abonnement Unibet Coolblue
pi_206722874
Sjorsjina en ik hebben zo genoten gisteravond O+
Ik vond iedereen zo goed zingen (geen idee of ze ondersteuning hadden). Ik kan geen favoriet noemen, maar die samenzang van Ogene _O_
En Duncan en Keiino en de Herreys en Lenny en en
Oh en EDSIEL O+ O+ O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_206723007
Het wordt binnenkort uitgezonden, datum is nog niet bekend *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_206723754
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:08 schreef GeorgeM het volgende:
Het wordt binnenkort uitgezonden, datum is nog niet bekend *O*
Komt het toch op tv? DAT WORDT OPNEMEN! O+
pi_206726475
Mooie berichten van Jamala en Go_A op instagram:

Jamala (via google translate):

quote:
Amsterdam, I will remember yesterday forever!

Finally, it was possible to listen and enjoy @go_a_band and @kalush.official in peace. Met my soulmate @loreenofficial who has supported Ukraine since the first day of the full-scale invasion ❤️. Chatted with @manszelmerlow. By the way, if you remember, he was the one who handed me the Eurovision cup. Chatted with @itsduncanlaurence, whose song I sang at the request of listeners in the first days of the lockdown. How naive we were, it seemed to us that sitting at home was a tragedy, as if our profession had stopped.
And yes, it was a kind of musical summit of countries :) And thank God, I didn't meet those who didn't call things by their names.
In every conversation and every look there was support for us, support for Ukraine🇺🇦 Thank you to each and every one!

Special thanks to the organizers of @songfestivalfeest, who made an introduction about the war in Ukraine before my performance. The presenter asked for silence and to turn off all the flashlights. Goosebumps ran over my skin at that moment.

Thank you Amsterdam. Thank you @songfestivalfeest . Your Ja ❤️
https://www.instagram.com/p/ClHI4taoA5f/

Go_A:

quote:
It was the evening that brought us for a few minutes back to our past life. Thank you @songfestivalfeest for the opportunity to hug old friends and for bringing all these incredible people together. The 20,000 people were united and sang their favorite Eurovision hits in unison.

We were especially moved by the moment when a minute of silence began to honor the memory of all Ukrainians whose lives were taken by russia. After that, the song "Oy u luzi chervona kalyna" sounded, which became a song of hope for the whole world. The hope that good will overcome evil and light will overcome darkness.

Thank you to everyone who made this evening unforgettable!
https://www.instagram.com/p/ClHLbzgLLLs/
pi_206726715
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 18 november 2022 @ 22:17:04 #106
39237 crew  H_T
2733
pi_206726976
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 19 november 2022 @ 01:13:24 #107
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_206729426
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:52 schreef Funhouse het volgende:
Mooie berichten van Jamala en Go_A op instagram:

Jamala (via google translate):
[..]
https://www.instagram.com/p/ClHI4taoA5f/

Go_A:
[..]
https://www.instagram.com/p/ClHLbzgLLLs/
Dit was echt zo mooi en integer gedaan van ze.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  zaterdag 19 november 2022 @ 01:14:00 #108
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_206729431
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:08 schreef GeorgeM het volgende:
Het wordt binnenkort uitgezonden, datum is nog niet bekend *O*
Zover ik gister begreep: ze zijn met de NPO en een buitenlandse omroep in vergevorderde gesprekken om het aan te kopen ja.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 19 november 2022 @ 05:38:42 #109
22592 crew  Ole
pi_206729975
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 01:14 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]
Zover ik gister begreep: ze zijn met de NPO en een buitenlandse omroep in vergevorderde gesprekken om het aan te kopen ja.
En dan laatsten slechtste stukken weg
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_206730286
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:08 schreef GeorgeM het volgende:
Het wordt binnenkort uitgezonden, datum is nog niet bekend *O*
Ik gok met oud en nieuw, dat was de vorige keer ook volgens mij.

Wie was nou de grootste flop/plasmoment van de avond? :D
  ESF Reporter zaterdag 19 november 2022 @ 09:29:24 #111
87554 Cee
Welluk?
pi_206730637
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:29 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik gok met oud en nieuw, dat was de vorige keer ook volgens mij.

Wie was nou de grootste flop/plasmoment van de avond? :D
Ik denk dat @Greys dat het beste kan vertellen, want die was vooraf aan het vertellen over de keren dat ze zou gaan plassen maar uiteindelijk is ze geen een keer gegaan. Dus ik concludeer daaruit dat er 0 plasmomenten waren. :D

Misschien dat Tix het minste optreden was omdat dat overduidelijk playback was, maar daar staat dan weer het meezingen van het publiek tegenover dat prachtig was, plus ik genoot van iedere 2021 act die ik nu voor het eerst in een volle zaal zag. w/

Ben dus ook benieuwd of en wie ze er tussenuit gaan knippen.

Zolang het maar niet Helena Paparizou is die (net als de Herreys-goden) haar complete performance met alle dansjes er op en er aan uitvoerde. Ja, dus inclusief het vioolstrijken en de dansers die een 1 op de grond vormden!
pi_206730700
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:29 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik denk dat @:Greys dat het beste kan vertellen, want die was vooraf aan het vertellen over de keren dat ze zou gaan plassen maar uiteindelijk is ze geen een keer gegaan. Dus ik concludeer daaruit dat er 0 plasmomenten waren. :D
Ik had precies hetzelfde! Wilde steeds plassen, maar ik vond alles leuk :D
En dat ondanks mijn leeftijd O+ |:)
Dus toen maar na afloop gewoon lekker in de rij :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_206732519
Zoals ik eerder al zei vond ik dat er niet echt een flop tussen zat. De optredens waren over het algemeen goed en ik denk dat er meer publieksfavorieten in de lineup zaten dan in 2019, waar je een aantal optredens had die op zich prima waren maar niet echt connectie vonden met de zaal.

Ik denk dat Tix inderdaad technisch gezien het zwakst was, maar dat is wel een nummer waar echt goed bij meegezongen kan worden. Gjon's Tears klonk natuurlijk prachtig, maar voor mij viel het nummer wel een klein beetje weg in de Ziggo Dome. Misschien kwam het omdat ik nu vanaf mijn plek alleen een piano en een kuif kon zien, maar Tout l'univers had meer impact in Ahoy met een volledige backing track.

Het echt een mooi geproduceerde show met sterke optredens en een enthousiast publiek!
pi_206732838
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:29 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik gok met oud en nieuw, dat was de vorige keer ook volgens mij.

Wie was nou de grootste flop/plasmoment van de avond? :D
Eerlijkheid dient te zeggen dat niemand echt slecht was. Lordi en Sheldon Riley vond ik een mooi moment om wat drinken te halen maar dat was persoonlijke voorkeur. Slecht waren ze niet.

Als het op tv komt denk ik dat Frizzle Sizzle, Tix of Efendi, Og3ne, Gjon's Tears (omdat het niet goed overkwam) en Stefania (vanwege geluidsproblemen) eruit geknipt worden. Heel misschien Antique omdat Helena later nog terugkomt maar hopelijk niet :X
pi_206732874
Mooi dat het allemaal zo goed beviel *G*

OG3NE zal vast wel in de tv-uitzending komen hoor @NailQueen, de gemiddelde huismoeder zal genieten hoor, als zij erin zitten ;) :P
pi_206732952
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:56 schreef molloot200 het volgende:
Mooi dat het allemaal zo goed beviel *G*

OG3NE zal vast wel in de tv-uitzending komen hoor @:NailQueen, de gemiddelde huismoeder zal genieten hoor, als zij erin zitten ;) :P
Omdat er gesprekken zijn met een buitenlandse omroep denk ik dat de Nederlandse inzendingen eruit geknipt worden. Behalve S10 en Duncan omdat die nog fris in het geheugen zitten en het publiek helemaal meezong. Misschien nog De Troubadour. Oh en ik denk ook dat Carola en Senhit de uitzending niet gaat halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 19-11-2022 13:38:28 ]
pi_206733224
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:56 schreef molloot200 het volgende:
Mooi dat het allemaal zo goed beviel *G*

OG3NE zal vast wel in de tv-uitzending komen hoor @:NailQueen, de gemiddelde huismoeder zal genieten hoor, als zij erin zitten ;) :P
Ik als gemiddelde huismoeder geniet van Ogene :P die stemmen samen _O_
Ik had het stoer gevonden als ze het unplugged op 3 krukken hadden gedaan. Dat had echt een impact gemaakt imo O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_206733378
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:28 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik als gemiddelde huismoeder geniet van Ogene :P die stemmen samen _O_
Ik had het stoer gevonden als ze het unplugged op 3 krukken hadden gedaan. Dat had echt een impact gemaakt imo O+
Wist ik :P ;)

Ja, nee, sorry, het is gewoon niet echt mijn ding :P Maar ik snap best dat het goed is, die samenzang :)
pi_206734592
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:41 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Wist ik :P ;)

Ja, nee, sorry, het is gewoon niet echt mijn ding :P Maar ik snap best dat het goed is, die samenzang :)
Sorry is niet nodig Molletje :P
Ik vind ze een beetje neppig en hun muziek ook niet veel soeps :@ maar die samenzang O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_206747581
Beetje late reactie maar ik ben eindelijk thuis na een klein weekendje Groot-Brittannië eraan geplakt te hebben. :-)

Wat een feest was het weer. *O*
Veel goede optredens, geweldig om artiesten te zien die je normaal niet zo vaak ziet op dit soort feesten. Mijn favoriet was Go_A, wat een feest om ze eindelijk live te mogen zien. Heb me schor geschreeuwd op Lordi, heerlijk ge-la-la-leyt met Lenny en uit m'n dak gegaan bij liedjes die ik normaal weinig aan vindt, zoals Carola, Helena en de Herrey's. O+
Enige jammer vond ik de geluidsproblemen in het begin waardoor Stefania weinig te horen was. En sommige mensen in het publiek die het nodig vinden om te kletsen tijdens de liedjes. Doe dat lekker buiten de zaal. :(
  ESF Reporter zondag 20 november 2022 @ 15:57:53 #121
87554 Cee
Welluk?
pi_206748544
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:17 schreef Arth_NL het volgende:
Beetje late reactie maar ik ben eindelijk thuis na een klein weekendje Groot-Brittannië eraan geplakt te hebben. :-)
En sommige mensen in het publiek die het nodig vinden om te kletsen tijdens de liedjes. Doe dat lekker buiten de zaal. :(
Dat geouwehoer tijdens Gjon's Tears inderdaad, ga lekker gratis een kroeg binnen als je de dag door wil nemen of wacht tot ie klaar is met zingen. Duurt hooguit drie minuten. Ik kan me daar echt zo enorm aan storen dat Dutch disease.
pi_206751440
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_206752468
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:17 schreef Arth_NL het volgende:
Beetje late reactie maar ik ben eindelijk thuis na een klein weekendje Groot-Brittannië eraan geplakt te hebben. :-)

Wat een feest was het weer. *O*
Veel goede optredens, geweldig om artiesten te zien die je normaal niet zo vaak ziet op dit soort feesten. Mijn favoriet was Go_A, wat een feest om ze eindelijk live te mogen zien. Heb me schor geschreeuwd op Lordi, heerlijk ge-la-la-leyt met Lenny en uit m'n dak gegaan bij liedjes die ik normaal weinig aan vindt, zoals Carola, Helena en de Herrey's. O+
Enige jammer vond ik de geluidsproblemen in het begin waardoor Stefania weinig te horen was. En sommige mensen in het publiek die het nodig vinden om te kletsen tijdens de liedjes. Doe dat lekker buiten de zaal. :(
Dat gepraat viel me echt extreem op bij alle filmpjes die ik zag. :{
  zondag 20 november 2022 @ 19:45:00 #124
478909 molloot200
alles muziek.
pi_206752955
Dat praten vond ik ook irritant op de filmpjes inderdaad (maar sowieso bij concerten) :( 1 keer iets zeggen tegen degene waar je mee bent over degene die op aan het treden is, is prima, maar je hele dag bespreken is echt belachelijk.
pi_206753210
Bij mij viel het praten nog wel mee. Achter me zaten er een paar meisjes (de TIX fans) soms met elkaar te praten maar dat ging alleen over het concert. Bij Gjon's Tears hoorde ik alleen maar "Oh hij doet alleen met piano?" "Ik hoor hem niet goed" "In Rotterdam was dit beter"
  Redactie Sport zondag 20 november 2022 @ 20:05:35 #126
109131 crew  sportfreak
pi_206753267
Achter mij ook een aantal TIX fans, is die zo populair kennelijk?

Oh, en een paar rijen voor me 2 dames van ik schat een jaar of 80, die overal op mee deden dansen, van Lenny Kuhr tot Lordi tot Efendi. Mooi gezicht was dat :D
pi_206753346
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:05 schreef sportfreak het volgende:
Achter mij ook een aantal TIX fans, is die zo populair kennelijk?

Oh, en een paar rijen voor me 2 dames van ik schat een jaar of 80, die overal op mee deden dansen, van Lenny Kuhr tot Lordi tot Efendi. Mooi gezicht was dat :D
Jij zat ook in vak 110 toch?
Achter ons zat een stel meiden te krijsen, niet normaal :o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Redactie Sport zondag 20 november 2022 @ 20:15:28 #128
109131 crew  sportfreak
pi_206753400
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 20:11 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Jij zat ook in vak 110 toch?
Achter ons zat een stel meiden te krijsen, niet normaal :o
Nee, 109
pi_206753455
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:15 schreef sportfreak het volgende:

[..]
Nee, 109
Oh nee, dat was trts :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  maandag 21 november 2022 @ 15:12:56 #130
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_206761617
17 en 18 november 2023 keert "De Avond van de Filmmuziek" terug in Ziggo Dome is net bekend gemaakt.
Zou Pilot Studio het ondanks de staankaarten-uitverkoop het nog een derde keer aandurven en dat we volgend jaar op 16 of 19 november het Grote Songfestivalfeest weer terug zien?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_206761807
Wie stonden er op het podium dan? Achter de artiesten.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  maandag 21 november 2022 @ 15:29:17 #132
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_206761859
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 15:25 schreef Zigsky het volgende:
Wie stonden er op het podium dan? Achter de artiesten.
Die fans waren uit de Golden Circle gevraagd, net zoals vorige editie.Vrienden van me appte nog dat ze waren gevraagd toen ze binnen liepen :)
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_206761883
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 15:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]
Die waren uit de Golden Circle gevraagd, net zoals vorige editie.
Ohh, bedankt.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_206769012
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 15:12 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
17 en 18 november 2023 keert "De Avond van de Filmmuziek" terug in Ziggo Dome is net bekend gemaakt.
Zou Pilot Studio het ondanks de staankaarten-uitverkoop het nog een derde keer aandurven en dat we volgend jaar op 16 of 19 november het Grote Songfestivalfeest weer terug zien?
Ondanks dat er een last minute uitverkoop 'nodig' was, heb ik wel het gevoel dat het dit jaar beter verkocht was dan in 2019. Volgens mij waren er toen veel meer lege zitplaatsen op de tweede ring en was de golden circle ook een stuk kleiner. In 2019 was er in principe ook een kortingsactie want ik heb toen hele goedkope kaartjes op vakantieveilingen gekocht.

Als het er qua geld niet meer inzit om dit nog een keer te doen zou ik dat begrijpen (hoe jammer ik het ook zou vinden), maar ik denk dat er nog best ruimte is voor Het Grote Songfestival om (verder) door te groeien. Ik zie in ieder geval veel enthousiasme op social media en veel reacties van mensen die blijkbaar niet van het bestaan van het evenement wisten en zeggen dat ze volgend jaar wel zouden willen gaan.

Als ze het nog een keer gaan doen ben ik in ieder geval weer van de partij!
  maandag 21 november 2022 @ 21:53:30 #135
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_206769857
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:12 schreef Funhouse het volgende:

[..]
Ondanks dat er een last minute uitverkoop 'nodig' was, heb ik wel het gevoel dat het dit jaar beter verkocht was dan in 2019. Volgens mij waren er toen veel meer lege zitplaatsen op de tweede ring en was de golden circle ook een stuk kleiner. In 2019 was er in principe ook een kortingsactie want ik heb toen hele goedkope kaartjes op vakantieveilingen gekocht.

Als het er qua geld niet meer inzit om dit nog een keer te doen zou ik dat begrijpen (hoe jammer ik het ook zou vinden), maar ik denk dat er nog best ruimte is voor Het Grote Songfestival om (verder) door te groeien. Ik zie in ieder geval veel enthousiasme op social media en veel reacties van mensen die blijkbaar niet van het bestaan van het evenement wisten en zeggen dat ze volgend jaar wel zouden willen gaan.

Als ze het nog een keer gaan doen ben ik in ieder geval weer van de partij!
Ja, en ik denk dat ze eens goed moeten gaan kijken naar marketing. Want veel casual fans wisten er niet van, en ook in het buitenland niet. Ze zijn de enige die dit zo aanpakken en zouden er echt een succes van kunnen maken.

Ik hoop ook op een derde editie!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  ESF Reporter maandag 21 november 2022 @ 22:10:04 #136
87554 Cee
Welluk?
pi_206770204
Ik merk in mijn omgeving ook dat veel casual ESF-kijkers (dus geen fans, maar ze kennen wel wat liedjes) enthousiast reageren als ik vertel hoe het was en wie er allemaal optraden. Verbaasd dat ook artiesten uit het buitenland er waren en zo. Dus die zouden ook best wel zo’n avond willen meemaken, echter vraag ik me af of ze er de volle mep voor zouden willen betalen. Vooral omdat ze uiteindelijk toch hooguit 25% van het affiche kennen. De ‘gouwe ouwe’ liedjes en de nog vers in het geheugen zijnde acts van de afgelopen twee jaar.

Dus het is een beetje hinken op twee benen, wil je de ESF-fan een zo breed mogelijk palet aan artiesten geven zodat je binnen die groep alle leeftijden hiervoor interesseert (zoals nu) of wil je ook de meer casual, ‘locals’ trekken, die afgaan op de Bekende Namen, maar hoe vul je dan een avond zodat die mensen daar wel zo’n 70 euro voor neer willen tellen? En in hoeverre is een echte ESF-fanaat dan nog geïnteresseerd in een soort Vrienden Van Amstel-variant hiervan?

Keuzes keuzes.
Qua marketing valt er inderdaad nog veel te halen, ze hebben echt zoveel toffe namen weten te regelen en daar mocht best hoger van de toren mee worden geblazen.
pi_206770353
Het is volgens mij ook nog niet echt een ding bij buitenlandse fans? Terwijl je normaal gesproken altijd wel een groep hebt die naar zoiets zou gaan. Al is een doordeweekse avond dan misschien niet zo handig.

Ze hadden dit jaar wel echt een geweldige line-up. Zelfs ik dacht pas achteraf, hmm misschien had ik moeten gaan. Dus qua marketing kan het best beter ja. :P
  ESF Reporter maandag 21 november 2022 @ 22:22:58 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_206770432
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 22:18 schreef Em31 het volgende:
Het is volgens mij ook nog niet echt een ding bij buitenlandse fans? Terwijl je normaal gesproken altijd wel een groep hebt die naar zoiets zou gaan. Al is een doordeweekse avond dan misschien niet zo handig.

Ze hadden dit jaar wel echt een geweldige line-up. Zelfs ik dacht pas achteraf, hmm misschien had ik moeten gaan. Dus qua marketing kan het best beter ja. :P
Ze vroegen wie er in de zaal niet uit Nederland kwam en daar was toch flink wat gejuich. Er waren best wel wat buitenlanders, ik denk vooral Belgen en we zagen ook wat Britten en er zijn ongetwijfeld wel Duitsers op af gekomen. Ik denk dat de meeste buitenlandse fans momenteel sparen voor hotelkamers in Liverpool of het bijwonen van EiC en andere preparties om zo in elk geval wat 2023 acts te zien.
pi_206770519
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 22:22 schreef Cee het volgende:

[..]
Ze vroegen wie er in de zaal niet uit Nederland kwam en daar was toch flink wat gejuich. Er waren best wel wat buitenlanders, ik denk vooral Belgen en we zagen ook wat Britten en er zijn ongetwijfeld wel Duitsers op af gekomen. Ik denk dat de meeste buitenlandse fans momenteel sparen voor hotelkamers in Liverpool of het bijwonen van EiC en andere preparties om zo in elk geval wat 2023 acts te zien.
Ah ja dat is ook wel begrijpelijk natuurlijk. :Y Van wat ik op wat filmpjes zag vond ik het er al super uitzien, dus als het straks op tv komt kan dat misschien ook weer meer mensen overtuigen voor volgend jaar.
pi_206770622
Dit jaar was er echt goede line up met voor iedereen wat wils.

Bekende namen zoals Johnny Logan, Duncan Laurence en Loreen. Oude klassiekers zoals Lenny Kuhr, Sandra Kim en The Herreys. Acts die nog fris in het geheugen zitten zoals Subwoolfer, S10, Kalush Orchestra en acts van 2021. En fan favorites zoals Helena, Keiino, Conchita Wurst en Alexander Rybak.

Bij nader inzien heeft de organisatie daar goed over nagedacht.
pi_206770852
Ik vind het dan ook wel jammer dat er bij een evenement als deze helemaal geen erkenning is vanuit het songfestival zelf. Ik snap dat het niet een officieel evenement van de EBU is, maar ze delen ook vaak genoeg dingen van de pre-parties op de social media kanalen van Eurovisie en die worden ook door fans georganiseerd. Het zou qua naamsbekendheid voor Het Grote Songfestivalfeest al best wat doen als Eurovisie gewoon 1 keer het affiche met de lineup op instagram en twitter zou delen of zo.

Volgens mij is er best veel interesse vanuit de fandom om Eurovisie artiesten live te zien tijdens het off season (vooral zoveel op 1 plek) en daar zou echt wel meer mee gedaan kunnen worden vanuit de officiële kanalen.
pi_206770859
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 22:36 schreef NailQueen het volgende:
Dit jaar was er echt goede line up met voor iedereen wat wils.

Bekende namen zoals Johnny Logan, Duncan Laurence en Loreen. Oude klassiekers zoals Lenny Kuhr, Sandra Kim en The Herreys. Acts die nog fris in het geheugen zitten zoals Subwoolfer, S10, Kalush Orchestra en acts van 2021. En fan favorites zoals Helena, Keiino, Conchita Wurst en Alexander Rybak.

Bij nader inzien heeft de organisatie daar goed over nagedacht.
Eens, ik denk dat deze lineup bij veel mensen meer aansprak dan die in 2019
  ESF Reporter maandag 21 november 2022 @ 23:14:09 #143
87554 Cee
Welluk?
pi_206770978
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 22:59 schreef Funhouse het volgende:
Ik vind het dan ook wel jammer dat er bij een evenement als deze helemaal geen erkenning is vanuit het songfestival zelf. Ik snap dat het niet een officieel evenement van de EBU is, maar ze delen ook vaak genoeg dingen van de pre-parties op de social media kanalen van Eurovisie en die worden ook door fans georganiseerd. Het zou qua naamsbekendheid voor Het Grote Songfestivalfeest al best wat doen als Eurovisie gewoon 1 keer het affiche met de lineup op instagram en twitter zou delen of zo.

Volgens mij is er best veel interesse vanuit de fandom om Eurovisie artiesten live te zien tijdens het off season (vooral zoveel op 1 plek) en daar zou echt wel meer mee gedaan kunnen worden vanuit de officiële kanalen.
EBU/Eurovision is met name bezig om vooral veel binnen de eigen perken te houden en te monetizen zodat het ‘merk’ niet te veel uitwassen krijgt. Aandacht aan preparties geven ze zelf amper alhoewel ze van die preparties zelf wel gretig gebruik maken door er met een paar officiële Eurovision-werknemers naar toe te gaan om content voor de eigen kanalen te maken. Jeweetwel, de content die ze fansites liever niet zien maken tijdens ESF zelf.
Maar da’s weer een heel ander verhaal.
  maandag 21 november 2022 @ 23:16:26 #144
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_206770994
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 22:59 schreef Funhouse het volgende:
Ik vind het dan ook wel jammer dat er bij een evenement als deze helemaal geen erkenning is vanuit het songfestival zelf. Ik snap dat het niet een officieel evenement van de EBU is, maar ze delen ook vaak genoeg dingen van de pre-parties op de social media kanalen van Eurovisie en die worden ook door fans georganiseerd. Het zou qua naamsbekendheid voor Het Grote Songfestivalfeest al best wat doen als Eurovisie gewoon 1 keer het affiche met de lineup op instagram en twitter zou delen of zo.

Volgens mij is er best veel interesse vanuit de fandom om Eurovisie artiesten live te zien tijdens het off season (vooral zoveel op 1 plek) en daar zou echt wel meer mee gedaan kunnen worden vanuit de officiële kanalen.
Tja, opvallend genoeg waren de producenten voor Liverpool er wel donderdag voor research en inspiratie.

Het zou mij oprecht niets verbazen als we binnen 5 jaar een officiëlefanclub, officiële Eurovision pre-tour en dingen krijgen. Zou de EBU veel meer opleveren als ze dan inhouse gaan doen ipv uit handen geven en dat zien we qua social media en content tijdens ESC ook al gebeuren.

Precies wat hierboven al wordt genoemd: Ze willen het meer in handen houden en meer voordelen uit trekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door CrazyDutchPunk op 21-11-2022 23:23:37 ]
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_206774119
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 21:53 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]
Ja, en ik denk dat ze eens goed moeten gaan kijken naar marketing. Want veel casual fans wisten er niet van, en ook in het buitenland niet. Ze zijn de enige die dit zo aanpakken en zouden er echt een succes van kunnen maken.

Ik hoop ook op een derde editie!
Ik hoop op betere dj's in het voorprogramma
pi_206780134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:47 schreef linebear het volgende:

[..]
Ik hoop op betere dj's in het voorprogramma
The vengabus is coming :D
pi_206780211
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 23:16 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]
Het zou mij oprecht niets verbazen als we binnen 5 jaar een officiëlefanclub, officiële Eurovision pre-tour en dingen krijgen.
Heet de officiele fanclub nu niet OGAE en de pre-tour Eurovision in Concert? :P
(Of vergis ik me nu? Waarschijnlijk wel)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 22 november 2022 @ 19:18:54 #148
22592 crew  Ole
pi_206780333
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 22:22 schreef Cee het volgende:

[..]
Ze vroegen wie er in de zaal niet uit Nederland kwam en daar was toch flink wat gejuich. Er waren best wel wat buitenlanders, ik denk vooral Belgen en we zagen ook wat Britten en er zijn ongetwijfeld wel Duitsers op af gekomen. Ik denk dat de meeste buitenlandse fans momenteel sparen voor hotelkamers in Liverpool of het bijwonen van EiC en andere preparties om zo in elk geval wat 2023 acts te zien.
Ikheb behoorlijk wat buitenlanders aan mijn bar gehad!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:22:12 #149
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_206780400
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:11 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Heet de officiele fanclub nu niet OGAE en de pre-tour Eurovision in Concert? :P
(Of vergis ik me nu? Waarschijnlijk wel)
Maar dit gaat allemaal buiten de EBU om.
Juist de initiatieven vanuit de fans zelf proberen ze toch steeds meer te controleren.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Moderator dinsdag 22 november 2022 @ 19:26:29 #150
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206780464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:18 schreef Ole het volgende:

[..]
Ikheb behoorlijk wat buitenlanders aan mijn bar gehad!
Bij Eurovision in Concert in april zijn voor veel Britten valt mij op (ik was hier nu niet bij).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')