abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2022 @ 14:49:49 #276
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206952102
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Vaccins werken nooit 100%.
De huidige Covid-19 vaccins en vaak ook andere werken niet oneindig en heb je extra boosters nodig.
En dan nog is het geen garantie dat je niet ernstig ziek kan worden, zeker voor de risico gevallen. De kans is alleen aanzienlijk lager.
Was jij dan een risico geval of een pechvogel?

Jij kent er meerdere met long-covid toch? Waren er niet meerdere bij jou in de straat alleen al?Intrigerend want zelf ken ik er geen een. Zou het dan een specifieke mutatie zijn geweest die het in jouw buurt heeft verspreid?
To BG or not to BG!
pi_206952110
quote:
Beetje goed voorbeeld van wie wetenschap volgt en wie veel alternatieve media gebruikt, waar de meest complete onzin voorbij komt.

Verbaast mij niets.
pi_206952176
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:49 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Was jij dan een risico geval of een pechvogel?
Pech, was gewoon gezonde man van begin 40.
Toen ik mijn eerste long covid conclusie kreeg, was er ook weinig over bekend.

quote:
Jij kent er meerdere met long-covid toch? Waren er niet meerdere bij jou in de straat alleen al?Intrigerend want zelf ken ik er geen een. Zou het dan een specifieke mutatie zijn geweest die het in jouw buurt heeft verspreid?
Ik had het in de eerste golf, de wuhan variant dus. Die is volgens mij de meest gemene geweest voor long covid.
Ik werkte toen ook al 2,5 week vanuit huis.

Maar vele andere die ik er van ken, zijn oud buren hun dochter waar ik vroeger woonde, collega's die je kent van projecten, vrienden die het in latere golven kregen hebben. Dus niemand direct in mijn gebied of een specifieke mutatie.
ben ook op mijn werk op een gegeven moment iemand geweest voor ervaring uitwisseling voor long covid. Zo spreek je dus ook andere die er in eens last van hebben. Ook gewoon jonge gezonde collega's die helemaal vast lopen, omdat ze voor C19 gewoon alles konden, en nu nauwelijks energie of conditie hebben.

Ziekenhuis opnames of zelfs IC names mee gemaakt. Na vaccinatie nam dit wel af moet ik zeggen, afgezien ongevaccineerde.

C19 is geen griepje, ondanks dat sommige die maar blijven beweren.
Net zoals long covid gewoon een lastig iets is, maar wel degenlijk bestaat.
  maandag 5 december 2022 @ 15:01:51 #279
335476 oppiedoppie
pi_206952237
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:47 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Jongeren hebben sowieso meer kans om te overleven na een covid-19 infectie.
Worden ze toch ernstig zien, dan overleven ze dit ook bijna altijd indien er voldoende zorg is.
[..]
Angst wordt alleen bij ontkenners, antivaxxers, of wap* gebruiks omdat ze geen argumenten hebben.
Ze hebben dat dit soort kracht woorden gebruiken om hun mening sterker of ernstiger te laten lijken.
[..]
Ik ken eigenlijk niemand die echt bang was, ook astma patienten. Ze namelijk wel extra maatregelen. Maar angst heb ik echt nergens gezien.
Dat die vriendin het niet ernstig heeft gekregen is mooi, maar zij viel wel in de hoog risico groep. Dat wil niet zeggen dat als ze het krijgt, het ook direct ernstig hoeft te zijn.
[..]
Is mogelijk, maar hoeft ook niet zo te zijn.
Angst heb je dus nergens gezien maar long-covid des te meer?

Ik heb dus geen long covid gezien maar wel mensen die bang waren.

Ook meerdere zwakbegaafde mensen, afgelopen weekend iemand die voor het eerst geen mondmasker meer voorhad. Ze vertrouwde het gewoon niet om nog zonder te lopen en was niet meer bang. Had maanden binnen gezeten omdat ze niet meer naar buiten durfde, boodschappen werden gebracht en door haar schoongemaakt etc etc
Werkt in een sociale werkplaats, daar zitten echt veel mensen die echt bang waren.

Maar volgens jou is bovenstaande niet waar en 'gebruik' ik dat omdat ik 'antivax' of 'wap' ofzo ben en geen argumenten meer heb? Argumenten waarvoor?

Vaak snap ik totaal niet wat jij bedoeld, onze 'werelden' liggen ver van elkaar.
To BG or not to BG!
  maandag 5 december 2022 @ 15:11:52 #280
335476 oppiedoppie
pi_206952385
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:56 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Pech, was gewoon gezonde man van begin 40.
Toen ik mijn eerste long covid conclusie kreeg, was er ook weinig over bekend.
[..]
Ik had het in de eerste golf, de wuhan variant dus. Die is volgens mij de meest gemene geweest voor long covid.
Ik werkte toen ook al 2,5 week vanuit huis.

Maar vele andere die ik er van ken, zijn oud buren hun dochter waar ik vroeger woonde, collega's die je kent van projecten, vrienden die het in latere golven kregen hebben. Dus niemand direct in mijn gebied of een specifieke mutatie.
ben ook op mijn werk op een gegeven moment iemand geweest voor ervaring uitwisseling voor long covid. Zo spreek je dus ook andere die er in eens last van hebben. Ook gewoon jonge gezonde collega's die helemaal vast lopen, omdat ze voor C19 gewoon alles konden, en nu nauwelijks energie of conditie hebben.

Ziekenhuis opnames of zelfs IC names mee gemaakt. Na vaccinatie nam dit wel af moet ik zeggen, afgezien ongevaccineerde.

C19 is geen griepje, ondanks dat sommige die maar blijven beweren.
Net zoals long covid gewoon een lastig iets is, maar wel degenlijk bestaat.
Heb 1200 collega's en niemand met long covid, daarmee wil ik niet zeggen dat het niet bestaat, maar dat het niet echt vaak voorkomt.
Ongeveer 800 konden niet vanuit huis werken, ik moest ook gewoon elke dag naar kantoor ondanks dat het geen cruciaal beroep is.

En denk dat jij 'een griepje' onderschat, daar gaan ook mensen dood aan. Een verkoudheid, wat veel mensen griep noemen is helemaal geen griep.
Op dit moment lijkt covid voor de meeste mensen zelfs meer op een verkoudheid dan een griep.
To BG or not to BG!
pi_206952846
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:41 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Omdat er voldoende onderzoek is naar geweest, waarbij ook de conclusie was, dat het heel lastig exact te Classifiëren is. Dat wil echter niet zeggen dat het niet bestaat. Het is alleen heel complex en heel breed. Komen er uit eindelijk ook weer uit, na maanden of nog langer.

Ik ben ook nog steeds niet de oude, maar ik hoop dat wel weer ooit te worden. Zal nog wel een jaartje duren denk ik.
Tjah, sorry dat jij ergens last van hebt, pre Covid hadden mensen ook ergens last van.

De significantie van long covid is nooit aangetoond. Stop met liegen of deel het bewijs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206953057
"You are gonna be able to get your vaccine as soon as you turn five, I know you are excited, I know you are eager, in some places across the country you can even start making your appointment now, for shortly after your birthday!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206953519
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah, sorry dat jij ergens last van hebt, pre Covid hadden mensen ook ergens last van.

De significantie van long covid is nooit aangetoond. Stop met liegen of deel het bewijs.
Steek vooral je hoofd in het zand. Prima. Maar als jij een simple google doet op long covid symptoms. Krijg je links van CDC NHS, RIVM.

https://journals.plos.org(...)journal.pone.0264331
https://www.news-medical.(...)italized-adults.aspx
https://www.nature.com/articles/s41591-022-01909-w
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8875269/
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(22)01385-X/fulltext
https://www.washingtonpos(...)ovid-study-scotland/
https://www.nytimes.com/i(...)ng-covid-causes.html
https://www.sciencedirect(...)ii/S0306987721000566

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2157

twitter

Long covid bestaat gewoon, als jij dit wilt ontkennen, helemaal prima.
  Vis een optie? maandag 5 december 2022 @ 16:50:09 #284
70532 loveli
N
pi_206953673
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:11 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Heb 1200 collega's en niemand met long covid, daarmee wil ik niet zeggen dat het niet bestaat, maar dat het niet echt vaak voorkomt.
Ongeveer 800 konden niet vanuit huis werken, ik moest ook gewoon elke dag naar kantoor ondanks dat het geen cruciaal beroep is.

En denk dat jij 'een griepje' onderschat, daar gaan ook mensen dood aan. Een verkoudheid, wat veel mensen griep noemen is helemaal geen griep.
Op dit moment lijkt covid voor de meeste mensen zelfs meer op een verkoudheid dan een griep.
Vergelijkbaar aantal collega's, een handvol heeft long-covid (whatever that may be). Covid is griep plus rare verschijnselen, zoals cytokinestorm en dankzij de ACE2-receptoren van de spikes, het vermogen om op vitale plekken aan te docken (en te vermenigvuldigen). Google maar eens waar die receptoren zitten, in je slijmvliezen, testes, eierstokken, zweetklieren, nieren, longen, kortom, vitale organen.

Afhankelijk van de plek waar de infectie zich manifesteert en de mate van infectie (meer spike/virusdeeltjes is meer ellende), toont long covid zich in allerlei vormen en maten. In veel gevallen zonder schade, maar (net als bij andere virussen) bestaat het risico op een post-viraal syndroom. Voor mensen die er geen last van hebben lijkt het onzin, voor mensen die er wel last van hebben is het een aanslag op hun normale leven.

Het is een verzamelnaam voor restklachten na een virusinfectie, geen afgebakende ziekte.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 5 december 2022 @ 16:52:38 #285
70532 loveli
N
pi_206953711
Al mijn eigen covid besmettingen waren onbetekende griepjes, maar ik ken genoeg mensen die flink te pakken zijn genomen.
crap in = crap out
pi_206953882
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:11 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik weet niet meer hoeveel collega's we hier hebben. Schat 2500, waarvan er meerdere met long covid en uiteindelijk sommige ook met uitdiensttreding na 2 jaar ziek zien. Best klote als je dat overkomt.

Maar er zijn er meer, die alleen mij kennen met long covid.

Dus.... Misschien komt het dus toch vaker voor dan je zou denken?

[q[En denk dat jij 'een griepje' onderschat, daar gaan ook mensen dood aan. [/q]
Griep kennen we ook, hebben we vaccins voor, maar geeft geen code zwart tijdens lockdowns.

Maar griep kan ook zeker ernstig zijn, laten we de griep niet onderschatten. Maar griep herkent ons lichaam, begrijpen we ook redelijk vanuit de medische kant, we weten wat de effecten zijn en hoe we deze moeten behandelen.

Long Covid kan heel breed zijn, van nul conditie, hersenmist, concentratie problemen, reuk/smaak verlies of aanpassingen.

quote:
Een verkoudheid, wat veel mensen griep noemen is helemaal geen griep.
Een griepje aka influenza family is inderdaad geen verkoudheid aka corona family.
2 verschillende virussen en klachten, al zit er in de klachten ook een overeenkomst, net zoals dit bij Covid-19 het geval is. Het zijn echter allemaal andere virussen die het veroorzaken.

quote:
klopt, gelukkig wel. Hopelijk blijft dit ook zo.
Niemand wil de de maatregelen nog een keer mee maken.
  Vis een optie? maandag 5 december 2022 @ 17:08:01 #287
70532 loveli
N
pi_206953923
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:05 schreef Rolfieo het volgende:
De maatregelen hebben onder de streep meer schade aangericht dan voorkomen (en de gevolgen zijn nog niet over).
crap in = crap out
  maandag 5 december 2022 @ 17:18:02 #288
335476 oppiedoppie
pi_206954083
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:05 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ik weet niet meer hoeveel collega's we hier hebben. Schat 2500, waarvan er meerdere met long covid en uiteindelijk sommige ook met uitdiensttreding na 2 jaar ziek zien. Best klote als je dat overkomt.

Maar er zijn er meer, die alleen mij kennen met long covid.

Dus.... Misschien komt het dus toch vaker voor dan je zou denken?

[q[En denk dat jij 'een griepje' onderschat, daar gaan ook mensen dood aan.
Griep kennen we ook, hebben we vaccins voor, maar geeft geen code zwart tijdens lockdowns.

Maar griep kan ook zeker ernstig zijn, laten we de griep niet onderschatten. Maar griep herkent ons lichaam, begrijpen we ook redelijk vanuit de medische kant, we weten wat de effecten zijn en hoe we deze moeten behandelen.

Long Covid kan heel breed zijn, van nul conditie, hersenmist, concentratie problemen, reuk/smaak verlies of aanpassingen.
[..]
Een griepje aka influenza family is inderdaad geen verkoudheid aka corona family.
2 verschillende virussen en klachten, al zit er in de klachten ook een overeenkomst, net zoals dit bij Covid-19 het geval is. Het zijn echter allemaal andere virussen die het veroorzaken.
[..]
klopt, gelukkig wel. Hopelijk blijft dit ook zo.
[/quote]

Tuurlijk komt het vaker voor maar imo erg weinig. Net als met covid, ken ook niemand die er aan overleden is maar toch zijn er ongeveer 22.000 mensen aan overleden. Op 18 miljoen zijn dat natuurlijk 'kleine' aantallen.
To BG or not to BG!
pi_206954341
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:08 schreef loveli het volgende:

