Verboden is een groot wooord maar bijvoorbeeld de sexuele vrijheid op tv, geen blote tieten meer te zien. Voelt als een achteruitgang. Komt uit Amerika over waar geweld meer geaccepteerd is dan een zichtbare tepel. Erg jammer dit.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:06 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van iets dat 40 jaar terug kon, maar nu is verboden?
Je weet dat roken extreem slecht voor de gezondheid is? Dat dat verboden is op veel plaatsen is 100% terecht.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:47 schreef oppiedoppie het volgende:
Overal mogen roken, dat mag bijna nergens meer, mijn 'meester' rookte vroeger gewoon in de klas.
Dat het toen "normaal" was, betekent niet dat het nu normaal is in de huidige maatschappij. Zo werken moderne civilisaties, die evolueren gedurende de tijd. Dit heeft niks met vrijheid te maken, maar met normen en waarden die gewoon veranderen. Dit wordt nu ook gezien als mishandeling.quote:Die meester kneep je ook vrij hard in je kin als je 'stout' was geweest trouwens en ouders vonden dat heel normaal.
Tuurlijk, dat snap ik ook wel maar toch voelt het alsof er steeds meer regeltijes en verboden bij komen dus geen 'ultieme vrijheid' meer. En straks is het beter om geen cash geld meer te hebben, voorkomt witwaspraktijken etc. En mag je je straks bij werkelijk alles wat je doet legitimeren.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:04 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Je weet dat roken extreem slecht voor de gezondheid is? Dat dat verboden is op veel plaatsen is 100% terecht.
[..]
Dat het toen "normaal" was, betekent niet dat het nu normaal is in de huidige maatschappij. Zo werken moderne civilisaties, die evolueren gedurende de tijd. Dit heeft niks met vrijheid te maken, maar met normen en waarden die gewoon veranderen. Dit wordt nu ook gezien als mishandeling.
Ik voel me weer jongquote:Op dinsdag 22 november 2022 12:47 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Verboden is een groot wooord maar bijvoorbeeld de sexuele vrijheid op tv, geen blote tieten meer te zien. Voelt als een achteruitgang. Komt uit Amerika over waar geweld meer geaccepteerd is dan een zichtbare tepel. Erg jammer dit.
Laatst gezeur gehad toen ik het per ongeluk over een neger had, 'mag' niet meer.
Overal mogen roken, dat mag bijna nergens meer, mijn 'meester' rookte vroeger gewoon in de klas.
Die meester kneep je ook vrij hard in je kin als je 'stout' was geweest trouwens en ouders vonden dat heel normaal.
Die absolute vrijheid waar jij het over had heb ik in de jaren 70 en 80 nog beleefd maar het lijkt nu steeds beetje de andere kant op te gaan. Misschien terrecht hoor daar niet van, sommige mensen kunnen gewoon geen maat houden en moet je tegen zichzelf in bescherming nemen, maar in mijn leven lever ik tot nu steeds klein beetje vrijheid in en komen er steeds meer regeltjes, die meest ook geld kosten, bij.
Enige keer dat ik me heb moeten legitimeren was toen ik de grens over ging en of ik vergunning had voor vissen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:13 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat snap ik ook wel maar toch voelt het alsof er steeds meer regeltijes en verboden bij komen dus geen 'ultieme vrijheid' meer. En straks is het beter om geen cash geld meer te hebben, voorkomt witwaspraktijken etc. En mag je je straks bij werkelijk alles wat je doet legitimeren.
'Straks' betekent niet dat dat nu al zo is maar de beweging er naartoe is volgens mij al gaande, stapje voor stapje, straks een Europese 'wallet'.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Enige keer dat ik me heb moeten legitimeren was toen ik de grens over ging en of ik vergunning had voor vissen.
Vroeger moest ik als ik naar het buitenland ging overal mijn passport laten zien.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:47 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Verboden is een groot wooord maar bijvoorbeeld de sexuele vrijheid op tv, geen blote tieten meer te zien. Voelt als een achteruitgang. Komt uit Amerika over waar geweld meer geaccepteerd is dan een zichtbare tepel. Erg jammer dit.
Laatst gezeur gehad toen ik het per ongeluk over een neger had, 'mag' niet meer.
Die meester kneep je ook vrij hard in je kin als je 'stout' was geweest trouwens en ouders vonden dat heel normaal.
Die absolute vrijheid waar jij het over had heb ik in de jaren 70 en 80 nog beleefd maar het lijkt nu steeds beetje de andere kant op te gaan. Misschien terrecht hoor daar niet van, sommige mensen kunnen gewoon geen maat houden en moet je tegen zichzelf in bescherming nemen, maar in mijn leven lever ik tot nu steeds klein beetje vrijheid in en komen er steeds meer regeltjes, die meest ook geld kosten, bij.
Er zijn dus eigenlijk heel veel vrijheden bijgekomen en de mensen die graag anderen onderdrukken hebben het moeilijker gekregen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:47 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het logisch is of niet maar om de opgelegde beperkingen, vrijheden die minder worden. Ik wist in de jaren 80 al dat roken slecht was maar het mensen verbieden vind ik te ver gaan ik zou graag meer eigen verantwoordelijkheid zien. Bij mij in huis is nooit gerookt nadat mijn dochter is geboren, tanties boos daarom maar in mijn huis bepaal ik dat zelf. Moeten ze wel goede voorlichting geven want de 'sigarettenlobby' heeft 40 jaar te lang zijn werk te goed gedaan, schandalig vind ik dat.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:51 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Vroeger moest ik als ik naar het buitenland ging overal mijn passport laten zien.
Vroeger kreeg je inderdaad als mee roker ook de schadelijke effecten van Roken.
Vroeger had men ook geen bezwaar om te drinken tijdens de zwangerschap.
Vroeger mocht je ook niet met link schrijven.
Vroeger kreeg je ook van de leraar er met een liniaal of plak van langs als je iets verkeerd deed.
Fatsoenlijk vuurwerkquote:Op dinsdag 22 november 2022 12:06 schreef Duiveltja het volgende:
Geef eens een voorbeeld van iets dat 40 jaar terug kon, maar nu is verboden?
Is het echt de moeite waard? Ben wel benieuwd maar gezien veel filmpjes van Stew ben ik beetje bang uur van mijn leven te verspillen eerlijk gezegdquote:
ik heb hem nog niet gekekenquote:Op dinsdag 22 november 2022 21:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Is het echt de moeite waard? Ben wel benieuwd maar gezien veel filmpjes van Stew ben ik beetje bang uur van mijn leven te verspillen eerlijk gezegdHij is zo schreeuwerig, net de zoon van Alex J. Kan ik slecht tegen haha.
Ik hoor het welquote:Op dinsdag 22 november 2022 21:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik heb hem nog niet gekeken
moet ook even een momentje gaan zoeken hiervoor
Waarschijnlijk kwestie van vrij overmatig tuinieren, wellicht in combinatie met het inhaleren van enig fijnstof.quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:14 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
14 jaar oud![]()
het zal verdomme je kind wezen
Ze gaan morgen over de cbdc debatteren in de 2e kamer, maar volgens mij ligt uitslag al vast: het word door onze strot gedruktquote:Op dinsdag 22 november 2022 09:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Inderdaad, zo wordt het gebracht, het is makkelijker en veiliger. Dan ook geen cash meer en de controlestaat is een feit. Degene aan de knoppen heeft dan 100% controle over jou. Wat je doet en wat je eet, bv wanneer een vleestax wordt ingevoerd kun je maar zoveel kopen als een ander bepaald. Of je vakanties, ook beperkt ivm co2 tax. Etc, etc. Kun je zien als vooruitgang maar zo zie ik dat dus niet.
Ik betaal bv alles cash, haal 600 euro van mn rekening aan het begin van de maand en daar betaal ik alles van. Omdat ik wil dat muntgeld blijft bestaan en ik niet wil dat mijn hele leven wordt gemonitord. En ik mijn dochter bv af en toe wat wil toestoppen.
Ik vind het juist een vetontrustende ontwikkeling en beperking in vrijheid ipv handige vooruitgang. Maar ik ben van de oude stempel en vrees dat het niet tegen te houden is, de jeugd van straks weet niet beter en heeft onze vrijheid dan nooit gekend.
Nou ja, een debat zegt ook niks meer natuurlijk. De coalitie heeft een meerderheid en we hebben al gezien dat het debat dan niks uitmaakt. Maar dat is natuurlijk bij de totstandkoming van het coalitie akkoord al lang besproken. Zaken die doorgedrukt "moeten en zullen worden". Debat voor de bühne.quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:27 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Ze gaan morgen over de cbdc debatteren in de 2e kamer, maar volgens mij ligt uitslag al vast: het word door onze strot gedrukt
Ik denk er net zo over. zal proberen om zo veel mogelijk cash te doen. Want ik wil niet in het beast systeem gerommeld worden. daar zijn we hard naar op weg: China 2.0quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Je vrijheid is nu al meer beperkt dan 40 jaar geleden. Maar ik heb het gevoel dat er die kant op wordt gestuurd of dat het automatisch gaat omdat de techniek er nu eenmaal is.
- overgaan op digitaal geld en contanten afschaffen wordt al jaren over gesproken.
- minder vlees eten is een hot item om de klimaatdoelen te kunnen halen en met digitaal geld kan dat geforceerd worden.
- de toename van cameras overal is ook opvallend te noemen.
Maar dit is gewoon iets wat ik al jaren denk, dat we door de technologie onze vrijheid en privacy zoals we die kennen gaan verliezen. Of het een kopie van China wordt is de vraag, het zal wat anders worden opgezet maar de controle uiteindelijk is gelijk. Het is nog lang niet zover maar het gaat ook stapje voor stapje gebeuren. Cash weg, digitale EU wallet, alle computers en camera's koppelen en AI erop, etc.
Omdat ik dit denk ben ik ook een bnw'er.
Het is wel makkelijk he? Geen prikje niet naar restaurant, het dansen met Janssen gebeuren. Kijk eens hoe ze in de rij staan? Hadden ze die prik gewild, dan hadden ze die wel eerder genomen... Maar neem je een beetje bewegingsvrijheid af dan is het wel heel makkelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb net de documentaire 'state of control' gezien. Aanrader.
Die CBDC gaat gewoon ingevoerd worden omdat Europa dat wil en wij daar niet zoveel in te zeggen hebben.
Covid is een goede test geweest, ze weten nu dat de meeste mensen er makkelijk in mee gaan.
Die hele EU heeft dat al een BNW topic eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb net de documentaire 'state of control' gezien. Aanrader.
Die CBDC gaat gewoon ingevoerd worden omdat Europa dat wil en wij daar niet zoveel in te zeggen hebben.
Covid is een goede test geweest, ze weten nu dat de meeste mensen er makkelijk in mee gaan.
Het was bedoeld als handelsblokquote:Op dinsdag 22 november 2022 22:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die hele EU heeft dat al een BNW topic eigenlijk?
Wat een verschrikkelijke club is het zeg, bestaat al 20 jaar en is met de dag alleen maar minder democratisch geworden. Met kers op de taart de Brexit.
Men denkt dat BNW vol zit met vreemde theorieën enzo maar de realiteit heeft hem de laatste 2,5 jaar een beetje ingehaald....quote:Op dinsdag 22 november 2022 22:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het was bedoeld als handelsblok![]()
Gaat goed of niet? Open er lekker een topic overDie gaat stormlopen
Daarom zijn veel topics en posts hier ook meer NWS uit de toekomstquote:Op dinsdag 22 november 2022 22:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men denkt dat BNW vol zit met vreemde theorieën enzo maar de realiteit heeft hem de laatste 2,5 jaar een beetje ingehaald....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |