abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2022 @ 07:31:42 #76
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_206704515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:00 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Of die argumenten worden later waarheid, je weet het nooit :)
Daar ben ik in dit geval totaal niet bang voor.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_206704690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 07:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
Simpel het zorg personeel is het meeste gevaccineerd van alles en iedereen.

Dus als vaccin dus inderdaad ontzettend schadelijk is wat men hier in bnw verkondigd dan zou het aantal sterfgevallen in de zorg gigantisch moeten zijn.

Is dat ook zo?
Dude, er zijn gewoon statistieken hé hoeveel mensen er overlijden. Gigantische sterft aantallen is fake news.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206704713
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 23:13 schreef Momo het volgende:
Even een kanttekening toch hier op

[ twitter ]

Geen oversterfte in oktober onder de 65 jaar. Lijken vooral meer 80+ te sterven dan normaal.
[ twitter ]
[ twitter ]

Er is in een paper een correlatie aangetoond tussen een hoge vaccinatiegraad en een lagere oversterfte.
[ twitter ]
Ook is er een correlatie tussen covid doden en oversterfte
Lage vaccinatiegraad gaat ook een lagere economische output laten zien.

Correlatie is geen causatie. Deze groepen zijn flink heterogeen. Daarnaast lezen we niks over statistische significantie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 17 november 2022 @ 08:39:32 #79
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206704890
quote:

[..]
Simpel het zorg personeel is het meeste gevaccineerd van alles en iedereen.

Dus als vaccin dus inderdaad ontzettend schadelijk is wat men hier in bnw verkondigd dan zou het aantal sterfgevallen in de zorg gigantisch moeten zijn.

Is dat ook zo?
We hebben het hier over de geregistreerde oversterfte (dus niet massaal) maar was even vergeten dat de zwart-wit denkers hier ook reageren.

Zal het je nog een keer uitleggen dan. Als hier iets wordt gepost over massale sterfte door het vaccin (waar is dat dan gepost, moet ik dan hebben gemist) dan betekent dat niet dat iedereen hier dat denkt. Dit geld ook voor andere posts, wij denken hier op bnw niet allemaal hetzelfde en geloven ook niet allemaal in dezelfde gangbare conspiracy's.
To BG or not to BG!
  donderdag 17 november 2022 @ 08:42:03 #80
335476 oppiedoppie
pi_206704905
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 08:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dude, er zijn gewoon statistieken hé hoeveel mensen er overlijden. Gigantische sterft aantallen is fake news.
Hij gaat er vanuit dat iedereen hier gelooft in massale sterfte door vaccins blijkbaar.
To BG or not to BG!
pi_206705129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 08:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hij gaat er vanuit dat iedereen hier gelooft in massale sterfte door vaccins blijkbaar.
Nogal een subjectief begrip verder, maar als je enkele standaard deviaties van de verwachte norm afzit dan wordt het wel gek.
  donderdag 17 november 2022 @ 13:16:37 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206707694
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 08:39 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
We hebben het hier over de geregistreerde oversterfte (dus niet massaal) maar was even vergeten dat de zwart-wit denkers hier ook reageren.

Zal het je nog een keer uitleggen dan. Als hier iets wordt gepost over massale sterfte door het vaccin (waar is dat dan gepost, moet ik dan hebben gemist) dan betekent dat niet dat iedereen hier dat denkt. Dit geld ook voor andere posts, wij denken hier op bnw niet allemaal hetzelfde en geloven ook niet allemaal in dezelfde gangbare conspiracy's.
Als ik iedereen had bedoeld op bnw had ik Iedereen getypt in mijn bericht.

Het werd geopperd in het vaccin topic.
En nu weer.

Ik haal gewoon aan dat de meest gevaccineerde mensen in Nederland in de zorg werken, dus als het vaccin verantwoordelijk zou zijn voor vele doden, zou je dat uiteraard in zorg personeel moeten kunnen vinden.

Mijn vraag is dat dan ook zo?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  donderdag 17 november 2022 @ 13:18:28 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206707727
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 08:39 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Het is bnw en ik dulde niet alleen dit topic maar ook voorgaande topics.

Natuurlijk kan je dat hebben gemist BNW is de laatste tijd weer behoorlijk actief.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  donderdag 17 november 2022 @ 13:41:32 #84
335476 oppiedoppie
pi_206707969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:16 schreef theguyver het volgende:

[..]
Als ik iedereen had bedoeld op bnw had ik Iedereen getypt in mijn bericht.

Het werd geopperd in het vaccin topic.
En nu weer.

Ik haal gewoon aan dat de meest gevaccineerde mensen in Nederland in de zorg werken, dus als het vaccin verantwoordelijk zou zijn voor vele doden, zou je dat uiteraard in zorg personeel moeten kunnen vinden.

Mijn vraag is dat dan ook zo?
Dat zul je dan moeten vragen aan mensen die denken dat het vaccin verantwoordelijk is voor 'vele doden'. Beetje misplaatste vraag, ik kan daar persoonlijk niks mee.

En als je zegt dat 'men in bnw iets verkondigd', wie bedoel je daar dan mee? Beetje vaag zo.
To BG or not to BG!
  donderdag 17 november 2022 @ 13:43:22 #85
335476 oppiedoppie
pi_206707986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
Het is bnw en ik dulde niet alleen dit topic maar ook voorgaande topics.

Natuurlijk kan je dat hebben gemist BNW is de laatste tijd weer behoorlijk actief.
Blij dan dat je het 'duld' hoor. Dat zegt wel wat he?
To BG or not to BG!
pi_206707987
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat zul je dan moeten vragen aan mensen die denken dat het vaccin verantwoordelijk is voor 'vele doden'. Beetje misplaatste vraag, ik kan daar persoonlijk niks mee.

En als je zegt dat 'men in bnw iets verkondigd', wie bedoel je daar dan mee? Beetje vaag zo.
Je kunt 1/25.000 "veel" noemen natuurlijk, maar dat is geen significante afwijking van reguliere sterfteaantallen.
Is die 1/25.000 accuraat? Wie weet. Wordt toch niet gemonitord, zeker niet hier, daarnaast niet te doen zonder obductie en weet ik veel wat, mensen gaan non stop dood, 0,90% sterft ieder jaar en dat zal met de vergrijzing gaan toenemen tot misschien wel 2% - grove schatting -.

In Japan is het dit:
around 11.1 deaths per 1,000 inhabitants

En die zijn verder dan ons in de vergrijzing, dus misschien valt dat wel mee en stopt het ergens bij 1.2% ofzo.
pi_206710529
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:52 schreef Tingo het volgende:

[..]
Inderdaad. Als het niet in de media was geweest en geen domme face masks/maatregelen te zien waren had niemand dat crona gedoe gemerkt.
6 miljoen doden denken daar anders over en dat is nog een undercount.
pi_206711604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:29 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
6 miljoen doden denken daar anders over en dat is nog een undercount.
6 miljoen op 8 miljard in bijna 3 jaar waarin vrijwel iedere overheid, om hun gedragsexperiment te rechtvaardigen, iedereen die sterft binnen een straal van 100 meter rondom een positieve coronatest graag wilde registreren als coronadode valt mij dat heel erg mee eigenlijk.

Ons eigen RIVM heeft pas heul laat in het experiment hun dashboard aangepast om aan te geven dat er xxx mensen MET corona in het ziekenhuis liggen in plaats van te suggereren dat er xxx mensen DOOR corona in het ziekenhuis lagen.
  donderdag 17 november 2022 @ 20:14:45 #89
335476 oppiedoppie
pi_206712844
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 19:18 schreef Grems het volgende:

[..]
6 miljoen op 8 miljard in bijna 3 jaar waarin vrijwel iedere overheid, om hun gedragsexperiment te rechtvaardigen, iedereen die sterft binnen een straal van 100 meter rondom een positieve coronatest graag wilde registreren als coronadode valt mij dat heel erg mee eigenlijk.

Ons eigen RIVM heeft pas heul laat in het experiment hun dashboard aangepast om aan te geven dat er xxx mensen MET corona in het ziekenhuis liggen in plaats van te suggereren dat er xxx mensen DOOR corona in het ziekenhuis lagen.
Dat is 0,00075%, klinkt veel minder dan 6 miljoen, van de totale (meest kwetsbare) wereldbevolking.
To BG or not to BG!
pi_206714685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 19:18 schreef Grems het volgende:
Dus eigenlijk bevestig je hiermee dat de maatregelen en vaccins gewerkt hebben?

Daarom is het aantal doden inderdaad in verhouding laag. Maar het ging ook 2 jaar niet direct om de sterfte, maar om de zorgbelasting.

quote:
Voor de zorg belasting maakt dit trouwens niet uit. Een Covid besmetting moet je anders behandelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 20:14 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat is 0,00075%, klinkt veel minder dan 6 miljoen, van de totale (meest kwetsbare) wereldbevolking.
Bereken deze eens voor griep?

Getal is inderdaad mooi laag, maatregelen hebben hun werk gedaan, mooie bevestiging.
Maar het ging ook niet de sterfte, maar om de zorg belasting, zodat iedereen voldoende zorg kon krijgen. Daarom is de sterfte inderdaad vrij laag.
pi_206714733
Lol.
pi_206714774
Goed topic dit :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206714802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Daarom is het aantal doden inderdaad in verhouding laag. Maar het ging ook 2 jaar niet direct om de sterfte, maar om de zorgbelasting.
[..]
Voor de zorg belasting maakt dit trouwens niet uit. Een Covid besmetting moet je anders behandelen.
[..]

Getal is inderdaad mooi laag, maatregelen hebben hun werk gedaan, mooie bevestiging.
Maar het ging ook niet de sterfte, maar om de zorg belasting, zodat iedereen voldoende zorg kon krijgen. Daarom is de sterfte inderdaad vrij laag.
Goed dat je inmiddels inziet dat je het zonder grootschalige propaganda waarschijnlijk niet opgemerkt had, die paar miljoen op 8 miljard.
pi_206714959
quote:

[..]
Geen idee ik gebruik geen tik tok.
Maar als er weer wat zijn plaats ze gerust.
Ik ook niet, maar je heb wel de drukke ziekenhuizen tiktok dansjes gezien.

Edit: Er zijn ook medische personeel weg gelopen/vroeg met pensioen gegaan ivm vaccinatie verplicht.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_206715165
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

[..]
[..]

'Covid besmetting' op een of ander fluttestje gebaseerd is?
Anders dan wat precies? Griep?
Symptomen zijn toch het zelfde.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 18 november 2022 @ 18:57:09 #96
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_206722877
twitter
pi_206725960
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 18:57 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Hij haalt aan dat het in Denemarken en VK wel onderzocht kan worden. Dat komt vooral omdat eea in die landen anders, veel centraler, opgezet is. De GGD's werken allemaal regionaal, RIVM niet, en is een ander instituut. Normaliter werkt dat in Nederland goed, maar dus niet in zo'n geval. Persoonlijk ben ik meer voor de aanpak zoals in Denemarken. Schaf de provincies af (die moeten toch bij elke verkiezing weer uitleggen wat ze nu precies doen, en als je moet uitleggen wat je doet, dan kun je net zo goed opgedoekt worden imo), vergroot een aantal van de gemeentes. En ipv gemeentes te vertellen welke rapporten ze moeten aanleveren, zet landelijke databases op die de gemeentes moeten vullen. Nu heeft elke gemeente en provincie (en ook waterschap bijv) dat zelf geregeld, en zijn databases lang niet altijd goed met elkaar vergelijkbaar. Daar zullen veel bedrijven die die databases opzetten voor gemeentes het niet mee eens zijn, maar die kunnen zich dan richten op het vullen van die databases in opdracht van gemeentes, en het doen van analyses etc.
Daarmee kunnen privacy-issues veel centraler geregeld en aangepakt worden, en heb je ook veel minder issues met het delen van data, en kan er veel meer en sneller geanalyseerd worden en dingen worden opgemerkt.
In Denemarken is men eigenlijk nooit het zicht op het virus verloren, en grepen ze telkens op tijd in. Niet zoals hier een flater als Dansen-met-Jansen, lockdowns te laat instellen, dingen te laat weer openen etc.
pi_206726119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Niet zoals hier een flater als Dansen-met-Jansen
Je weet nog wat Hugo hierover zei? Dit was alleen een manier om jongeren over te halen zich snel nog even te laten prikken omdat ze anders niet meer uit konden gaan.

Noem ik meer een "cheap shot"

Phun intended.
Lach met een schone bips
pi_206727187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:37 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je weet nog wat Hugo hierover zei? Dit was alleen een manier om jongeren over te halen zich snel nog even te laten prikken omdat ze anders niet meer uit konden gaan.

Noem ik meer een "cheap shot"

Phun intended.
De flater was dat het gebeurde op het moment dat je A) eigenlijk al wist dat er een nieuwe, veel besmettelijkere variant was, en B) dat de Janssen prik nog geen bescherming kon bieden. Een paar mass-spread events is genoeg in een klein landje als Nederland om een nieuwe variant zich snel door het hele land te laten verspreiden. Dat is precies wat er gebeurde.
pi_206727296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De flater was dat het gebeurde op het moment dat je A) eigenlijk al wist dat er een nieuwe, veel besmettelijkere variant was, en B) dat de Janssen prik nog geen bescherming kon bieden. Een paar mass-spread events is genoeg in een klein landje als Nederland om een nieuwe variant zich snel door het hele land te laten verspreiden. Dat is precies wat er gebeurde.
Dit terwijl Hugo achteraf met droge ogen vertelde dat hij wist dat dit ging gebeuren maar het nog steeds was meer jongeren aan de prik te krijgen?
Lach met een schone bips
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')