Inderdaad. Als het niet in de media was geweest en geen domme face masks/maatregelen te zien waren had niemand dat crona gedoe gemerkt.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er is iets van 15% oversterfte. Normaal iets van dik 3000 per week en dat is 15% procent meer, dus 3450 nu. Dat klinkt veel maar als het niet zou worden bijgehouden dan zou niemand het merken. Dus dat jij claimt dat als de oversterfte door vaccinatie zou komen dat je dat zou moeten merken doordat je nog zorgpersoneel ziet lopen in op zn minst een vreemde conclusie
Denk dat het met covid ook zo zou zijn gegaan als het niet was opgeblazen in de media. Persoonlijk ken ik zelf namelijk niemand die is overleden door covid, heb het dus op die manier niet gemerkt in mijn omgeving. Zoveel is 22.000 niet op 18.000.000.
Oh fuck dit topic is op BNW, daar gelden argumenten die al tig keren debunked zijn als argument..quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:01 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Zelfs de Pfizer phase 2/3 studie liet ruim een jaar geleden al een oversterfte van 23.5% zien vergeleken met de placebo groep.
Het verrast mij daarom geenszins dat nu in vrijwel heel Europa oversterfte is met een vergelijkbaar percentage in sommige landen:
[ afbeelding ]
Helaas is dit wel speculeren en is het afwachten totdat het CBS en/of RIVM alle data gaan vrijgeven voordat er definitieve conclusies getrokken kunnen worden.
Of die argumenten worden later waarheid, je weet het nooitquote:Op woensdag 16 november 2022 20:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oh fuck dit topic is op BNW, daar gelden argumenten die al tig keren debunked zijn als argument..
-iedereen is welkom-quote:Op woensdag 16 november 2022 20:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oh fuck dit topic is op BNW, daar gelden argumenten die al tig keren debunked zijn als argument..
Nee, dat kun je niet. 21 vs 17 uit 13.000 elk is een verschil van niks. Stel dat je een zwaar bevoordeelde munt opgooit, waarbij de kans op kop 0.15% is (20 op 13.000), en de kans op munt 99.85%. Als je dan 13.000 keer gooit, verwacht je 20 keer kop, maar dat kan heel goed 15 keer of 25 keer zijn. Oftewel, er is geen statistisch bewijs dat de kans op overlijden groter is in de ene groep dan in de andere groep.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:01 schreef -jos- het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Zelfs de Pfizer phase 2/3 studie liet ruim een jaar geleden al een oversterfte van 23.5% zien vergeleken met de placebo groep.
Het verrast mij daarom geenszins dat nu in vrijwel heel Europa oversterfte is met een vergelijkbaar percentage in sommige landen:
[ afbeelding ]
Helaas is dit wel speculeren en is het afwachten totdat het CBS en/of RIVM alle data gaan vrijgeven voordat er definitieve conclusies getrokken kunnen worden.
Ander nieuws: https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op dinsdag 15 november 2022 13:36 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-marathon~a3ab0233/
[..]
MSM hoor je er amper over. Zullen dit de eerste effecten zijn van de vaccins?
Maar wat heeft dit met de oversterfte te maken?quote:Op woensdag 16 november 2022 22:30 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Ander nieuws: https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik denk dat er sowieso vergrijzing is.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit met de oversterfte te maken?
Die nemen ze mee in de berekeningen zover mij bekent is.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:35 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Ik denk dat er sowieso vergrijzing is.
Op 1 januari 2022 telt Nederland 3 525 453 inwoners van 65 jaar of ouder. Dat is 20,0 procent van de bevolking. De vergrijzing van Nederland is opgelopen: in 1990 was nog 12,8 procent van de inwoners 65-plus. Bron: CBSquote:Op woensdag 16 november 2022 22:35 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Ik denk dat er sowieso vergrijzing is.
Maar ik geloof dat de oversterfte juist hoger is in alle leeftijdsgroepen, dus de vergrijzing zullen ze ook wel meegepakt hebben. Het rare is juist waar komt die oversterfte onder de jongere leeftijdsgroepen vandaan?quote:Op woensdag 16 november 2022 22:36 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Op 1 januari 2022 telt Nederland 3 525 453 inwoners van 65 jaar of ouder. Dat is 20,0 procent van de bevolking. De vergrijzing van Nederland is opgelopen: in 1990 was nog 12,8 procent van de inwoners 65-plus. Bron: CBS
Mijn gedachte:quote:Op woensdag 16 november 2022 22:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar ik geloof dat de oversterfte juist hoger is in alle leeftijdsgroepen, dus de vergrijzing zullen ze ook wel meegepakt hebben. Het rare is juist waar komt die oversterfte onder de jongere leeftijdsgroepen vandaan?
Zou goed kunnen hoor, ik hou alle opties open tot er echt duidelijkheid is waar het door komt.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:45 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Mijn gedachte:
Depressie, algemene tekort in de zorg (GGZ), corona, mensen te lang medicatie laten slikken die ziekmakend zijn, stress (huidige maatschappij, het gejaag) wat ook kan vertalen in lichamelijke klachten, eenzaamheid..., tja het is denk ik een combinatie van allerlei dingen. Ik kijk er niet zo van op.
Thanks <3 - Ik ben niet geheel nieuw, ik kom soms op het forum, maar niet super actief.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zou goed kunnen hoor, ik hou alle opties open tot er echt duidelijkheid is waar het door komt.
En BTW leuk dat ik een nieuw gezicht hier zieDus als je niet voor ik hier kwam wel vaker kwam, welkom
Maar juist die data mist, en het RIVM doet geen opgave vanwege privacy dus het blijft gissen... Maar misschien komen we er ooit achter.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:04 schreef rosita1 het volgende:
[..]
Thanks <3 - Ik ben niet geheel nieuw, ik kom soms op het forum, maar niet super actief.
Het lijkt me wel dat ze een opgave zouden moeten hebben van de reden tot sterfte, lijkt me, in een database.
Maar de cijfers onder jongeren zijn verontrustend. Maar toch, door alles wat er hedendaags leeft, zie mijn opsomming, is het voor mij niet echt een 'shock' maar wel een zeer onprettige bevestiging en nieuwsbericht.
Merci voor de post.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:13 schreef Momo het volgende:
Even een kanttekening toch hier op
[ twitter ]
Geen oversterfte in oktober onder de 65 jaar. Lijken vooral meer 80+ te sterven dan normaal.
[ twitter ]
[ twitter ]
Er is in een paper een correlatie aangetoond tussen een hoge vaccinatiegraad en een lagere oversterfte.
[ twitter ]
Ook is er een correlatie tussen covid doden en oversterfte
Maar in veel andere landen zijn die gegevens wel beschikbaar, dus daar komt Big Pharma er niet mee weg, en NL is voor Big Pharma peanuts.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:09 schreef Het_Bokje het volgende:
Het mooie is, is dat alles lastig te staven/onderzoeken is, omdat gegevens (GGD's etc) niet gedeeld mogen worden wegen privacy.
Komt Big-Pharma mooi mee weg.
Maar ze verliezen wel prematuur klandizie.
De vergrijzing, en geboortegolven, worden gewoon meegenomen in de berekening van de verwachte sterfte.quote:
Simpel het zorg personeel is het meeste gevaccineerd van alles en iedereen.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:43 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er is iets van 15% oversterfte. Normaal iets van dik 3000 per week en dat is 15% procent meer, dus 3450 nu. Dat klinkt veel maar als het niet zou worden bijgehouden dan zou niemand het merken. Dus dat jij claimt dat als de oversterfte door vaccinatie zou komen dat je dat zou moeten merken doordat je nog zorgpersoneel ziet lopen in op zn minst een vreemde conclusie
Denk dat het met covid ook zo zou zijn gegaan als het niet was opgeblazen in de media. Persoonlijk ken ik zelf namelijk niemand die is overleden door covid, heb het dus op die manier niet gemerkt in mijn omgeving. Zoveel is 22.000 niet op 18.000.000.
Geen idee ik gebruik geen tik tok.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hebben ze ook tijd over om tiktok dansjes nog te doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |