quote:FvD-Kamerlid Van Meijeren spreekt over bezetten Tweede Kamer
FvD-Kamerlid Gideon van Meijeren zegt te hopen op een revolutionaire beweging die "bij wijze van spreken" de Tweede Kamer bezet om de regering weg te krijgen. Hij deed die uitspraak in een interview met de Belgische website Compleetdenkers.
Volgens Van Meijeren gedraagt de Staat zich tiranniek en worden Nederlanders van hun grondrechten beroofd, onder meer door coronamaatregelen. Hij voorziet een moment waarop het "zo urgent wordt voor mensen die niks meer te verliezen hebben dat ze bij wijze van spreken naar het parlement trekken en zeggen: 'wij gaan hier gewoon niet weg totdat de regering weg is'."
De FvD'er wijst er in het interview op dat er geen meerderheid nodig is om in verzet te komen. Volgens het Kamerlid kan je ook met kleinere aantallen "heel veel impact" maken.
Hij zegt dat "tal van voorbeelden wereldwijd" laten zien dat er ook doden bij kunnen vallen. "We hopen dat we dat kunnen voorkomen en dat alles vreedzaam blijft. Maar dat is wel waar ik op hoop uiteindelijk."
Minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid keurt de uitlatingen van Van Meijeren sterk af. Ook vanuit de Tweede Kamer worden Van Meijerens uitspraken scherp veroordeeld.
Recent vielen er dodelijke slachtoffers bij de bestorming van het Capitool in de VS, waarin het Congres gehuisvest is, de Amerikaanse volksvertegenwoordiging. Op 6 januari 2021 vielen aanhangers van de toenmalige president Trump het parlementsgebouw aan nadat Trump zijn verkiezingsnederlaag niet had geaccepteerd. Vijf mensen kwamen daarbij om het leven.
Van Meijeren kwam vorige maand in het nieuws toen hij een journalist intimideerde met een video die hij heimelijk had opgenomen.
https://nos.nl/artikel/24(...)ezetten-tweede-kamer
En die gemiddelde FVD stemmer ziet dit ook als oproep tot bezetting.quote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Seven. het volgende:
Ik acht de gemiddelde FVD stemmer er toe in staat
Hier zal wel een juridisch team van FVD naar gekeken hebben gok ik. Zal wel weer zo uitgekozen zijn dat het net niet strafbaar is.quote:Op zondag 13 november 2022 23:02 schreef thedeedster het volgende:
Wat een volidioot. In hoeverre is het strafbaar dat uitgerekend een Kamerlid zo’n uitspraak doet?
Het lijkt op een soort belediging van de Kamer.quote:Op zondag 13 november 2022 23:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hier zal wel een juridisch team naar gekeken hebben gok ik. Zal wel weer net niet strafbaar zijn.
Nou, volgens mij schoffeert hij vrijwel alles wat hier staat.quote:Voorgeschreven eden of verklaringen en beloften van zuivering, van trouw aan de Koning, het Statuut en de Grondwet, en van getrouwe vervulling van het ambt
Laten we hopen dat ze goed naar deze pdf kijken en dat het niet bij afkeurende tweets blijftquote:Op zondag 13 november 2022 23:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het lijkt op een soort belediging van de Kamer.
https://www.tweedekamer.n(...)_voor_kamerleden.pdf
Dit is een flink PDF met integriteitsregels van de Kamer.
Ik ben er nu te laks voor, maar er zal ongetwijfeld wel wat treffends in staan.
quote:Op zondag 13 november 2022 22:51 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Laten we hopen dat het niet gebeurt, maar FVD roept het wel over zichzelf af dat één van hen een keer een kogel kopt. Pim Fortuyn was een vriendelijke oom vergeleken met deze randdebielen.
Nou, eerder andersom. Deze kwezel roept zelf op tot geweld.quote:
Dat zou ook kunnen ja. Overigens al helemaal niet te hopen. Mocht er wel een FVD idioot opstaan en een aanslag op iemand van bijv het kabinet plegen dan hoop ik dat FVD direct verboden wordt en lieden als Gideon van Meijeren achter de tralies eindigen.quote:Op zondag 13 november 2022 23:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nou, eerder andersom. Deze kwezel roept zelf op tot geweld.
Er is vorig jaar een complotdenker opgepakt voor het beramen van een moordaanslag op Rutte. Kans lijkt mij heel groot dat hij mede dankzij de woorden van de FvD opgehitst is.quote:Op zondag 13 november 2022 23:19 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja. Overigens al helemaal niet te hopen. Mocht er wel een FVD idioot opstaan en een aanslag op iemand van bijv het kabinet plegen dan hoop ik dat FVD direct verboden wordt en lieden als Gideon van Meijeren achter de tralies eindigen.
Nee. Dan normaliseer je dit soort drek. We moeten ons blijven uitspreken.quote:Op zondag 13 november 2022 23:22 schreef dudewhereismycar het volgende:
Geen podium geven, dan is t snel afgelopen voor dit soort simpelen.
Dit, het is bijna een sport van die lui om telkens tussen de mazen van de wet door te glippenquote:Op zondag 13 november 2022 23:27 schreef Confetti het volgende:
Dat trucje van 'maar ik hoop het niet' mag wel eens door een rechter getoetst worden.
Er staat namelijk gewoon levenslang voor het met geweld vernietigen van de wettelijke regeringsvorm.
Ben benieuwd wie van de FvD stemmers bereid is een Ashli Babbit te worden.quote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Seven. het volgende:
De harde complotkern smijt nog even hun harde schijven vol bezwaarlijk materiaal aan de kant voor ze naar de kamer trekken om politici voor pedo uit te schelden.quote:Op zondag 13 november 2022 22:59 schreef Seven. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |