Die genen zijn hier dan niet zo best doorgevoerd.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 08:57 schreef Aure het volgende:
Het scheelt wel dat de jongste hier op de opvang warm eet, maar die bunkert op opvangdagen nog makkelijk een bord avondeten wegik mag eigenlijk niet klagen over het avondeten. Misschien zijn het dan toch die indo-genen
Plus dat die kinderen dikke siësta houden en tussen 12 en 8 echt nog wel een andere maaltijd etenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:30 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk dat de kinderen in landen met laat avondeten niet al om half 8 ‘s ochtends bij de opvang worden afgeleverd. Oftewel ander ritme.
Oh ja zeer zinnige toevoeging, Ik zou ervoor tekenen. Zij allebei (meer) slapen overdag en ik ook een fatsoenlijkere pauze zodat ik niet afgedraaid thuiskom. Daarna met zn alleen om half 7 aan tafel (zoals het bedoeld is, dus iedereen op zn eigen stoel en blij etend) en dan naar bed. Minder eigen tijd maar wat zou dat een energie schelen in de avondspits.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Plus dat die kinderen dikke siësta houden en tussen 12 en 8 echt nog wel een andere maaltijd eten
Nee die gaan met 2,5 vaak ook al naar schoolquote:Op zaterdag 14 januari 2023 09:30 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk dat de kinderen in landen met laat avondeten niet al om half 8 ‘s ochtends bij de opvang worden afgeleverd. Oftewel ander ritme.
Ik eet vandaag: Minestrone met knolselderij https://www.ah.nl/r/668482quote:Op vrijdag 13 januari 2023 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja Aapie is verder bizar braafHij kan hier de koelkast openen (die zit onder het aanrecht) maar doet dit vrijwel nooit. Hij vraagt ook bijna nooit om eten eigenlijk. Meestal zegt hij ook nee als je vraagt of hij een broodje/banaan etc wil maar eet het dan wel op.
Bij mijn ouders krijgt hij altijd een biscuitje en dat is ook een van de eerste dingen waar hij dan naar vraagtWij hebben geen koekjes dus als hij er om vraagt zeg ik dat we het niet hebben en dat vindt hij dan prima.
Eten vanavond was weer vreselijkWe aten quiche en we probeerden weer de negeer techniek maar hij zat alleen maar te huilen. We mochten het bord ook niet weghalen want “van Aapie” maar eten wilde hij ook niet. Uiteindelijk een boterham met stroop voor hem gemaakt, ik ben niet tevreden
[..]
Recept? Klinkt lekker
Yes, ken het, hebben het hier standaard in huis, maar niets tegengekomen vooralsnog. Wel gewoon een pilletje gedaan, just to be sure.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Google eens op mebendazol. Dat zijn de pilletjes tegen wormen.
Alles grondig geïnspecteerd, maar echt niets te zien.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Ook niet als je 's avonds de billen uit elkaar doet? Het is niet altijd heel opvallend.
A-tje was de hele week 5 uur wakker en na een kus opnieuw om 6 uur en dan was het echt huilen en klaarwakker. Maar vanochtend maakte ze er 9:50 van. Volgens mij had ze zelf ook door dat ze wat inhalen moest.quote:Op zondag 15 januari 2023 09:45 schreef MaJo het volgende:
Dient zich het nieuwste “probleem” zich aan: Aapie vindt 6 uur opeens wel een mooie tijd om op te staan![]()
En het uitgebreide koken bewaren voor de vrije dagen?quote:Op zondag 15 januari 2023 09:45 schreef MaJo het volgende:
Die eettijden zijn leuk maar we zijn niet klaar voor half 6 met werken, moeten Aapie dan nog halen en dan moet er nog gekookt worden. Kwart over 6 zou het vroegst haalbare zijn maar als we wat uitgebreider koken wordt het toch al snel tussen half 7 en 7 uur. Aapie gaat ook pas om 8 uur naar bed.
Gisteren ging het redelijk met eten. Wij hadden tilapia en Aapie vissticks. Die heeft hij netjes opgegeten en ook nog wat pompoen geproefd. Ik had er wat meer van verwacht want hij lust ook worteltjes maar van pompoen werd hij niet echt enthousiast. Maar op zich tevreden want er ging genoeg in
Dient zich het nieuwste “probleem” zich aan: Aapie vindt 6 uur opeens wel een mooie tijd om op te staan![]()
Eens hoor, van het benoemen van slaapissues. Iedereen beleeft het ook anders, dat weet ikquote:Op zondag 15 januari 2023 12:33 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
En het uitgebreide koken bewaren voor de vrije dagen?
Hier is het ook weer wennen, sinds J. er is, werkte ik eigenlijk altijd thuis. Daardoor lukte het altijd om om 18:00 te eten. Nu werk ik drie middagen tot vijf uur buiten de deur, ben dan 17:30 op het kdv en om 17:45 thuis. Soms is er man er vroeg, dan kookt hij, soms moet alles dan nog gebeuren. We koken nu af en toe dubbel, zodat er eten in de vriezer kan, en verder vooral makkelijke maaltijden op mijn buiten-de-deur-werkdagen.
@:sunshine1982 herkenbaar. J. is regelmatig uren wakker 's nachts en krijst de hele boel bij elkaar als je haar laat liggen. En soms gaat het ineens wel een week goed, maar in de weken dat ik op mijn tandvlees loop kan ik weinig hebben. Aan de andere kant: dat het ene vervelender of zwaarder is dan het andere, betekent niet dat de ander geen recht tot klagen heeft. Ik reageer dan meestal maar gewoon niet.
J. blijkt een ster te zijn in in het middelpunt van de belangstelling staan, die verheugt zich volgens mij nu al op haar derde verjaardag. Ze is ook gruwelijk verwend met veel leuk speelgoed.
Nop. Hij gaat dan liggen spelen en houdt ons wakker. Ik heb vandaag de tip gekregen om een slaaptrainer aan te schaffen. Ga dat eens proberenquote:Op zondag 15 januari 2023 21:06 schreef Nolita het volgende:
Slaapt hij bij jullie in bed ook niet sunshine?
Dat is wat wij doen. Als ze voor 0:00 wakker wordt doe ik nog een poging of ze doorslaapt door bij haar te zitten, maar duurt dat langer dan een kwartier of is het later dan kies ik voor de makkelijke weg en de meeste slaap en gaat ze mee naar ons bed. In de praktijk wordt ze 1-2x voor 0:00 wakker en sowieso ook erna nog eens. Ze slaapt dus altijd een deel vd nacht bij ons...wat is doorslapen?
Helaas, werkte niet voldoende dus sinds vrijdag over op een antibiotica drankje. Het lijkt al wat op te knappen, hopelijk zet het door.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:49 schreef Donna het volgende:
Nou antibiotica zalf gekregen voor het vingertje. Nu hopen dat het snel beter wordt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |