Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
[ Bericht 31% gewijzigd door Rnie op 17-11-2022 23:34:14 ]De enige echte.
Ja dit zal de gemoederen wel bedarenquote:Op vrijdag 18 november 2022 01:03 schreef Tijn het volgende:
Dit is ook intens raar. Eerst moet iedereen naar kantoor komen. Maar nu is het kantoor opeens dicht.
[ twitter ]
Ze gaan ook pas maandag weer open.quote:Op vrijdag 18 november 2022 01:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit zal de gemoederen wel bedaren
Op deze manier jaagt ie iedereen weg die niet wanhopig graag zijn baan daar wil houden.
Let that sink in.quote:Op vrijdag 18 november 2022 01:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze gaan ook pas maandag weer open.
[ twitter ]
Personeelskosten zijn straks wel lekker gereduceerd.quote:Op vrijdag 18 november 2022 02:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is die Musk nu bezig om in een wereldrecord tijd zijn investering en Twitter zelf down the drain te gooien ?
Wanneer komen de banken, die deze deal mede hebben gefinancierd in actie/opstand/gaan morren ?
Ja iedereen die andere opties heeft is nu heel efficiënt weggejaagd.quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:24 schreef Heph844 het volgende:
Haha wat een heerlijke soap is dit toch![]()
Zou er als werknemer ook hélemaal klaar mee zijn. Eerst eindeloos gezeik of je bedrijf overgenomen wordt, dan ontslaat de nieuwe CEO de helft van de collega’s waar jij al jaren mee samenwerkt. Door die ontslagen zit je zelf in de chaos en moet je opeens het dubbele werk doen. Lange dagen, uitgeput kom je thuis. En dan ontvang je als dank een ultimatum dat je harder moet gaan werken als je niet ontslagen wil worden
De strategie van Musk doet me een beetje denken aan die van de belastingdienst die mensen een oprotpremie bood om af te slanken waarna vervolgens juist alle mensen die wel toegevoegde waarde hadden zeiden 'prima, bedankt voor het cadeautje, ik ga wel ergens anders aan de slag'.quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja iedereen die andere opties heeft is nu heel efficiënt weggejaagd.
Precies iedereen die je graag kwijt wil die blijft en iedereen die je had willen houden die vertrekt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
De strategie van Musk doet me een beetje denken aan die van de belastingdienst die mensen een oprotpremie bood om af te slanken waarna vervolgens juist alle mensen die wel toegevoegde waarde hadden zeiden 'prima, bedankt voor het cadeautje, ik ga wel ergens anders aan de slag'.
Gaat ie Meta ook kopen?quote:Op vrijdag 18 november 2022 07:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Na een jaar van nieuwsellende ben ik blij dat deze kutsite aan zijn einde komt en een van de meest walgelijke eikels nu ook voor het grote publiek door de mand aan het vallen is. #feesboek is next
Ik vraag me wel af welke kennis er precies verloren is gegaan. Qua engineering snap ik het wel, maar de overheid en managers daarboven? Wat hebben die voor specifieke kennis die onmisbaar zou zijn voor het serveren van tweets aan gebruikers?quote:Op vrijdag 18 november 2022 02:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mooi vervolg op dit circus:
[ twitter ]
Hij zal het wel grotendeels over engineers hebben, maar er zijn vast ook softere gebieden waar diepe kennis over het bedrijf en de architectuur hielp. Misschien compliance, customer support of zelfs overkoepelende security/onderhoud/design-dingen?quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af welke kennis er precies verloren is gegaan. Qua engineering snap ik het wel, maar de overheid en managers daarboven? Wat hebben die voor specifieke kennis die onmisbaar zou zijn voor het serveren van tweets aan gebruikers?
Ja doet het je pijn om Elon van zijn voetstuk te zien lazeren?quote:
Als dat al zou gebeuren: nee, niet echt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja doet het je pijn om Elon van zijn voetstuk te zien lazeren?
Musk doet gewoon hetzelfde wat hij altijd doet, het afbeulen van zijn werknemers ter meerdere glorie van zichzelf. Maar voorheen had hij altijd een first mover advantage. Je kon wel weggaan bij PayPal, Tesla en SpaceX, maar waar naartoe? Daarnaast zijn Tesla en SpaceX nog passieprojecten voor de werknemers, die kan je altijd extra misbruiken als werkgever. Het merendeel van de Twitter medewerkers weet ook wel dat het verder niet super nobel is waar ze aan werken, dus die hebben helemaal niet de behoefte om tot het gaatje te gaan, zeker niet voor Elon Musk die alle drek die verbannen was van het platform weer terug wil halen, en de human rights afdeling heeft ontslagen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:50 schreef koemleit het volgende:
Zou dit niet een vooropgezet plan zijn van Musk? en dat alles ter ere van z'n eigen ego.
Dat ie straks kan zeggen "ik heb twitter helemaal uit de misere geholpen, we waren nog maar met z'n zessen, we sliepen op het kantoor, dag en nacht gingen we door".
Net zoals dat verhaal van het slapen in de Tesla fabriek.
Bedoel het kan toch niet zo zijn dat iemand dit allemaal bij z'n volle verstand doet.
Iedereen ziet de trein op het ravijn af razen, dat moet Elon ook zien.
Tenzij het natuurlijk vooropgezet is.
Heb je een bron dat hij dat altijd doet?quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Musk doet gewoon hetzelfde wat hij altijd doet, het afbeulen van zijn werknemers ter meerdere glorie van zichzelf. Maar voorheen had hij altijd een first mover advantage. Je kon wel weggaan bij PayPal, Tesla en SpaceX, maar waar naartoe? Daarnaast zijn Tesla en SpaceX nog passieprojecten voor de werknemers, die kan je altijd extra misbruiken als werkgever. Het merendeel van de Twitter medewerkers weet ook wel dat het verder niet super nobel is waar ze aan werken, dus die hebben helemaal niet de behoefte om tot het gaatje te gaan, zeker niet voor Elon Musk die alle drek die verbannen was van het platform weer terug wil halen, en de human rights afdeling heeft ontslagen.
Als het het niet kan aanzien wat voor rommeltje je idool ervan maakt dan hoef je het niet te lezen he.quote:Op vrijdag 18 november 2022 08:50 schreef schommelstoel het volgende:
Dit topic begint op Twitter te lijken, het afvoerputje van het forum/internet.
Dit bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het het niet kan aanzien wat voor rommeltje je idool ervan maakt dan hoef je het niet te lezen he.
Voeg jij eens wat constructiefs toe dan, of kwam je alleen maar even klagen?quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus.
Dit topic gedijt op aannames.
Want het gaat natuurlijk helemaal toppie.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:30 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus.
Dit topic gedijt op aannames.
quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het het niet kan aanzien wat voor rommeltje je idool ervan maakt dan hoef je het niet te lezen he.
Dat zijn de mensen met een werkvisa, zonder werk moeten ze weer opzouten naar eigen land. Slimste is om bij Twitter te blijven en ondertussen te solliciteren.quote:Op vrijdag 18 november 2022 00:52 schreef Tijn het volgende:
De "hardcore" link die Elon laatst midden in de nacht verstuurd heeft is net verlopen. Het schijnt dat niet erg veel mensen erop geklikt hebben
[ link | afbeelding ]
https://infosec.exchange/@:gossithedog/109361803799544044
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want het gaat natuurlijk helemaal toppie.
Helder.
En weer verder.
Ik kom lezen, maar te veel persoonlijk gezeik hier en vingertje wijzen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voeg jij eens wat constructiefs toe dan, of kwam je alleen maar even klagen?
https://www.texasobserver.org/tesla-elon-texas-workers/quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:10 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Heb je een bron dat hij dat altijd doet?
Vraag me af of Musk nou mooi weer aan het spelen is. "Alles gaat goed hier! Niets aan de hand! Topdrukte op Twitter!"quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gaat prima ja.
Maar dit is geen vage bron op Twitter die zegt dat Twitter kapot gaat, dus ik denk dat dit in twijfel getrokken gaat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |