Wat goed en fijn!quote:Op zondag 16 april 2023 20:15 schreef eponine het volgende:
Mijn kleuter fietst uit het niets zonder zijwielen! Afgelopen week had hij verkeersles op school en daarbij gingen ze ook een parcours fietsen op het schoolplein. En daar reed hij zomaar zonder zijwielen weg, de dagen erna natuurlijk thuis ook nog veel geoefend en hij heeft de smaak te pakken.
Over de zwemlessen (inmiddels drie gehad) gaan we het maar niet hebben
Simpele ingreep gelukkig! Met kerst in 't ziekenhuis gekomen met nierstenen, morgen is (hopelijk) eindelijk de dag dat ze verwijderd gaan worden. Helaas te groot en hard voor vergruizen o.i.d., waardoor ze al bijna 4 maanden met een dubbel j katheter tussen haar blaas en nier rondloopt met alle klachten van dien.. Ze zal zich na deze week weer veel beter voelen!quote:Op zondag 16 april 2023 21:25 schreef eponine het volgende:
Spannend NJ, ik snap je zenuwen wel hoor! Hopelijk niets ernstigs waarvoor je vriendin onder het mes moet, en je oudste die je even gaat helpen, lief!
Dan zal ze zich daarna ongetwijfeld beter voelen inderdaadquote:Op zondag 16 april 2023 21:29 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Simpele ingreep gelukkig! Met kerst in 't ziekenhuis gekomen met nierstenen, morgen is (hopelijk) eindelijk de dag dat ze verwijderd gaan worden. Helaas te groot en hard voor vergruizen o.i.d., waardoor ze al bijna 4 maanden met een dubbel j katheter tussen haar blaas en nier rondloopt met alle klachten van dien.. Ze zal zich na deze week weer veel beter voelen!
De kleuter heeft al bedacht dat zij het brood 's ochtends gaat smeren, avondeten wil gaan koken, haar zusje wel naar bed zal brengen... én! Op de plek van mama wil zitten op de bank zodat we 's avonds nog even televisie kunnen kijken. Ze zal haar bedtijd wel een beetje aanpassen.
Haha. Mijn dochter is 5 en doet het ook nog regelmatig. Dan vertellen kinderen iets over hun pake en dan zegt ze; ja mijn pake is dood.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:20 schreef rena het volgende:
Dat je in een winkel staat en een praatje maakt met de verkoopster waarin het onderwerp opa aan bod komt en je kleuter keihard door de winkel tettert; “Mijn opa is dood!”Zelfs voor mezelf soms nog heel confronterend en ongemakkelijk, maar dit zal ook wel weer overwaaien toch? Ze kunnen het zo lekker algemeen verkondigen die kleuters
Je gesprek is ook gelijk wel klaar.
quote:Op dinsdag 18 april 2023 15:17 schreef pinquit het volgende:
Mijn meisje ging vandaag wennen op school
Mijn 7-jarige heeft hier ook nog wel een handje van. Als hij in het donker buiten is en een ster ziet heel hard: “oma is een ster!” roepen bijvoorbeeld. Maar eigenlijk vind ik het wel mooi dat ze nog steeds in zijn hoofd zit of zo. Al weet ik niet waar hij die ster wijsheid vandaan heeft, niet van mij iig.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:20 schreef rena het volgende:
Dat je in een winkel staat en een praatje maakt met de verkoopster waarin het onderwerp opa aan bod komt en je kleuter keihard door de winkel tettert; “Mijn opa is dood!”Zelfs voor mezelf soms nog heel confronterend en ongemakkelijk, maar dit zal ook wel weer overwaaien toch? Ze kunnen het zo lekker algemeen verkondigen die kleuters
Je gesprek is ook gelijk wel klaar.
Hahaha sorry, ik moest hardop lachen. Wat een domperquote:Op woensdag 26 april 2023 16:53 schreef eponine het volgende:
Laatst was het de verjaardag van mijn moeder (halverwege jaren ‘90 overleden). Dus ik zei dat tegen mijn kleuter. Zijn reactie: “maar zij is dood dus dan krijg ik geen taart”
Kijk dat is bij ons dan weer goed geregeld. Wij eten ijn vaders favo gebakjes op zijn verjaardag.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:53 schreef eponine het volgende:
Laatst was het de verjaardag van mijn moeder (halverwege jaren ‘90 overleden). Dus ik zei dat tegen mijn kleuter. Zijn reactie: “maar zij is dood dus dan krijg ik geen taart”
Geen sorry hoor, ik kan ook alleen maar lachen om dit soort uitsprakenquote:Op woensdag 26 april 2023 16:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha sorry, ik moest hardop lachen. Wat een domper
Mijn moeder is op koningsdag overleden maar dat blijkt toch ook lastig te plaatsen voor een kleuter.
"Was jouw moeder dan ook altijd op koningsdag jarig??"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |