quote:Het kan net zo goed hol of een vierkant zijn.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 7 februari 2003 21:32 schreef Mariel het volgende:
Hoewel er nog steeds niet onomstotelijk bewezen is dat de aarde een bol is .
--------------------------------------------------------------------------------Maar wel aannemelijk door de tijdzones en de horizon.
quote:Wanneer je geesten en een hiernamaals uitsluit stel je in feite dat een mens done/dood/slapend/niets meer is na het sterven.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Het lijkt me niet aannemelijk dat het met een mens "done" is na het sterven, want in dat geval zou bestaan op zich zinloos zijn.
--------------------------------------------------------------------------------Nou en ?
quote:Dat is oprechte twijfel. Alleen lijkt het me niet verstandig om die mogelijkheid uit te sluiten..
quote:
Hierdoor lijkt het me vrij aannemelijk dat er meer is dan we kunnen zien (bijv. IR of UV kun je ook niet zien, maar toch is het er. Sinds er apparatuur is om dat aan te tonen weten we dat).
--------------------------------------------------------------------------------Er is ongetwijfeld meer dan we zien, maar of dat nou een hiernamaals is of een spirituele wereld. Ik betwijfel het.
quote:Ja, leuk !
Op vrijdag 7 februari 2003 23:33 schreef Mariel het volgende:
Om even verder te gaan op het gesloten topicje..
quote:Ik geloof toch wel in de ruimtevaart en de mijnbouw hoor.
Het kan net zo goed hol of een vierkant zijn.
quote:Ja, maar dat is toch niet erg.
Wanneer je geesten en een hiernamaals uitsluit stel je in feite dat een mens done/dood/slapend/niets meer is na het sterven.
quote:Ik sluit het niet uit. Ik heb alleen nog geen reden het te geloven.
Dat is oprechte twijfel. Alleen lijkt het me niet verstandig om die mogelijkheid uit te sluiten..
quote:vervolg van 'geesten'
Op vrijdag 7 februari 2003 23:47 schreef hallo_mensen het volgende:
waar gaat dit over
ps. misschien kan modje even titel van dit topic aanpassen naar geesten -deel 2-
quote:Ben blij dat je het ook wel leuk vindt enzo
Ja, leuk !
quote:Ruimtevaart en mijnbouw zijn ook zeker wel juist. Alleen vindt dit nog steeds plaats op grond van waarnemingen, en die zijn niet te meten.
Het kan net zo goed hol of een vierkant zijn.Ik geloof toch wel in de ruimtevaart en de mijnbouw hoor.
quote:Het is een fundamenteel verschil. Wat voegt jouw leven op aarde hier dan toe?
quote:
Wanneer je geesten en een hiernamaals uitsluit stel je in feite dat een mens done/dood/slapend/niets meer is na het sterven.
--------------------------------------------------------------------------------Ja, maar dat is toch niet erg.
quote:Ic
quote:
Dat is oprechte twijfel. Alleen lijkt het me niet verstandig om die mogelijkheid uit te sluiten..
--------------------------------------------------------------------------------Ik sluit het niet uit. Ik heb alleen nog geen reden het te geloven.
quote:Je bent het toch wel met me eens dat als jij en ik een vluchtje gaan maken met de space shuttle dat we beide een bol zien. Dat is met geesten wel minder voor de hand liggend.
Op vrijdag 7 februari 2003 23:56 schreef Mariel het volgende:Ruimtevaart en mijnbouw zijn ook zeker wel juist. Alleen vindt dit nog steeds plaats op grond van waarnemingen, en die zijn niet te meten.
quote:Waaraan moet mijn leven op aarde iets toevoegen ? Ervoor was niets, erna komt niets. (denk ik)
Het is een fundamenteel verschil. Wat voegt jouw leven op aarde hier dan toe?
quote:We zien een bol wanneer we dat doen inderdaad. Met geesten is dat minder vanzelfsprekend. Alleen zien we dat de aarde rond is, en horen, voelen we of ruiken we dat niet. In hoeverre is er dan betrouwbaarheid te scheppen in het feit dat we het zien? (We zien dmv licht, en het is niet onaannemelijk dat licht wordt afgebogen door bekende en onbekende krachten die er op dat niveau heersen).
Je bent het toch wel met me eens dat als jij en ik een vluchtje gaan maken met de space shuttle dat we beide een bol zien. Dat is met geesten wel minder voor de hand liggend.
quote:Waarom sta je nu dan niet op en schiet je een kogel door je hoofd heen?
Het is een fundamenteel verschil. Wat voegt jouw leven op aarde hier dan toe?
--------------------------------------------------------------------------------Waaraan moet mijn leven op aarde iets toevoegen ? Ervoor was niets, erna komt niets. (denk ik)
quote:Omdat ik het leven leuk vind misschien ?
Op zaterdag 8 februari 2003 00:16 schreef Mariel het volgende:Waarom sta je nu dan niet op en schiet je een kogel door je hoofd heen?
quote:Dat scheelt denk ik ;-). Maar na je leven is er niets meer, dus wat voor zin heeft het dan gehad?
Omdat ik het leven leuk vind misschien ? Heeft z'n ups en downs, maar vind het nog steeds de moeite waard.
quote:Jij niet dan ? Of is dat een ander topic ?
Op zaterdag 8 februari 2003 00:20 schreef Mariel het volgende:Dat scheelt denk ik ;-).
quote:Geen zin, denk ik. Misschien dat ik het door vriendschap en familiebanden of wat dan ook voor een ander ook leuk heb kunnen maken in dit leven. Maar een diepere zin van het leven hoeft er wat mij betreft niet te zijn hoor.
Maar na je leven is er niets meer, dus wat voor zin heeft het dan gehad?
quote:De laatste jaren helaas meer downs dan ups. Ik ben wel in staat om te blijven leven, en heb een zelfmoordpoging enkele jaren eerder afgebroken. Na het leven komt er veel meer, maar in het leven wordt de benodigde ervaring hiervoor opgedaan is mijn visie..
Jij niet dan ? Of is dat een ander topic ?
quote:En alles wat je hebt gemaakt is verloren vanaf dan.. Maar misschien om wat dieper er op in te gaan.. Wat gebeurt er met jouzelf op het moment dat je sterft en er na (kan er nog worden gesproken over jouzelf?)
Geen zin, denk ik. Misschien dat ik het door vriendschap en familiebanden of wat dan ook voor een ander ook leuk heb kunnen maken in dit leven. Maar een diepere zin van het leven hoeft er wat mij betreft niet te zijn hoor.
quote:Dat zou best leuk kunnen zijn. Ik weet het niet.
Op zaterdag 8 februari 2003 00:31 schreef Mariel het volgende:De laatste jaren helaas meer downs dan ups. Ik ben wel in staat om te blijven leven, en heb een zelfmoordpoging enkele jaren eerder afgebroken. Na het leven komt er veel meer, maar in het leven wordt de benodigde ervaring hiervoor opgedaan is mijn visie..
quote:Ja, waarschijnlijk wel. Doe geen werk waarvan je na m'n dood nog wat van kan gaan bekijken ofzo.
En alles wat je hebt gemaakt is verloren vanaf dan.
Eventueel misschien kinderen. Maar heb momenteel nog geen kinderwens.
quote:Ikzelf ben dood met mijn lichaam. En ik zie het verschil niet tussen die twee. M'n hersenen samen met m'n lichaam vormen ikzelf en naar mijn idee ook jouzelf. Hersenen zijn zelfs onderdeel van het lichaam. Dus het is 1 geheel. Dood of levend.
Maar misschien om wat dieper er op in te gaan.. Wat gebeurt er met jouzelf op het moment dat je sterft en er na (kan er nog worden gesproken over jouzelf?)
quote:Je sluit het in principe al uit
Op zaterdag 8 februari 2003 00:37 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Dat zou best leuk kunnen zijn. Ik weet het niet.
quote:
[..]Ja, waarschijnlijk wel. Doe geen werk waarvan je na m'n dood nog wat van kan gaan bekijken ofzo.
quote:Hoe oud ben je als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Eventueel misschien kinderen.Maar heb momenteel nog geen kinderwens.
quote:Maar wat speelt er zich dan in je belevingswereld af? Heb je die nog? Wat zijn de effecten als er iets met je lichaam gebeurt?
[..]Ikzelf ben dood met mijn lichaam. En ik zie het verschil niet tussen die twee. M'n hersenen samen met m'n lichaam vormen ikzelf en naar mijn idee ook jouzelf. Hersenen zijn zelfs onderdeel van het lichaam. Dus het is 1 geheel. Dood of levend.
quote:ik geloof het als ik aannemelijk bewijs krijg.
Op zaterdag 8 februari 2003 00:45 schreef Mariel het volgende:Je sluit het in principe al uit
quote:31
Hoe oud ben je als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
quote:In mijn belevingswereld ? M'n werk, internet, televisie, boeken, familie, vrienden, sport, uitgaan...genoeg om op te noemen.
Maar wat speelt er zich dan in je belevingswereld af? Heb je die nog?
quote:Deze begrijp ik niet. Bedoel je als ik ziek ben ? Of bedoel je als ik dood ga ?
Wat zijn de effecten als er iets met je lichaam gebeurt?
quote:Wat beschouw je als aannemelijk?
Op zaterdag 8 februari 2003 00:49 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
ik geloof het als ik aannemelijk bewijs krijg.
quote:Denk je ooit nog een kinderwens te krijgen?
[..]31
quote:En na je dood gaat dat dus door?
[..]In mijn belevingswereld ? M'n werk, internet, televisie, boeken, familie, vrienden, sport, uitgaan...genoeg om op te noemen.
quote:Als je dood gaat dus ..
[..]Deze begrijp ik niet. Bedoel je als ik ziek ben ? Of bedoel je als ik dood ga ?
quote:als het op 1 of andere manier waarneembaar is, met zintuigen of met meetinstrumenten.
Op zaterdag 8 februari 2003 00:54 schreef Mariel het volgende:Wat beschouw je als aannemelijk?
quote:Wie weet.
Denk je ooit nog een kinderwens te krijgen?
quote:Er zullen ongetwijfeld een aantal dingen doorgaan, maar ik ben er niet meer bij.
En na je dood gaat dat dus door?
quote:Dan wordt mijn lichaam levenloos.
Als je dood gaat dus ..
De effecten zijn dat ik begraven wordt en langzaam verteer of dat ik gecremeerd word.
quote:En wat als jij het wel ziet, maar anderen niet?
Op zaterdag 8 februari 2003 01:01 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
als het op 1 of andere manier waarneembaar is, met zintuigen of met meetinstrumenten.
quote:En jijzelf "slaapt" als het ware? Onbewust van alles wat er gebeurt met je lichaam?
Er zullen ongetwijfeld een aantal dingen doorgaan, maar ik ben er niet meer bij.
[..]Dan wordt mijn lichaam levenloos.
De effecten zijn dat ik begraven wordt en langzaam verteer of dat ik gecremeerd word.
quote:Dat zien we tegen die tijd wel. Eerst maar eens zien wat ik zie.
Op zaterdag 8 februari 2003 01:18 schreef Mariel het volgende:En wat als jij het wel ziet, maar anderen niet?
quote:Nee, ikzelf ben dood. Ikzelf ben mijn lichaam. Als mijn hart stopt krijgen mijn hersenen geen bloed meer en sterft ikzelf langzaam of snel af. En zo zijn er meerdere manieren om dood te gaan. Uiteindelijk zal het eromgaan of m'n hersenen nog voorzien worden van bloed met voldoende zuurstof. Zo niet...einde verhaal.
En jijzelf "slaapt" als het ware? Onbewust van alles wat er gebeurt met je lichaam?
voor nu, welterusten !
quote:Nooit "iets" gezien wat anderen niet zagen? Ik heb het hier overigens niet over geesten, maar gewoon over hele kleine subtiele dingen enzo
Op zaterdag 8 februari 2003 01:22 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Dat zien we tegen die tijd wel. Eerst maar eens zien wat ik zie.
quote:En wat houdt dat einde verhaal dan precies in?
[..]Nee, ikzelf ben dood. Ikzelf ben mijn lichaam. Als mijn hart stopt krijgen mijn hersenen geen bloed meer en sterft ikzelf langzaam of snel af. En zo zijn er meerdere manieren om dood te gaan. Uiteindelijk zal het eromgaan of m'n hersenen nog voorzien worden van bloed met voldoende zuurstof. Zo niet...einde verhaal.
quote:Slaap lekker
Op zaterdag 8 februari 2003 01:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Maar ik ga nu wel even slapen en hoop dat ik morgen weer fris wakker wordt voor weer een nieuwe dag !voor nu, welterusten !
quote:reken er maar op dat hij een beschermengel is van jullie huis.
Op woensdag 27 november 2002 13:35 schreef ThugLove het volgende:
geesten geloof ik heilig in....
ik heb ze eerlijk gezegt nog nooit echt gezien... maar wel gemerkt dat ze aanwezich waren....
toen mijn stiefvader nog leefde hadden we hier zwaar veel last van vage shit...
mensen die je op de trap hoort als je lekker tv zit te kijken..
als je in je bed ligt dat je ineens een muziekdoosje hoort terweil je er geen 1 in huis heb..
dingen die zomaar verdwijnen en de dag daarna gewoon weer op een plaats liggen waar je zeker 3 keer heb gekeken...
of het geesten zijn weet ik niet zeker.. maar ik weet wel dat het ophielt toen mijn stiefvader overleed...
dus als het geesten waren staat hij nu hier als een soort beschermengel...
anders weetik het ook niet
laat geesten met rust dan laten ze jou ook....
Hier hebben wij ook van die rare dingen..
als mensen blijven logeren krijg ik altijd klachten over van alles en nog wat.
quote:Misschien wel. Kan het me niet zo snel herinneren. Heb dat destijds blijkbaar niet aan iets bovennatuurlijks gekoppeld.
Op zaterdag 8 februari 2003 01:28 schreef Mariel het volgende:Nooit "iets" gezien wat anderen niet zagen? Ik heb het hier overigens niet over geesten, maar gewoon over hele kleine subtiele dingen enzo
Heb je misschien een voorbeeld ?
quote:Voor mij persoonlijk weinig. Ik ben dood en mijn evt. geest ook. Het leven gaat dan gewoon door zolang het heelal dit nog toelaat maar helaas niet meer met mij.
En wat houdt dat einde verhaal dan precies in?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |