Zeker. Dat kan ik heel goed. En ik kan ook feilloos aanwijzen waar de gaten in een verhaal zitten. Bij jouw verhaal is dat niet zo moeilijk.quote:
Je kent het spreekwoord: 's Lands wijs, 's lands eer"?quote:Op zondag 4 december 2022 13:06 schreef Haushofer het volgende:
Bovendien weet ik door een jarenlange internationale werkomgeving hoe hier door buitenstaanders naar wordt gekeken, en dat was best wel een frisse ervaring.
Waar schrijf ik dat het "leidend" is?quote:Op zondag 4 december 2022 13:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kent het spreekwoord: 's Lands wijs, 's lands eer"?
Of is de mening van buitenlanders nu ook al leidend over hoe wij ons leven dienen in te richten?
De rest als in de Randstad?quote:Op zondag 4 december 2022 12:50 schreef Buitendam het volgende:
Is toch wel sneller gegaan dan ik had verwacht. Wat boerengehuchten en refodorpen waar kinderen met je volle nicht krijgen nog de norm is moet je je niet te druk om maken. De rest van Nederland mooi verlost van die gekke zwartgeschminkte smoelen.
Dat is blijkbaar de suggestie die je wekt. Ligt het aan je taalgebruik, misschien? Of je toon?quote:Op zondag 4 december 2022 13:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat het "leidend" is?
Waarom worden er opeens allemaal woorden in mijn mond gelegd door diverse users hier?
Ik heb een tip voor je. Die begint met zelf en eindigt op reflectie.quote:Daarbij hebben de conservatieven in deze lachwekkend slechte argumenten, en zal het mij verder aan m'n kont roesten wat voor kleur een element uit een kleuterfeest heeft. De schuimbekkers hierover komen op mij nogal labiel over, eerlijk gezegd.
Als jij het gevoel hebt dat het je wordt "opgedrongen", dan zou je de oorzaak daarvan ook bij jezelf kunnen zoeken. Ook eng: zelfreflectie.
Blijkbaar vind jij het nogal "verfrissend" hoe er vanuit het buitenland tegen Nederlandse gebruiken wordt aangekeken...quote:Op zondag 4 december 2022 13:19 schreef Haushofer het volgende:
Waar schrijf ik dat het "leidend" is?
Waarom worden er opeens allemaal woorden in mijn mond gelegd door diverse users hier?
Primaquote:Op zondag 4 december 2022 13:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Dat kan ik heel goed. En ik kan ook feiloos aanwijzen waar de gaten in een verhaal zitten. Bij jouw verhaal is dat niet zo moeilijk.
Ik vertel alleen hoe mijn mening is bijgesteld. Ik zeg nergens dat iedereen die mening zou moeten hebben. Ik zeg nergens dat het een sterk argument is om die kleurverandering door te voeren. Dat lezen jullie erin.quote:Op zondag 4 december 2022 13:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blijkbaar vind jij het nogal "verfrissend" hoe er vanuit het buitenland tegen Nederlandse gebruiken wordt aangekeken...
Over "degelijke argumenten" gesproken...
Dank. Misschien ligt het aan mijn toon. Misschien ligt het aan de emotionele beladenheid die deze discussie voor sommigen heeft. Want zo bedoel ik het niet.quote:Op zondag 4 december 2022 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar de suggestie die je wekt. Ligt het aan je taalgebruik, misschien? Of je toon?
[..]
Ik heb een tip voor je. Die begint met zelf en eindigt op reflectie.![]()
Dat is je goed recht. Zet het door, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 3 december 2022 22:17 schreef El_Thijs het volgende:
Als diabeet neem ik aanstoot aan het Suikerfeest. Ik wil dat dat aangepast wordt naar iets wat niet refereert aan suiker. Ik en vele diabeten vinden het onnodig kwetsend dat we 1x per jaar herinnerd worden aan het feit dat wij geen suiker mogen.
Suikerfeest is niet naar onze geest!
Heb de moed, stop met zoet!
Je bedoelt mensen die, als ze het over andersdenkenden hebben, woord-combinaties en woorden gebruiken zoals 'lachwekkend slecht', 'schuimbekkers' en 'labiel'.quote:Op zondag 4 december 2022 13:27 schreef Haushofer het volgende:
Misschien ligt het aan de emotionele beladenheid die deze discussie voor sommigen heeft.
quote:Op zondag 4 december 2022 13:06 schreef Haushofer het volgende:
Daarbij hebben de conservatieven in deze lachwekkend slechte argumenten, en zal het mij verder aan m'n kont roesten wat voor kleur een element uit een kleuterfeest heeft. De schuimbekkers hierover komen op mij nogal labiel over, eerlijk gezegd.
Als jij het gevoel hebt dat het je wordt "opgedrongen", dan zou je de oorzaak daarvan ook bij jezelf kunnen zoeken. Ook eng: zelfreflectie.
Ok. Als jij dat denkt, vind ik dat helemaal primaquote:Op zondag 4 december 2022 13:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je bedoelt mensen die, als ze het over andersdenkenden hebben, woord-combinaties en woorden gebruiken zoals 'lachwekkend slecht', 'schuimbekkers' en 'labiel'.
Wekt bij mij de indruk dat je dan wel aardig hoog in je emotie zit.
Gezien het de tijd die je aan dit onderwerp besteed, ben ik zeer sceptisch over deze uitspraak.quote:Op zondag 4 december 2022 13:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Prima
Als je mijn persoonlijke mening wilt, kun je er ook om vragen, in plaats van me diverse zaken in de mond te leggen die ik nergens beweer. Dus hoewel ongevraagd, bij deze:
Ik zei al dat het aan mijn kont zal roesten wat de kleur van ZP is.
En toch noem je degenen die vinden dat Zwarte Piet gewoon zwart moet zijn denigrerend 'conservatieven', lachwekkend' en 'labiel'.quote:Ik kom uit het hoge noorden, waar ZP bij de dorpsintocht nog gewoon zwart is. Ik neem daar geen aanstoot aan. Ik heb schoonfamilie uit Suriname. Ook zij nemen er naar eigen zeggen geen aanstoot aan. Ik heb een aantal jaar lesgegeven op een school met veel kinderen met allochtone afkomst. Ook zij zagen meestal geen enkel probleem in ZP.
Dat is vervelend voor die mensen, maar ze komen op mij vaak wel wat labiel over.quote:Toch is er een groep mensen die zich gekwetst voelt, en ik snap dat gezien de karikatuur wel.
Daar weet ik het antwoord op. Omdat hun argumenten 'lachwekkend slecht' zijn.quote:Dus dan zou ik zeggen: waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |