Ik ben donderdagavond ook geweest.
Volgens mij heb ik wat fokkers herkend, weet iemand hun gebruikersnamen?
![3VULkU5.jpeg]()
![TUdfaIC.jpeg]()
![YngHX41.jpeg]()
De ster van de avond was duidelijk Verka Serdushka. Wat een geniale act is het ook.
Stefania viel me tegen. Dat nummer waarmee ze eerst in 2020 zou deelnemen (Supergirl) past niet bij haar stem. Last Dance dan weer wel.
Sieneke was geniaal, leuk om zo ook weer te bedenken wat een chaos de nationale selectie in 2010 was én dat het leek alsof heel Nederland de inzending maar een grote grap vond.
Claude zijn optreden vond ik echt heel goed, onbegrijpelijk dat hij niet hoger is geëindigd.
De drie dames uit de UK zongen goed, ik heb de finale niet bekeken toentertijd, maar waarom kregen ze zo weinig punten?
Miriana Konte was heerlijk, maar toen ze optrad begreep ik wel dat het nummer niet veel hoger is geeindigd op de finale.
Dat JJ als laatste optrad (en dit jaar heeft gewonnen) kan ik nog wel begrijpen. Zijn optreden is duidelijk van heel hoog niveau. Maar het nummer blijft absoluut niet hangen.
Kaarija vond ik in tegenstelling tot de eerdere reageerders juist wel een goede opener, want dat was een echte sfeermaker.
Voor het overige is het jammer dat er zoveel nietszeggende of matige optredens waren (Molly was toch het meisje dat met haar 2 zussen aan het junior songfestival had meegedaan en het toen fantastisch deed? Daar had ik veel meer van verwacht)
(Saxofon Guy was met het optreden van 2010 nog wel leuk, 2017 Mwah)
En dat er steeds werd gerefereerd aan de Melodifestivallen terwijl we in Nederland wonen.
Daarnaast viel me op dat dit wel het songfestival FEEST was, maar het niet echt een feest was. Mensen bleven toch vooral zitten.
Helaas kwam ik zelf wat later door een fout van de Waze navigatie, “gelukkig” hoorde ik keihard ‘Ich Komme’ draaien toen ik binnenkwam en wist ik dat Erika toch niet zou komen, en dat dus het opwarmertje zou zijn. Wel jammer want met haar optreden was vast het dak eraf gegaan.