abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2023 @ 08:49:52 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_207549916
Ik zet op woensdag gewoon standaard het voer om 17:30 op tafel, man is toch altijd laat, vergeet dat ook altijd even te melden dus hou er geen rekening meer mee. We hebben een puike magnetron.

Op opvangdagen is het lastiger, dan haalt hij ze ook op en zijn ze er vaak pas tegen 18:30 maar dan staat het eten ook echt wel al op tafel en ja, dan vreet de jongste geregeld nauwelijks meer :')
disclaimer
pi_207549955
Het scheelt wel dat de jongste hier op de opvang warm eet, maar die bunkert op opvangdagen nog makkelijk een bord avondeten weg :') ik mag eigenlijk niet klagen over het avondeten. Misschien zijn het dan toch die indo-genen *)
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 09:06:54 #278
382129 crew  Donna
pi_207549994
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 08:57 schreef Aure het volgende:
Het scheelt wel dat de jongste hier op de opvang warm eet, maar die bunkert op opvangdagen nog makkelijk een bord avondeten weg :') ik mag eigenlijk niet klagen over het avondeten. Misschien zijn het dan toch die indo-genen *)
Die genen zijn hier dan niet zo best doorgevoerd.
En het enige wat ze bunkeren zijn aardappels en stamppotten.
En kroepoek, bami en patat. >:)
  zaterdag 14 januari 2023 @ 09:30:41 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207550129
Ik denk dat de kinderen in landen met laat avondeten niet al om half 8 ‘s ochtends bij de opvang worden afgeleverd. Oftewel ander ritme.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 14 januari 2023 @ 09:34:10 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_207550168
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:30 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk dat de kinderen in landen met laat avondeten niet al om half 8 ‘s ochtends bij de opvang worden afgeleverd. Oftewel ander ritme.
Plus dat die kinderen dikke siësta houden en tussen 12 en 8 echt nog wel een andere maaltijd eten :D
disclaimer
pi_207550253
Ik verbaas me minder over het tijdstip (wij eten tussen half 6 en half 7, en dat gaat met wisselend enthousiasme en dat is prima) dan over dat blijven huilen een reden is tot iets anders aanbieden. :@

Je bent er als imo ouder niet voor om huilen te stoppen. Wel om troost te bieden en aandacht te geven aan het gevoel. Patronen worden niet spontaan anders, en natuurlijk vinden die peuters dat niet leuk. Huilen mag, protesteren mag, boos zijn mag. Maar het betekent bij ons niet dat we dan maar toegeven.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 09:49:51 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207550299
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:34 schreef SQ het volgende:

[..]
Plus dat die kinderen dikke siësta houden en tussen 12 en 8 echt nog wel een andere maaltijd eten :D
Oh ja zeer zinnige toevoeging, Ik zou ervoor tekenen. Zij allebei (meer) slapen overdag en ik ook een fatsoenlijkere pauze zodat ik niet afgedraaid thuiskom. Daarna met zn alleen om half 7 aan tafel (zoals het bedoeld is, dus iedereen op zn eigen stoel en blij etend) en dan naar bed. Minder eigen tijd maar wat zou dat een energie schelen in de avondspits.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207550312
Bij ons is een opvangdag rond half 9 daar afgeleverd worden.
9.30 fruit
11.45 warme lunch (is gewoon avondeten eigenlijk)
15.30 crackers met beleg of yoghurt met muesli
17.30 komkommer en tomaat (deze pakt ie dus soms wel soms niet mee, hangt er vanaf wie hem ophaalt)

Ik haal vaak vroeg op en ik merk dat hij dan thuis ook alvast iets wil eten tot we echt gaan avondeten. Avondeten varieert dus tussen 17.30 en 19.00. Alleen bij echt kapot kapot moe eet hij niet zoveel, maar anders bunkert hij altijd wel aardig wat naar binnen. Z'n broer is wat lastiger, maar die vreet zichzelf helemaal vol bij thuiskomst dus soms snap ik ook wel dat hij z'n avondeten niet blieft :')
pi_207551574
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 09:30 schreef Lemijn het volgende:
Nee die gaan met 2,5 vaak ook al naar school :D . De familie van mijn Franse schoonzusje was helemaal verbaasd dat Bas nog niet naar school gaat en dat ik parttime werk _O-
pi_207551794
Hier inderdaad ook minder goed eten als we na 18:00 uur eten met dreumes van 17 maanden. Dan ook sneller huilerig en alles weg willen meppen. Toetje gaat inderdaad altijd wel goed. We proberen meestal rond 17:45 uur te eten. Dan gaat het eigenlijk vrijwel altijd goed. Wel blieft ze vooral gerechten als pasta/curry/rijst/traybake en valt AGV niet zo in de smaak. Ik ben gestopt met iets anders maken als ze haar spinazie en krieltjes niet hoeft. Ik heb standaard een potje in huis voor als we iets eten als sushi/Turk (1x per maand ofzo), pannenkoeken vindt ze ook nog niet lekker. Dus dan heb ik wel wat anders. Verder kun je eten wat er is, anders niet. Toetje mag ook gewoon op dat soort dagen.

Overdag eet en drinkt ze altijd prima, dus het maakt ook niet uit als ze 's avonds wat minder eet. Ze drinkt toch nog BV voor ze gaat slapen.
pi_207554499
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 21:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja Aapie is verder bizar braaf :o Hij kan hier de koelkast openen (die zit onder het aanrecht) maar doet dit vrijwel nooit. Hij vraagt ook bijna nooit om eten eigenlijk. Meestal zegt hij ook nee als je vraagt of hij een broodje/banaan etc wil maar eet het dan wel op.

Bij mijn ouders krijgt hij altijd een biscuitje en dat is ook een van de eerste dingen waar hij dan naar vraagt _O- Wij hebben geen koekjes dus als hij er om vraagt zeg ik dat we het niet hebben en dat vindt hij dan prima.

Eten vanavond was weer vreselijk :'( We aten quiche en we probeerden weer de negeer techniek maar hij zat alleen maar te huilen. We mochten het bord ook niet weghalen want “van Aapie” maar eten wilde hij ook niet. Uiteindelijk een boterham met stroop voor hem gemaakt, ik ben niet tevreden :N
[..]
Recept? Klinkt lekker :9
Ik eet vandaag: Minestrone met knolselderij https://www.ah.nl/r/668482

Ik had geen knolselderij dus gebruikte aardappel en orzo ipv macaroni.
pi_207561827
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Google eens op mebendazol. Dat zijn de pilletjes tegen wormen.
Yes, ken het, hebben het hier standaard in huis, maar niets tegengekomen vooralsnog. Wel gewoon een pilletje gedaan, just to be sure.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:24 schreef Donna het volgende:

[..]
Ook niet als je 's avonds de billen uit elkaar doet? Het is niet altijd heel opvallend.
Alles grondig geïnspecteerd, maar echt niets te zien.

Ook geen blaasontsteking, ze is gecontroleerd bij de huisarts. Aankijken het weekend en dinsdag weer contact..
pi_207561912
Qua etenstijds zaten we hier eerder ook altijd zo rond 19:00 i.v.m. werktijden. Sinds de oudste naar school gaat proberen we toch maar wat eerder te eten en slapen en dan eten wij maar na.. Net zien hoe zoiets bevalt.
pi_207562768
Wij eten zelf maar gewoon mee om half zes. Ja, dat was even wennen want voor ons doen enorm vroeg, maar het is wel makkelijker en scheelt zoveel gedoe.
Na eten is geen reële optie, dan eten we soms pas om negen uur met de onbetrouwbare bedtijden hier.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 09:45:20 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207567155
Die eettijden zijn leuk maar we zijn niet klaar voor half 6 met werken, moeten Aapie dan nog halen en dan moet er nog gekookt worden. Kwart over 6 zou het vroegst haalbare zijn maar als we wat uitgebreider koken wordt het toch al snel tussen half 7 en 7 uur. Aapie gaat ook pas om 8 uur naar bed.

Gisteren ging het redelijk met eten. Wij hadden tilapia en Aapie vissticks. Die heeft hij netjes opgegeten en ook nog wat pompoen geproefd. Ik had er wat meer van verwacht want hij lust ook worteltjes maar van pompoen werd hij niet echt enthousiast. Maar op zich tevreden want er ging genoeg in :)

Dient zich het nieuwste “probleem” zich aan: Aapie vindt 6 uur opeens wel een mooie tijd om op te staan :X :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207567233
Ik eet ook na als ik later thuis ben. Ik leg dreumes altijd op bed i.v.m. BV (tenzij ik een afspraak buiten de deur heb), dus ik kies vaak eieren voor m'n geld en begin dan gelijk met het avondritueel, om te voorkomen dat we huilbuien krijgen als ik eerst nog eet.
pi_207567261
Maar man is dan vaak al thuis en die eet dan met dreumes. Maar die combinatie is niet ideaal, zelf koken met een hangerige dreumes (vooral als ze bij de opvang geweest is) en op haar letten. Ze is nogal ondernemend, dus je moet haar wel eens ergens vandaan/vanaf plukken. In die gevallen is een potje geven ook handig. Dan eet zij eerst en dan eten wij nadat dreumes op bed ligt.
pi_207567275
Bij ons op het kdv eten ze tussen de middag warm, dus op de dagen dat hij gaat eten we in de avond makkelijk. Hij heeft toch zijn vitamines al binnen. Vaak heb ik al soep klaar staan uit zo'n verspakket van AH. Even warm maken, brood erbij en hoppa. Avondeten klaar in 10 minuten :P Mijn oudste doet echt een moord voor koude boontjes met aardappelpuree, is ook zo klaar.

Wij hebben met slapen nog steeds wel problemen en ik weet niet hoe ik die moet oplossen. A. wordt nog steeds regelmatig in de nacht wakker en wil dan gewoon niet meer slapen. Vrijdagnacht was vriend van 0.00 tot 3.30 op en ik was vannacht ook zeker een uur met hem bezig. In bed laten is geen optie, hij krijst de boel bij elkaar dat hij er uit wil. Ik wil dat mijn dochter en de buren niet aandoen. De oudere kinderen moeten ook gewoon uitgerust zijn voor school. Dusja, naar beneden. Zitten we in het donker op de bank en uiteindelijk is hij zo moe dat hij op de bank in slaap ploft.
Gelukkig hebben we een grote bank en kan ik er ook bij. Het gebeurt dus regelmatig dat ik met hem de nacht doorbreng op de bank. Ik vind het zwaar. Vooral omdat ik regelmatig om 5.45 moet beginnen met werk, dus erg vroeg op moet staan.
Ik snap dat als ik andere (maar minder erge) slaapstruggels hier lees dat voor jullie ook vervelend is, maar het irriteert me ook een beetje merk ik :@ Omdat ik weet dat het (veel) erger kan.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 10:04:51 #294
382129 crew  Donna
pi_207567315
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:45 schreef MaJo het volgende:

Dient zich het nieuwste “probleem” zich aan: Aapie vindt 6 uur opeens wel een mooie tijd om op te staan :X :'(
A-tje was de hele week 5 uur wakker en na een kus opnieuw om 6 uur en dan was het echt huilen en klaarwakker. Maar vanochtend maakte ze er 9:50 van. Volgens mij had ze zelf ook door dat ze wat inhalen moest. :P

Wij eten tussen half 6 en 6 uur. Het liefst snelle maaltijden. Op opvangdagen liggen ze er meestal ook al in om 18:45 omdat ze gewoon kapot zijn van opvang/school en ook weer vroeg moeten opstaan.
pi_207569092
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:45 schreef MaJo het volgende:
Die eettijden zijn leuk maar we zijn niet klaar voor half 6 met werken, moeten Aapie dan nog halen en dan moet er nog gekookt worden. Kwart over 6 zou het vroegst haalbare zijn maar als we wat uitgebreider koken wordt het toch al snel tussen half 7 en 7 uur. Aapie gaat ook pas om 8 uur naar bed.

Gisteren ging het redelijk met eten. Wij hadden tilapia en Aapie vissticks. Die heeft hij netjes opgegeten en ook nog wat pompoen geproefd. Ik had er wat meer van verwacht want hij lust ook worteltjes maar van pompoen werd hij niet echt enthousiast. Maar op zich tevreden want er ging genoeg in :)

En het uitgebreide koken bewaren voor de vrije dagen?

Hier is het ook weer wennen, sinds J. er is, werkte ik eigenlijk altijd thuis. Daardoor lukte het altijd om om 18:00 te eten. Nu werk ik drie middagen tot vijf uur buiten de deur, ben dan 17:30 op het kdv en om 17:45 thuis. Soms is er man er vroeg, dan kookt hij, soms moet alles dan nog gebeuren. We koken nu af en toe dubbel, zodat er eten in de vriezer kan, en verder vooral makkelijke maaltijden op mijn buiten-de-deur-werkdagen.

@Sunshine1982 herkenbaar. J. is regelmatig uren wakker 's nachts en krijst de hele boel bij elkaar als je haar laat liggen. En soms gaat het ineens wel een week goed, maar in de weken dat ik op mijn tandvlees loop kan ik weinig hebben. Aan de andere kant: dat het ene vervelender of zwaarder is dan het andere, betekent niet dat de ander geen recht tot klagen heeft. Ik reageer dan meestal maar gewoon niet.

J. blijkt een ster te zijn in in het middelpunt van de belangstelling staan, die verheugt zich volgens mij nu al op haar derde verjaardag. Ze is ook gruwelijk verwend met veel leuk speelgoed.
pi_207570437
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:33 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
En het uitgebreide koken bewaren voor de vrije dagen?

Hier is het ook weer wennen, sinds J. er is, werkte ik eigenlijk altijd thuis. Daardoor lukte het altijd om om 18:00 te eten. Nu werk ik drie middagen tot vijf uur buiten de deur, ben dan 17:30 op het kdv en om 17:45 thuis. Soms is er man er vroeg, dan kookt hij, soms moet alles dan nog gebeuren. We koken nu af en toe dubbel, zodat er eten in de vriezer kan, en verder vooral makkelijke maaltijden op mijn buiten-de-deur-werkdagen.

@:sunshine1982 herkenbaar. J. is regelmatig uren wakker 's nachts en krijst de hele boel bij elkaar als je haar laat liggen. En soms gaat het ineens wel een week goed, maar in de weken dat ik op mijn tandvlees loop kan ik weinig hebben. Aan de andere kant: dat het ene vervelender of zwaarder is dan het andere, betekent niet dat de ander geen recht tot klagen heeft. Ik reageer dan meestal maar gewoon niet.

J. blijkt een ster te zijn in in het middelpunt van de belangstelling staan, die verheugt zich volgens mij nu al op haar derde verjaardag. Ze is ook gruwelijk verwend met veel leuk speelgoed.
Eens hoor, van het benoemen van slaapissues. Iedereen beleeft het ook anders, dat weet ik :)

Er valt hier ook echt geen peil op te trekken. Dan slaapt ie weer een week door en dan is het weer een paar keer in de week raak. Ik weet ook echt niet wat het triggert. Honger en dorst is het volgens mij niet, want het gebeurt ook vaak zat wanneer hij die dag goed gegeten en gedronken heeft. We kleden hem ook altijd hetzelfde aan in bed. Ik vraag me weleens af of het niet aan het bed ligt en dat we niet alvast een peuterbed moeten kopen.

We dealen hier nu al 1,5 jaar mee en dat maakt me echt niet gezelliger eigenlijk. Vooral 's nachts niet.
pi_207577562
Slaapt hij bij jullie in bed ook niet sunshine?
Dat is wat wij doen. Als ze voor 0:00 wakker wordt doe ik nog een poging of ze doorslaapt door bij haar te zitten, maar duurt dat langer dan een kwartier of is het later dan kies ik voor de makkelijke weg en de meeste slaap en gaat ze mee naar ons bed. In de praktijk wordt ze 1-2x voor 0:00 wakker en sowieso ook erna nog eens. Ze slaapt dus altijd een deel vd nacht bij ons...wat is doorslapen?
pi_207578160
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:06 schreef Nolita het volgende:
Slaapt hij bij jullie in bed ook niet sunshine?
Dat is wat wij doen. Als ze voor 0:00 wakker wordt doe ik nog een poging of ze doorslaapt door bij haar te zitten, maar duurt dat langer dan een kwartier of is het later dan kies ik voor de makkelijke weg en de meeste slaap en gaat ze mee naar ons bed. In de praktijk wordt ze 1-2x voor 0:00 wakker en sowieso ook erna nog eens. Ze slaapt dus altijd een deel vd nacht bij ons...wat is doorslapen?
Nop. Hij gaat dan liggen spelen en houdt ons wakker. Ik heb vandaag de tip gekregen om een slaaptrainer aan te schaffen. Ga dat eens proberen :)
pi_207582609
Ik heb dit ding ooit voor mijn oudste gekocht. Wel handig voor dagjes weg. Heb hem nu net weer sinds een tijd gevuld voor A met fruit en stukjes kaas en alles is binnen no time op! Hij vond het heel interessant om te draaien en dan steeds wat anders te zien :)

Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:40:31 #300
382129 crew  Donna
pi_207582843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:49 schreef Donna het volgende:
Nou antibiotica zalf gekregen voor het vingertje. Nu hopen dat het snel beter wordt!
Helaas, werkte niet voldoende dus sinds vrijdag over op een antibiotica drankje. Het lijkt al wat op te knappen, hopelijk zet het door. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')