[..]
De maatregelen hebben onder de streep meer schade aangericht dan voorkomen (en de gevolgen zijn nog niet over).
Onzin, het heeft een zorg vastloper voorkomen .
Het heeft zeker schade aangericht, maar als de zorg compleet vastgelopen was, hadden we hetzelfde langer / zwaarder moeten doen.
pi_206954387
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:18 schreef oppiedoppie het volgende:
Tuurlijk komt het vaker voor maar imo erg weinig. Net als met covid, ken ook niemand die er aan overleden is maar toch zijn er ongeveer 22.000 mensen aan overleden. Op 18 miljoen zijn dat natuurlijk 'kleine' aantallen.
Het zijn er geloof ik 40K, maar zonder de maatregelen had dit veel hoger geweest.
Ik ken er een aantal die opgenomen zijn geweest, zonder zorg, hadden die het simpel weg niet overleefd.
  Vis een optie? maandag 5 december 2022 @ 17:38:16 #291
70532 loveli
N
pi_206954442
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:31 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Onzin, het heeft een zorg vastloper voorkomen .
Het heeft zeker schade aangericht, maar als de zorg compleet vastgelopen was, hadden we hetzelfde langer / zwaarder moeten doen.
Mening, geen feit.
crap in = crap out
pi_206954511
quote:
Ik ontken het bestaan niet. Ik ontken enige significantie ervan tov pre Covid.

Dezelfde problematiek bestond al voor Covid. Niet statistisch verschillend tov nu.

Geen enkele bron van je zegt daar iets over.
pi_206954538
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:38 schreef loveli het volgende:

[..]
Mening, geen feit.
Daar zijn ondertussen ook onderzoeken naar geweest.

Makkelijk ezelsbruggetje voor wie denkt dat lockdowns misschien niet werken:

Als je met iemand in contact komt, kan iemand je besmetten.
Als je met niemand in contact komt, kan niemand je besmetten.

Hoe minder mensen je ziet, hoe minder de kans is dat je iemand kan besmetten.

What scientists have learnt from COVID lockdowns
pi_206954545
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:42 schreef ludovico het volgende:
Dezelfde problematiek bestond al voor Covid. Niet statistisch verschillend tov nu.

Maar niet na een Covid-19 infectie.
  Vis een optie? maandag 5 december 2022 @ 17:47:07 #295
70532 loveli
N
pi_206954573
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

De laatste lockdown voor de kerst was nergens voor nodig, behalve als je de kleine ondernemer z'n kerstomzet wilde ontnemen.

Amazon draaide een wereldomzet, de McD open en een terras van een restaurant sluiten, slecht beleid ipv voor de veiligheid van de burger.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 5 december 2022 @ 17:47:49 #296
70532 loveli
N
pi_206954579
quote:

[..]
Post-viraal syndroom, CVS, ME. Zelfde paraplu, andere regenbui.
crap in = crap out
  maandag 5 december 2022 @ 19:18:25 #297
335476 oppiedoppie
pi_206956629
quote:

[..]

Als ze duidelijker waren geweest in het begin had je beter de risicogroepen kunnen beschermen. Gezonde jongeren hadden best met elkaar in kontact kunnen blijven en hadden niet banggemaakt hoeven worden.

Verder vind ik het een beetje denigrerend hoe je je ezelsbruggetje (?) uitlegt alsof je het tegen een klein kind hebt.

Ik begrijp dat jij enorm teleurgesteld bent dat niet iedereen spontaan, alla we doen het samen, een covid vaccin heeft genomen en dat je een bepaalde weerstand hebt gekregen tegen 'zulke mensen'.
To BG or not to BG!
pi_206956738
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:18 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Als ze duidelijker waren geweest in het begin had je beter de risicogroepen kunnen beschermen. Gezonde jongeren hadden best met elkaar in kontact kunnen blijven en hadden niet banggemaakt hoeven worden.

Verder vind ik het een beetje denigrerend hoe je je ezelsbruggetje (?) uitlegt alsof je het tegen een klein kind hebt.

Ik begrijp dat jij enorm teleurgesteld bent dat niet iedereen spontaan, alla we doen het samen, een covid vaccin heeft genomen en dat je een bepaalde weerstand hebt gekregen tegen 'zulke mensen'.
Het zal allemaal best kloppen maar het werkt nog steeds marginaal.

Omstandigheden zijn veel belangrijker voor het virus. Het is bijzonder hoe weinig ze daar van weten.
  maandag 5 december 2022 @ 20:09:44 #299
451005 Grems
Clown World
pi_206957712
quote:

[..]
Voor 2020 kwam die hersenmist en mysterieuze conditieproblematiek inderdaad bij dezelfde types opzetten na een botsing met 1.5km per uur, vandaar ook de term modeziekte.
  maandag 5 december 2022 @ 20:14:14 #300
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_206957890

[ Bericht 100% gewijzigd door greysbones op 05-12-2022 20:47:22 ]
DM’s gonzen zacht,
roddels zwermen als muggen —
waar is de spray, joh?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: