https://www.duic.nl/algem(...)-utrecht-afgeschaft/quote:Parkeren op feestdagen is vanaf volgend jaar niet meer altijd gratis in Utrecht. Deze uitzonderingsregel vervalt onder meer omdat het onduidelijk zou zijn en omdat het niet zou bijdragen aan inclusiviteit.
In november vorig jaar hebben de Utrechtse fracties van GroenLinks, Partij voor de Dieren, Student & Starter en D66 een motie ingediend die vervolgens is aangenomen. In die motie riepen de partijen op om feestdagen geen uitzondering meer te maken bij het betaald parkeren.
Met de regeling worden christelijke feestdagen en belangrijke feestdagen uit andere religies en culturen volgens de fracties ongelijk behandeld. Dit zou niet helpen bij het uitdragen van inclusiviteit en gelijkwaardigheid.
Onduidelijk
De regeling zou daarnaast ook onduidelijk zijn omdat er op sommige feestdagen wel een uitzondering is en op andere weer niet. Ook is het zo dat de regels per gebied kunnen verschillen.
Vanaf 1 januari 2023 wordt een feestdag daarom een ‘gewone’ dag voor parkeren. Hiervoor moeten onder meer de parkeerautomaten aangepast worden en ook heeft de gemeente een ‘aanpak opgesteld’ om alle doelgroepen op een ‘passende wijze’ te informeren.
Vertel eens, hoe word jij precies buiten de maatschappij gezet met dit beleid?quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:21 schreef BasEnAad het volgende:
Door al die inclusiviteit voel ik mij meer en meer buiten de maatschappij staan.
Nee dit is gewoon een smoes om extra geld binnen te halen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:27 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe word jij precies buiten de maatschappij gezet met dit beleid?
Maar het zijn natuurlijk ook een stelletje fervente autohaters, dus dit komt zo wel goed uit.quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:39 schreef Speekselklier het volgende:
ze hadden ook gewoon op ALLE religieuze feestdagen het parkeren gratis kunnen maken.
Ja zou het?quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:40 schreef MichaelScott het volgende:
Dan voeg je die andere feestdagen ook toe, er zal vast niemand bezwaar hebben tegen een paar extra dagen waarop gratis geparkeerd kan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2022 17:05:11 ]
Daar is ook een potje geld weggegooid.quote:ook heeft de gemeente een ‘aanpak opgesteld’ om alle doelgroepen op een ‘passende wijze’ te informeren.
Nou dit dus. Slim bedacht van die ambtenaren, dat moet ik ze nageven.quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:24 schreef nils7 het volgende:
Gewoon een smoes om meer inkomsten te pakken
Wellicht dat een hoop allochtonen ook niet blij zijn dat ze nu moeten betalen voor het parkeren. Maar het voorstel komt niet vanuit de allochtone gemeenschap he.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:05 schreef raptorix het volgende:
Waarom zou je als Nederlan incusief moeten zijn? Het lijkt me dat als je naar een land migreert je juist verwacht dat je daar gemak stelt op die gebruiken? Als ik naar de VS zou imigreren zou ik ook vreemd vinden dat een Amerikaanse politicus zou stellen dat Sinterklaas een feestdag is.
Baantjes voor vrindjes.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:10 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Daar is ook een potje geld weggegooid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |