quote:ben het helemaal met je eens!
Op vrijdag 7 februari 2003 23:08 schreef hyperfuzz het volgende:
Claw Boys Claw - RosieIs gewoon een klassieker
punt! .
en spasmodique vond ik vroeger ook helemaal geweldig, kan alleen nu zo gauw geen enkel nummer meer voor de geest halen!
groetjes suus
Nasmak ken ik alleen van naam, die andere zelfs helemaal niet.
Zou Clan of Xymox hier ook bijpassen? Het is wel nederlands...
De cover van Venus ( Shocking blue ) is voor de underground muziekliefhebbers de klassieker.
Claw boys Claw maakte deel uit van de zgn Amsterdamse giraarschool.
Check out the Fatal Flowers, L'attentat, blue murder en Spo Dee O Dee.
Verder waren Hallo Venray, The Serenes en de Nozems van belang.
Spasmodique was iets meer experimenteel.
En Nasmak was nog iets voor die tijd. Not my cup of tea.
quote:Fatal flowers ken ik.Niet echt super,maar wel mooi.
Op zaterdag 8 februari 2003 00:24 schreef tong80 het volgende:
Rosie is geen klassieker.De cover van Venus ( Shocking blue ) is voor de underground muziekliefhebbers de klassieker.
Claw boys Claw maakte deel uit van de zgn Amsterdamse giraarschool.
Check out the Fatal Flowers, L'attentat, blue murder en Spo Dee O Dee.
Spasmodique was iets meer experimenteel.
En Nasmak was nog iets voor die tijd. Not my cup of tea.
Zie: http://www.musicfrom.nl/de10van/?98
Daar is ook een link naar de officiele site
quote:Ze hebben zelfs een nieuwe plaat.Die site vond ik een beetje vaag.Bandleden of een bandlid van nasmak schijnen ook een plaat gemaakt te hebben. Moet ik nog effe uitchecken.
Op zaterdag 8 februari 2003 12:46 schreef Floyty het volgende:
Spasmodique bestaat ondertussen weer.Zie: http://www.musicfrom.nl/de10van/?98
Daar is ook een link naar de officiele site
quote:Whatever happened to Ross Curry (geen familie van...)?
Op zaterdag 8 februari 2003 00:24 schreef tong80 het volgende:
Spo Dee O Dee.
quote:Oe, het wordt vanavond weer oude-bandjes-tijd, ik voel het. Ik heb nog ergens opnames liggen van Nozems-a-gogo, met daarin een overzicht van de 'beste' Nederlandse gitaarbandjes van dat jaar. Ik zal ze eens zoeken, afluisteren (heb ik nog zo'n apparaat?
quote:Nozems-a-go-go: over nozems gesproken, je had ook The Nozems. Maarreh wat betreft Claw Boys Claw. Vooral het coveralbum (Hitkillers als ik me goed herinner) was een topper. Zanger Peter te Bos is volgens mij ook de ontwerper van het Lowlandslogo. Claw Boys Claw was echt de band die ik in mij studententijd het meest heb gezien. In mijn herinnering kwamen ze minstens twee keer per jaar naar Doornroosje in Nijmegen. Wat zweette die zanger altijd als een otter, hahaha. Mmm, ik ben bang dat degene die het topic heeft geopend weinig aan deze info heeft, maar bij mij ging ff de bak met jeugdsentiment open. Excusez-moi
Op zaterdag 8 februari 2003 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Whatever happened to Ross Curry (geen familie van...)?
[..]Oe, het wordt vanavond weer oude-bandjes-tijd, ik voel het. Ik heb nog ergens opnames liggen van Nozems-a-gogo, met daarin een overzicht van de 'beste' Nederlandse gitaarbandjes van dat jaar. Ik zal ze eens zoeken, afluisteren (heb ik nog zo'n apparaat?
) en hier posten
quote:off mijn eigen topic= Iemand die zich dinosaur sr. noemt heeft bij het kiezen van die naam neil young in gedachte gehad . Of heb ik het fout?
Op zaterdag 8 februari 2003 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Whatever happened to Ross Curry (geen familie van...)?
[..]Oe, het wordt vanavond weer oude-bandjes-tijd, ik voel het. Ik heb nog ergens opnames liggen van Nozems-a-gogo, met daarin een overzicht van de 'beste' Nederlandse gitaarbandjes van dat jaar. Ik zal ze eens zoeken, afluisteren (heb ik nog zo'n apparaat?
) en hier posten
quote:...of de band dinosaur jr....:?
Op zaterdag 8 februari 2003 13:26 schreef thesoundfan het volgende:[..]
off mijn eigen topic= Iemand die zich dinosaur sr. noemt heeft bij het kiezen van die naam neil young in gedachte gehad . Of heb ik het fout?
quote:Neil young noemde zich dinosaur sr omdat de band dinosaur jr zo op hem leek qua muziekstijl. Maar dat wist je vast al.
Op zaterdag 8 februari 2003 13:29 schreef Miss het volgende:[..]
...of de band dinosaur jr....:?
quote:Clan of Xymox bestaat nog steeds en brengt ook nog platen uit. Ze zitten meer in de New Wave-Dark Wave-Gothic-Electro hoek.
Op zaterdag 8 februari 2003 00:16 schreef ranja het volgende:
Claw boys claw... Rosie heb ik altijd al een hekel aan gehad. Verder ken ik er weinig van, alleen een cd met covers van Neder-klassiekers, daar staan wel een paar goeie op (oa Dracula van ZZ & de maskers).Nasmak ken ik alleen van naam, die andere zelfs helemaal niet.
Zou Clan of Xymox hier ook bijpassen? Het is wel nederlands...
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 13:26 schreef thesoundfan het volgende:[..]
off mijn eigen topic= Iemand die zich dinosaur sr. noemt heeft bij het kiezen van die naam neil young in gedachte gehad . Of heb ik het fout?
quote:Allebei goed en toch net mis
Op zaterdag 8 februari 2003 13:29 schreef Miss het volgende:[..]
...of de band dinosaur jr....:?
Tegenover mij aan de muur hangt een litho van Peter Pontiac met als titel "Everbody knows this is Dinosaur Senior". Weliswaar is het onderwerp inderdaad Neil Young, maar toen ik 'm kocht was is vooral geïntrigeerd door de variatie op Dinosaur Jr. (als vurig Dinosaur Jr./J. Mascis addept )
En wat betreft de cover van de Claw Boys Claw. Deze dus?:
Kleine annecdote van een optreden van de CBC in De Effenaar. Spingt iemand van het podium het publiek in. Commentaar van Peter te Bos: "waarom sping je nou niet eens écht ver?". Erg leuk optreden. Ben er bont en blauw vandaan gekomen, maar ach, dat merkte ik pas de dag erna....
En de tracklist van het bandje met de opname van Het beste van Nozems-a-go-go 1990, binnenland:
1. Urban Dance Squad - 45 kalibre
2. Toy Factory - Freakscene (titel gejat van Dino Jr. )
3. Hallo Venray - Phone
4. Jack of Hearts - I've been drawing
5. Robin Berlijn/Ross Curry - Good enough
6. Fatal Flowers - How many years (NB deze opname vind je ook op de nieuwe dubbelaar/verzamelaar van de Fatal Flowers, met greatest hits en een schijfje met demo's etc. € 9 bij Plato overigens )
7. Ivy Green - I'm sure we're gonna make it
8. Bad to the bone - Don't give up
10. Batmobile - Dynamite
11. De Kift - Waardigheid
12. Moonlizards - Mercy on celebraties
13. Plastic dolls - ?
14. Raggende manne - De fles (ode aan Jan Boezeroen; ik heb ook het origineel nog op LP, je weet wel die zwarte dingen met een gat erin... )
En de rest van het bandje is gevuld met liveopnamen van de weergaloze Eindhovense band Loose (aka 35007).
Zo weer even genoeg jeugdsentiment voor het moment.
quote:Claw Boys Claw heb ik vaak zien spelen, Spasmodique 1 of 2 keer.
Op vrijdag 7 februari 2003 22:47 schreef thesoundfan het volgende:
Dit zijn nederlandse bands uit de jaren 80. Ik heb veel goede dingen over ze gelezen (ze schijnen zelfs klassiekers gemaakt te hebben)Ik hoor er nooit iets van, waarschijnlijk omdat het te underground was.Wie kent 1 of meerdere van deze bands en kan me de beste nummers tippen? (niet dat er nou zo schokkend veel te downloaden is... / Ik kan dan misschien op de gok eens een cdtje bestellen als ze te krijgen zijn)
Geen idee of die gasten nog bestaan, het is lang geleden...
quote:* Gaat z'n oude Spasmodique teepjes weer eens opgraven
Op zaterdag 8 februari 2003 15:48 schreef SEMTEX het volgende:
*gaat Claw Boys Claw kazaa-en*
quote:*niks vinden kan*
Op zaterdag 8 februari 2003 15:51 schreef Aernout het volgende:[..]
* Gaat z'n oude Spasmodique teepjes weer eens opgraven
quote:Ik heb eindelijk wel iets gevonden van claw boys claw. Ik vind het wel goed. Vooral een cover van in the dutch mountains van the nits. Heel anders dan het origineel.
Op zaterdag 8 februari 2003 15:54 schreef SEMTEX het volgende:[..]
*niks vinden kan*
quote:Zoals= shocking shades of claw boys claw. Volgens de oorencyclopedie een klassieker en 12e ofzo in de oor nederalbumtop 40. Wat moet ik in dat mailtje zetten?
Op zaterdag 8 februari 2003 15:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Btw: als meneer Soundfan me eens een mailtje stuurdeIk denk namelijk niet dat alles van de Claw Boys Claw nog te krijgen is, in ieder geval niet de leuke albums uit de begin periode....
quote:Die zijn echt goed! Spurwing plover of 100% hell on a houseboat...
Op zaterdag 8 februari 2003 15:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En bij genoemde bands zijn nog toe te voegen:
- LUL (Lieden Uit Leeuwarden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |