Wat wil je graag invoeren? QR maatschappij.quote:Op zaterdag 19 november 2022 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Niets nieuws
Maar er ging wel heel veel steun naar de horeca. Bedrijven met 0 uren contracten.
Waarom? Zijn ze essentieel voor onze economie?
Dat heb ik hiervoor toch ook al uit proberen te leggen? Maak de kleintjes kapot en hou het grootkapitaal over. Die steun is een wassen neus voor de bühne. Dat kan ieder mens toch bedenken dat een onafhankelijk ondernemer dat nooit of te nimmer kan gaan terugbetalen na zo'n lange sluiting en doorbetaling van loon van personeel?quote:Op zaterdag 19 november 2022 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar waarom is er dan überhaupt zoveel steun naar de horeca gegaan?
dewattequote:Op zondag 20 november 2022 00:45 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
hoe zit dit eigenlijk precies in elkaar?
Die zijn bij (nieuwe) bedrijven gaan werken. Vanwege de steunmaatregelen zijn er bijna geen faillissementen geweest. Er is dus steeds meer mogelijke arbeid bijgekomen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 22:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar waar zijn dan alle mensen gebleven die geen werk meer hebben gezien alle tekorten op de arbeidsmarkt?
Ik vind dat 'alle' bedrijven essentieel zijn. Ook voor onze economie. Bedrijven zijn gesteund, omdat ze buiten hun macht om niet meer hun dienst konden leveren. Op zich logisch.quote:Op zaterdag 19 november 2022 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Niets nieuws
Maar er ging wel heel veel steun naar de horeca. Bedrijven met 0 uren contracten.
Waarom? Zijn ze essentieel voor onze economie?
Ik vraag me trouwens af of dit haar "evil queen" reactie is op het boe roepen van prinsjesdag. Nu gaat ze het volk laten lijden! Zij die nog steeds niet fatsoenlijk Nederlands spreekt.quote:
tx schatquote:
maxima is een enge WEFheksquote:
Ik vast wel. Ook benieuwd naar deze:quote:
quote:Op maandag 21 november 2022 14:12 schreef yinxs het volgende:
[..]
Ik vast wel. Ook benieuwd naar deze:
[ twitter ]
Die lijkt me interessant. ga ik kijkenquote:Op maandag 21 november 2022 14:12 schreef yinxs het volgende:
[..]
Ik vast wel. Ook benieuwd naar deze:
[ twitter ]
Die worden gebruikt voor het starten van de volgende pandemie!quote:Op zaterdag 19 november 2022 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar al die horecabedrijven die wel of niet levensvatbaar waren, zijn ook ondersteund. Eindeloos lang.
Nog steeds is er extreem veel horeca. Hele centra vol.
Wat is het verschil met bv je rekening dat ook compleet "digitaal" is?quote:
Inderdaad, zo wordt het gebracht, het is makkelijker en veiliger. Dan ook geen cash meer en de controlestaat is een feit. Degene aan de knoppen heeft dan 100% controle over jou. Wat je doet en wat je eet, bv wanneer een vleestax wordt ingevoerd kun je maar zoveel kopen als een ander bepaald. Of je vakanties, ook beperkt ivm co2 tax. Etc, etc. Kun je zien als vooruitgang maar zo zie ik dat dus niet.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:05 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat is het verschil met bv je rekening dat ook compleet "digitaal" is?
Wat is het argument om het bij een papieren paspoort te houden? Je digi-d is al een digitale verificatie om je online te identificeren als een persoon bv. Deze oplossing maakt het makkelijker om bepaalde zaken te regelen en hoort bij digitalisering in deze wereld.
Het is vooruitgang.
Hoezo kom je tot die conclusie? Is de vrijheid nu beperkt? Je doet alsof we naar een situatie a la Noord Korea gaan, terwijl daar 0,0 aanleiding toe is. Je leeft hier in absolute vrijheid.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Inderdaad, zo wordt het gebracht, het is makkelijker en veiliger. Dan ook geen cash meer en de controlestaat is een feit. Degene aan de knoppen heeft dan 100% controle over jou. Wat je doet en wat je eet, bv wanneer een vleestax wordt ingevoerd kun je maar zoveel kopen als een ander bepaald. Of je vakanties, ook beperkt ivm co2 tax. Etc, etc. Kun je zien als vooruitgang maar zo zie ik dat dus niet.
Ik betaal bv alles cash, haal 600 euro van mn rekening aan het begin van de maand en daar betaal ik alles van. Omdat ik wil dat muntgeld blijft bestaan en ik niet wil dat mijn hele leven wordt gemonitord. En ik mijn dochter bv af en toe wat wil toestoppen.
Ik vind het juist een vetontrustende ontwikkeling en beperking in vrijheid ipv handige vooruitgang. Maar ik ben van de oude stempel en vrees dat het niet tegen te houden is, de jeugd van straks weet niet beter en heeft onze vrijheid dan nooit gekend.
Je vrijheid is nu al meer beperkt dan 40 jaar geleden. Maar ik heb het gevoel dat er die kant op wordt gestuurd of dat het automatisch gaat omdat de techniek er nu eenmaal is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:56 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hoezo kom je tot die conclusie? Is de vrijheid nu beperkt? Je doet alsof we naar een situatie a la Noord Korea gaan, terwijl daar 0,0 aanleiding toe is. Je leeft hier in absolute vrijheid.
Waar is er een beperking in vakanties of in wat we eten? Waar komt dat vandaan dat dat beperkt wordt, waar in de westerse wereld is hier een direct voorbeeld van?
Geef eens een voorbeeld van iets dat 40 jaar terug kon, maar nu is verboden?quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Je vrijheid is nu al meer beperkt dan 40 jaar geleden. Maar ik heb het gevoel dat er die kant op wordt gestuurd of dat het automatisch gaat omdat de techniek er nu eenmaal is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |