abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 21 november 2025 @ 01:23:14 #176
39237 crew  H_T
2733
pi_219306873
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 01:13 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook over Revolution :')
Oooh okay, dan zijn we weer goed :S___D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 21 november 2025 @ 03:29:54 #177
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_219307014
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 00:52 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Die werd van te voren nog gedraaid door GJ.
Het had een goede plaspauze kunnen zijn maar ik hoefde niet en we hadden al drinken :')
Ik kon t niet laten 🫣😂💕
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_219307470
Dit is nu mijn 4e keer van het Grote songfestival feest. Het was leuk, maar vond dit wel de minste editie. Snap niet zo goed waarom er liedjes uit voorrondes gezongen moeten worden.
Als je te weinig artiesten hebt geboekt, laat ze dan net zo als Remember Monday een cover zingen. Doordat veel mensen de voorronde liedjes niet kent, zakt het een beetje in. Zelfde geldt voor Secret Garden. Prachtig nummer, maar dit past er helemaal niet bij.

Jammer dat Kaarija begon. Had JJ daar gezet en Kaarija is toch een knaller van een afsluiter
pi_219307541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 03:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]
Ik kon t niet laten 🫣😂💕
Oh nee Yihaa vind ik leuk. Ik had het over Måns ;)
pi_219307550
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 07:57 schreef linebear het volgende:
Dit is nu mijn 4e keer van het Grote songfestival feest. Het was leuk, maar vond dit wel de minste editie. Snap niet zo goed waarom er liedjes uit voorrondes gezongen moeten worden.
Als je te weinig artiesten hebt geboekt, laat ze dan net zo als Remember Monday een cover zingen. Doordat veel mensen de voorronde liedjes niet kent, zakt het een beetje in. Zelfde geldt voor Secret Garden. Prachtig nummer, maar dit past er helemaal niet bij.

Jammer dat Kaarija begon. Had JJ daar gezet en Kaarija is toch een knaller van een afsluiter
Ja hier hetzelfde. Voor de NF inzendingen hadden ze net zo goed een ander artiest kunnen boeken. Het waren inkakmomentjes bij mij. En Käärijä als opener had ik niet verwacht. Leuk dat hij Disco Bal mocht zingen maar het past toch beter op het einde. JJ vond ik ook niet echt een afsluiter. Serving KANT was een betere geweest.
pi_219307555
En misschien iets minder geklets tussendoor. Vond het op het laatst erg fijn dat de ene na de andere artiest kwam
  vrijdag 21 november 2025 @ 10:25:19 #182
478909 molloot200
alles muziek.
pi_219308169
Huh, was Jeangu er nou ook? Deed hij alleen Birth of a New Age of ook zijn 2020-inzending? Grow O+
pi_219308191
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 10:25 schreef molloot200 het volgende:
Huh, was Jeangu er nou ook? Deed hij alleen Birth of a New Age of ook zijn 2020-inzending? Grow O+
Hij was last minute ingevlogen omdat Willeke Alberti had afgemeld. Hij deed alleen Grow. En dat deed hij fantastisch.
pi_219308430
Jeangu was geweldig
  ESF Reporter vrijdag 21 november 2025 @ 11:29:09 #185
87554 Cee
Welluk?
pi_219308452
Top-avond, ik vond dit van tevoren een mindere line-up dan vorige jaren maar ik heb heel erg genoten en uiteindelijk is dit toch wel m’n favoriete HGSFF van de drie die ik heb bezocht geweest. Mede ook doordat meerdere artiesten wat extra’s konden doen, het was allemaal wat speelser en minder “ESC contest only”. Hoogtepunt natuurlijk Käärijä en stage invader Bojan. Zo veel om op te noemen. Maar speciale shoutout naar Jeangu die last minute als vervanging van Willeke kwam opdagen en zomaar even mijn favoriete Nederlandse ESC nummer ooit deed. Ik heb gegriend als een kind. ;( O+

Qua podium en liveband en pyro en productie zat het ook super in elkaar. Jammer dat Måns te veel ruimte kreeg voor z’n redemption, dat was wel een minpunt.

Ik denk dat ik er volgend jaar toch maar wel weer bij ben.
pi_219308551
Na vooraf wat twijfelen ben ik er volgend jaar weer bij. Deze keer samen met @PinkLow Voor mijn moeder wordt het helaas te veel. Het feestje is geweldig en de artiesten genieten er duidelijk van. Het voelt meer ESF dan het ESF zelf. Dat is het voor mij waard O+
  vrijdag 21 november 2025 @ 12:36:35 #187
478909 molloot200
alles muziek.
pi_219308979
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 10:29 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Hij was last minute ingevlogen omdat Willeke Alberti had afgemeld. Hij deed alleen Grow. En dat deed hij fantastisch.
Dat was ook de betere keuze qua nummer :P Leuk man dat hij erbij was! Vind het jammer dat hij vaak niet echt mee wordt genomen in de (recente) Songfestivallegacy want ik vond Grow echt heel goed.
  vrijdag 21 november 2025 @ 13:33:59 #188
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_219309689
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:14 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Oh nee Yihaa vind ik leuk. Ik had het over Måns ;)
Whehehe. t was meer dat Dolly Style als een vd weinige liedjes gister niet op ESC zelf had gestaan. Maar wij wilden m graag draaien voor ons eigen plezier whehehe.

Ik vond t een toffe editie gister met toch flink wat speciale momenten. Maar ik miste wel naast Grow toch nog een of twee ballads uit het verleden...
  ESF Reporter vrijdag 21 november 2025 @ 14:01:12 #189
87554 Cee
Welluk?
pi_219309918
Ik had die Chanel dance routine discourse niet continu gevolgd maar ik dacht dat ze die niet meer mocht doen ivm onenigheid met de choreograaf, dus het was tof om te zien dat ze hem gisteravond toch (weer) deed.

Ja Ja Ding Dong door Molly en Rylan :D
Unhinged Edsilia O+
Beautyblenders op de skippyballen *O*
Secret Garden boeide me nooit veel maar het was een magisch moment zo tussen al het geweld!
Epic sax guy live B-)
Oh, en het Oekraīense dans-ensemble tijdens het optreden van JJ. Mooie toevoeging op een nummer dat toch niet echt een showstopper is.
Ik heb iets te enthousiast gezongen tijdens Sjalalie en zag mezelf op het videoscherm, please organisatie delete the footage oO<
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:14:13 #190
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_219309996
Eens met genoemde hoogtepunten.
Ik voeg graag toe:
- Verka die elk jaar langer wordt qua track en met nieuwe arrangementen komt. In 2030 duurt dit 12 minuten denk ik, maar ik ben voor.
- Miriana die zelf ook in haar muzikale intro die 8 televote punten nog even benoemde...
- Edsilia en Imaani samen
- Sieneke
- de liefde die Erika kreeg van de zaal (en ze ook heeft ontvangen, weet ik)
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:19:59 #191
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_219310033
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 07:57 schreef linebear het volgende:
Als je te weinig artiesten hebt geboekt, laat ze dan net zo als Remember Monday een cover zingen.
Kan ook zijn dat sommige artiesten alleen tijd vrij willen maken als ze meerdere tracks mogen doen. Allang al blij dat het dan NF liedjes zijn waar de diehards blij van worden in context in plaats van allemaal nieuwe singles.
pi_219310290
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:14 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Eens met genoemde hoogtepunten.
Ik voeg graag toe:
- Verka die elk jaar langer wordt qua track en met nieuwe arrangementen komt. In 2030 duurt dit 12 minuten denk ik, maar ik ben voor.
- Miriana die zelf ook in haar muzikale intro die 8 televote punten nog even benoemde...
- Edsilia en Imaani samen
- Sieneke
- de liefde die Erika kreeg van de zaal (en ze ook heeft ontvangen, weet ik)
Verka (en Käärijä) kan je elk jaar wel uitnodigen. Gegarandeerd feest!
Ook leuk dat jullie Europapa nog gedraaid hebben! :J
pi_219311703
Ook dit jaar waren er fans vooraan die bijna alles hebben gefilmd

Bekijk deze YouTube-video

ESF Reporter zaterdag 22 november 2025 @ 08:18:56 #194
87554 Cee
Welluk?
pi_219315289
Ben ik trouwens in de war met andere half lang grijs harige middle aged mannen die Zweeds praten of was Christer Björkman er ook? Ik dacht dat ik hem rond zag lopen.
  zondag 23 november 2025 @ 12:45:16 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219325219
twitter

Dit zijn wel goede beelden
pi_219332415
Ik ben donderdagavond ook geweest.

Volgens mij heb ik wat fokkers herkend, weet iemand hun gebruikersnamen?

De ster van de avond was duidelijk Verka Serdushka. Wat een geniale act is het ook.

Stefania viel me tegen. Dat nummer waarmee ze eerst in 2020 zou deelnemen (Supergirl) past niet bij haar stem. Last Dance dan weer wel.

Sieneke was geniaal, leuk om zo ook weer te bedenken wat een chaos de nationale selectie in 2010 was én dat het leek alsof heel Nederland de inzending maar een grote grap vond.
Claude zijn optreden vond ik echt heel goed, onbegrijpelijk dat hij niet hoger is geëindigd.
De drie dames uit de UK zongen goed, ik heb de finale niet bekeken toentertijd, maar waarom kregen ze zo weinig punten?
Miriana Konte was heerlijk, maar toen ze optrad begreep ik wel dat het nummer niet veel hoger is geeindigd op de finale.

Dat JJ als laatste optrad (en dit jaar heeft gewonnen) kan ik nog wel begrijpen. Zijn optreden is duidelijk van heel hoog niveau. Maar het nummer blijft absoluut niet hangen.
Kaarija vond ik in tegenstelling tot de eerdere reageerders juist wel een goede opener, want dat was een echte sfeermaker.

Voor het overige is het jammer dat er zoveel nietszeggende of matige optredens waren (Molly was toch het meisje dat met haar 2 zussen aan het junior songfestival had meegedaan en het toen fantastisch deed? Daar had ik veel meer van verwacht)
(Saxofon Guy was met het optreden van 2010 nog wel leuk, 2017 Mwah)
En dat er steeds werd gerefereerd aan de Melodifestivallen terwijl we in Nederland wonen.
Daarnaast viel me op dat dit wel het songfestival FEEST was, maar het niet echt een feest was. Mensen bleven toch vooral zitten.

Helaas kwam ik zelf wat later door een fout van de Waze navigatie, “gelukkig” hoorde ik keihard ‘Ich Komme’ draaien toen ik binnenkwam en wist ik dat Erika toch niet zou komen, en dat dus het opwarmertje zou zijn. Wel jammer want met haar optreden was vast het dak eraf gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')