
Probleem in België is dat je ook overal een doktersbriefje voor nodig hebt. Mijn werkgever is nogal coulant, ik mag 1 dag ziek zijn zonder briefje, maar anders heb ik een briefje nodig. Ook voor de kinderen, vanaf leerplicht mogen ze max 2 dagen ziek zijn zonder briefje, anders is briefje nodig.

Dit vind ik weer onzinnig, die arme dokters.
pi_206800873
quote:

[..]
Dikgedrukte sowieso. :')

En het zal hier ook niet helpen dat al die praktijken vol zitten, als alle bellers daadwerkelijk een afspraak met de HA gaan maken, kan je met een maand nog niet terecht. Dus als symptoombestrijding is een assistent laten schiften wel een redelijke.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_206800920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Probleem in België is dat je ook overal een doktersbriefje voor nodig hebt. Mijn werkgever is nogal coulant, ik mag 1 dag ziek zijn zonder briefje, maar anders heb ik een briefje nodig. Ook voor de kinderen, vanaf leerplicht mogen ze max 2 dagen ziek zijn zonder briefje, anders is briefje nodig.

Dat is wel heel stom ja. Kinderen die maar 2 dagen per jaar ziek mogen zijn zonder doktersverklaring is echt absurd weinig. Ik krijg sinds een jaartje wel een vragenlijst van de arbo-arts als ik 2 of meer dagen ziekgemeld sta. En na een week een telefoontje. Die vragenlijst na 2 dagen vond ik eigenlijk ook best snel. Bij een buikgriepje is 2 dagen helemaal zo gek toch niet? Maar het is vooral bedoeld om zaken als burn-out etc er vlot uit te vissen, begreep ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206800959
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:28 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dikgedrukte sowieso. :')

En het zal hier ook niet helpen dat al die praktijken vol zitten, als alle bellers daadwerkelijk een afspraak met de HA gaan maken, kan je met een maand nog niet terecht. Dus als symptoombestrijding is een assistent laten schiften wel een redelijke.
Ook dat ja. Ik bel zelden de huisarts en toen ik met een 9 maanden oude baby wel een keer belde werd ik eerst ook afgescheept. Maar eind van de dag via de huisartsenpost alsnog in het ziekenhuis terecht gekomen met RS virus. Daar heb ik van de assistente wel excuses voor gekregen. Resultaat is wel dat als ik nu bel, ik meestal gewoon een afspraak krijg :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 11:36:28 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206800973
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En dan moet je ook echt naar de praktijk? Wat een tijdsverspilling voor de gezondheidszorg.

Bij vorige werkgever op dag 2 ziek zijn een keertje door een arbobureau/ziektemanagement ofzo. Maar volgens mij was dat gesprek na een minuut of twee wel klaar. Waarheen meeste tijd nog was om mij uit te leggen wie ze zijn, voor wie en waarom ze bellen :+
pi_206801162
Alsnog eens verder gekeken over normpraktijken van huisartsen.

Voor België zijn er gemiddeld 612 inwoners per huisarts, tegenover in Vlaanderen 641 per huisarts, in Wallonië 563 en in Brussel 622. dd. 8 jul. 2020

De normpraktijk in Nederland is iets hoger dan 2000 mensen.

Hoeveel patiënten ziet een huisarts per dag?
Het aantal spreekuurcontacten ligt met 28 per dag rond het gemiddelde van alle landen, maar het aantal visites aan huis van gemiddeld 12 per week is internationaal gezien aan de hoge kant. De consulten van Nederlandse huisartsen (gemiddeld 11 minuten) zijn kort ten opzichte van die in andere landen.

Leuk en informatief best om cijfers en grafieken te zien van je woonplaats.
Link https://allecijfers.nl/

Ad. 28 mensen per dag zien/spreken/onderzoeken vind ik best veel.
Plus dan nog de administratie, verslagen, bellen en regelen.
In mijn praktijk “mocht” ik 8 max 10 mensen à half uur per dag behandelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 24-11-2022 11:51:49 ]
pi_206801321
Bij deze verklaar ik de eeuwige liefde aan Vanyel O+
Spoilers!
pi_206801400
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:46 schreef AnneX het volgende:
Alsnog eens verder gekeken over normpraktijken van huisartsen.

Voor België zijn er gemiddeld 612 inwoners per huisarts, tegenover in Vlaanderen 641 per huisarts, in Wallonië 563 en in Brussel 622. dd. 8 jul. 2020

De normpraktijk in Nederland is iets hoger dan 2000 mensen.

Hoeveel patiënten ziet een huisarts per dag?
Het aantal spreekuurcontacten ligt met 28 per dag rond het gemiddelde van alle landen, maar het aantal visites aan huis van gemiddeld 12 per week is internationaal gezien aan de hoge kant. De consulten van Nederlandse huisartsen (gemiddeld 11 minuten) zijn kort ten opzichte van die in andere landen.

Leuk en informatief best om cijfers en grafieken te zien van je woonplaats.
Link https://allecijfers.nl/

Ad. 28 mensen per dag zien/spreken/onderzoeken vind ik best veel.
Plus dan nog de administratie, verslagen, bellen en regelen.
In mijn praktijk “mocht” ik 8 max 10 mensen à half uur per dag behandelen.
Dat is een behoorlijk verschil tussen Nederland en Belgie qua patientendruk.

Het laatste deel van je post doet me denken aan een Netflix docuserie die ik laatst keek, The Pharmacist. Over een arts die een praktijk begon om zo veel mogelijk mensen van Oxycodon te voorzien. Zeer de moeite waard, als je eenmaal de eerste aflevering achter de rug hebt.
SPOILER: niet lezen als je nog wilt kijken
Spoilers!
pi_206801607
quote:

[..]
Het zou alleen zo handig zijn als huisartsen een soort radar hadden voor die mensen. Als ik hulp wens van een medicus, dan heb ik vooraf een poosje de klachten geïnventariseerd, het beloop bekeken, gekeken of er een geschiedenis is met deze klachten, gekeken naar uitlokkende/onderhoudende/helpende factoren en de zelfzorg geprobeerd. De reden dat ik een arts om hulp vraag, is dat ik daar niet zelf uitkom :+

Goddank lijk ik nu met de verloskundige wel een soort relatie op te bouwen waarin we serieus worden genomen. Ik heb er al een wijziging in het dossier doorheen gekregen en een interventie op de lange baan geschoven ^O^
pi_206801625
Ik weet niet zoveel van die oxycodoncrisis maar wat je ervan meekrijgt, is echt intens triest -O-
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 12:22:49 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206801662
quote:

[..]
M'n oude huisarts komt nog regelmatig over de vloer bij m'n ouders. Hoe vaak die ook wel niet een veredelde aspirine heeft voorgeschreven om 'van dat zeikwijf van Jansen' af te zijn...

Die mensen wilden die geloven dat ze niets mankeerden.
pi_206801696
Dat is niet bepaald netjes, dat de huisarts dat zo meedeelt (onwettig ook, als het echt zo is).
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 12:25:38 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206801717
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:24 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is niet bepaald netjes, dat de huisarts dat zo meedeelt (onwettig ook, als het echt zo is).
Jansen is natuurlijk een willekeurig gekozen naam. :)
pi_206801741
De vraag is hoe herleidbaar zo'n opmerking is naar een echt persoon. Het is in ieder geval iets waar ik bijzonder voorzichtig mee ben.
pi_206801748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij deze verklaar ik de eeuwige liefde aan Vanyel O+
*;
Je eerste keer?
pi_206802210
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
*;
Je eerste keer?
Ja O+
Spoilers!
pi_206802364
De bunzing heeft het nest verlaten. Ik herhaal: de bunzing heeft het nest verlaten.

*O*
pi_206802421
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:15 schreef Lonaa het volgende:
De bunzing heeft het nest verlaten. Ik herhaal: de bunzing heeft het nest verlaten.

*O*

go Dora *O* *O* *O*
pi_206802431
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

go Dora *O* *O* *O*
Poepen is voor Dora altijd ingewikkeld en inmiddels zijn F. en ik op zo'n punt dat als het al even geleden is of ze de dag nog niet gepoept heeft we dit soort appjes naar elkaar sturen als het gebeurt is. :') :D
pi_206803299
_O_
Spoilers!
pi_206803306
Applaus voor de drol! *O*
*strooit confetti*
pi_206803311
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:15 schreef Lonaa het volgende:

*O*
Wat een opluchting 🫢
pi_206803337
Nu mijn skikleding besteld is, kon ik natuurlijk niet meer terug en heb ik me ook definitief aangemeld voor de skireis. Pfff socially awkward me gaat op skireis met collega's, geen idee nog wie er meegaan (dat mag natuurlijk AVG-technisch allemaal niet gedeeld worden }:| en omdat ik vrij veel thuiswerk hoor ik ook niks op de wandelgangen) en moet met 3 anderen een auto en appartement delen. Zelfs een slaapkamer :'). Dat was wel even een Enorme Drempel hoor :@.

Maar ik dacht al: als het niet gezellig is, is daar altijd nog alcohol in overvloed! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206803341
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:36 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een opluchting 🫢
Ook voor Dora waarschijnlijk :P.

Yay *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206803370
Günther is in z'n vierjarige leven twee keer bij de huisarts geweest: afgelopen winter toen -ie zijn elleboog had gebroken en afgelopen zomer toen na een beet/steek van een onbekend insect z'n voet opzwol tot anderhalf keer zo groot. Misschien volgende keer eens voor iets normaals!? :D

De assistente bij ons is overigens echt een soort monster dat je moet zien te verslaan: steevast een uitdaging van jewelste om daadwerkelijk een afspraak met de huisarts te pakken te krijgen :')
pi_206803383
O+ O+
Dat we nog eens met een heel topic opgelucht zouden wezen over hondenpoep, toch gewoonlijk de grootste ergernis in de publieke ruimte!
pi_206803414
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:39 schreef Phaidra het volgende:
Dat was wel even een Enorme Drempel hoor :@.
Ik kan het me indenken - mijns inziens zelfs een Onneembare Drempel! Sterkte :* En zuip ze! ;)
pi_206803427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..] en een interventie op de lange baan geschoven ^O^
Wat goed! O+ ^O^
pi_206803469
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:45 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik kan het me indenken - mijns inziens zelfs een Onneembare Drempel! Sterkte :* En zuip ze! ;)
:D Dank! Uit mijn eigen team gaat er in ieder geval niemand mee, anders zou het een stuk makkelijker zijn. Ik ken gewoon heel veel collega's niet (na een fusie heb ik er ineens 400 namelijk), zeker niet na bijna 3 jaar veel thuiswerken. Het voelt weer een beetje als gym en als laatste gekozen worden in een team, "kom jij dan maar bij ons, als het echt moet"... Zit ook vooral in mijn hoofd, ik heb echt over het algemeen leuke collega's _O-. Maar voor 24/7 moeten het héél leuke collega's zijn, zeg maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206803476
quote:
Nu mijn skikleding besteld is, kon ik natuurlijk niet meer terug en heb ik me ook definitief aangemeld voor de skireis. Pfff socially awkward me gaat op skireis met collega's, geen idee nog wie er meegaan (dat mag natuurlijk AVG-technisch allemaal niet gedeeld worden }:| en omdat ik vrij veel thuiswerk hoor ik ook niks op de wandelgangen) en moet met 3 anderen een auto en appartement delen. Zelfs een slaapkamer :'). Dat was wel even een Enorme Drempel hoor :@.

Maar ik dacht al: als het niet gezellig is, is daar altijd nog alcohol in overvloed! *O*
En sowieso is er sneeeeeuw O+ Ik ben zo dol op sneeuw dat ik ga pogen hoogzwanger op 'wintersport' te gaan *O*
pi_206803484
Dapper hoor @Phaidra, ik zou echt niet gaan - al kreeg ik geld toe! :D
pi_206803493
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
En sowieso is er sneeeeeuw O+ Ik ben zo dol op sneeuw dat ik ga pogen hoogzwanger op 'wintersport' te gaan *O*
Nog even een verlaat gehieperdepiep voor jou zeg! Leuk! O+ Wanneer verwacht je zo'n beetje te gaan baren? :) :)
pi_206803501
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:46 schreef minilot het volgende:

[..]
Wat goed! O+ ^O^
Ja, ik dacht, voordat ik op nuchtere maag een halve liter pure suiker naar binnen ga werken, gaan we iets maar iets minder ingrijpends doen. Misschien komt ie alsnog ( :r ) maar dan kan ik er ook mee leven.
pi_206803507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:53 schreef minilot het volgende:

[..]
Nog even een verlaat gehieperdepiep voor jou zeg! Leuk! O+ Wanneer verwacht je zo'n beetje te gaan baren? :) :)
Dank *O* Eind maart volgens de planning.
pi_206803584
Sneeuw O+

En even tussendoor wil ik nog een mopper doen op mensen die L.S. als aanhef in een mail sturen.

Nu onderweg naar het dorp van minilot om gezellig met de boekhouder te babbelen. Zin in. Topdag. Geweldig humeur ook wel in het algemeen.
Spoilers!
pi_206803666
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nu onderweg naar het dorp van minilot om gezellig met de boekhouder te babbelen. Zin in. Topdag. Geweldig humeur ook wel in het algemeen.
pi_206803749
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het zou alleen zo handig zijn als huisartsen een soort radar hadden voor die mensen. Als ik hulp wens van een medicus, dan heb ik vooraf een poosje de klachten geïnventariseerd, het beloop bekeken, gekeken of er een geschiedenis is met deze klachten, gekeken naar uitlokkende/onderhoudende/helpende factoren en de zelfzorg geprobeerd. De reden dat ik een arts om hulp vraag, is dat ik daar niet zelf uitkom :+

Goddank lijk ik nu met de verloskundige wel een soort relatie op te bouwen waarin we serieus worden genomen. Ik heb er al een wijziging in het dossier doorheen gekregen en een interventie op de lange baan geschoven ^O^
Maar dat kan je toch telefonisch ook aangeven? Niet helemaal zo verwoord :+, dat is misschien niet helemaal geaccepteerd. Maar bij mijn laatste bezoek heb ik bijvoorbeeld wel vermeld dat de maximale dosis pcm + ibu niks deden tegen de pijn, dat ik aan de hand van mijn klachten dacht aan XXX en of ik even langs kon komen. Ik merk dat een assistente het ook wel prettig vind om die extra info te krijgen.

Wel fijn dat je zo'n prettige klik hebt met je verloskundige! O+. Dat is echt goud waard als je straks (ok, duurt nog even ;) ) gaat bevallen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 15:25:02 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206803767
quote:

Betaald de baas dan? Geen idee wie wel of niet meegaan, maar kan me toch voorstellen dat wie meegaan bepaald of je zelf ook mee gaat.

Wat een gezeik soms joh die AVG :')
pi_206803796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:42 schreef minilot het volgende:
O+ O+
Dat we nog eens met een heel topic opgelucht zouden wezen over hondenpoep, toch gewoonlijk de grootste ergernis in de publieke ruimte!
Ik vind het wel mooi :7 O+

De assistente hier is overigens ook zo'n monster dat je moet verslaan. Om te illustreren ook hoe vaak ik er kom: toen ik er gisteren was vroeg ze of we inmiddels al verhuist waren ivm de overlast-bovenbuuvrouw. :')
pi_206803797
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Betaald de baas dan? Geen idee wie wel of niet meegaan, maar kan me toch voorstellen dat wie meegaan bepaald of je zelf ook mee gaat.

Wat een gezeik soms joh die AVG :')
Nee de baas betaalt niet, maar we hebben best een aardig groepstarief volgens mij. Van tevoren is een inventarisatie geweest wie er mee zou willen, dat waren er ca. 80. Of die ook allemaal echt meegaan is natuurlijk niet zeker. De inventarisatie is gedaan voordat de definitieve datum bekend was, dus kan me voorstellen dat een deel afhaakt omdat ze een bruiloft/verjaardag/weet ik wat voor andere afspraak hebben.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206803800
Oh er was al nog een pagina. Ok.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 15:32:39 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206803847
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:41 schreef minilot het volgende:
Günther is in z'n vierjarige leven twee keer bij de huisarts geweest: afgelopen winter toen -ie zijn elleboog had gebroken en afgelopen zomer toen na een beet/steek van een onbekend insect z'n voet opzwol tot anderhalf keer zo groot. Misschien volgende keer eens voor iets normaals!? :D

Laatstgenoemde was ook reden voor mijn laatste bezoek. Omdat anderen vonden dat ik naar de dokter moest }:| Ik werd zat van het gezeik "oh zo'n dikke/rode enkel is echt niet goed hoor" dat ik na een paar dagen maar ben gegaan.
pi_206803881
Jong0ns ik moet een weekmenu want ik moet een boodschappenlijst en ik weet niks :'(

Ik moet in ieder geval iets met een half pak passata. Of invriezen, dat kan ook.

Wat eten jullie?
pi_206803890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Maar dat kan je toch telefonisch ook aangeven? Niet helemaal zo verwoord :+, dat is misschien niet helemaal geaccepteerd. Maar bij mijn laatste bezoek heb ik bijvoorbeeld wel vermeld dat de maximale dosis pcm + ibu niks deden tegen de pijn, dat ik aan de hand van mijn klachten dacht aan XXX en of ik even langs kon komen. Ik merk dat een assistente het ook wel prettig vind om die extra info te krijgen.

Wel fijn dat je zo'n prettige klik hebt met je verloskundige! O+. Dat is echt goud waard als je straks (ok, duurt nog even ;) ) gaat bevallen.
Jaa, ik mijn beleving doe ik dat ook altijd heel duidelijk, maar in de praktijk valt dat tegen :@ :D
pi_206803912
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:35 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns ik moet een weekmenu want ik moet een boodschappenlijst en ik weet niks :'(

Wat eten jullie?
Wij hadden laatst een superlekkere en extreem makkelijke ovenschotel. Zo'n zak gekruide krieltjes (die mini dingen die je ook kan opbakken/frituren), winterwortel in halve plakjes, paprika in reepjes, beetje olie eroverheen en dan merquez worstjes erbovenop. In de oven en klaar!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206803924
Gehaktballetjes met kikkererwten uit de oven met daarbij koolrabi.
  donderdag 24 november 2022 @ 15:39:14 #294
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206803926
quote:

Ik moet in ieder geval iets met een half pak passata. Of invriezen, dat kan ook.

Wat eten jullie?
Met de passata: https://eatertainment.nl/(...)t-zoetzure-komkommer

We eten vanavond simpele pasta, verder nog couscous met ovengroente met ras el hanout, tomatenblokjes, linzen, amandelschaafsel en koriander.

En dit: https://www.devegetarisch(...)kiptevree-filet.html

De rest moet ik nog verzinnen, maar ik kijk altijd wat er in de aanbieding is in de supermarkt.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 15:40:10 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206803939
quote:

Wat eten jullie?
Als de visboer het heeft een schelvis, anders heek.

Met rosevalaardappels uit de oven. En sla
pi_206803949
Voor passata: uitje + knof bakken in olie, passata erbij en Italiaanse kruiden en oregano, na even inkoken blikje tonijn erdoor en na verwarmen plakjes zwarte olijven erbij. Pasta naar keuze erbij en je hebt nog zo'n prima makkelijk gerecht dat (hier iig) iedereen lust.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206803983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:39 schreef Morgane89 het volgende:

[..]

We eten vanavond simpele pasta, verder nog couscous met ovengroente met ras el hanout, tomatenblokjes, linzen, amandelschaafsel en koriander.

De rest moet ik nog verzinnen, maar ik kijk altijd wat er in de aanbieding is in de supermarkt.
Is die vegetarische kipfilet lekker ja? Ik heb nog nooit kipstukjes gevonden die ik niet zurig vond of een nare substantie hadden. Maar deze heb ik nog niet geprobeerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206803990
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:41 schreef Phaidra het volgende:
Voor passata: uitje + knof bakken in olie, passata erbij en Italiaanse kruiden en oregano, na even inkoken blikje tonijn erdoor en na verwarmen plakjes zwarte olijven erbij. Pasta naar keuze erbij en je hebt nog zo'n prima makkelijk gerecht dat (hier iig) iedereen lust.
F. vindt dat niet lekker :')
Je aardappeltjes/groente/worstjes kan altijd wel ergens, volgende week. :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als de visboer het heeft een schelvis, anders heek.

Met rosevalaardappels uit de oven. En sla
Boh. Hier vanavond ook vis, haringsalade :9

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:39 schreef Morgane89 het volgende:

[..]

Oh, die sardientjes lijken me best lekker :9 Couscous vanavond al bij de haringsalade, simpele pasta staat al op het menu. Wraps met dingen is misschien wel een optie, ondanks dat we pas nog wraps gehad hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:39 schreef Clubsoda het volgende:
Gehaktballetjes met kikkererwten uit de oven met daarbij koolrabi.
Dit klinkt ook niet onaardig :9
  donderdag 24 november 2022 @ 15:44:35 #299
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206803997
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Is die vegetarische kipfilet lekker ja? Ik heb nog nooit kipstukjes gevonden die ik niet zurig vond of een nare substantie hadden. Maar deze heb ik nog niet geprobeerd!
Geen idee, m'n man heeft het pak meegenomen omdat ie met cashback gratis is, maar we hebben 'm dus nog niet geproefd. Ik herken wel wat je zegt, ja.
pi_206804006
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:43 schreef Lonaa het volgende:

Dit klinkt ook niet onaardig :9
https://smittenkitchen.co(...)-turmeric-chickpeas/
pi_206804012
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')