abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208795144
Mijn kleuter fietst uit het niets zonder zijwielen! Afgelopen week had hij verkeersles op school en daarbij gingen ze ook een parcours fietsen op het schoolplein. En daar reed hij zomaar zonder zijwielen weg O+, de dagen erna natuurlijk thuis ook nog veel geoefend en hij heeft de smaak te pakken.

Over de zwemlessen (inmiddels drie gehad) gaan we het maar niet hebben :')
pi_208795895
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:15 schreef eponine het volgende:
Mijn kleuter fietst uit het niets zonder zijwielen! Afgelopen week had hij verkeersles op school en daarbij gingen ze ook een parcours fietsen op het schoolplein. En daar reed hij zomaar zonder zijwielen weg O+, de dagen erna natuurlijk thuis ook nog veel geoefend en hij heeft de smaak te pakken.

Over de zwemlessen (inmiddels drie gehad) gaan we het maar niet hebben :')
Wat goed en fijn!
Eerst genieten van deze stap! :D
pi_208796140
Komende dag(en) heb ik voor het eerst in de jaren dat we de kinderen hebben de kinderen (grotendeels) voor mezelf. Morgenochtend moet m'n vriendin het ziekenhuis in voor een operatie, verwachting dat ze 1-2 nachten moet blijven en de rest van de week (bed)rust. Heel stom, maar ik ben er gewoon een beetje zenuwachtig van. :9 De kleuter die vindt me wel leuk, maar de peuter.. Die heeft momenteel een vrij eenkennige mama-fase. :+ Wel heel lief, vandaag kwam de kleuter vertellen dat ze me wel even zou gaan helpen met d'r zusje als mama in het ziekenhuis ligt. O+
pi_208796161
Spannend NJ, ik snap je zenuwen wel hoor! Hopelijk niets ernstigs waarvoor je vriendin onder het mes moet :*, en je oudste die je even gaat helpen, lief!
pi_208796229
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 21:25 schreef eponine het volgende:
Spannend NJ, ik snap je zenuwen wel hoor! Hopelijk niets ernstigs waarvoor je vriendin onder het mes moet :*, en je oudste die je even gaat helpen, lief!
Simpele ingreep gelukkig! Met kerst in 't ziekenhuis gekomen met nierstenen, morgen is (hopelijk) eindelijk de dag dat ze verwijderd gaan worden. Helaas te groot en hard voor vergruizen o.i.d., waardoor ze al bijna 4 maanden met een dubbel j katheter tussen haar blaas en nier rondloopt met alle klachten van dien.. Ze zal zich na deze week weer veel beter voelen!

De kleuter heeft al bedacht dat zij het brood 's ochtends gaat smeren, avondeten wil gaan koken, haar zusje wel naar bed zal brengen... én! Op de plek van mama wil zitten op de bank zodat we 's avonds nog even televisie kunnen kijken. Ze zal haar bedtijd wel een beetje aanpassen. :D
pi_208796308
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 21:29 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Simpele ingreep gelukkig! Met kerst in 't ziekenhuis gekomen met nierstenen, morgen is (hopelijk) eindelijk de dag dat ze verwijderd gaan worden. Helaas te groot en hard voor vergruizen o.i.d., waardoor ze al bijna 4 maanden met een dubbel j katheter tussen haar blaas en nier rondloopt met alle klachten van dien.. Ze zal zich na deze week weer veel beter voelen!

De kleuter heeft al bedacht dat zij het brood 's ochtends gaat smeren, avondeten wil gaan koken, haar zusje wel naar bed zal brengen... én! Op de plek van mama wil zitten op de bank zodat we 's avonds nog even televisie kunnen kijken. Ze zal haar bedtijd wel een beetje aanpassen. :D
Dan zal ze zich daarna ongetwijfeld beter voelen inderdaad :Y
Goed verhaal wel van je kleuter, ze fixt het allemaal wel even zo te zien :D
pi_208802869
Ik was vannacht de luier van kevin vergeten.

Hij was zelf zo enorm trots _O_
pi_208810367
Vannacht weer droog gebleven :o :o
pi_208810598
Wat fijn Adrian! Hopelijk blijft het zo!
pi_208810603
Wat fijn Adrian! Mooi dat jullie/hij zo ontdekt dat hij zonder luier kan slapen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:17:06 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_208813650
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kleuters die eigenlijk niet zonder wcbrilverkleiner op de wc durven te zitten?

Mijn meisje ging vandaag wennen op school, en dat ging megagoed, totdat ze moest plassen :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:53:34 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208816798
Hebben ze op school geen kleine wctjes of de mogelijkheid om een verkleiner op te hangen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208816866
Ik weet nog dat Jip ook lange tijd alleen maar met verkleiner wilde, maar toen gingen we op vakantie en moest ie wel zonder... In het begin moesten we hem dan nog even vasthouden, maar dat was ook snel over. En eenmaal thuis heb ik de verkleiner snel uit het zicht gehaald en ging het daar ook prima. Misschien kan je doen alsof je hem kwijt bent? :+ En in het begin nog even helpen met naar de wc gaan? Of raakt ze echt in paniek zonder wcverkleiner?
  dinsdag 18 april 2023 @ 20:17:57 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208817391
Ik zou thuis de verkleinen afschaffen. Hard, maar het moet toch een keer zonder en op school kunnen plassen lijkt me wel essentieel. Dan maar liever onder jullie begeleiding die drempel over. Sowieso is buitenshuis kunnen plassen handig, niet alleen voor school.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_208817934
Geen ervaring met niet zonder kunnen. Er zijn toch heel veel situaties waarbij deze er niet is? In winkels, openbare toiletten, op de camping, bij familie / vrienden etc. Peuter is nooit van de kinderstoelen / potjes of verkleiners geweest. Alles is alweer opgeruimd. Dus idd thuis ook zonder gaan oefenen lijkt me een goed plan.
Misschien was het het onverwachte voor haar, dat er geen verkleiner was? Dat het de volgende keer geen verrassing meer is en het wel goed gaat?

Onze zwemschool heeft zelfs het provinciale nieuws gehaald nu ze de helft van de zwemlessen geschrapt hebben tot na de zomer. :o
Gelukkig zwemt kleuter over 2 weken af voor A.
pi_208833030
Vervolg mededeling:

Mijn kleuter slaapt dus nu al een hele week door en in haar eigen bed. En nu mis ik haar ‘s nachts _O-
pi_208910002
Dat je in een winkel staat en een praatje maakt met de verkoopster waarin het onderwerp opa aan bod komt en je kleuter keihard door de winkel tettert; “Mijn opa is dood!” :@ Zelfs voor mezelf soms nog heel confronterend en ongemakkelijk, maar dit zal ook wel weer overwaaien toch? Ze kunnen het zo lekker algemeen verkondigen die kleuters :') Je gesprek is ook gelijk wel klaar.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator/colorchick woensdag 26 april 2023 @ 15:23:49 #293
382129 crew  Donna
pi_208910061
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:20 schreef rena het volgende:
Dat je in een winkel staat en een praatje maakt met de verkoopster waarin het onderwerp opa aan bod komt en je kleuter keihard door de winkel tettert; “Mijn opa is dood!” :@ Zelfs voor mezelf soms nog heel confronterend en ongemakkelijk, maar dit zal ook wel weer overwaaien toch? Ze kunnen het zo lekker algemeen verkondigen die kleuters :') Je gesprek is ook gelijk wel klaar.
Haha. Mijn dochter is 5 en doet het ook nog regelmatig. Dan vertellen kinderen iets over hun pake en dan zegt ze; ja mijn pake is dood.
Ok.

Maar ook wel op random momenten, dat ze in de auto zit en ineens zegt; pake is in de hemel toch mem?
Ehhh. Ja.
Soms moet ik lachen, soms is het confronterend.
Maar het zijn kinderen en in gezelschap snapt iedereen dat ook wel, dus dat gesprek zet ik dan ook gewoon voort hoor.
pi_208910236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:17 schreef pinquit het volgende:
Mijn meisje ging vandaag wennen op school
:o :o
Protège moi de mes désirs.
pi_208910449
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:20 schreef rena het volgende:
Mijn 7-jarige heeft hier ook nog wel een handje van. Als hij in het donker buiten is en een ster ziet heel hard: “oma is een ster!” roepen bijvoorbeeld. Maar eigenlijk vind ik het wel mooi dat ze nog steeds in zijn hoofd zit of zo. Al weet ik niet waar hij die ster wijsheid vandaan heeft, niet van mij iig.
  woensdag 26 april 2023 @ 16:49:17 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_208911218
Haha ja zo zijn kinderen toch ook, prachtig :')

MAMA, JOUW MAMA IS DOOD HE!!!
MAMA, IS DAT DIE ENE OMA DIE DOOD IS? MET DIE ZWARTE HAREN EN DIE BRIL? JA DIE IS ECHT HEEL DOOD!

:')
disclaimer
pi_208911293
Laatst was het de verjaardag van mijn moeder (halverwege jaren ‘90 overleden). Dus ik zei dat tegen mijn kleuter. Zijn reactie: “maar zij is dood dus dan krijg ik geen taart }:|:')
  woensdag 26 april 2023 @ 16:55:00 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_208911337
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:53 schreef eponine het volgende:
Laatst was het de verjaardag van mijn moeder (halverwege jaren ‘90 overleden). Dus ik zei dat tegen mijn kleuter. Zijn reactie: “maar zij is dood dus dan krijg ik geen taart }:|:')
Hahaha sorry, ik moest hardop lachen. Wat een domper :P

Mijn moeder is op koningsdag overleden maar dat blijkt toch ook lastig te plaatsen voor een kleuter.
"Was jouw moeder dan ook altijd op koningsdag jarig??" :D
disclaimer
  Moderator/colorchick woensdag 26 april 2023 @ 16:56:43 #299
382129 crew  Donna
pi_208911378
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:53 schreef eponine het volgende:
Kijk dat is bij ons dan weer goed geregeld. Wij eten ijn vaders favo gebakjes op zijn verjaardag. O+
pi_208911449
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha sorry, ik moest hardop lachen. Wat een domper :P

Mijn moeder is op koningsdag overleden maar dat blijkt toch ook lastig te plaatsen voor een kleuter.
"Was jouw moeder dan ook altijd op koningsdag jarig??" :D
Geen sorry hoor, ik kan ook alleen maar lachen om dit soort uitspraken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')