abonnement Unibet Coolblue
pi_206865333
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet mee eens. Ik kan mij goed vinden in het spel dat hij speelt. Hij zit eindelijk op een eiland waar hij geen rekening hoeft te houden met bondjes, gekonkel en of hij wel of niet goed in de groep ligt. Het doet er niet meer toe en het kan hem ook in de toekomst niet aangerekend worden. Om te winnen moet je soms over lijken gaan (niet letterlijk) en hoe zwakker je tegenstander is, hoe beter.

Nu heb je op afvallerseiland gek genoeg een heel groot voordeel ten opzichte van de rest. Je hebt veel meer rust in zowel het hoofd (want geen gekonkel) als lijf (simpele proeven) en ook nog eens relatief veel te eten omdat je het niet hoeft te delen. Een luxe die ze op het normale eiland niet hebben.
En dan kan je ook nog eens het spel spelen zoals je wil en je tegenstander zowel fysiek en mentaal uitputten zonder enig risico op problemen. Omdat er maar 1 iemand overblijft kan de afvaller nooit aan het andere kamp vertellen wat je gedaan hebt.

Perfecte situatie en ik zou het precies hetzelfde spelen denk ik. Al zou ik wel iets toegefelijker zijn met bijvoorbeeld het bouwen van een extra hutje of delen van vuur. Het gaat er tenslotte ook om dat je iets te doen hebt de hele dag, al lijkt Vincent dat geen donder uit te maken. Hij vermaakt zich met wat dansjes en kleine taakjes.
Daar zit het m wat mij betreft ook met name in, je kunt toch wel iets meer samen doen dan er een complete koude oorlog van te maken op alle fronten _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206865365
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:13 schreef superniger het volgende:
Ze hadden Dennis moeten wegstemmen. Dzifa kan je makkelijk pakken in een finale.
Die heeft immuniteit. ;)
pi_206865951
Het enige wat Vincent doet is niet al het werk doen voor zijn directe concurrent. Wat is daar nou slecht aan? Waarom moet Vincent al zijn kracht en energie gebruiken om een hut te bouwen voor Thijs die er zelf geen zin in heeft en dan lekker achterover kan leunen en toekijken hoe zijn concurrent voor hem zorgt? Dat slaat toch nergens op?

Thijs was te lui om zelfs maar een bedje te bouwen. Te lui om goeie voedsel te zoeken. Zo lui dat hij rotte kokosnoot is gaan eten. Ja nee, zo werkt het leven niet. En maar jaloers zijn op Vincent z'n hut en Vincent z'n eigen hut niet gunnen. Kotsmisselijk.

Dzifa en Co kon hij bespelen om alles voor 'm te doen maar hier gaat dat niet lukken. Je kunt geen dictator zijn als je slechts met z'n tweeën bent. Vincent speelt het nu puur tactisch en dat is het beste wat hij kan doen. Dat moet men niet persoonlijk nemen. Net zoals Vincent er tactisch uit werd gestemd en hij dat niet persoonlijk moest nemen. Men moet niet meten met twee maten.
Hotapnyc
pi_206866217
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:05 schreef Cirilico het volgende:
Het enige wat Vincent doet is niet al het werk doen voor zijn directe concurrent. Wat is daar nou slecht aan? Waarom moet Vincent al zijn kracht en energie gebruiken om een hut te bouwen voor Thijs die er zelf geen zin in heeft en dan lekker achterover kan leunen en toekijken hoe zijn concurrent voor hem zorgt? Dat slaat toch nergens op?

Thijs was te lui om zelfs maar een bedje te bouwen. Te lui om goeie voedsel te zoeken. Zo lui dat hij rotte kokosnoot is gaan eten. Ja nee, zo werkt het leven niet. En maar jaloers zijn op Vincent z'n hut en Vincent z'n eigen hut niet gunnen. Kotsmisselijk.
Van mij hoeft hij ook niet heel actief te helpen, ik vind het een prima strategie om de "vijand" te dwarsbomen. Zeker in geval van Thijs snap ik dat prima, maar zo met Dzifa vind ik toch wel een ander verhaal. Het is toch ook leuk om samen iets te doen?

Kijk, boer Bertie was natuurlijk een heel bijzonder geval. Die bouwde een compleet resort. Of John de Bever met Bevereiland die iedereen alles liet doen.

Maar er zit heel veel tussen helemaal niks doen (Vincent) of een top resort bouwen (Bertie).
pi_206866236
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Daar zit het m wat mij betreft ook met name in, je kunt toch wel iets meer samen doen dan er een complete koude oorlog van te maken op alle fronten _O-
Tegen Thijs snap ik het goed. Maar bij volgende kandidaten kan je toch ook gewoon een beetje samen wat doen. Je hoeft geen hele hut te gaan bouwen of voor 2 monden voedsel te zoeken, maar je kan iemand wel een beetje helpen. Samen gaat de tijd veel sneller en is het veel leuker.

Maar ik snap Vincent ook wel, het is een goede tactiek als je je "vijand" wil dwarsbomen. Het heeft wel iets verfrissends dat iemand de boel eens op scherp zet en niet zoals veel anderen lief doet naar alles en iedereen.
pi_206866503
Vincent doet het prima. Je moet het die huichelaars en zwakkelingen niet naar het hof maken. Gewoon aanpakken. Hopelijk gaat hij ze ook echt actief proberen te verzwakken door bijvoorbeeld zand in hun eten te gooien, of hun kleren perongelijk op het vuur gooien etc. Gewoon ludieke dingentjes doen om het allemaal net wat minder comfortabel te maken.
pi_206866651
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:58 schreef HyperViper het volgende:
Vincent doet het prima. Je moet het die huichelaars en zwakkelingen niet naar het hof maken. Gewoon aanpakken. Hopelijk gaat hij ze ook echt actief proberen te verzwakken door bijvoorbeeld zand in hun eten te gooien, of hun kleren perongelijk op het vuur gooien etc. Gewoon ludieke dingentjes doen om het allemaal net wat minder comfortabel te maken.
Als je er toch niet uitgestemd kan worden dan lijkt mij dat wel iets
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 14:16:57 #108
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206866685
Vraag mij wel af hoe Expeditie Robinson eruit had gezien zonder eilandraden, maar dat altijd de nummer laatst in de proef afvalt.
  dinsdag 29 november 2022 @ 15:14:07 #109
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206867276
Dfiza "Toen ik jong was". Want ze is nu oud natuurlijk. _O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_206867489
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:16 schreef Momo het volgende:
Vraag mij wel af hoe Expeditie Robinson eruit had gezien zonder eilandraden, maar dat altijd de nummer laatst in de proef afvalt.
Dan lag @Daslan er als eerste uit. 🤣
Hotapnyc
  woensdag 30 november 2022 @ 08:46:14 #111
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206877486
Ik vind het wel grappig wat Vincent doet, lekker egoistisch, maar zo hoort het ook op afvallerseiland.
Als ik er had gezeten met hem en hij wilt zn vuur niet delen, dan gaat er wel een bak water over zijn vuur heen de volgende keer dat ie vuur gaat maken, tis nou eenmaal oorlog zoals Vincent zelf zei ;)

@Daslan
Vraagje van een vriendin: Na de eilandraad is het donker, maar je ziet de afvaller in het daglicht aankomen op afvallerseiland. Waar slapen ze in de tussentijd?
Nou ben jij nooit op afvallerseiland geweest dus misschien weet je het niet, maar je hebt vast contact met kandidaten die daar wel geweest zijn.
Of is dit al een keer gevraagd en heb ik het gemist?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206877496
Dit programma maakt meer kapot dan je lief is.

Ik wil nog eerst nog eens aangeven dat ik eigenlijk iedereen daar aardige mensen vind, maar de situatie begint me inmiddels enorm te storen, en ook de deelnemers.

Om te beginnen London's laid back "ik doe gewoon mijn dingetje" riedeltje" heb ik wel vaak genoeg gezien nu. Harry en Dennis die daar nog slechts zitten omdat anderen hen niet als gevaar zagen, en een kwetsbaar meisje als Dfiza eruit stemden zit me niet lekker.
Die zwemmer is een aardige gast, maar ik heb er moeite mee wanneer mensen hetgeen ze een ander vertellen niet proberen een beetje leuk in te kleden qua intonatie. Over April kan ik niets positiefs noch negatiefs zeggen, ik heb haar op geen enkele manier leren kennen in al die afleveringen. De Vincent op zijn eiland act begint me te vervelen.
Thijs die toch een beetje vervelend was, blijkt achteraf degene in wie toch het meeste pit zat. Ik heb voor het eerst moeten lachen in deze reeks vanwege zijn binnenpretje (dat een kledingstuk uitdoen onderdeel van de balk opdracht zou zijn gesommeerd door Nicolette). Zijn tranen van teleurstelling, frustratie, dankbaarheid, whatever, ik vond het toch mooi.
Dfiza die blijkbaar als kind onder druk is gezet, wat treurig om haar zo te zien, waarom heeft niemand zich daar om haar bekommerd en wat gesteund, ik zag haar nl wel wanneer iemand uitgeput op de grond viel snel aan komen rennen om water over zijn hoofd te gooien.

Blijft over Niek, op dit moment heeft hij mijn voorkeur boven alle anderen. Ik denk te verzwakt om proeven te winnen maar hoop stiekem dat hem dat wel lukt.

Een finale waarin Harry, Dennis, Ferry, London, April staan zal me om het even zijn.
pi_206877534
quote:
15s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:46 schreef junkiesietze het volgende:
@:Daslan
Vraagje van een vriendin: Na de eilandraad is het donker, maar je ziet de afvaller in het daglicht aankomen op afvallerseiland. Waar slapen ze in de tussentijd?
Nou ben jij nooit op afvallerseiland geweest dus misschien weet je het niet, maar je hebt vast contact met kandidaten die daar wel geweest zijn.
Of is dit al een keer gevraagd en heb ik het gemist?
Dat is al diverse malen verteld hoe dat werkt. De kandidaat die afvalt slaapt op een eilandje in een simpel hutje zonder luxe. Dit omdat er in de nacht niet gevaren wordt, behalve als er een dringende reden is (medisch bijvoorbeeld).
  woensdag 30 november 2022 @ 09:05:05 #114
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206877570
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is al diverse malen verteld hoe dat werkt. De kandidaat die afvalt slaapt op een eilandje in een simpel hutje zonder luxe. Dit omdat er in de nacht niet gevaren wordt, behalve als er een dringende reden is (medisch bijvoorbeeld).
ja had geen zin om 10 topics door te lezen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206877627
quote:
16s.gif Op woensdag 30 november 2022 09:05 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
ja had geen zin om 10 topics door te lezen
Mocht je een half uurtje over hebben, er is een hele mooie site waar je dit soort dingen kunt zoeken: www.google.nl

quote:
Waar slapen de kandidaten die naar Afvallerseiland moeten?

Ja, klopt, maar dat zit zó: de kandidaten die de Eilandraad niet overleven, mogen daar nog even blijven slapen voor ze met de boot richting Afvallerseiland gaan. Het is vaak te gevaarlijk om in de nacht te gaan varen, zo onthulde ex-presentator Kaj Gorgels vorig jaar op Instagram. "Het is vanwege veiligheidsoverwegingen niet toegestaan om in het donker te varen tijdens de opnames." Alleen bij noodgevallen kan een kapitein alsnog varen, mocht dat nodig zijn.
Slaaphutje is 'geen luxe'

Een enkeltje naar Afvallerseiland is natuurlijk géén noodgeval. Daarom slapen de kandidaten in een soort houten hutje bij de Eilandraad. Maar verwacht niet dat ze hier eens even lekker kunnen uitrusten. Kaj: "Geloof mij, dit is geen luxe plek. Dit is letterlijk een houten constructie met een semi-overkapping van zeil. Gewoon buiten, in dezelfde hitte of kou, in de regen en omringd met dezelfde rotmuggen."
https://www.veronicasuper(...)afvallerseiland-gaan
pi_206880387
quote:
15s.gif Op maandag 28 november 2022 11:14 schreef junkiesietze het volgende:

Fok verliest users met de minuut, denk niet dat er minder belangstelling is maar gewoon minder users op het forum :P
Is dat echt zo, waar zie je hoeveel mensen hier actief zijn?
  woensdag 30 november 2022 @ 14:22:43 #117
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206880530
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:05 schreef Za het volgende:

[..]
Is dat echt zo, waar zie je hoeveel mensen hier actief zijn?
Vroeger stond dat nog gewoon in de header, hoeveel actieve gebruikers er aanwezig waren op de site etc. geen idee waar je dat nu kan zien. Waarschijnlijk vanwege het extreem lage aantal hebben ze dat maar weer weggehaald. Maar 10 jaar geleden werden er tientallen topics per minuut gemaakt, dat zijn er nu hooguit tientallen per dag.

Ik blijf om de een of andere reden hier hangen, misschien mijn 20jaar als actieve user vol maken I dont know.
Dit zal wel weer worden weggehaald als zijnde offtopic ofzo. Het zij zo.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Admin donderdag 1 december 2022 @ 09:44:13 #118
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206889993
quote:
15s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:22 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Vroeger stond dat nog gewoon in de header, hoeveel actieve gebruikers er aanwezig waren op de site etc. geen idee waar je dat nu kan zien. Waarschijnlijk vanwege het extreem lage aantal hebben ze dat maar weer weggehaald. Maar 10 jaar geleden werden er tientallen topics per minuut gemaakt, dat zijn er nu hooguit tientallen per dag.

Ik blijf om de een of andere reden hier hangen, misschien mijn 20jaar als actieve user vol maken I dont know.
Dit zal wel weer worden weggehaald als zijnde offtopic ofzo. Het zij zo.
Lekker stemmingmaken :')
Staat al sinds 2005 ofzo in de titel van de pagina als je naar de https://forum.fok.nl/index/forumindex gaat.
(staat dus bovenaan je browser in het tabje)


Het helpt niet echt als je aannames doet, die als feiten presenteert en daarbij ook nog eens lekker negatief gaat lopen doen natuurlijk.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Miss 200.000.000! donderdag 1 december 2022 @ 09:56:54 #119
367000 roos94
pi_206890071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Lekker stemmingmaken :')
Staat al sinds 2005 ofzo in de titel van de pagina als je naar de https://forum.fok.nl/index/forumindex gaat.
(staat dus bovenaan je browser in het tabje)


Het helpt niet echt als je aannames doet, die als feiten presenteert en daarbij ook nog eens lekker negatief gaat lopen doen natuurlijk.
Tell em Danny
  donderdag 1 december 2022 @ 10:26:34 #120
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206890293
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Lekker stemmingmaken :')
Staat al sinds 2005 ofzo in de titel van de pagina als je naar de https://forum.fok.nl/index/forumindex gaat.
(staat dus bovenaan je browser in het tabje)


Het helpt niet echt als je aannames doet, die als feiten presenteert en daarbij ook nog eens lekker negatief gaat lopen doen natuurlijk.
Oh het is er nog wel, was me nooit meer opgevallen. mooi man.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206945225
En nu on topic. (8>
  maandag 5 december 2022 @ 15:04:47 #122
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206952276
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:07 schreef TheVulture het volgende:
Die act van Vincent op dat afvallerseiland is nu al bloedirritant en gaat volgende week dus vrolijk verder. Ik snap dat je je genaaid voelt maar in mijn ogen zou je er ook overheen kunnen stappen als je eenmaal op dat eiland zit, of iets minder bizar doortrekken zoals je nu doet.
Ik kon Vincent zijn houding vooral wel goed begrijpen toen Thijs op het eiland kwam, maar nu bij die lieve Dzifa moet hij dat niet doen. En natuurlijk hoeft hij echt niet alles met haar te delen, en mag best uitleggen dat je ''hier'' op het eiland voor jezelf moet strijden, maar zoals hij haar bijna leek te negeren in het voorstukje gaat te ver. Maar goed, we moeten ook niet te veel speculeren, misschien was die spoiler een beetje stemmingmakerij (een momentopname) en gaan ze voor de rest gewoon leuk met elkaar om.
  maandag 5 december 2022 @ 15:13:31 #123
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206952404
quote:
15s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:46 schreef junkiesietze het volgende:
Ik vind het wel grappig wat Vincent doet, lekker egoistisch, maar zo hoort het ook op afvallerseiland.
Als ik er had gezeten met hem en hij wilt zn vuur niet delen, dan gaat er wel een bak water over zijn vuur heen de volgende keer dat ie vuur gaat maken, tis nou eenmaal oorlog zoals Vincent zelf zei ;)

Haha, dit soort acties zou ik graag eens zien. Dan moeten er zo af en toe toch wel redelijke knokpartijen ontstaan. Zo heel af en toe mag er best wel eens iets worden geflikt waardoor een ander zo geïrriteerd is dat het knokken geblazen is. Lekker even een beetje pit in de aflevering.
  maandag 5 december 2022 @ 15:16:37 #124
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_206952460
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 12:08 schreef Document1 het volgende:

[..]
Die heeft immuniteit. ;)
Huh? Dennis had geen immuniteit, toch? Hij won de proef in ieder geval niet. Zat alleen op winnaarseiland, maar dat geeft je geen immuniteit(?)
  maandag 5 december 2022 @ 20:31:32 #125
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206958297
Ik ben er weer eens bij.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')